Jump to content
IGNORERAD

Skillnad på Thaitjejer och svenska tjejer?


Atom

Recommended Posts

  • Svar 150
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • born41

    14

  • Atom

    14

  • LTD

    13

  • SatanG

    9

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Nicholas:

svartsjuka ?

 

på en skala från 1 -> 10

 

en miljard bara av en dröm

 

:big_smile:

 

Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman
35 minuter sedan, skrev Nicholas:

svartsjuka ?

 

på en skala från 1 -> 10

 

 

32 minuter sedan, skrev Enis:

en miljard bara av en dröm

 

:big_smile:

 

Enis

 

Inte det minsta utan tillåtande. Jag läste att de flesta som är svartsjuka är de som kan tänka sig det själva. Annars ingår det inte i föreställningen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
58 minuter sedan, skrev Stefan:

Rent generellt vet du inte hur jäkla rätt du har i den frågan 😉

//S

Tja, man är ju medlem på MPR och där har jag under åren fått facit i form av diverse trådar och även i min direkta verklighet hur det ligger till.......:rotfl:

 

MVH:

There can be only one........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Tja, man är ju medlem på MPR och där har jag under åren fått facit i form av diverse trådar och även i min direkta verklighet hur det ligger till.......:rotfl:

 

MVH:

There can be only one........:giggle:

ha ha, du lär dig!

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

17 hours ago, Fredman said:

Är i nivå med Jive vad det gäller förhållanden. Har dock bara varit gift en gång men jag har nu snart slut på ursäkter då jag har varit ihop med sambon i över 10 år nu.

Fördelningen av hushållsarbetet störde jag mig på i början då jag inte vill uppfattas som en mansgris. Jag får laga mat, vattna blommorna och sköta trädgården på landet. Hon har förbjudet mig att tvätta och städa. Hade lite långtråkigt förra söndagen så jag tänkte att jag skulle prova att baka. Sambon satte ned foten och sa att ”du lagar mat men jag bakar”. Då jag vet hur stolt hon blir när hon bakat något så lät jag det vara. 
I övrigt kan jag bara komma på hennes inställning till kvinnor som röker och dricker sig berusade. Där har hon inga höga tankar. 

Frugan gör helt klart det mesta av hushållsarbetet men det är naturligt då hon inte jobbar; jag var dock alltid den som lekte mest med dottern när hon var liten, känns som att thaitjejer överlag är lite dåliga på det, förmodligen en kulturell sak.

 

Frugan dricker aldrig mer än ett litet glas vin eller en alkoläsk men klagar aldrig på att jag dricker bärs; skulle jag börja dagen med en öl skulle hon nog undra men bara för att jag aldrig druckit innan lunch innan.

 

Frugan var också tveksam till tjejer som drack, rökte och hade tatueringar innan; överlag anses det nog som något bara lo-so och riktigt hi-so gör. Känns dock som att även den uppfattningen ändrats hos min fru och definitivt bland de under 30 i städerna.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minutes ago, LTD said:

Svenska tjejer talar om för en vad man Ska göra, Thailändska tjejer frågar vad man Vill göra. 

För inte alltför länge sedan så uppfostrades thailändska tjejer så, dvs att mannen bestämmer och kvinnnan lyder; långt ute i spenaten kanske bondtjejer fortfarande fostras så.

 

På bara 20-30 år har dock mycket förändrats här och det känns som det gått fortare än i Väst. Större möjligheter till jobb, amerikanska serier och social media gör att alltfärre thaitjejer vill ha det så och jag har hört många thaisnubbar som inte alls är nöjda med utvecklingen. Personligen skulle jag inte vilja ha en fru utan egna idéer och jag vill absolut inte att min dotter ska tänka så.

 

Som jag skrev tidigare; stor risk att Thailand går samma väg som sina rikare kusiner i Japan, Sydkorea, Taiwan och Singapore när tjejerna vill ha mer frihet och killarna vill att det ska vara som förr; de förblir helt enkelt ensamma.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Atom said:

Frugan gör helt klart det mesta av hushållsarbetet men det är naturligt då hon inte jobbar; jag var dock alltid den som lekte mest med dottern när hon var liten, känns som att thaitjejer överlag är lite dåliga på det, förmodligen en kulturell sak.

