Jump to content
IGNORERAD

SKYPE


gubben4906

Recommended Posts

Hej ni som amvänder SKYPE när ni ringer till Thailand.

Jag har fått problem i min dator tack vare SKYPE. Sista tiden, ja, sista 2 månaderna får jag meddelande att jag ska uppdatera SKYPE mot Windows 7, problemet är att jag inte har 7:an utan Windows Vista.

Felmeddelandet säger att de stänger av Window Explorer eller något sådant.

Nu har jag tagit bort SKYPE från datorn och nu är problemen borta. Kan någon förklara för mig vad jag har för problem eller har ni själva råkat ut för samma problem?

Jag har SKYPE som de flesta här för att det kan vara kul att höra rösten på tjejen ibland också :rolleyes:

Hälsningar

<_< gubben <_<

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Har inga problem med mitt Skype.. Använder visserligen inte Explorer utan Mozilla Firefox.. Kanske är där problemet ligger..

Link to comment
Dela på andra sajter

I Internet explorer tryck på Verktyg , har du IE8 tryck på hantera tillägg, i IE7 får du leta upp tilläggen, inaktivera sedan alla tillägg från Skype..

Du kan inaktivera det mesta där som du inte vet vad det är, sånt som kan behövas är tex JAVA från Sun Microsystems, från Adobe tex shockwave, samt från Microsoft, har du bankid så är där nåt från Nexus...

Har man problem med Internet Explorer är det här man ska börja leta, stäng då av allting och se om problemet försvinner..

Link to comment
Dela på andra sajter

Har kört Skype med XP i snart ett år utan problem. Har ej testat Skype på någon dator med Vista än. Kan det vara så att du laddat ner en av de senaste utgåvorna av Skype som är anpassad för Win7, prova att ladda ner en tidigare version av Skype och se om problemet kvarstår.

Mvh

BBJ

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej och tack för era svar.

Jag laddade ner SKYPE för cirka 1 år sedan och då laddade jag ner versionen för Vista. Problemen började för några veckor sedan när SKYPE bestämde sig för att jag hade 7:an.

Jag har även mobilen som är ansluten till SKYPE. Får börja använda den i stället.

<_< gubben <_<

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben.

Jag har samma problem som du mex explorer 8 och skype. trots att jag uppdaterat skype så kvarstår problemet. Har också vista som du. Nu har jag firefox webbläsare och problemet är borta. Ladda hem firefox så slipper du problemet med explorer.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns bara en version av skype till windows..

Tilläggen som laddas in webbläsaren används bla för att kunna klicka på telefonnummer så att skype ringer upp dem genom att klicka på länken, en funktion som "man" ändå inte använder så INAKTIVERA tilläggen om det orsakar problem.. Om man bara tar bort dem och installerar om skype så är de genast tillbaka, är de INAKTIVA så händer inget när man installerar om skype..

Link to comment
Dela på andra sajter

Kör skype med vista, inga problem.

Tror nog du inte uppdaterat vista eller nått. Testa det först.

Sen kör jag iofs inte IE... Men vem gör det :P

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag använder 5 linx, inga problem under 2års tid, som jag

har haft denna telefon med bild, prata och se varann

hela tiden, som en vanlig telefon, behöver ej öppna

datorn för att prata :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...