Jump to content
IGNORERAD

Allsvenskan 2021


Nicholas

Recommended Posts

52 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

1-2 nu men det var självmål från Malmö.......

Tack för det.......:thumbsup:

Grattis till 3 poäng men straffen var ett mycket märkligt beslut 1 m utanför starffområdet 😞

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 396
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    74

  • Peolito

    64

  • måne

    35

  • frogfish

    34

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Välförtjänt vinst i underkant...

 

Mvh Huvudstadslagen

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Baa:

Välförtjänt vinst i underkant...

 

Mvh Huvudstadslagen

Huvudstaden när det gäller fotboll ligger 65 mil söderut ifrån den plats du tänkte på, ni rankas på Helsingborg alt Landskrona nivå

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev conservator:

Grattis till 3 poäng men straffen var ett mycket märkligt beslut 1 m utanför starffområdet 😞

Hade aldrig väntat mig detta faktiskt........:Yes:

 

Håller med dig om att resultatet inte var rättvist om man ser det spelmässigt sett, då Malmö ägde matchen men t.o.m. du måste ju erkänna att Blåvitt krigade ngt helt enormt mot en på pappret, överlägsen motståndare......

 

Straffen var faktiskt rätt dömd enligt de regler som gäller (att om en attack påbörjas utanför straffområdet och fortföljer inom straffområdet, så skall straffspark utdömas)........

 

Men det var inte där Malmö förlorade utan det var p.g.a. självmålet.......

 

Blåvitt hade en oerhörd tur att ta tre poäng borta mot Malmö som ändå kan skratta sig lyckliga över att ha kammat in 80 miljoner för avancemang efter seger mot Rangers (imponerande).......:thumbsup:

 

Med tanke på Malmös överlägsenhet, så kan ni väl bjuda på detta idag, så jag kan vara lite lycklig en stund?.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Hade aldrig väntat mig detta faktiskt........:Yes:

 

Håller med dig om att resultatet inte var rättvist om man ser det spelmässigt sett, då Malmö ägde matchen men t.o.m. du måste ju erkänna att Blåvitt krigade ngt helt enormt mot en på pappret, överlägsen motståndare......

 

Straffen var faktiskt rätt dömd enligt de regler som gäller (att om en attack påbörjas utanför straffområdet och fortföljer inom straffområdet, så skall straffspark utdömas)........

 

Men det var inte där Malmö förlorade utan det var p.g.a. självmålet.......

 

Blåvitt hade en oerhörd tur att ta tre poäng borta mot Malmö som ändå kan skratta sig lyckliga över att ha kammat in 80 miljoner för avancemang efter seger mot Rangers (imponerande).......:thumbsup:

 

Med tanke på Malmös överlägsenhet, så kan ni väl bjuda på detta idag, så jag kan vara lite lycklig en stund?.....:thumbsup:

Klart du ska vara lycklig, det var jag i tisdags-känner dock att 80 inte kommer att räcka då vi siktar på CL då låter mer 160-200 som en rimlig siffra :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Tar emot att säga detta men efter att sett matchen så är min personliga åsikt att Malmö inte direkt hade domaren med sig och

kunde oxå fått en straff.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
2 minuter sedan, skrev bambam:

Att domaren heter Glenn i förnamn gör ju inte saken bättre hehe.

Vi infiltrerar så gott det går i alla samhällsskikt.......:rotfl:

 

MVH: Glenn Christian Jönsson........:giggle:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Kötthandlarn:

Vi infiltrerar så gott det går i alla samhällsskikt.......:rotfl:

 

MVH: Glenn Christian Jönsson........:giggle:

Jönsson måste va det skånskaste efternamn som finns, du får nog byta till något mer Göteborgskt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
30 minuter sedan, skrev bambam:

Jönsson måste va det skånskaste efternamn som finns, du får nog byta till något mer Göteborgskt.

Det här blir vääääldigt "off topic" och har inget med tråden att göra men frågan var så kul att jag kan inte låta bli att svara på anledningen till mitt efternamn......:giggle:

 

Hoppas forumfacister ursäktar......:ironi:

 

Ja vet att jag kanske borde ha ngt mer "Götlaborgskt", men fan skall jag göra?:giggle:

 

Farfar var från Skåne (Malmö) och låg i flottan under kriget.......

Stationerades i Karlskrona där han träffade min farmor som var bördig från Götlaborg och deltog som frivillig "Lotta" och blev placerad i Karlskrona........

Min äldsta faster och min pappa föddes i Ronneby innan farfar & farmor med barn tog det förnuftiga beslutet att flytta till Änglarnas stad och Gamlestan, där farfar fick jobb på SKF.:thumbsup:

 

Å andra sidan, så växte min mormor och morfar upp i de centrala delarna av Götlaborg och var väl inte så mycket arbetarklass men bostadssituationen i centrum var på den tiden helt värdelös, då det knappt fanns rinnande vatten och avlopp i husen på Drottninggatan....