 

Frugan dricker aldrig mer än ett litet glas vin eller en alkoläsk men klagar aldrig på att jag dricker bärs; skulle jag börja dagen med en öl skulle hon nog undra men bara för att jag aldrig druckit innan lunch innan.

 

Frugan var också tveksam till tjejer som drack, rökte och hade tatueringar innan; överlag anses det nog som något bara lo-so och riktigt hi-so gör. Känns dock som att även den uppfattningen ändrats hos min fru och definitivt bland de under 30 i städerna.

 

Håller med om att Thai, särskilt den kvinnliga halvan, verkar anse att leka med sina barn innebär att sitta och stirra på en telefon medans ungen får roa sig bäst han/hon vill. Visserligen inte bara Thai som kör det racet.

Ett annat tråkigt beteende ser jag ibland då något barn fyller år, ofta verkar det vara en ursäkt för att föräldrar och andra vuxna grannar ska kunna ha fest och fullständigt nonchalera födelsedagsbarnet.

 

Vad det gäller den fysiska skillnaden, att thailändskor skulle vara mindre därnere, bör man nog läsa på lite om anatomin. Det är ju bland annat muskler inblandat och det har ju knappast med nationalitet att göra. Jag kan iaf inte minnas någon större skillnad åt något håll, t.o.m samma person känns ju annorlunda emellanåt. Går ju inte heller bara skylla på att muttern är för stor för bulten som vissa svenskar verkar göra mot sina fd :-)

 

Själv gör jag minimalt med hushållsarbete, det ligger främst på svärmor då frugan jobbar heltid. Det senare är också anledningen att jag spenderar mest tid med kidsen även om frugan gör så gott hon hinner. Annars är hon väldigt bra på att leka och aktivera dom, tyvärr få jag annars ser gör härnere.

 

/ SatanG

 

 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

En underbar fru man har. Jag är lite ledig just nu. Så självklart hjälper jag till med det mesta hushållsarbetet. I fredags skulle jag tvätta. Inga problem. När vi skulle hämta tvätten var inte allt torrt. Då brast det för frugan. 

Kontentan av det

JAG FÅR ALDRIG TVÄTTA NÅGOT MER. VILKET HEMSKT STRAFF MAN FICK

 

Som man är jag nu väldigt kränkt ha ha ha 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, SatanG said:

 

Håller med om att Thai, särskilt den kvinnliga halvan, verkar anse att leka med sina barn innebär att sitta och stirra på en telefon medans ungen får roa sig bäst han/hon vill. Visserligen inte bara Thai som kör det racet.

Ett annat tråkigt beteende ser jag ibland då något barn fyller år, ofta verkar det vara en ursäkt för att föräldrar och andra vuxna grannar ska kunna ha fest och fullständigt nonchalera födelsedagsbarnet.

 

Vad det gäller den fysiska skillnaden, att thailändskor skulle vara mindre därnere, bör man nog läsa på lite om anatomin. Det är ju bland annat muskler inblandat och det har ju knappast med nationalitet att göra. Jag kan iaf inte minnas någon större skillnad åt något håll, t.o.m samma person känns ju annorlunda emellanåt. Går ju inte heller bara skylla på att muttern är för stor för bulten som vissa svenskar verkar göra mot sina fd :-)

 

Själv gör jag minimalt med hushållsarbete, det ligger främst på svärmor då frugan jobbar heltid. Det senare är också anledningen att jag spenderar mest tid med kidsen även om frugan gör så gott hon hinner. Annars är hon väldigt bra på att leka och aktivera dom, tyvärr få jag annars ser gör härnere.

 

/ SatanG

 

 

Jag har frågat frugan och hennes kusiner här och ingen har något minne av att deras föräldrar någonsin lekte med dem och då är det kanske naturligt att de inte heller leker med sina barn särskilt mycket.

 

När vi bodde här på heltid för 12-15 år sedan såg man dock fortfarande ungar som lekte med varandra utomhus. Det finns lika många ungar nu men har inte sett någon på flera veckor; alla sitter förmodligen inne med sina mobiler. Lite oroväckande om em majoritet av dagens thailändska ungar växer upp utan att knappt någonsin lekt vara sig med vuxna eller jämnåriga.

