Jump to content
IGNORERAD

Vänsterprassel-ok enligt Thai eller inte?


MaiChai

Recommended Posts

mamma bäng fan pappa käng

Ja mbfpk,

Är det bara vad som säger att dom skulle göra, eller har du verkligen observerat någon göra slut med vänstrande man?

Herr Chang har talat.

Herr chang du har rätt!! Jag har varit ihop med min tjej ica 11 år och hon har aldrig gjort slut. hennes morsa har varit ihop med min dotters morfar i50 år och dom har aldrig gjort slut. Mina 12 svägrar har varit ihop med sina brudar 6-20 år och ingen har jort slut.

Allvarligt, det här ger ju mig en stor fördel!! statistiskt sett kan jag göra vad fan som helst utan att min dotters mor gör slut med mig!! Tack för Tipset!! Vilken månad var träffen i Pattaya? :) /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • mamma bäng fan pappa käng

    7

  • Magrood

    5

  • MIWA

    4

  • Felixduva

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

När det gäller lagar så anses det inte som våldtäkt om en man tvinga sig på sin fru. (Vet inte om det har ändrat den lagen nu)

Lagen andrades tidigt forra aret eller mojligen redan under 2007 - tack och lov med tanke vilken medeltidskvarleva det var...

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

hallå här Wille... Skärpning

Här bevisade herr chang nyss att jag jkan vara så otrogen som jag vill och sen kommer du och påstår att jag inte ens kan våldta min egen dotters mor så mycket jag vill?? De här går ju på +. noll, va fan ska en RIKTIG man görq i dessa dagar???

Helvete. jävla feminister!! /mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med Magrood, ungefär så har även jag uppfattat situationen i Thailand. Men önskar tillägga att inte heller i jämställdhetens Sverige så ses det på män och kvinnor med samma ögon. En kvinna som har många partner ses i dom flestas ögon som väldigt omoralisk, "smutsig" och avskyvärd medan en man som gjort samma sak snarare beundras och blir kanske t o m intressant för kvinnor som nås av ryktet.

Är dock inte säker på att den annorlunda attityden har att göra med bristande jämställdhet utan kanske beror den helt enkelt på biologi?

Genom världshistorien har det aldrig varit särskilt biologiskt gynnsamt för kvinnor att ha många partner medan det samma varit det för män. Så män med många partner har ett, för hans egna gener, biologiskt lönsamt beteende medan kvinnor med samma drift nog snarare missgynnats. Inte kanske så mycket idag men under årmiljonernas gång så har nog fler av kvinnans avkommor överlevt om hon haft ett fast förhållande med fadern till barnen som hjälpt fram deras avkomma ända till vuxen ålder.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Passa Er, Ni som har svenska fruar!

post-3426-1259984495_thumb.jpg

post-3426-1259984495_thumb.jpg

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är okay och bli hungrig ute, huvudsaken att man äter hemma // anders

Du är en klok man, Anders.

Gäller samma sak om man blr törstig? Är ju lite svårare att hålla reda på vem som är vem. :drinks:

Baa ( som både äter o dricker hemma numer, om man inte får skjuts förståss. :whistle: )

Ett litet lustigt inslag i världsbilden, mitt Thailan., Efter en golftävling här i stan satt jag bordsgranne med distriktsåklagaren, en väl uppsatt person kan man tycka. Efter ett antal Whiskey soda blev vi ganska goda vänner och till min "fasa" erbjöd gunstiger herrn mig nåt han kallade för "weekender", en i hans tycke nödvändig detalj i sällskapslivet.

Nja, inte är dom några moraliska föreblder här i LOS om man skall följa katekesen.

Baa (igen)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Vet inte. Ingen i min familj vänstrar ( i varje fall oficiellt till min kunskap smile.gif ).

Upplever inte att älskarinnor skulle vara ngn status.

Status är väl mer en ihophållen familj med massor av barn och barnbarn

och en god ekonomi.

Älskarinnor är heller ingenting som kommer upp som skrytämne 'killar imellan' i våran släkt.

vad har du för umgänge? *nyfiken*

/mvh

Väldigt blandat umgänge, från toppskiktet i samhället ner till enkla risbönder. Men de flesta verkar anse att med makt och rikedom så kommer det friheter att bete sig lite som man vill eftersom man har råd att köpa sig den friheten av sin familj. Massor med kvinnor är mycket väl medvetna om att deras man har en Mia Noi någonstans men de väljer att acceptera det av olika skäl.

För mig själv är det helt otänkbart att prassla ifall jag varit gift, varför ska man då gifta sig egentligen?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett vidarebefordrat mejl idag.

Det verkar vara en tråd på Pantip.com, ett thailändskt webforum.

