Jump to content
IGNORERAD

Nån som ringer med skype ?


Guest Forden34

Recommended Posts

Guest Forden34

Undrar om det är någon som ringer med skype och om du gör det så tala om hur det funkar

Bra eller Anus

Link to comment
Dela på andra sajter

Skype funkar bra, Ringer obegränsade samtal till fasta telefon och mobiltelefon i Thailand för 37 sek i månaden (44 sek normalpris) ljudet är bra, men att ringa till mobiltelefon blir det alldrig perfekt. beror ju lite på mottagning mm till den du ringer.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fungerar mycket bra för priset man betalar. Kan ibland bli lite eko, så det låter som om man pratar i en plåtburk.

Till fasta telefoner, helt perfekt. Däremot så kommer jag inte fram till hennes mobil om nätet är överbelastat som det ofta är i Thailand.

Men felet är i Thailand och beror ej på Skype. Jag rekommenderar Skype starkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Vad är det man behöver för att ringa

Mic med hörlurar???

En speciel telefon???

Som sagt, vad behöver man??

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Jag har kontakt med flera personer i Thailand via Skype. Det fungerar alldeles utmärkt. Jag ringer mitt lokala Skype-nummer från min mobil och kopplar därefter till mottagarens telefon. Fungerar helt ok! Såväl till fast som deras mobiltelefoner.

Har också använt Voipdiscount vilket egentligen fungerar ännu bättre!

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Vad är det man behöver för att ringa

Mic med hörlurar???

En speciel telefon???

Som sagt, vad behöver man??

Du behöver bara en telefon; fast eller mobil. Köp ett månadsabonnemang (se http://www.skype.com/intl/sv/allfeatures/subscriptions/?region=europe&cm_sp=sv|subscription-_-shop_index-_-Pick_subscription|sv_SE#europeanSubscriptionTab ) där du väljer Thailand som det land du vill ringa obehindrat till.

Du skaffar dig ett eget Skype-nummer (detta gör du efter registrering och ingår i priset) Det är ditt eget privata nummer dit du ringer t.ex från din mobiltelefon om du vill ringa till någon i Thailand.

Du kan också ladda ner Skype programvara för t.ex Windows och ringa från datorn. För bästa ljudupplevelse då rekommenderar jag hörlurar med mic.

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Svårt att slå priserna med Rebtel. Ring från vilken lur som helst vart som helst. Ring till svärmor i Bangkok. Genererar ett lokalnummer som du ringer.

Samma pris till fast tel. som mobil.dance1.gif

post-6160-126074170504_thumb.jpg

post-6160-126074170504_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...