 

Bland Bangkoks välbesuttna ser det annorlunda ut, där aktiveras ungarna nästan till döds istället av inhyrda ”lekpedagoger”. Visst, morsorna är närvarande på alla ”playdates”, Little Gym etc men har nästan aldrig sett att de själva leker med barnen.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
10 minuter sedan, skrev Atom:

Jag har frågat frugan och hennes kusiner här och ingen har något minne av att deras föräldrar någonsin lekte med dem och då är det kanske naturligt att de inte heller leker med sina barn särskilt mycket.

 

När vi bodde här på heltid för 12-15 år sedan såg man dock fortfarande ungar som lekte med varandra utomhus. Det finns lika många ungar nu men har inte sett någon på flera veckor; alla sitter förmodligen inne med sina mobiler. Lite oroväckande om em majoritet av dagens thailändska ungar växer upp utan att knappt någonsin lekt vara sig med vuxna eller jämnåriga.

 

Bland Bangkoks välbesuttna ser det annorlunda ut, där aktiveras ungarna nästan till döds istället av inhyrda ”lekpedagoger”. Visst, morsorna är närvarande på alla ”playdates”, Little Gym etc men har nästan aldrig sett att de själva leker med barnen.

Frun är överraskande bra på att leka med dottern.

Dock så verkar det som att det bara är pappa som duger till fånigheter, fast det kanske är lite naturligt då jag är en fånig varelse av natur.

Men frun är bra på att bjuda på sig själv och spela pajas.

 

Ja, när jag tänker på hurdan pajas både jag och frun är så börjar jag nästan tycka synd om våran dotter. Hon kanske tror att det är normalt att vara som oss!

Stackarn.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Håller med om att Thai, särskilt den kvinnliga halvan, verkar anse att leka med sina barn innebär att sitta och stirra på en telefon medans ungen får roa sig bäst han/hon vill. Visserligen inte bara Thai som kör det racet.

Ett annat tråkigt beteende ser jag ibland då något barn fyller år, ofta verkar det vara en ursäkt för att föräldrar och andra vuxna grannar ska kunna ha fest och fullständigt nonchalera födelsedagsbarnet.

 

Vad det gäller den fysiska skillnaden, att thailändskor skulle vara mindre därnere, bör man nog läsa på lite om anatomin. Det är ju bland annat muskler inblandat och det har ju knappast med nationalitet att göra. Jag kan iaf inte minnas någon större skillnad åt något håll, t.o.m samma person känns ju annorlunda emellanåt. Går ju inte heller bara skylla på att muttern är för stor för bulten som vissa svenskar verkar göra mot sina fd :-)

 

Själv gör jag minimalt med hushållsarbete, det ligger främst på svärmor då frugan jobbar heltid. Det senare är också anledningen att jag spenderar mest tid med kidsen även om frugan gör så gott hon hinner. Annars är hon väldigt bra på att leka och aktivera dom, tyvärr få jag annars ser gör härnere.

 

/ SatanG

 

 

Eller som den här läraren, även ta en öl och stirra på mobilen när skolbarnen var i poolen.

138887928_5420941127931150_9064054262569598792_o.thumb.jpg.f721cc5594604a745fe0ddc4abdc6959.jpg

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

14 hours ago, Navanan said:

Som Thai tjej kan jag inte annat än skratta åt era kommentarer. 😃

Vimlar inte direkt av thailändska tjejer på MPR så vore kul om du skrev mer.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag älskar verkligen svenska tjejer och har alltid gjort. De är:

 

- snygga

- sexiga

- bra humor (för att vara tjejer)

- rappa i käften

-smarta

- äventyrliga

- bra i sängen

- tål rejält med sprit

- dansanta

- allmänbildade

-ambitiösa

- ansvarsfulla

 

Kort sagt :de goda egenskaperna  hos svenska tjejer är många och jag har fantastiskt härliga kompisar, kk och exflickvänner av den svenska kvinnliga sorten.

