Jump to content
IGNORERAD

Vänsterprassel-ok enligt Thai eller inte?


MaiChai

Recommended Posts

Nu när helylle bilden av Tiger Woods rasar, hur ser era Thailändska vänner på otrohet?

De flesta av mina, ur alla samhällsklasser, tycker det är helt okej att ha ett antal älskarinnor. Ett tecken på status precis som en Rolex eller en Mercedes.

Till och med många kvinnor jag känner tycker det, så länge de är "number one" så kan de acceptera att deras man har ett antal "mia noi´s" vid sidan.

De har svårt att bli upphetsade av Tiger Woods skandalen som nu rullas upp och orsakerna är i tur och ordning.

1. Han är snuskigt rik.

2. Han är halvt thai.

3. Han är en gigantisk kändis.

Alltså har han enligt de flesta thai rätt att bete sig som han gjort mot sin fru och sina barn och i Thailand hade det förmodligen inte ens blivit en notis i tidningen.

Hur resonerar ni? Är det rätt att vänstra? Tycker enr fru detsamma?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

  • Magrood

    5

  • MIWA

    4

  • Felixduva

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Får otrolig ångest om jag vänstrar o ser det heller inte som "hållbart" om jag vänstrat...då e något fel om man vänstrar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det rätt att vänstra? Tycker enr fru detsamma?

Min fru säger...snipp snipp så är den borta :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något fel i äktenskapet om någon vänstrar. Gör man bakom ryggen på sin partner tycker jag man är otroligt dålig människa. Bättre då att gå skilda vägar först. För äktenskapet har absolut ingen framtid

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är något fel i äktenskapet om någon vänstrar. Gör man bakom ryggen på sin partner tycker jag man är otroligt dålig människa. Bättre då att gå skilda vägar först. För äktenskapet har absolut ingen framtid

exakt..

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Vet inte. Ingen i min familj vänstrar ( i varje fall oficiellt till min kunskap smile.gif ).

Upplever inte att älskarinnor skulle vara ngn status.

Status är väl mer en ihophållen familj med massor av barn och barnbarn

och en god ekonomi.

Älskarinnor är heller ingenting som kommer upp som skrytämne 'killar imellan' i våran släkt.

vad har du för umgänge? *nyfiken*

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast som rubriken säger : "enligt thai eller inte"..vet jag ju att många tjejer jag träffat inte ser så allvarligt på "sex" på det sättet vi "faranger" ser det...

så det e väl bara ytterligare en kultur krock som vi faranger bör vara medvetna om..många tjejer tänker MYCKET annorlunda än vi faranger angående sex.

drinks.gif

Men som sagt i sverige o i mitt eget förhållande hoppas jag på motsatt tilit som jag visar..

Ändrades av MIWA
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har en kompis som brukade säga " men hon sa ju att bara du använder kondom så ..."

Han har nu blivit lite klokare, så han pratar inte längre högt om sina vänstersteg.

Han gick lite konstigt sist vi träffades, men jag ville inte genera honom genom att fråga varför...

När jag dör vill jag bara somna in fridfullt och stilla, precis som farfar.

Inte vrålande av namnlös fasa, som hans passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast som rubriken säger : "enligt thai eller inte"..vet jag ju att många tjejer jag träffat inte ser så allvarligt på "sex" på det sättet vi "faranger" ser det...

så det e väl bara ytterligare en kultur krock som vi faranger bör vara medvetna om..många tjejer tänker MYCKET annorlunda än vi faranger angående sex.

drinks.gif

Men som sagt i sverige o i mitt eget förhållande hoppas jag på motsatt tilit som jag visar..

Bra skrivet.Thai har en annan syn på otrohet och det är något som skiljer de flesta familjefaranger från thai. De förstår inte att thaidamer många gånger förutsätter att en farang är otrogen oavsett om han är det eller inte. Det är ganska roligt att höra snubbar hemma som man träffar.de flesta har inte ens varit på en barsväng med polarna utan att ha sin dam med sig när de är i Thailand och de finner sig i det...medans damerna är ute med sina kompisar i Sverige med jämna mellanrum.

