Jump to content
IGNORERAD

Kommer du att att köpa NOKO jeans?


mamma bäng fan pappa käng

Kommer du att köpa NOKO jeans?  

37 röster

  1. 1. Kommer du att köpa NOKO jeans?

    • Nej, jag kommer inte att köpa NOKO jeans av politiska skäl.
      8
    • Nej, jag kommer inte att köpa NOKO jeans för att dom tilltalar mig inte.
      4
    • Nej, jag kommer inte att köpa NOKO av andra anledningar.
      10
    • Ja, jag kommer att köpa NOKO jeans av politiska skäl.
      4
    • Ja, jag kommer att köpa NOKO jeans för att dom tilltalar mig.
      1
    • Ja, jag kommer att köpa NOKO jeans av annan anledning
      1
    • jag vet inte.
      6
    • Annat ... var vänlig specificera :)
      3


Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Kommert du att köpa dom nya svenskdesignade och nordkoreanskt producerade jeansen NOKO?

http://news.bbc.co.u...ope/8392608.stm

Specificera gärna. smile.gif

mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    13

  • biker

    3

  • Baa

    2

  • hbgmaxie

    1

Mest aktiva i denna tråd

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Jag kan börja.

Jag har kört levis i 35 år för dom tilltalar min kroppsbyggnad. ( korta ben och lång rygg).

men i detta tar jag ett politiskt ställningstagande och kommer inte att köpa dessa jeans.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Nej... jag la ner jeans för 20 år sedan.. typ. Då märkena började kosta pengar. Numer köper jag bara skräddarsytt i Thailand. Utan märke,,, samt billigt ! :wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Chrille Columbus

Om dom tillverkas i W40 L38 :bag: så kanske?

Satanister är ganska snälla bara man låter bli att jävlas med dem.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Nej... jag la ner jeans för 20 år sedan.. typ. Då märkena började kosta pengar. Numer köper jag bara skräddarsytt i Thailand. Utan märke,,, samt billigt ! jap.gif

Tja .. förstår skräddarsytt argumentet. brukar skräddarsy skjortor ibland? men vad skräddarsyr du? Vilka sorts byxor?

*nyfiken*/ mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

har bara kläder från fjällräven...gillar dem bäst

Fast då e jag mest ute i naturen hela tiden..

Ändrades av MIWA
Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Tja .. förstår skräddarsytt argumentet. brukar skräddarsy skjortor ibland? men vad skräddarsyr du? Vilka sorts byxor?

*nyfiken*/ mvh

Chinos samt kostymbyxor... tar med original och kopierar.. adderar givetvis egna ideer.. samt att frugan har många fler synpunkter. Slutresultatet är helt superbt och jag använder dagligen. Jag kan tillägga att de bästa sy-fabrikerna tycks finnas i Hua Hin... jag stannar gärna där och väntar på att det blir färdigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Chinos samt kostymbyxor... tar med original och kopierar.. adderar givetvis egna ideer.. samt att frugan har många fler synpunkter. Slutresultatet är helt superbt och jag använder dagligen. Jag kan tillägga att de bästa sy-fabrikerna tycks finnas i Hua Hin... jag stannar gärna där och väntar på att det blir färdigt.

Vad ligger ca-priset på ett par chinos resp. kostymbyxor.

Tar det lång tid att få dem färdiga?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

chinos? nja .. nu ska man inte vara taskig.. allt är en generationsfåga. :)

och nu tar jag fokus från den viktiga huvudfrågan, men uppfattar du chinos som en TYp av byxor eller vad?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Vad ligger ca-priset på ett par chinos resp. kostymbyxor.

Tar det lång tid att få dem färdiga?

chinos ucsh usch fula ord kostar litet billigare skräddarsytt i Bangkok jämfört med maskinsytt i europa. / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Vad ligger ca-priset på ett par chinos resp. kostymbyxor.

Tar det lång tid att få dem färdiga?

Räkna in 3 dagar, och priset beror alltid mest på tyget. Man måste vara f-n så noga på kvalitet för att få det som funkar i norden. Ett ungefärligt pris ligger mellan 150 - 350 spänn för byxor som funkar runt 3 år. Tyget avgör dock priset rätt mycket och man måste vara noggrann. Bomull är rena döden för "kamraten" i svedala :huh: . Jag har fortfarande kvar byxor som jag sydde år 2000 och använt regelbundet. De är gjorda i kashmirull samt grovt thaisilke.. underbart (betalade 800 baht styck)! :D Slå det "dressman"

Senast jag sydde var i somras (2009) och jag blev tårögd av lycka när jag hämtade kostymerna... jag älskar Thailand !!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

chinos? nja .. nu ska man inte vara taskig.. allt är en generationsfåga. :)

och nu tar jag fokus från den viktiga huvudfrågan, men uppfattar du chinos som en TYp av byxor eller vad?

