Jump to content
IGNORERAD

Någon ni känner till 70 + svensk farbror förvirrad och vilse


Enis

Recommended Posts

17 minuter sedan, skrev Esspe:

Sist jag gick förbi så hade det hänt lite. Var nog 5-6 månader sen. Såg bra ut. Trots att det ligger väldigt centralt så ligger det ändå off.

 

Tyckte Lasses mat var väldigt varierande. Ibland gott och ibland inte. Ungefär som han själv.  Ibland go och ibland väldigt irriterad. Var han inte gift förr?

Det är väl hon som är med precis i början på filmen och som anmälde honom försvunnen!?

Ändrades av ellim63
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Jive

    5

  • Esspe

    3

  • samet

    3

  • ellim63

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Sista gången jag var på Globetrotter och käkade med min exfru, kom Lasse bort till bordet och "snackade" med sina viftande händer i vanlig stil. Han råkade välta exets rödvinsglas så rödvinet hamnade på hennes nyinköpta klänning. Lasse reste då glaset och suddade lite med en servett på bordsduken, varpå han gick tillbaka till bardisken och sin GT. Jag beställde ett nytt glas vin SOM KOM PÅ NOTAN.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Jive:

Sista gången jag var på Globetrotter och käkade med min exfru, kom Lasse bort till bordet och "snackade" med sina viftande händer i vanlig stil. Han råkade välta exets rödvinsglas så rödvinet hamnade på hennes nyinköpta klänning. Lasse reste då glaset och suddade lite med en servett på bordsduken, varpå han gick tillbaka till bardisken och sin GT. Jag beställde ett nytt glas vin SOM KOM PÅ NOTAN.

Och du pröjsade? 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev LTD:

Och du pröjsade? 

Jepp, orkade inte bråka med den alkoholiserade sk......eln.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Känner ej till Lasse? Vad hette restaurangen och var låg den?

Globetrotter, Pattaya klang nära Beachroad

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev berlitz:

Globetrotter, Pattaya klang nära Beachroad

Jag var där och fick se en få in en räkmacka. Såg god ut jag beställde en likadan och en öl. Käka och gick till hotellet och börja känna mej dålig. Det var 3 dagar i sängen med både svettningar rysningar och många toa besök. Det var sista gången på Globetrotter.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Sist jag gick förbi så hade det hänt lite. Var nog 5-6 månader sen. Såg bra ut. Trots att det ligger väldigt centralt så ligger det ändå off.

 

Tyckte Lasses mat var väldigt varierande. Ibland gott och ibland inte. Ungefär som han själv.  Ibland go och ibland väldigt irriterad. Var han inte gift förr?

Han drev restaurangen med sin fru, senare ex-fru. Sista åren drev hon den 15 dagar, sedan han 15 dagar. Så de slapp träffa varandra men ändå skötte businessen. 

 

Kvinnan på videon är hans nya sedan 10?år.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, Esspe said:

Sist jag gick förbi så hade det hänt lite. Var nog 5-6 månader sen. Såg bra ut. Trots att det ligger väldigt centralt så ligger det ändå off.

 

Tyckte Lasses mat var väldigt varierande. Ibland gott och ibland inte. Ungefär som han själv.  Ibland go och ibland väldigt irriterad. Var han inte gift förr?

Jo humöret verkade variera med hans alkoholintag men vem kan klandra med alla jobbiga och dryga gäster man såg där är det ett under orkade så länge han gjorde.

Fastigheten ägde han visst såg den var till salu länge för runt 20milj så dom pengarna tycker man ska räcka för några år även i Pattis.

Men som du säger var han gift så kan nog minska fort på kapitalet om det inte kommer in så mycket fick väl lite pension från England efter åren på sjön om kommer ihåg rätt.

Hade en son som jag såg där på sommarlovet för runt 15år sedan bör vara strax under 30 idag.

Sorgligt se gick så illa för både Lasse, Skrapis och Conny krögarlivet i Pattis verkar ta hårt om ska vara full dygnet runt året om.

 

//K

 

 

 


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev Kentan:

Jo humöret verkade variera med hans alkoholintag men vem kan klandra med alla jobbiga och dryga gäster man såg där är det ett under orkade så länge han gjorde.

Fastigheten ägde han visst såg den var till salu länge för runt 20milj så dom pengarna tycker man ska räcka för några år även i Pattis.

Men som du säger var han gift så kan nog minska fort på kapitalet om det inte kommer in så mycket fick väl lite pension från England efter åren på sjön om kommer ihåg rätt.

Hade en son som jag såg där på sommarlovet för runt 15år sedan bör vara strax under 30 idag.

Sorgligt se gick så illa för både Lasse, Skrapis och Conny krögarlivet i Pattis verkar ta hårt om ska vara full dygnet runt året om.

 

//K

 

 

 

Idag finns det bara Akvavit i Jomtien, som kommer i närheten av den mat man fick hos Skrapis.

edit - och Beefeater förstås.

Ändrades av Jive

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Jive:

Idag finns det bara Akvavit i Jomtien, som kommer i närheten av den mat man fick hos Skrapis.

edit - och Beefeater förstås.

Själv är jag inte så impad av Akvavit. Däremot tycker jag News & Steak var väldigt bra innan. Lite sämre nu tror jag men fortfarande bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Själv är jag inte så impad av Akvavit. Däremot tycker jag News & Steak var väldigt bra innan. Lite sämre nu tror jag men fortfarande 

Har aldrig varit där. Är det den som ligger på soi Lenkee?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Jive:

Har aldrig varit där. Är det den som ligger på soi Lenkee?

Nej. Ligger till vänster innan Chataue Dale när du kommer nerför backen mot Jomtien. Under Fraziers sportsbar. Väldigt trevlig miljö.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

31 minuter sedan, skrev Esspe:

Nej. Ligger till vänster innan Chataue Dale när du kommer nerför backen mot Jomtien. Under Fraziers sportsbar. Väldigt trevlig miljö.

Aha, måste testas.

Tack för tipset!

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Jive:

Aha, måste testas.

Tack för tipset!

De hade ju lunchbuffé när jag var ny i Pattaya. De bytte ägare väl och slutade med både buffé och allt Svenskt. Har ej vart där sedan dess. 

 

Julbordet där var grymt. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Tråkigt, var på Lasses första julbord med nån svensk förening innan han öppnade Globetrotter. Har aldrig sett hans dåliga sidor, bara de bra. Många trevliga samtal genom åren.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...