 

Så när mormor (Inga Gustavsson) gifte sig med morfar (Gunnar Engström), valde de att också flytta ut till Gamlestan och SKF, där morfar fick jobb som ingenjör och bostäderna där var bra mycket modernare än de som fanns i centrala Gbg på den tiden.........

Saker hände under 60-talet mellan pappa å mamma :heat: och 1972 såg jag tydligen dagens ljus.......:Yes:

Eftersom mamma å pappa bara var förlovade och inte var gifta då, så hette jag Engström fram tills de gifte sig 1979 och då blev det Jönsson (det var ju tydligen så på den tiden att kvinnan fick ge upp sitt efternamn)......:ledsen:

 

MEN efter lite släktforskning, så visar det sig att jag är härstammar från en Skånsk adelssläkt........

Fast jag hade nog hellre hetat Engström i efternamn istället.........:giggle:

 

 

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
38 minuter sedan, skrev Abercrombie:

Man vet att Allsvenskan är av blek upplaga när Degerfors vinner med 3-0!

För att friska upp ert minne, klicka på länken för att se hur man säger 'Degerfors' på teckenspråk...

 

https://teckensprakslexikon.su.se/ord/06183

Ha ha ha, jag kissar snart på mig av skratt.......:rotfl: :rotfl: :rotfl:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-08-14 at 20:42, skrev Kötthandlarn:

Det här blir vääääldigt "off topic" och har inget med tråden att göra men frågan var så kul att jag kan inte låta bli att svara på anledningen till mitt efternamn......:giggle:

 

Hoppas forumfacister ursäktar......:ironi:

 

Ja vet att jag kanske borde ha ngt mer "Götlaborgskt", men fan skall jag göra?:giggle:

 

Farfar var från Skåne (Malmö) och låg i flottan under kriget.......

Stationerades i Karlskrona där han träffade min farmor som var bördig från Götlaborg och deltog som frivillig "Lotta" och blev placerad i Karlskrona........

Min äldsta faster och min pappa föddes i Ronneby innan farfar & farmor med barn tog det förnuftiga beslutet att flytta till Änglarnas stad och Gamlestan, där farfar fick jobb på SKF.:thumbsup:

 

Å andra sidan, så växte min mormor och morfar upp i de centrala delarna av Götlaborg och var väl inte så mycket arbetarklass men bostadssituationen i centrum var på den tiden helt värdelös, då det knappt fanns rinnande vatten och avlopp i husen på Drottninggatan....

 

Så när mormor (Inga Gustavsson) gifte sig med morfar (Gunnar Engström), valde de att också flytta ut till Gamlestan och SKF, där morfar fick jobb som ingenjör och bostäderna där var bra mycket modernare än de som fanns i centrala Gbg på den tiden.........

Saker hände under 60-talet mellan pappa å mamma :heat: och 1972 såg jag tydligen dagens ljus.......:Yes:

Eftersom mamma å pappa bara var förlovade och inte var gifta då, så hette jag Engström fram tills de gifte sig 1979 och då blev det Jönsson (det var ju tydligen så på den tiden att kvinnan fick ge upp sitt efternamn)......:ledsen:

 

MEN efter lite släktforskning, så visar det sig att jag är härstammar från en Skånsk adelssläkt........

Fast jag hade nog hellre hetat Engström i efternamn istället.........:giggle:

 

 

Jag förstod för längesedan av du var av kunglig börd,

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
21 timmar sedan, skrev conservator:

Halvägs till finrummet, 2-0 i en match som mycket väl hade kunnat sluta 5-0

Imponerande......

Grattis!.....:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn
1 timme sedan, skrev 65Selander:

Pissenkel seger mot Degerfors och Abubakari's jonglerande vid 2-0 😍

Grattis och Abubakari är ju sinnessjukt bra.......:thumbsup:

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev Kötthandlarn:

Grattis och Abubakari är ju sinnessjukt bra.......:thumbsup:

Och han är trots det 3:e alternativet just nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det inte dags för Peking att avskeda Norling, han har ju misslyckats totalt med laget men det är ju inget nytt dom sista 5 åren

är ju talande.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev bambam:

Är det inte dags för Peking att avskeda Norling, han har ju misslyckats totalt med laget men det är ju inget nytt dom sista 5 åren

är ju talande.

Jo, trist att se "de nya" i klubbledningen rasera allt som byggts upp senaste 10 åren. Så går det när några får hybris, Snok borde veta sin plats i näringskedjan.

Stort misstag att göra sig av med Jens....

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...