/mvh

Jag kallar låga byxor utan slag för chinos,, no matter what. Om du tycker jeans har bättre skärning fattar jag inte vad du menar?? :unsure:

Kanske du ser för mycket på " Bonde söker fru" ? :D

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej.

1. Det är för dyrt. Hörde att de sa 1 500 kr.

2. Jag brukar inte köpa byxor i Sverige i synnerhet inte jeans. Jag passar inte standardmåttet här. Barnkläder funkar ibland men de är ändå inte sydda för en vuxen kvinnas kropp.

3. Har inte tagit ställning i den politiska frågan. I avvaktandet passar svar nr 3 bra med nr 1 och 2.

Natti natti

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag kallar låga byxor utan slag för chinos,, no matter what. Om du tycker jeans har bättre skärning fattar jag inte vad du menar?? unsure.gif

Kanske du ser för mycket på " Bonde söker fru" ? biggrin.gif

Hej fattar inte ordet s'lag'. Tips. Chinos var ett varumärke ppå 80-talet. I början på 90-talet ett typ av byxor och sen åter på slutet av 90-taletett ett varumärke. Efter detta ett dinousariebegrepp ungefär som 'slag' . /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Hej fattar inte ordet s'lag'. Tips. Chinos var ett varumärke ppå 80-talet. I början på 90-talet ett typ av byxor och sen åter på slutet av 90-taletett ett varumärke. Efter detta ett dinousariebegrepp ungefär som 'slag' . /mvh

OK.. får väl hoppas att övriga har lättare att fatta då. Försökte bara beskriva en typ av byxa som är lätt att beställa i Thailand. Kanske du kan ge en bättre beskrivning för de som ska utföra arbetet ?... I rest my case ! B)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

OK.. får väl hoppas att övriga har lättare att fatta då. Försökte bara beskriva en typ av byxa som är lätt att beställa i Thailand. Kanske du kan ge en bättre beskrivning för de som ska utföra arbetet ?... I rest my case ! cool.gif

Förlåt men det var du som börja genom att påstå att jeans är en bondebyxa och "chinos" var det nya på planeten.

ps fortfarande nyfikn på vad "slag" är på en byxa. ps

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Förlåt men det var du som börja genom att påstå att jeans är en bondebyxa och "chinos" var det nya på planeten.

ps fortfarande nyfikn på vad "slag" är på en byxa. ps

Skulle tro att alla, utom möjligen trådskaparen, vet vad byxslag är.

/biker

Ändrades av biker
Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Skulle tro att alla, utom möjligen trådskaparen, vet vad byxslag är.

/biker

OK .. Tell me / mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

OK .. Tell me / mvh

Du driver med oss alla?

Slag

Att en byxa har slag betyder att byxbenen är uppvikta längst ned. Slagen är specialsydda och kan inte vikas ned.

Slag eller inte? Slag på byxor kan vara snyggt, göra att byxorna faller bättre och är aldrig "ute". En mer formell byxa ska dock traditionellt vara utan slag.

Källa: skräddarsytt.se

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Du driver med oss alla?

Slag

Att en byxa har slag betyder att byxbenen är uppvikta längst ned. Slagen är specialsydda och kan inte vikas ned.

Slag eller inte? Slag på byxor kan vara snyggt, göra att byxorna faller bättre och är aldrig "ute". En mer formell byxa ska dock traditionellt vara utan slag.

Källa: skräddarsytt.se

/biker

Hej. jag är född 1962 och har aldrig har haft en byxa med slag.

eller kanske dock jag har haft men aldrig har jag hört ordet. :)kanske jag är unik?. men tack för svaret./mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. jag är född 1962 och har aldrig har haft en byxa med slag.

eller kanske dock jag har haft men aldrig har jag hört ordet. :)kanske jag är unik?. men tack för svaret./mvh

Jag är född -58. Inte fan vet jag vad byxslag är. Jag bara googlade lite...

Mvh

/biker

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag är född -58. Inte fan vet jag vad byxslag är. Jag bara googlade lite...

Mvh

/biker

Hej ... ja med googlr kan man hitta det mesta.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej ... ja med googlr kan man hitta det mesta.

/mvh

Ja det kanske Du skulle göra innan Du uttalar Dig helt kategoriskt om att Chinos är fula, men, som tur är, smaken är so baken, delad.

Baa (som i stort sett varit utan långbrallor i 7 år, statistiskt sett alltså) :whistle:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja det kanske Du skulle göra innan Du uttalar Dig helt kategoriskt om att Chinos är fula, men, som tur är, smaken är so baken, delad.

Baa (som i stort sett varit utan långbrallor i 7 år, statistiskt sett alltså) whistle.gif

Jag har inte uttalat mig ett dugg om vad som är snyggt eller inte. Jag har lite fint antytt att vissa begepp är inte vedertagna längre. :)

/ mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...