Jump to content
IGNORERAD

Någon ni känner till 70 + svensk farbror förvirrad och vilse


Enis

Recommended Posts

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • Esspe

    3

  • samet

    3

  • ellim63

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

8 minuter sedan, skrev Tallviking:

bild.thumb.png.f4866ba3e115c51bce34514aeb6297ec.png

Inte särskilt begåvad att skylta med personnummer på öppna forum särskild med någon annans.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Swift 4X4:

Inte särskilt begåvad att skylta med personnummer på öppna forum särskild med någon annans.

Jag förstår vad du menar, MEN...

 

Den där Lars ser verkligen förvirrad ut och bland det enda jag förstår av vad som sägs på thai i videon är "Altzheimers", så det kan vara befogat att publicera, eller egentligen bara visa vad som redan är ute på Facebook och andra siter...

 

Kan ju vara så att nån här känner Lars och eventuellt hans släkt i Sverige, och då kan denne höra av sej till släkten eller till myndigheterna i Thailand för att hjälpa till.

 

Min Far är dement, och om han går vilse så är jag tacksam för all hjälp jag kan få för att hitta honom!

Lars påminner mycket om farsan, lika klent byggd numera, man får i princip vakta honom under måltider så att han äter upp sin mat (Vi bor i samma hus, så det gör vi).

 

 

EDIT: "Altzheimers" verkar betyda vilken sorts demenssjukdom som helst, på Thai...

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

49 minuter sedan, skrev kungchristian:

Lasse globetrotter?

Jepp, fjärran från den Lasse man minns... lider ju numera av demens som synes.

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev L64:

Jepp, fjärran från den Lasse man minns... lider ju numera av demens som synes.

Han har varit på nergång flera år. Accelererade när han sålde rörelsen, då hade han inget att hålla koll på längre. 

 

Han bor i en liten mooban vid sukhumvhiten vid vattentorn innan första avfarten till BanPhe. 

 

Senaste åren har det varit samma historia som malts gång efter annan när man träffat honom på marknaden. 

 

Tragiskt, go gubbe som hade många kul historier att berätta. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev samet:

Han har varit på nergång flera år. Accelererade när han sålde rörelsen, då hade han inget att hålla koll på längre. 

 

Han bor i en liten mooban vid sukhumvhiten vid vattentorn innan första avfarten till BanPhe. 

 

Senaste åren har det varit samma historia som malts gång efter annan när man träffat honom på marknaden. 

 

Tragiskt, go gubbe som hade många kul historier att berätta. 

Såg i någon grupp att någon skrev att han hade demenssjukdom, inte så enkelt då.....

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Tommy:

Jag förstår vad du menar, MEN...

 

Den där Lars ser verkligen förvirrad ut och bland det enda jag förstår av vad som sägs på thai i videon är "Altzheimers", så det kan vara befogat att publicera, eller egentligen bara visa vad som redan är ute på Facebook och andra siter...

 

Kan ju vara så att nån här känner Lars och eventuellt hans släkt i Sverige, och då kan denne höra av sej till släkten eller till myndigheterna i Thailand för att hjälpa till.

 

Min Far är dement, och om han går vilse så är jag tacksam för all hjälp jag kan få för att hitta honom!

Lars påminner mycket om farsan, lika klent byggd numera, man får i princip vakta honom under måltider så att han äter upp sin mat (Vi bor i samma hus, så det gör vi).

 

 

MVH

Skulle räcka med födelsedatum. Gubben och eventuellt familj och kan få många mer problem om någon illvillig person använder personnummer.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Swift 4X4:

Skulle räcka med födelsedatum. Gubben och eventuellt familj och kan få många mer problem om någon illvillig person använder personnummer.

Blir nog inte helt enkelt. Lasse har inte bott i Sverige på 20+ år. Inte satt sin fot i Sverige på lika länge. Så han har absolut inget i Sverige.

 

Hans barn har inte visat något större intresse av sin far, då de inte besökt honom på 15+ år. 

 

Så vilken typ av problem skulle han kunna få, som påverkar honom?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktiga gaisare är ju tyvärr svåra att hitta idag så vi får hoppas att han blir väl omhändertagen. ❤️

 

Hans pizzor spelade iallafall i en alldeles egen division!

 

20161124_210255.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

12 hours ago, Tommy said:

Jag förstår vad du menar, MEN...

 

Den där Lars ser verkligen förvirrad ut och bland det enda jag förstår av vad som sägs på thai i videon är "Altzheimers", så det kan vara befogat att publicera, eller egentligen bara visa vad som redan är ute på Facebook och andra siter...

 

Kan ju vara så att nån här känner Lars och eventuellt hans släkt i Sverige, och då kan denne höra av sej till släkten eller till myndigheterna i Thailand för att hjälpa till.

