Jump to content
IGNORERAD

Elbil i LOS


S m i l e 1

Recommended Posts

Eftersom jag har tillgång till El i Thailand i direkt anslutning till min bostad där, men det har jag inte  (lägenhet) i Sverige. Jag skulle vilja bidra till miljön och köpa en liten Elbil med plats för 2-4 personer, finns det butiker i t.ex. Khon Kaen som är min närmaste storstad eller är det Bangkok man söka i?

Link to comment
Dela på andra sajter

On 1/2/2021 at 3:09 PM, S m i l e 1 said:

Eftersom jag har tillgång till El i Thailand i direkt anslutning till min bostad där, men det har jag inte  (lägenhet) i Sverige. Jag skulle vilja bidra till miljön och köpa en liten Elbil med plats för 2-4 personer, finns det butiker i t.ex. Khon Kaen som är min närmaste storstad eller är det Bangkok man söka i?

Hej S m i l e 1,

 

Skulle nog vänta med elbil ett eller två år i Thailand, och speciellt om du bor nära KK. PTT har för avsikt att bygga ut laddplatser inom Thailand, med detta sker inte i snabbt. Och Thailand har satt ett mål på max 70 km mellan laddplatser.

 

Om du har en elbil med 50 - 70 kWh batteri och har 10A in till huset så tar det inte direkt "ett par timmar" att ladda batteriet, men absolut när infrastrukturen är utbyggd ett mycket bra alternativt. 

 

Ha en kanonbra dag!

:wai: 

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...