Jump to content
IGNORERAD

Polare som bangar i det tysta är det värsta som finns.

honken

Recommended Posts

Nu ska jag tala ut om min s.k "polare", han utspelar nu en riktigt lallar-stil.

Började med att jag frågade om han var intresserad att hänga med till LOS i april, han vart helt till sig och började "Ohh fan, låter nice, inte haft semester på snart 2år."

Förklarade lite för han hur det låg till och vilka datum mm, bad han kolla med sin chef om ledighet redan nu så det inte skiter sig sen.

Ringde upp han en vecka efter vårt långa samtal, och han meddelade att han lämnat in semester ansökan, fått den godkänd och allt var klart, sen fick han lite brådis och skulle springa iväg nånstans, så vi kom överens om att höras av veckan därpå igen.

Veckan därpå ringde jag igen, men nu var han lite tveksam i sin ton, så jag frågade han vad som var på gång, och fick svaret att hans bil gått sönder och han hade lämnat in den på verkstad.

Ohh fan tänkte jag, och frågade om han visste hur mycket skadan skulle gå på?

Det hade han ingen aning om just nu, och påpekade även att han väntat i 2 veckor på att få räkningen hemskickad.

Jag sa till han att ringa och be dom säga summan så han visste om hur mycket det skulle gå på så man kan få ett snabbt beslut, och om det blir hårt för han ekonomiskt denna månad kan jag lägga ut priset på biljetten för han.

Han sa att han skulle ringa och kolla dagen efter, och bad mig avvakta med biljett köpet.

Gick en vecka, inget återkoppling från hans sida, ringde han och hamnade på hans telefonsvarare där jag lämnade ett meddelande och bad han ringa mig.

En vecka till passerade, lämnade ett till meddelande samt skickade ett SMS.

Nu har det gått 2 veckor sen, och nu e jag lite sne på han.

Om han nu inte kan/vill hänga med är det ju bara att säga det, så får jag väl dra iväg själv inte mer med det.

Men att gömma sig och inte höra av sig är dålig stil.

Och nej, jag tror inte det har hänt nått inom familjen, för jag vet att han är på jobbet dagligen via andra källor.

Liksom vi har känt varandra i bra många år för att kunna säga om man kan eller inte kan.

Pallar inte att ringa upp han igen utan tycker att jag har försökt kontakta honom den mängd gånger som krävs från min sida, nu är det fan hans tur.

Men jag gissar nu på att han inte ska med, så jag kommer dra utan honom, så får han sitta på sitt kontor och jobba ihjäl sig istället.

Nu drar jag själv.

Resplan:

Jomtien (maitans pryda lokalen med lite svart gult)

Surin (oklart men vill se hur det ser ut)

Koh Chang (ett måste, dels för att styra upp lite saker och ting)

BKK (Tipsad om templet i marmor, samt åka lite båt på floden som James bond!)

H

Same same, but different!

Dela på andra sajter

Har också en polare som alltid snackar om att vi borde åka nånstanns bla bla bla.. men sen blir det aldrig av. I våras bokade jag en biljett själv till Thailand och sedan berättade om det i efterhand. Då blev han sur för att jag inte hade frågat honom. Kontrade med att det är bara att boka en biljett, det finns lediga platser. Inte fan gjorde han det inte.

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Dela på andra sajter

Har haft samma problem med en polare, men åkte själv 4 gånger å det är faktiskt roligt att åka själv

Man behöver bara ta hänsyn till sig själv, och många trevliga personer träffar man lättare ensam då folk oftast inte

tar kontakt när man är flera

+ att när man som jag på 4:e ensamturen träffade mitt livs kärlek så var det enkelt att bara umgås med henne

utan behöva ta hänsyn till ev resekompis

Så ha en trevlig resapreved.gif

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 Swish (Sverige) 0708 575 222

Dela på andra sajter

Har också en polare som alltid snackar om att vi borde åka nånstanns bla bla bla.. men sen blir det aldrig av. I våras bokade jag en biljett själv till Thailand och sedan berättade om det i efterhand. Då blev han sur för att jag inte hade frågat honom. Kontrade med att det är bara att boka en biljett, det finns lediga platser. Inte fan gjorde han det inte.

Sånt där är typiskt, tippar på att jag kommer få samma "gnäll" sen, men då blir det lite som du sa där (dock ovetande om det finns platser kvar eller ej, men det finns flera flyg till som går).

Har haft samma problem med en polare, men åkte själv 4 gånger å det är faktiskt roligt att åka själv

Man behöver bara ta hänsyn till sig själv, och många trevliga personer träffar man lättare ensam då folk oftast inte

tar kontakt när man är flera

+ att när man som jag på 4:e ensamturen träffade mitt livs kärlek så var det enkelt att bara umgås med henne

utan behöva ta hänsyn till ev resekompis

Så ha en trevlig resapreved.gif

Ser inga problem att dra ner ensam, dock kommer man sakna små snacket under resorna, men va fasen, man är ju social så nya vänner går alltid att hitta.

Fick bra kontakt med en del britter och sånt i Koh Chang senast, så dom lär man besöka igen.

Har pluggat lite thai nu, så ordförådet är aningen större än sist iaf :)

---------------------

Och när allt mitt skit är bokat så vet jag att Maitan fixar första biten på vägen över till hans Guesthouse! :)

Dela på andra sajter

Jamenförfaan Hånkskrälle...

Vi är ju där och vi har i stort sett samma resplan, nu ere min tur att bli sur negligerar du mej helt eller???

