Jump to content
IGNORERAD

Flytta till Thailand - behålla bidragen ?


dandy

emigrera och behålla bidragen  

132 röster

  1. 1. är det Ok att behålla bidrag när man emigrerat

    • JA - det är ok
      50
    • NEJ - det är oacceptabelt
      82


Recommended Posts

Hej Svarten,

Nu får väl du ändå ta och lugna ner dig en aning om jag får be:

"från Kim Il Sung, Fidel Castro, Stalin och Pol Pot!"

-Du glömde ju Adolf Hitler eller varför inte hellre George Bush för den delen. :rolleyes:

Bra påminnelse!

Det är säkert att vår vän Baboo som är ju genetiskt felfri inte ämnar utelämna den extremhögern! Som man brukar säga - extremhöger, extremvänster=same same but just little different,

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 434
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    62

  • mamma bäng fan pappa käng

    33

  • svarten

    25

  • Stickan

    22

Mest aktiva i denna tråd

Jo, det var en bättre beskrivning än vad jag lyckades med!

Men vi får inte glömma vad vi har lärt oss från vår guru Baboon som saknar de genetiska fel som vissa av oss på forumet drabbas av! :crazy: Vi har lärt oss att samtliga medborgare ska välja mellan privat och offentlig service från Kim Il Sung, Fidel Castro, Stalin och Pol Pot! :whistle:

Återigen kommer detta med gener fram.. Du talar gärna om gener och raser.. Tycker det är ganska obehagligt, vad är det för syn du har på dina landsmän som är oliktänkande, och för den delen "outbildade"? Dessa "lågvattenmärkta stolpskott" har ju faktiskt finansierat dina studier oavsett om du vill det eller inte.. Så ta och visa lite tacksamhet och sluta upp med dina gen/ras teorier som inte hör hemma här..

Här har du ett forum du kan diskutera dessa frågor på.. https://www.flashback.info/index.php

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen kommer detta med gener fram.. Du talar gärna om gener och raser.. Tycker det är ganska obehagligt, vad är det för syn du har på dina landsmän som är oliktänkande, och för den delen "outbildade"? Dessa "lågvattenmärkta stolpskott" har ju faktiskt finansierat dina studier oavsett om du vill det eller inte.. Så ta och visa lite tacksamhet och sluta upp med dina gen/ras teorier som inte hör hemma här..

Här har du ett forum du kan diskutera dessa frågor på.. https://www.flashback.info/index.php

Hej Knasen!

Det är inte jag som talar om gener och raser! Sådana diskussioner hör jag bara här på forumet. Mina vänner och arbetskamrater pratar aldrig på detta vis. Min utbildning talar om för mig att det inte finns sådana skillnader mellan folk. Det är klart att jag blir nyfiken på vad som menas och frågar när dessa diskussioner dyker upp. Är det inte meningen med ett sådant forum att man kan lära sig nya saker?

Jag kan också en hel del om Thailand och andra länder. Jag har inte sett någon som helst skillnad pga etnicitet och gener. Jag har träffat alla möjliga tyskar, svenskar, norrmän, ghananer, thailändare, kineser, m.fl. och observerat att alla är olika. Det finns lata, energiska, smarta, mindre smarta (som jag), roliga, tråkiga (som jag), snåla och generösa inom varje etnisk grupp. Jag har bara sett olika individer oberoende av härkomst. Varför är du så bekymrat när jag frågar forummedlemmar som har sett annorlunda än mig och mina IRL bekanta?

Hälsning

Svarten

P.S. Varför hör inte mina gen/ras teorier om att alla människor är lika bra oavsett härkomst hemma på ett forum där de flesta är ihop med en kvinna och i stor utsträckning har barn från andra sidan jordsidan? Tror du verkligen att alla här tycker tvärtom?

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Knasen!

Det är inte jag som talar om gener och raser! Sådana diskussioner hör jag bara här på forumet. Mina vänner och arbetskamrater pratar aldrig på detta vis. Min utbildning talar om för mig att det inte finns sådana skillnader mellan folk. Det är klart att jag blir nyfiken på vad som menas och frågar när dessa diskussioner dyker upp. Är det inte meningen med ett sådant forum att man kan lära sig nya saker?

Jag kan också en hel del om Thailand och andra länder. Jag har inte sett någon som helst skillnad pga etnicitet och gener. Jag har träffat alla möjliga tyskar, svenskar, norrmän, ghananer, thailändare, kineser, m.fl. och observerat att alla är olika. Det finns lata, energiska, smarta, mindre smarta (som jag), roliga, tråkiga (som jag), snåla och generösa inom varje etnisk grupp. Jag har bara sett olika individer oberoende av härkomst. Varför är du så bekymrat när jag frågar dem som har sett annorlunda?