 

Min Far är dement, och om han går vilse så är jag tacksam för all hjälp jag kan få för att hitta honom!

Lars påminner mycket om farsan, lika klent byggd numera, man får i princip vakta honom under måltider så att han äter upp sin mat (Vi bor i samma hus, så det gör vi).

 

 

EDIT: "Altzheimers" verkar betyda vilken sorts demenssjukdom som helst, på Thai...

 

 

MVH

Altzheimers och andra demenssjukdomar är grymma. Sista gången min Mor var med i Thailand så bodde hon och min Far en bra bit in i Jomtien och trots att Farsan låst dörren så vaknade han en natt ensam i rummet och hittade efter en timmes frenetiskt letande Morsan vid korsningen upp mot Sukhumvit; då var hon på väg till Gamla IP i Tibro för att se mig spela fotboll. Påföljande sommar var sista gången jag kunde föra ett något sånär samtal med Morsan.

 

Kunskapen om demenssjukdomar är relativt låg i Thailand, huvudsakligen pga att folk ute i byarna fortfarande oftast dör ganska unga, dvs innan demens oftast sätter in. Frugan har dock ett par kompisar i Bangkok med föräldrar som har demens. Numera finns bromsmediciner som kan ge dem 2-3 extra hyfsade år men de kostar runt en halv miljon Baht om året så inget för vanliga thailändare eller Faranger med begränsad budget. Det enda som kan hindra ett ytterst ovärdigt slut på livet, om man drabbas, är nog att se till att man har en fru och familj som bryr sig, eller att man har förstånd och pengar nog att flytta hem i tid  

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasses sillmacka med snaps och öl smakade helt fantastiskt gott när man enbart käkat thaimat hos föräldrarna i nån vecka! 

Demens är en en hemsk sjukdom. 😥

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det någon verksamhet i hans gamla restaurang/guesthouse?

När jag var dit april -19 såg det ut som en rivningskåk

 

//K

 

 

globe.jpg


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev ellim63:

Lasses sillmacka med snaps och öl smakade helt fantastiskt gott när man enbart käkat thaimat hos föräldrarna i nån vecka! 

Demens är en en hemsk sjukdom. 😥

Och han hade ett julbord som var 'fantastiskt gott' 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Black bush co ltd. Kontroversiell herre i forumvärlden. Själv hade jag enbart bra upplevelser. Tycker pizzan var kanon på den tiden. 
Hemsk sjukdom 🙁

Ändrades av Khonis
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev ellim63:

Lasses sillmacka med snaps och öl smakade helt fantastiskt gott när man enbart käkat thaimat hos föräldrarna i nån vecka! 

Demens är en en hemsk sjukdom. 😥

Ja den där sill tallriken med glömmer man inte heller göss så i in i h-el.ve-t-te god

Hoppas allt lösr sig för Lasse

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Kentan:

Är det någon verksamhet i hans gamla restaurang/guesthouse?

När jag var dit april -19 såg det ut som en rivningskåk

 

//K

 

 

globe.jpg

Tråkigt att se det förfalla gamla trevliga ställen

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Oj då känner vagt igen snubben käkat en halvdan pizza på  hans restaurang för 13 är sen då var han inte mer virrig än en normal småföretagare och flyttade runt borden och skrek irriterar på personalen. Business as usual.

 

Demens är en hemsk sjukdom och man kan som anhörig bara hjälplöst "titta på" man kan inte göra nåt åt saken jobbigt. 

 

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråkigt att se. Jag gick ett par rundor med Lasse på korthålsbanan på Asia. Då var han vaken och pigg och tog varje bett som erbjöds.

 

Hoppas att han får hjälp. Han har skänkt mycket god mat och glädje genom åren i Pattaya.

Link to comment
Dela på andra sajter

Normalt tar en dement person död på sig själv.

Största orsaken är att de glömmer äta/dricka, känner ingen skillnad på om de är hungriga eller mätta.

Bieffekter av brist på mat är att immunförsvaret försvagas och personen i fråga kan avlida av en ganska banal virusinfektion.

Exakt så har det varit i Sverige tills välfärden började infinna sig på 50/60 talet.

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-31 at 18:17, skrev Kentan:

Är det någon verksamhet i hans gamla restaurang/guesthouse?

När jag var dit april -19 såg det ut som en rivningskåk

 

//K

 

 

globe.jpg

Sist jag gick förbi så hade det hänt lite. Var nog 5-6 månader sen. Såg bra ut. Trots att det ligger väldigt centralt så ligger det ändå off.

 

Tyckte Lasses mat var väldigt varierande. Ibland gott och ibland inte. Ungefär som han själv.  Ibland go och ibland väldigt irriterad. Var han inte gift förr?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...