 

Ändå är thailändska tjejer så mycket bättre. Detta insåg jag för 13 år sedan efter att för första gången beträtt thailändsk mark (efter ihärdigt  motstånd under många år) och det har varit självklart ända sedan dess.

 

Varför vet jag dock ännu inte och jag har försökt finna förklaringen till varför jag tyckt så under alla dessa 13 år. Måhända är det trots allt endast ett virus som ger denna "gula feber". Är det så tänker jag fanimej vägra ta ett eventuellt vaccin, gula febern vill jag INTE bli av med.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan leker inte med Maria. Utan allt gör jag men med glädje. Jag bara älskar det. Framförallt se Marias utveckling som människa. 

Som dom flesta här förstår så försöker jag få Maria att tänka själv och ta sina egna beslut

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev John Khonken:

 

Som dom flesta här förstår så försöker jag få Maria att tänka själv och ta sina egna beslut

Det är viktigt att du inte indoktrinerar Maria i att Dina beslut är dom rätta!

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt rätt. Det är alltid väldigt svårt att alltid vara helt korrekt. Men försöker så gott det går. 

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minutes ago, spooncreek said:

Jag älskar verkligen svenska tjejer och har alltid gjort. De är:

 

- snygga

- sexiga

- bra humor (för att vara tjejer)

- rappa i käften

-smarta

- äventyrliga

- bra i sängen

- tål rejält med sprit

- dansanta

- allmänbildade

-ambitiösa

- ansvarsfulla

 

Kort sagt :de goda egenskaperna svenska tjejer är många och jag har fantastiskt härliga kompisar, kk och exflickvänner av den svenska kvinnliga sorten.

 

Ändå är thailändska tjejer så mycket bättre. Detta insåg jag för 13 år sedan efter att för första gången beträtt thailändsk mark (efter ihärdigt  motstånd under många år) och det har varit självklart ända sedan dess.

 

Varför vet jag dock ännu inte och jag har försökt finna förklaringen till varför jag tyckt så under alla dessa 13 år. Måhända är det trots allt endast ett virus som ger denna "gula feber". Är det så tänker jag fanimej vägra ta ett eventuellt vaccin, gula febern vill jag INTE bli av med.

 

Skulle jag en dag i framtiden bli ensam, och vill vara kvar i Thailand, så har jag absolut inget emot att försöka med en thailändska igen. Skulle jag bli ensam, och bestämma mig för att det är dags för Sverige, är det mest sannolika att det blir en svenska. Skulle jag, helt oväntat få för mig att flytta till Botswana så känns en botswanska mest sannolikt. 
 

Det är väl egentligen bara om jag skulle flytta till Norge som jag nog skulle hoppa över de lokala förmågorna. Absolut inget fel på norskor men fan vet om jag skulle palla att gå på tur varje vinterhelg 😉

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, Atom said:

Skulle jag en dag i framtiden bli ensam, och vill vara kvar i Thailand, så har jag absolut inget emot att försöka med en thailändska igen. Skulle jag bli ensam, och bestämma mig för att det är dags för Sverige, är det mest sannolika att det blir en svenska. Skulle jag, helt oväntat få för mig att flytta till Botswana så känns en botswanska mest sannolikt. 
 

Det är väl egentligen bara om jag skulle flytta till Norge som jag nog skulle hoppa över de lokala förmågorna. Absolut inget fel på norskor men fan vet om jag skulle palla att gå på tur varje vinterhelg 😉

Norskor går fetbort, det skulle bli avgrundsdjupa gräl varje helg under vinterhalvåret framför Vinterstudion.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Skulle jag en dag i framtiden bli ensam, och vill vara kvar i Thailand, så har jag absolut inget emot att försöka med en thailändska igen. Skulle jag bli ensam, och bestämma mig för att det är dags för Sverige, är det mest sannolika att det blir en svenska. Skulle jag, helt oväntat få för mig att flytta till Botswana så känns en botswanska mest sannolikt. 
 

