Jump to content
IGNORERAD

Datakomponenter i Chiang Mai?


King kong

Recommended Posts

Någon som vet om det finns någon affär i Chiang Mai som säljer lösa datorkomponenter och om det är billigare än i Sverige?

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej King kong,

Inget jag brukar handla, men det borde finnas någon butik i Panthip Plaza som ligger strax söder om Night Bazaar. Fast det finns nog någon fristående liten butik som är billigare, tyvärr vet jag inte var.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Hej

Förutom Panthip Plaza finns det två flervåningshus med datorbutiker. De ligger bredvid varandra på gatan utanför den norra vallgraven ganska nära det nordvästra hörnet. Gatan är enkelriktad åt öster så börja vid NV hörnet och kör österut så ser du skyltar för datorbutiker.

De är dock bleka kopior av Pantip Plaza i Bangkok. Handla där om du har möjlighet.

Prisexempel:

eeePC 2500 i Chang Mai 2995 i Sverige

Kylplatta att ha under laptop 30 kr kontra 295

Webbkamera DCS-2120 1000kr kontra 2500

Så nog kan du fynda om du vill

Kameror var enligt uppgift också billiga.

Minnekort o USB minnen upplevde jag som lika dyra som hemma.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Kom hem den 23/9 ifrån Chiang Mai och hittade lite butiker på andra sidan av vägen vid Central. Kollade mest på hårdvara så som cpu,grafikkort osv. Var ingen jätte skillnad på priser. Men ett tagentbord till frugan blev det iaf som kommer den 29/9 på UT.

Sen läste jag Herr chang guide ang. åka utanför stan med de röda bilarna lr tuk-tuk. Men om man vill till tex Tesco Lotus så finns juh det gula bilar att åka med. de går väl även till Chom tom lr vad det heter ;)

"10 4 bend over and out "

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...