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Dela på andra sajter

Jamenförfaan Hånkskrälle...

Vi är ju där och vi har i stort sett samma resplan, nu ere min tur att bli sur negligerar du mej helt eller???

hehe

Odin inte negligerar jag dig inte.

Du har ju inte hört av dig på ett tag :)

Dela på andra sajter

Phu nu kan jag andas ut..

F-n mister H. jag har haft datorjävelhaveri och precis fått igång skiten (började 7 i morse)

Vi kommer ner till Bkk den 12/4 och drar direkt ner till fiskebyn därefter Isaan (Korat och Surin) sen Koh Chang till sist ett par dagar på Shangri-la i Bkk innan hemfärd. Hur låter det min vän??

Dela på andra sajter

Haveri, dags vi fixar ett super system för dig med raid och hela balleten, samt ett mindre WDS system så man snabbt kan skjuta in en ny image till din dator och skiten går ner.

Då kan du vara igång på mindre än 30min med en färsk installation :)

12/4... är det inte risk att missa roliga Songkran då? Vill ju så gärna dränka tyskar då också :(

Och hur länge är denna färd?

Vill vara borta en månad iaf.

Och helst vara på plats 5e april och fira 30års dagen med pompa och stå. :)

Dela på andra sajter

Vi är där en månad, och Song kran börjar mej veterligen den13/4

Å dränka tyskar och oss själva ska vi nog hinna göra på en vecka..

Jag måste dra å hämta Tjejen, men slår igång datorn när jag kommer hem... Ähh jag ringer dej strax

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

När jag började resa till Thailand så gjorde jag det själv, några kompisar var sugna att följa med en gång, (men det var bara surr) När man reser själv så träffar man många andra ensamresenärer. Men första gången som jag reste själv så "pirrade " det i min mage en hel del. Det gäller att " våga" att ta klivet . Jag ångrar inte en resa som ensamresenär som jag gjort

jap.gif Khun Karla jap.gif

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Nu ska jag tala ut om min s.k "polare", han utspelar nu en riktigt lallar-stil.

Började med att jag frågade om han var intresserad att hänga med till LOS i april, han vart helt till sig och började "Ohh fan, låter nice, inte haft semester på snart 2år."

Förklarade lite för han hur det låg till och vilka datum mm, bad han kolla med sin chef om ledighet redan nu så det inte skiter sig sen.

Ringde upp han en vecka efter vårt långa samtal, och han meddelade att han lämnat in semester ansökan, fått den godkänd och allt var klart, sen fick han lite brådis och skulle springa iväg nånstans, så vi kom överens om att höras av veckan därpå igen.

Veckan därpå ringde jag igen, men nu var han lite tveksam i sin ton, så jag frågade han vad som var på gång, och fick svaret att hans bil gått sönder och han hade lämnat in den på verkstad.

Ohh fan tänkte jag, och frågade om han visste hur mycket skadan skulle gå på?

Det hade han ingen aning om just nu, och påpekade även att han väntat i 2 veckor på att få räkningen hemskickad.

Jag sa till han att ringa och be dom säga summan så han visste om hur mycket det skulle gå på så man kan få ett snabbt beslut, och om det blir hårt för han ekonomiskt denna månad kan jag lägga ut priset på biljetten för han.

Han sa att han skulle ringa och kolla dagen efter, och bad mig avvakta med biljett köpet.

Gick en vecka, inget återkoppling från hans sida, ringde han och hamnade på hans telefonsvarare där jag lämnade ett meddelande och bad han ringa mig.

En vecka till passerade, lämnade ett till meddelande samt skickade ett SMS.

Nu har det gått 2 veckor sen, och nu e jag lite sne på han.

Om han nu inte kan/vill hänga med är det ju bara att säga det, så får jag väl dra iväg själv inte mer med det.

Men att gömma sig och inte höra av sig är dålig stil.

Och nej, jag tror inte det har hänt nått inom familjen, för jag vet att han är på jobbet dagligen via andra källor.

Liksom vi har känt varandra i bra många år för att kunna säga om man kan eller inte kan.

Pallar inte att ringa upp han igen utan tycker att jag har försökt kontakta honom den mängd gånger som krävs från min sida, nu är det fan hans tur.

Men jag gissar nu på att han inte ska med, så jag kommer dra utan honom, så får han sitta på sitt kontor och jobba ihjäl sig istället.

Nu drar jag själv.

Resplan:

Jomtien (maitans pryda lokalen med lite svart gult)

Surin (oklart men vill se hur det ser ut)

Koh Chang (ett måste, dels för att styra upp lite saker och ting)

BKK (Tipsad om templet i marmor, samt åka lite båt på floden som James bond!)

H

Ja en "kompis" missade en gratis utlandsresa och en antällning för att han inte tyckte att det passade att svara vid det tillfällena jag ringde.

En del människor har en väldigt dålig timing och förstår inte sitt eget bästa.

Dela på andra sajter

Har nästan alltid rest själv på mina resor och tycker det är klart roligast.

Man får lättare kontakt med andra människor samt att man kan ta dagen som den kommer.

Samt att polarna inte dömmer ut bottennappet man fått med hem crazy.gif

Dela på andra sajter

Det låter ju inte direkt som nån polare.Skiter han i att svara i telen så kan han ju dra :suicide: ,fixa nya polare. :diablo:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Dela på andra sajter

Många försöker blåsa en när man reser själv, så var det på mina första ensamresor till LOS diablo.gif

Khun Lasse

Det du uträttar i dag, det får du tillbaks i din framtid

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...