Det är väl egentligen bara om jag skulle flytta till Norge som jag nog skulle hoppa över de lokala förmågorna. Absolut inget fel på norskor men fan vet om jag skulle palla att gå på tur varje vinterhelg 😉

Rätt säker på att du ändrar dig efter att ha dejtat runt i Sverige ett tag, DÅ kommer du inse hur mycket bättre Thailändskor är. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Atom:

Vimlar inte direkt av thailändska tjejer på MPR så vore kul om du skrev mer.

Inte av svenska tjejer hellre. Inte så konstigt kanske med tanke på den jargong som råder här på MPR.

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har absolut ingen stor erfarenhet av hur andra kvinnor är funtade, kan bara säga hur min fru är.

Ekonomisk utan bara helvete, blir vansinnig om hon/vi lagt ut pengar i onödan.

Inte så lite statusmedveten, vill var fin inför andra, kosta vad det kosta vill.

Tror att hon vill att andra ska ha respekt för henne och inte minst hennes visdom (kunskap)

Hon ställer stora krav på andra men inte minst på sig själv. Kan någon annan ska hon kunna minst lika bra om inte bättre.

Dock tror jag att det även finns svenska kvinnor som tycker och tänker något liknande.

I mitt tycke fungerar vårt samliv perfekt, har absolut inget att klaga på, å andra sidan har jag ingen annan erfarenhet till skillnad från några av er som bytt både fram och tillbaka.

Då kan man undra VARFÖR?

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev evert 1:

Då kan man undra VARFÖR?

Kärleksgrottan består av en muskel, och den styrs av både känslor och vilja. Som andra muskler kan den drabbas av stelhet, då kan det bli omöjligt att få den att tänjas utan svår smärta.

Detta tillstånd drabbar båda parter och hur löser man det?

I Thailand löser man det ibland med en mianoi, men alla kvinnor aksepterar inte det. och då väljer en del män att byta partner. Att en man skall godta ett liv utan sex, är för många en omöjlig tanke.

Läste någonstans att 70% av alla män över 70 år har problem med apparaten, och då är det ju inte nån stor grej om frun inte kan.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Atom said:

Jag har frågat frugan och hennes kusiner här och ingen har något minne av att deras föräldrar någonsin lekte med dem och då är det kanske naturligt att de inte heller leker med sina barn särskilt mycket.

 

När vi bodde här på heltid för 12-15 år sedan såg man dock fortfarande ungar som lekte med varandra utomhus. Det finns lika många ungar nu men har inte sett någon på flera veckor; alla sitter förmodligen inne med sina mobiler. Lite oroväckande om em majoritet av dagens thailändska ungar växer upp utan att knappt någonsin lekt vara sig med vuxna eller jämnåriga.

 

Bland Bangkoks välbesuttna ser det annorlunda ut, där aktiveras ungarna nästan till döds istället av inhyrda ”lekpedagoger”. Visst, morsorna är närvarande på alla ”playdates”, Little Gym etc men har nästan aldrig sett att de själva leker med barnen.

Tror definitivt att det är en stor anledning att föräldrar tidigare inte hade tid att leka så mycket och det går igen senare.

Samtidigt minns jag inte att min generations föräldrar heller hela tiden satt och lekte med oss. Jag tror istället vi aktiverades genom att alltid ha många andras barn i närheten. Det var inte lika trygghetsknarkande föräldrar som det är idag, menar inte bara alla andra utan även mig själv. Vi överspelar ibland att allt måste vara så förbenat tryggt/säkert så inget händer medans vi själva växte upp med fler blåmärken och skavsår. Tror tyvärr vi ibland gått för långt i säkerhetstänk även om det ibland är både rätt och självklart med t.ex. bilbarnsstol, själv låg jag i bakrutan på en VW när vi bilade genom Europa som tvååring.

Att du ser mindre barn leka ute nu är troligen pga alla har tillgängligt Internet, samt hysterin med C19.

Annars leker mina ungar med grannkidsen på daglig basis även om det är mindre nu. Tyvärr stängs vissa ungar in nu och får knappt gå ut nu pga C19, tror vissa föräldrar har fattat det fel, det är ingen fara för kidsen även om de skulle råka få lite Covid, knappast för oss föräldrar heller. Problemet där är väl kanske mer för att det fortfarande i många hushåll även finns äldre, många med diabetes etc som kan vara i riskzon.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...