Hälsning

Svarten

Bekymrad och bekymrad.. Du ska veta att Mr BaBoo har varit en god antagonist till mig, men likväl så tycker jag inte om någon form av genetiskt nedvärderande tänkande och om han så står kilometer till höger om dig så har det inget med genetik att göra.. Jag håller med honom i många saker han skriver här, likväl som jag håller med om många saker du skriver, men ändå så kan vi vara så långt ifrån varandra i vissa frågor. Detta med "politiskt tänkande" och ställningstagande är nog med undantag för vissa kärnfrågor mer en kamp om att känna att man har rätt i sak, mer än i allmänhet..

Men trots att Mr BaBoo är oliktänkande med en del av oss andra i vissa frågor så kan man ju inte hävda att han har genetiska skador.. Men likväl så har han ju erkänt att han saknar IQ vid sömn och näringsbrist.. :mdr:

P.S. Varför hör inte mina gen/ras teorier om att alla människor är lika bra oavsett härkomst hemma på ett forum där de flesta är ihop med en kvinna och i stor utsträckning har barn från andra sidan jordsidan? Tror du verkligen att alla här tycker tvärtom?

Såg att du ändrat ditt inlägg.. Kanske därför att du raljerar över BaBoos gener..

Chock dii :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Knasen!

Det är inte jag som talar om gener och raser! Sådana diskussioner hör jag bara här på forumet. Mina vänner och arbetskamrater pratar aldrig på detta vis. Min utbildning talar om för mig att det inte finns sådana skillnader mellan folk. Det är klart att jag blir nyfiken på vad som menas och frågar när dessa diskussioner dyker upp. Är det inte meningen med ett sådant forum att man kan lära sig nya saker?

Jag kan också en hel del om Thailand och andra länder. Jag har inte sett någon som helst skillnad pga etnicitet och gener. Jag har träffat alla möjliga tyskar, svenskar, norrmän, ghananer, thailändare, kineser, m.fl. och observerat att alla är olika. Det finns lata, energiska, smarta, mindre smarta (som jag), roliga, tråkiga (som jag), snåla och generösa inom varje etnisk grupp. Jag har bara sett olika individer oberoende av härkomst. Varför är du så bekymrat när jag frågar forummedlemmar som har sett annorlunda än mig och mina IRL bekanta?

Hälsning

Svarten

P.S. Varför hör inte mina gen/ras teorier om att alla människor är lika bra oavsett härkomst hemma på ett forum där de flesta är ihop med en kvinna och i stor utsträckning har barn från andra sidan jordsidan? Tror du verkligen att alla här tycker tvärtom?

Är du så bängdum så att du tro att det handlar om härkomst???????

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bekymrad och bekymrad.. Du ska veta att Mr BaBoo har varit en god antagonist till mig, men likväl så tycker jag inte om någon form av genetiskt nedvärderande tänkande och om han så står kilometer till höger om dig så har det inget med genetik att göra.. Jag håller med honom i många saker han skriver här, likväl som jag håller med om många saker du skriver, men ändå så kan vi vara så långt ifrån varandra i vissa frågor. Detta med "politiskt tänkande" och ställningstagande är nog med undantag för vissa kärnfrågor mer en kamp om att känna att man har rätt i sak, mer än i allmänhet..

Men trots att Mr BaBoo är oliktänkande med en del av oss andra i vissa frågor så kan man ju inte hävda att han har genetiska skador.. Men likväl så har han ju erkänt att han saknar IQ vid sömn och näringsbrist.. :mdr:

Såg att du ändrat ditt inlägg.. Kanske därför att du raljerar över BaBoos gener..

Chock dii :drinks:

Hej Knasen!

Nu är det du som raljerar!

Vår bäste guru har förklarat att det finns genetiska fel hos skribenter på forumet. Eftersom jag känner mig inte mer mänsklig än dessa fina skribenter hör jag väl också dit. Är det verkligen så stor grej att fråga vad som menas med detta genetiska felet som jag tydligen också drabbas av? Jag har ju aldrig hört någon använda sig av sådana termer tidigare. Jag har bara läst om att sådana teorier förekom under 1930-talet.

Varför hakar du upp dig så mycket på att jag undrar varför det talas om genetiska och etniska skillnader på forumet? Jag har aldrig läst att du har reagerat på alla konstiga teorier som framställs på forumet. Varför går det så bra att framställa teorier att alla i en folkgrupp har samma egenskap men att det är dåligt om någon undrar varför människor inom en folk inte kan ha olika beteenden precis som hos svenskar.

