Jump to content
IGNORERAD

Snabbast möjliga bredbands uppkoppling?


ban_kog_wat

Recommended Posts

Hur snabbt bredband kan man få i Thailand eller Bangkok.

Finns det tillgång till fiber i Bangkok.

Någon som vet. ?

Skissar på en idé jag har men som kräver myyyyycket bandbredd.

/ Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Om din idé kräver myyyyyyycket bandbredd, så tror jag inte Thailand är det bästa stället att vara på.

Men det går nog att komma upp i ca 3-4 Mb stabil uppkoppling i Bangkok.

Problemet är att om man ska surfa "utanför" Thailand (alltså sajter med webbhotell utanför Thailand), så kommer man sällan upp i dessa hastigheter överhuvudtaget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fixade 3bb bradband när jag var nere senast i sukhothaiprovinsen. 3,5 mbit ADSL

Som sagt innom Thailand enligt speedtest.net 3,5 eller lite till

till stockholm 1,2

till amerikas östkust 0,5-1,5

till amerikas västkust 1,5-3,5

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt 2Mbit/0.5Mbit Premium för ca 1.000 Thb i månaden

Thailand till Thailand:

647052132.png

Thailand till Stockholm:

647054283.png

Thailand till Los Angeles:

647055010.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte mycket att hurra för.

As of 2008, there are 16,100,000 internet users in Thailand

från 2009-09 kommer denna infon från.

International Bandwidth (Mbit/s)

69,516

Domestic Bandwidth (Mbit/s)

272,417

Wiki länken..

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hur snabbt bredband kan man få i Thailand eller Bangkok.

Finns det tillgång till fiber i Bangkok.

Någon som vet. ?

Skissar på en idé jag har men som kräver myyyyycket bandbredd.

/ Ban

Ett tips: Ha inte en server på Sri Lanka... :(

647085172.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett tips: Ha inte en server på Sri Lanka... sad.gif

647085172.png

Så sant så, inte den bästa infrastrukturen vad det gäller internet på Sri Lanka inte :)

Men undrar om inte Satelitt uppkopplingar blivitt bättre numera?

För då kan man nog köra med ett Svenskt ABB om kopplingen sker direkt till satelitt.

Vet att förut var man tvungen att ha en telefonlinje när man skickade trafiken, men hämta trafiken gick över satelitten.

Men var så många år sedan jag läste nått om just satelitt uppkopplingarna.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Måste finnas nått som är snabbare med tanke på att det finns svenskar som sätter upp callcenters i bkk. och även ip telefoni vill ju ha lite bandbredd, 0,52 per pågående samtal tror jag, och ett callcenter bör det ju vara ett större antal pågående samtal samtidigt. Annars blir det ju inte någon ekonomi i detta.

/ Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, ASEAN-länderna borde gå ihop och satsa på fler kablar till USA och Europa om de ska hänga med i utvecklingen av internet.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen som testat fiber från 3BB?

"Han har visserligen tagit hit två sydost-asiatiska kvinnor, men han ser sig inte som en fruimportör."

Link to comment
Dela på andra sajter

Mitt 2Mbit/0.5Mbit Premium för ca 1.000 Thb i månaden

Thailand till Thailand:

647052132.png

Thailand till Stockholm:

647054283.png

Thailand till Los Angeles:

647055010.png

Hej Surin P3

Vilket internet bolag använder du dig av?

Ska själv skaffa internet till huset och Thai dottern nu i januari

Har själv tittat på TrueMowe men vet ej vilket bolag som är lämligast (Bäst)

Detta gäller Ayuttahaya

Mvh.Plätt :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Plätt.

Vilket bolag man ska välja brukar inte vara något större problem eftersom det inte brukar finnas så mycket att välja på.

Har man tur finns det mer än ett bolag! För ett år sedan hade jag TOT att välja på.

I Ayutthaya vet jag att TOT och TT&T slåss om kunderna, så har Du tur finns kanske bägge bolagen tillgängliga.

TOT erbjuder max 5 Mbit och TT&T 10 Mbit, men de hastigheterna förutsätter att Du bor på "rätt ställe".

Bor själv inte så långt från Ayutthaya och har för säkerhets skull både TOT (3 Mbit) och TT&T (5 Mbit), vilket är de max hastigheter dom kan erbjuda hos mig ( 700 resp 1000 Bath/mån).

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Surin P3

Vilket internet bolag använder du dig av?

Ska själv skaffa internet till huset och Thai dottern nu i januari

Har själv tittat på TrueMowe men vet ej vilket bolag som är lämligast (Bäst)

Detta gäller Ayuttahaya

Mvh.Plätt :wai:

Använder http://www.3bb.co.th...ct/adsl/4mb.php

har provat 1:an på bilden men den funkar bara när det är få användare på din lina. Har frågat och de säger att man delar 10st på varje abonnemang.

Kör nu med 2:an, där jag har egen lina. Är alltid samma hastighet.

post-3076-126037328977_thumb.jpg

post-3076-126037328977_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Tecknade mig för ett trueonline Premium Pack 8 Mbps för 1199 Baht/Månad tog premium eftersom det var en fri uppgradering från Basic Pack, fick det inkopplat förra veckan och har mätt farten på www.speedtest.net vid olika tidpunkter och dagar.

Vid samtliga tillfällen har farten varit strax ovanför 8 Mbps download och 1 Mbps upload, så dom håller vad dom lovar hos mig i Bangkok Noi.

Länk:

Min länk

Ha en bra dag!

:wai:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya har snart fiber, låter inte alls fel, läste det i Pattaya mail för nån vecka sen.

CAT’s two-phase project has an initial budget of 500 million baht. The first phase will see direct fiber connections to Beach, Second and Third roads with the second phase connecting all of Pattaya, Jomtien Beach, Banglamung and Nongprue. Construction will take about 10 months.

At the Jan. 19 signing of the FTTP memorandum of understanding between the city and CAT, Mayor Itthiphol Kunplome said that as Pattaya expands and becomes a more-popular tourist and economic center, available telecommunications infrastructure must be improved.

In addition to simple Internet access, the super high-speed fiber-optic cables will connect CCTV system, water plants, traffic control and more.

CAT Telecom in July approved a 6 billion baht plan to roll out FTTP technology to major provinces across the country within three years, initially targeting 300,000 high-speed service users. CAT plans to collaborate with utility providers to share existing resources including electricity poles to help deliver its fiber connections to customers’ premises.

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

Tecknade mig för ett trueonline Premium Pack 8 Mbps för 1199 Baht/Månad tog premium eftersom det var en fri uppgradering från Basic Pack, fick det inkopplat förra veckan och har mätt farten på www.speedtest.net vid olika tidpunkter och dagar.

Vid samtliga tillfällen har farten varit strax ovanför 8 Mbps download och 1 Mbps upload, så dom håller vad dom lovar hos mig i Bangkok Noi.

Länk:

Min länk

Ha en bra dag!

:wai:

Lägger in en bild från speedtest.net

Ha en bra dag!

:wai:

post-4239-126658183366_thumb.jpg

post-4239-126658183366_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Lägger in en bild från speedtest.net

Ha en bra dag!

:wai:

Att få bra speed inom landets gränser brukar funka, testa mot en server i Stockholm, malmö, San fransico och New york också och lägg ut resultaten

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart imponerande stjp8729, enligt deras hemsida ser de tyvärr inte ut att kunna leverera det till Korat än iaf.sad.gif

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...