Jump to content
IGNORERAD

Varför då då?


Farang

Recommended Posts

Hej Farang,

Se §10 i reglerna. Länk till dessa finner du längst ner på sidan.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för svaret Herr Chang, framför allt den delen av det som talade om var reglerna fanns. Har slö-letat lite efter dom nån gång tidigare utan att finna dom

Har nu läst igenom dom lite grann och var väl en del jag reagerade mot, men dom tar vi nån annan gång ifall det behövs. Paragraf 10 säger detta...

Quote

§10 På grund av potentiella spamproblem, är länkar (undantaget länkvänner och annonsörer), e-postadresser, telefonnummer inte tillåtna i signaturer.

Nu undrar jag om detta är så genomtänkt? Jag lekte lite med min signatur nu innan jag svarade och kom fram till att där går att lägga in en länk rakt av i signaturen, men där går då inte att länka in någon smiley från exempelvis Photobucket. Det gick inte heller som jag märkte innan jag startade tråden att skriva ett ord som var länkat, och det går antagligen inte heller då att lägga in någon räknare från exempelvis Tickerfactory. Och anledningen till det är att där kanske eventuellt någon gång så kommer det en spammare in här, och han spammar även sin signatur ??? Jag hoppas att jag missförstått någonting, eller så tänker ni över §10 en gång till.

P.S.

Min signatur är raderad nu, detta är ingen form av protest, jag orkade bara inte lägga tillbaka den efter "lekstunden"

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Farang,

Jag har just ingen åsikt om §10, annat än att det är en helt annan situation än MSN nu när Kim och P3 driver denna denna sajt i egen regi. Vilket kostar pengar, och då kräver lite reklamintäkter.

Det är säkert också så att Kim och P3 nu har betydligt större personligt ansvar för sajtens innehåll. Vilket förstås påverkat utformningen av reglerna. Själv har jag bara bidragit med några små detaljer.

Förhoppningsvis kan Kim eller P3 utveckla tankarna bakom §10 lite.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj Herr Chang.

Både hoppas på svar och förklaring av Kim eller P3. Och framför allt att MPR inte blir något nytt "The Very Thaiforum" där länkar och annat som inte passar forumsvärdarnas ekonomiska intressen raderas. Kan garantera att dom länkarna jag misslyckades med inte var reklam-spam, men tycker att viss form av sådan måste få tillåtas. Till exempel Wickeh/Håkan som driver ett ställe i Pattaya och är reggad på en del forum. Han har detta i sin signatur på dessa.

_________________

Håkan, La Chiquita

Soi Buakhao, Pattaya, Thailand

+66 858 090 531

wickeh@hotmail.com

http://www.guesthouse-Thailand.se

Men vad han skriver på forumen håller sig inom trådämnet, och han gör enbart "reklam" för sitt ställe när någon frågar efter boende som han kan erbjuda. Visst kan man ha åsikter om ifall han skall ha sin reklam i signaturen eller ej, mig stör den inte, och jag tycker man får skilja lite på från fall till fall. Där finns en del som enbart är inne på forum för att göra reklam för sin verksamhet och inget annat, då är det lite skillnad tycker jag. Men just nu är jag mest intresserad av att länka in en smiley i signaturen, och det går ej på grund av eventuella problem från spammare. Vilket är rätt lustigt när jag kan ha detta i signaturen som jag infogade nu.  ;D

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

kanske eventuellt någon gång så kommer det en spammare in här

Varför vi inte använder dessa taggar är i förebyggande syfte. Vi försöker inte hålla bort spammare som "eventuellt någon gång" kommer in här.

Här handlar det om att aktivt, i förebyggande syfte, försöka få dem helt ointresserade av oss. Om vi i framtiden alltså sitter med 1.000 medlemmar som har länkar eller eposter i sin signatur, så kommer vi att vara väldigt hårt attackerade av spambotar mm mm. Så det är lättare nu att inte tillåta dessa taggar än att sedan be snällt om 1.000 medlemmar kan ändra sin signatur, för vi har ändrat på reglerna...?

För övrigt så är taggarna code, flash, html är säkerhetsrisker.

Taggarna iurl, url är för att motarbeta spam.

img taggen hade jag missat att den inte var tillåten, tack för påpekandet, Farang. Vi får se om vi ändrar på det och tillåter bilder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...