Hälsning

Svarten

P.S. Du raljerar över mitt påstådda samband mellan utbildning och fördomar. Jag kan hälsa att jag umgås med människor med ett mycket brett spektrum när det gäller utbildningsnivån. Som lägsta utbildningsnivå pratar jag om analfabeter i Harlem, Sydafrika och Ghana. Jag umgås mycket med byborna i min frus by i Isaan där utbildningsnivån inte ska vara den högsta. Av dessa människor är det inte självklart att de resonerar att alla i en etnsik grupp är lata om två stycken i gruppen är lata och 2 miljoner i samma grupp inte är det. Bland de mycket högt utbildade människor som jag känner finns det däremot många som jag inte skulle vilja kalla för stora människokännare. Kort sagt spelar utbildning inte så stor roll; det är vad man vill tro om människor som är avgörande.

Vidare säger du att jag ska respektera "outbildade" som betalar min utbildning. Kan man inte vända på påståendet och hävda att jag är skyldig att sprida mina kunskaper som "outbildade" skattebetalarna har betalat för?

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Är du så bängdum så att du tro att det handlar om härkomst???????

MVH Svampen :wai:

Hej Svampen!

Nu har du läst precis tvärtom vad jag har skrivit! :rtfm:

Jag säger att mänskligt beteende INTE beror på härkomst. Trots helhjärtat försök i mer än 200 år har vetenskapen inte lyckats hitta någon som helst skillnad i beteende som beror på etnicitet!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

God Morgon alla debattglada, har haft en skön natt med 16 + grader,inte käkat "hundmat"* och har fortfarande råd att gå och ta ett par öl med kompissarna efter golfen.

Hade jag bott kvar i en 2:a i Stockholm hade jag knappast klarat detta som pensionär, en öl runt 40-50 spänn, golf 3-400, transport, om man har egen bil 150-200. Hur stort socialt liv, och hur man skall bedömma vikten av det är oerhört individuellt, men att bara sitta på kammare och glo på TV berikar näppeligen tillvaron.

Såg ett par ex. på penningars användande eftersom det var oerhört slösaktigt att inte klara ett bar liv för 15 000 i månaden

Hyra 6 000 (medelvärde i 08 regionen) El 3- 400, försäkringar, hem + andra småförsäkringar 250-350. TV o IT 700 (kabel + SVT). Mat i hemmet 3-4 000. Div småutgifter 1500 (minst) Totalt c:a 12-13 000 spänn.

Sen om man skulle ha bil, Up2U

Inte f-n- blir det nåt över till ett liv värt namnet jämfört med LOS.

Hyra 4 rums kåk + el,vatten o internet o kabeltTV 9000 bath.

Köpa hem käk 30x200 bath 6000bath

Div småutgifter (några bärs då o då) 7000 bath

Bil och bränsle 12 000 bath

34 000 bath = dryga 7000 spänn i dagens kurs.

Resa t.o.retur c:a 7 000 en ggg per år ger ytterligare 600 spänn i kostnad, men den spar man lätt in på ett par månader här nere.

Kan man sedan hyra ut sitt svenska boende när man är här så det går noll i kostnad så står det herr BaBoo fritt att spekulera i sina sparplaner som inte ens var minimalt realistiska när månadslönen för undertecknad t.ex låg på 3-400 i arbetslivets början för 50 år sedan.

Lycka till med Ditt sparande, Du lär behöva det mer än jag.

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hmm.. Var har du din röst i enskilda större frågor? Som det är nu så är det Freeeeedrik o Mooonnnna som avgör vad DU tycker i en specifik fråga... Är det optimalt?

Nej det är väl bara var 4:e år dom är intresserade av vad du och jag tycker. Jag tycker ändå inte vi ska föringa att vi lever i en demokrati, kanske speciellt med hänsyn till dom människor som inte gör det /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm.. Var har du din röst i enskilda större frågor? Som det är nu så är det Freeeeedrik o Mooonnnna som avgör vad DU tycker i en specifik fråga... Är det optimalt?

Hej på dig.

Jag tycker att det styrelseskick vi har i Sverige som kallas representativ demokrati är överlägset allt annat. Majoriteten bestämmer över dom övriga.

Vad är alternativet ? Folkomröstningar i varje fråga ? Huuga så hemskt..

Mvh Fritz...

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja sant men med vad i dessa tider?