Att vara en av världens bäst betalda idrottsmän och hålla sig innanför skaklarna är i mina ögon omöjligt. Tigers frestelser är för stora och att det sedan blir en höna av en fjäder i USA är inget förvånande...den politisk korrekta bilden av the land of the free är hyckleri...Tiger är en vanlig människa med fel och brister men med ovanligt mycket pengar och ovanligt snygga tjejer.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Bra skrivet.Thai har en annan syn på otrohet och det är något som skiljer de flesta familjefaranger från thai. De förstår inte att thaidamer många gånger förutsätter att en farang är otrogen oavsett om han är det eller inte. Det är ganska roligt att höra snubbar hemma som man träffar.de flesta har inte ens varit på en barsväng med polarna utan att ha sin dam med sig när de är i Thailand och de finner sig i det...medans damerna är ute med sina kompisar i Sverige med jämna mellanrum.

Att vara en av världens bäst betalda idrottsmän och hålla sig innanför skaklarna är i mina ögon omöjligt. Tigers frestelser är för stora och att det sedan blir en höna av en fjäder i USA är inget förvånande...den politisk korrekta bilden av the land of the free är hyckleri...Tiger är en vanlig människa med fel och brister men med ovanligt mycket pengar och ovanligt snygga tjejer.

Har du familj i Thailand?

och är detta deras åsikt?

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Detta är min åsikt som naturligtvis grundar sig på flerårig empiri

OK, bara att ignorera med andra ord.

precis som jag skulle ignorera en thailänsk blåbärsplockares recension av surströmming.

Har du bara umgåtts i barträsket, så har dom väl ingen anledning att säga något annat.

JAG tror otrohet är väldigt seriöst i Thailänsk kultur :)

/mvh smile.gif

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det inte acceptabelt att vänstra, så länge det inte görs av det manliga könet.

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

I Thailand är det inte acceptabelt att vänstra, så länge det inte görs av det manliga könet.

Mvh

Magrood

Är det allmänt acceptalbelt om männen vänstrar?

Eller är det, som jag tror, männen som tycker att det är ok om män vänstrar så länge deras fruar/flickvänner inte gör det?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

I Thailand är det inte acceptabelt att vänstra, så länge det inte görs av det manliga könet.

Mvh

Magrood

I mitt Thailand vänstra ingen, men tack för tipset! smile.gif

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Toprunner

Är det allmänt acceptalbelt om männen vänstrar?

Eller är det, som jag tror, männen som tycker att det är ok om män vänstrar så länge deras fruar/flickvänner inte gör det?

Den där kniven är inte rolig att möta! :huh:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det allmänt acceptalbelt om männen vänstrar?

Eller är det, som jag tror, männen som tycker att det är ok om män vänstrar så länge deras fruar/flickvänner inte gör det?

Det är tyvärr både och.

Det är mer accepterat att männen gör det.

Men skulle en kvinna göra det skulle hos klassas som.xxx.

---

Thailand är långt ifrån ett jämställt land när det gäller kön.

Det är både folkets attitud i allmänhet och rättsregler som visar tydligt ojämställdhet mellan könen.

Det kan exempelvis anses lågt om en kvinna ta initiativet till flört eller sex.

Det anses mycket dåligt om en kvinna gör vissa saker som män gör.

När det gäller lagar så anses det inte som våldtäkt om en man tvinga sig på sin fru. (Vet inte om det har ändrat den lagen nu)

Om en förlovad kvinna har sex med annan man kan hennes fästman begära skadestånd från den andra mannen.

Men om det hade varit tvärtom så kan hon inte begära skadestånd från en andra kvinnan.

En man kan begära att skilja sig från sin fru om hon har sex med annan man.

Men för att frugan ska kunna begära skilsmässan från sin man måste han har gått så långt som att han lyfter upp och tar hand om annan kvinna som sin egen fru.

---

Men konstigt nog så verkar det finnas fler "phoo chai gloa mia - mannen som är rädd för sin fru" i Thailand än i Sverige.

---

Jag vet att många tycker att min bild av Thailand inte är likt mångas bilder.

Man kan inte glömma att det finns minst 2 delar av Thailand - som jag brukar säga.

Jag förmedlar det från den bilden jag ser mest av och som enligt mig är mer "kultur" än "subkultur"... om man nu kan kalla det för kultur. Jag hittar inte annat ord för det.

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

I mitt Thailand vänstra ingen, men tack för tipset! smile.gif

/mvh

He he he

Jag var så stolt att jag för en gångs skull kunde skriva ett kort inlägg.

Hoppas du förstår att det var ironi - surt fast sant.

:no:

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

He he he

Jag var så stolt att jag för en gångs skull kunde skriva ett kort inlägg.

Hoppas du förstår att det var ironi - surt fast sant.

no.gif

men sant är att ingen av mina 32+ manliga kompisar skryter om otrogenhet. :)

kanske mitt problem är att jag har mer kvinnliga kompisar än manliga och dom manlihga inte litar på mig?