Sälja knark,bankrån,spritsmuggling,bidragsfuskare,hallik,"bilförsäljare" :preved: mm mm.

Ge mej ett tips jag har tex en pensionsförsäkring sen tidigt 80 tal,sparkonto,Siam Com 10 år,

men jag jobbar som en tok!!!

Ge mej ett bra spartips för en ensamstående sjuksjörteska med 2 barn,hur mycket tror du hon

kan lägga undan i månaden?

Jag vet ju inte din ekonomiska ställning men du måste väl hålla med om att "KLIMATET" blivit

hårdare än sen din Far sa "SOM MAN BÄDD" eller?

Snart är vi nere på RASKEN nivå om det inte händer nåt med hela den GLOBALA politiken!

Vi är jättemånga på denna jord och ingen vill försaka sin trygga,bekväma mm mm tillvaro!

Inom djurriket "och det tillhör ju vi men vi har ju fått egenskapen av en mer utv hjärna"

sköts detta problem utmärkt!

Nä världen styrs av GIRIGHET av oss MÄNNISKAN!!!!

Sen vad det anbefogar att spara enkelt om man har nåt!!!!

Tänk dej?

FAMILJEN!!!

Adam anställd sen 1987 på VOLVO uppsagd 2008.

Ewa anställd sen 2000 på SAAB uppsagd igår.

4 barn Nyköpt villa i TROLLHÄTTAN!!!!

Med en förminskad inkomst på 40% hur ska man spara????

Exempel!

1. Adbortera bort barnen till nån rik familj på Sveavägen?

2. Sluta äta?

3. Sälj din fru till torskar?

4. Ta livet av dig så "LIVFÖRSÄKRINGEN UTFALLER"?

5. Bo på härbärgen?

6. Sälj Bingolotter?

Fattar du hur detta drabbar Svedala?

800 Bort Ericsson Gävle, SAAB nerlagt, 190 bort Ericsson Katrineholm osv osv!

Sen snackar du om sparande på 200 000 på 45 år dessa är väl slut efter 6 mån

för att täcka upp förlorad arbetsinkomst?????

Vi byggde upp vår industri i Svedala under 2A Världs kriget på grund av att vi

var "NEUTRALA" och hade Tysklandsvänner så som "GÖRING"!!!!

Samt en väldig import av Finnar under 50-60 talet då vi inte själva klarade

att producera!!!!

Jag tycker du ska ta en tankeställare till alla dessa som vrider på varenda krona

varje månad & fråga dem om det är bra att spara på nåt man inte har????

MVH Svampen :wai:

Tvärtom så tycker jag det blivit enklare att spara sedan vi fick denna regering som sänkt skatter åt oss!

Att biltillverkare får lägga ner pga olönsammhet är väl inte någon regerings fel?

Poängen är väl att man skall spara när man har jobb och inte efter man förlorat ett jobb (annars lär det bli ett hårt liv)!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men vi får inte glömma vad vi har lärt oss från vår guru Baboon som saknar de genetiska fel som vissa av oss på forumet drabbas av! :crazy:

Vad i helvete håller du på med??

Försöker du påstå att jag är rasist eller något liknande?

Det finns gränser och de har du nått nu!

EN GÅNG till sen så får du lära dig vad betydelsen med "som man bäddar får man ligga" menas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sluta med ciggen och ge fan i och köpa svarta skinnsoffan på krita till 19.95 % ränta, så blir det 2000 SEK per månad över!!

Allvarligt talat, alla i Sverige kan spara pengar, men naturligvis olika mycket.

Jag tycker vi är otroligt borskämda, köper saker vi inte behöver, till priser det inte är värt, istället för att spara smile.gif

/mvh

:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tycker det är tråkigt att du inte klarar av att hålla en god ton på forumet.

Så fort dina argument tryter blir du hotfull och kallar folk både det ena och det andra. Fungerar du likadant i det verkliga livet är professionell hjälp en bra idé unsure.gif

dandy

Hmm kommer från en person som blivit hitraggad från en nassesite!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra påminnelse!

Det är säkert att vår vän Baboo som är ju genetiskt felfri inte ämnar utelämna den extremhögern! Som man brukar säga - extremhöger, extremvänster=same same but just little different,

Hälsning

Svarten

Varför detta prat om gener i inlägg efter inlägg?

Är du missnöjd med dina egna gener eller vad är problemet?

Är det inte gener så är det rasism, skulle nog inte vilja se vad som pågår inne i ditt huvud!