---

Mvh

Magrood

Hej Magrood.

Nej. förstår dig inte fö en gängs skull. smile.gif

Jag tror att alla dom kvinnorna jag känner i Bangkok Thailand skulle göra slut om dom ertappade en otrogenhet.

kanske jag känner dom för mycket som familj för att dom skulle säga sanningen till mig?

/mv

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood.

Nej. förstår dig inte fö en gängs skull. :)

Jag tror att alla dom kvinnorna jag känner i Bangkok Thailand skulle göra slut om dom ertappade en otrogenhet.

kanske jag känner dom för mycket som familj för att dom skulle säga sanningen till mig?

/mv

Jag skulle nog göra slut också.

Man brukar ju inte dela tandborsten med någon annan.

:suicide:

Men ändå måste jag acceptera att "allmänheten" accepterar det mer när en man gör det.

Exempel är när man hör att "han" har en mia noi då tar man den nyheten som om det inte var något märkvärdigt.

Men om man hör att "hon vänstrar" då blir reaktionen helt annorlunda.

Det är mest vad allmänheten tycker om en och samma gärning gjord av olika kön som jag menar med att det är mer acceptabelt.

Men i den personliga planen löser olika personer nog det olika.

Finns de som klipper av den och slänger den till ankan.

Finns de som klipper av den och kokar den i riskokaren.

(Det har man bara läst om i tidningen.)

Finns de som gör slut och går vidare.

Finns de som är tvungna att vara kvar och acceptera sin "kvot".

---

Min styffar blev tagen vid flera tillfällen av att vara otrohet.

Mamma visste(trodde) hela tiden att han till slut skulle komma tillbaks.

Det gjorde han också.

Men sista gången - den gången som hon började våga prata med mig och berätta om att hennes man var otrogen - var den värsta.

Jag sa till henne att jag skulle ha gjort slut men att hon skulle göra som hon ville. Jag respekterar hennes beslut.

Och nu lever de fortfarande under samma tak, fast på olika våningar.

---

---

Finns ganska mycket att skriva om just "ojämställdhet" som jag har upplevt.

Men får nog spara det lite så tråden inte fylls av mitt ältande bara. he he he.

Ha det gott kha!

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant ämne! Igår kväll när vi stod och borstade våra gaddar sa jag till frugan:

-"Tiger Woods ar lite thai, eller hur?" (Fällan började gillras)

-"Ja han är halvthai" svarade hon, jag anade lite stolthet i rösten.

Jag fortsatte: -"Han har en svensk fru."

Frugan: -"Jaså?"

Jag: -"Och nu har han blivit påkommen, han kanske har haft 3 tjejer vid sidan om"

Hon: -"Oj, tre fruar till?"

Jag: -"Nej inte fruar, men vänsterprasslat."

Hon: -"Jaha... men han är ju väldigt rik."

:rolleyes:

Jag fick ur mig: -"Så om jag blir rik så är det ok om jag västerprasslar lite?"

Det var det inte...

Tecknad serie om faranglivet i Thailand: http://www.langliggare.se/

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant ämne! Igår kväll när vi stod och borstade våra gaddar sa jag till frugan:

-"Tiger Woods ar lite thai, eller hur?" (Fällan började gillras)

-"Ja han är halvthai" svarade hon, jag anade lite stolthet i rösten.

Jag fortsatte: -"Han har en svensk fru."

Frugan: -"Jaså?"

Jag: -"Och nu har han blivit påkommen, han kanske har haft 3 tjejer vid sidan om"

Hon: -"Oj, tre fruar till?"

Jag: -"Nej inte fruar, men vänsterprasslat."

Hon: -"Jaha... men han är ju väldigt rik."

rolleyes.gif

Jag fick ur mig: -"Så om jag blir rik så är det ok om jag västerprasslar lite?"

Det var det inte...

ha haha

Vill läsa mer av dej o din frus disskusioner under tandborstens förmyndingande..great.gif

ps...du har en attraktivt spännande blogg...

Ändrades av MIWA
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Magrood.

Nej. förstår dig inte fö en gängs skull. smile.gif

Jag tror att alla dom kvinnorna jag känner i Bangkok Thailand skulle göra slut om dom ertappade en otrogenhet.

kanske jag känner dom för mycket som familj för att dom skulle säga sanningen till mig?

/mv

Ja mbfpk,

Är det bara vad som säger att dom skulle göra, eller har du verkligen observerat någon göra slut med vänstrande man?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...