Link to comment
Dela på andra sajter

Återigen kommer detta med gener fram.. Du talar gärna om gener och raser.. Tycker det är ganska obehagligt, vad är det för syn du har på dina landsmän som är oliktänkande, och för den delen "outbildade"? Dessa "lågvattenmärkta stolpskott" har ju faktiskt finansierat dina studier oavsett om du vill det eller inte.. Så ta och visa lite tacksamhet och sluta upp med dina gen/ras teorier som inte hör hemma här..

Här har du ett forum du kan diskutera dessa frågor på.. https://www.flashback.info/index.php

:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Knasen!

Det är inte jag som talar om gener och raser! Sådana diskussioner hör jag bara här på forumet. Mina vänner och arbetskamrater pratar aldrig på detta vis. Min utbildning talar om för mig att det inte finns sådana skillnader mellan folk. Det är klart att jag blir nyfiken på vad som menas och frågar när dessa diskussioner dyker upp. Är det inte meningen med ett sådant forum att man kan lära sig nya saker?

Jag kan också en hel del om Thailand och andra länder. Jag har inte sett någon som helst skillnad pga etnicitet och gener. Jag har träffat alla möjliga tyskar, svenskar, norrmän, ghananer, thailändare, kineser, m.fl. och observerat att alla är olika. Det finns lata, energiska, smarta, mindre smarta (som jag), roliga, tråkiga (som jag), snåla och generösa inom varje etnisk grupp. Jag har bara sett olika individer oberoende av härkomst. Varför är du så bekymrat när jag frågar forummedlemmar som har sett annorlunda än mig och mina IRL bekanta?

Hälsning

Svarten

P.S. Varför hör inte mina gen/ras teorier om att alla människor är lika bra oavsett härkomst hemma på ett forum där de flesta är ihop med en kvinna och i stor utsträckning har barn från andra sidan jordsidan? Tror du verkligen att alla här tycker tvärtom?

Sade han och klappade sig själv på axeln!

Link to comment
Dela på andra sajter

Vår bäste guru har förklarat att det finns genetiska fel hos skribenter på forumet.

Varför ljuger du eller medvetet missförstår?

Inlägget du menar är när jag skrev att Flores syster o Mor var märkliga och att Flores var släkt med dem och då ÄR de genetiskt!

Är inte du Svarten genetiskt i släkt med din dotter tex?

Link to comment
Dela på andra sajter

God Morgon alla debattglada, har haft en skön natt med 16 + grader,inte käkat "hundmat"* och har fortfarande råd att gå och ta ett par öl med kompissarna efter golfen.

Hade jag bott kvar i en 2:a i Stockholm hade jag knappast klarat detta som pensionär, en öl runt 40-50 spänn, golf 3-400, transport, om man har egen bil 150-200. Hur stort socialt liv, och hur man skall bedömma vikten av det är oerhört individuellt, men att bara sitta på kammare och glo på TV berikar näppeligen tillvaron.

Såg ett par ex. på penningars användande eftersom det var oerhört slösaktigt att inte klara ett bar liv för 15 000 i månaden

Hyra 6 000 (medelvärde i 08 regionen) El 3- 400, försäkringar, hem + andra småförsäkringar 250-350. TV o IT 700 (kabel + SVT). Mat i hemmet 3-4 000. Div småutgifter 1500 (minst) Totalt c:a 12-13 000 spänn.

Sen om man skulle ha bil, Up2U

Inte f-n- blir det nåt över till ett liv värt namnet jämfört med LOS.

Hyra 4 rums kåk + el,vatten o internet o kabeltTV 9000 bath.

Köpa hem käk 30x200 bath 6000bath

Div småutgifter (några bärs då o då) 7000 bath

Bil och bränsle 12 000 bath

34 000 bath = dryga 7000 spänn i dagens kurs.

Resa t.o.retur c:a 7 000 en ggg per år ger ytterligare 600 spänn i kostnad, men den spar man lätt in på ett par månader här nere.

Kan man sedan hyra ut sitt svenska boende när man är här så det går noll i kostnad så står det herr BaBoo fritt att spekulera i sina sparplaner som inte ens var minimalt realistiska när månadslönen för undertecknad t.ex låg på 3-400 i arbetslivets början för 50 år sedan.

Lycka till med Ditt sparande, Du lär behöva det mer än jag.

Baa

Ja väljer man att ha en hyra på 6000:- & mat för en person på 3000-4000:- då förstår jag att man inte kan spara något!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan alla inblandade sluta med dessa rasrelaterade inlägg.

Blir bara en så otrevlig stämning på forumet.:diablo:

Ingen nämnd, ingen glömd.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...