En man skrev så här:

---

Det är så att min fru är gravid för första gången. Jag vågar därför inte använda tvättmaskinen eftersom jag är rädd att göra någon skada. Detta trots att många har sagt att den skulle fungera som vanligt. Men att man ska använda "extra skonsamt - läge". Dock vågar jag inte. Jag är som sagt rädd att orsaka en skada.

Jag vill härmed ställa en fråga till er som har erfarenhet. Hur gör ni? Tar ni med tvätten och tvättar ute, eller handtvättar ni hemma?

Jag har kört handtvätt i ca två månader. Har aldrig tänkt tvätta ute. Men jag undrar vad andra män brukar göra.

Min fru har frågat mig var jag sköter min tvätt men jag vågar inte berätta sanningen. Så jag sa att jag samlar den på en hög utan att tvätta.

Ps. Skulle också vilja fråga er fruar om hur det är. Vill maskinen fortfarande bli använd? Och i så fall i vilken period är det riskfritt?

---

Mvh

Magrood

"Gud, ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra,

mod att förändra det jag kan

och förstånd att inse skillnaden."

Link to comment
Dela på andra sajter

Handgjort är välgjort.Vad det gäller att använda tvättmaskinen så är det från person till person.En del vill använda den ofta,andra tror att tvätten blir förstörd.Men enligt experterna så är det inte farligt att använda tvättmaskinen när man är gravid.Själv använde jag maskinen fram till v.38 :whistle: och det blev inga skador på tvätten.Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

"Kärt barn har många namn" brukar man ju säga men det här var något nytt för mig.

En riktigt rolig metafor. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

har en mia noi men strull i kolan .vart gift i 17 år med en thai (som jag träffa i swedala) å sen träffade hon en annan (som tog slut efter en månad)å jag var själmordsbenägen. så e min filosofi att det ska fan uppleva en sån grej en gång till. de sexet tmia noi vi har tillsanmans :preved: ja ni förstår.frugan e underbar men vem vet om hon träffar nån (sånt man läst i blaskorna)

och eftersom jag inte vill uppleva den jobbiga tiden igen) så vill jag inte skippa min mia noi .nu får ni komma med alla möjliga comments.men när man är kär så rusar endofinerna i kolan :dance1::dance1::preved: .ps frugan vet om () :diablo:

:diablo:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, helt accepterat bland thaiare.

Frugan har inget som helst att invända om andra tjejer får leka med min enögde orm.

Hon har full förståelse för att hon inte får några nya skor eller guldhalsband pga av att jag redan köpt detta åt andra damer denna månad.

Naive Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick ett vidarebefordrat mejl idag.

Det verkar vara en tråd på Pantip.com, ett thailändskt webforum.

En man skrev så här:

---

Det är så att min fru är gravid för första gången. Jag vågar därför inte använda tvättmaskinen eftersom jag är rädd att göra någon skada. Detta trots att många har sagt att den skulle fungera som vanligt. Men att man ska använda "extra skonsamt - läge". Dock vågar jag inte. Jag är som sagt rädd att orsaka en skada.

Jag vill härmed ställa en fråga till er som har erfarenhet. Hur gör ni? Tar ni med tvätten och tvättar ute, eller handtvättar ni hemma?

Jag har kört handtvätt i ca två månader. Har aldrig tänkt tvätta ute. Men jag undrar vad andra män brukar göra.

Min fru har frågat mig var jag sköter min tvätt men jag vågar inte berätta sanningen. Så jag sa att jag samlar den på en hög utan att tvätta.

Ps. Skulle också vilja fråga er fruar om hur det är. Vill maskinen fortfarande bli använd? Och i så fall i vilken period är det riskfritt?

---

Mvh

Magrood

Har man inte så mycket tvätt så kan man nog tvätta för hand. :rolleyes:

Personligen har jag ganska mycket tvätt och före-drar tvättmaskin. (gärna en nyare sort med många funktioner typ snabbtvätt o.s.v.)

;)

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

... (gärna en nyare sort med många funktioner typ snabbtvätt o.s.v.) ...

Kanske en med tillhörande torktrumma? whistle.gif

icon_baggirl.gificon_baggirl.gificon_baggirl.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det OK att Thaitjejen du skickar pengar till varje månad vänsterprasslar? Hur många får hon vara med? Hur många som helst? bara det inte är svenskar? Eller bara Svenskar? Ska du skicka ännu mer pengar för att vara säker på att det inte blir för många? Bra att hon har andra så slipper du skicka så mycket? Mvh Katten

Link to comment
Dela på andra sajter

har en mia noi men strull i kolan .vart gift i 17 år med en thai (som jag träffa i swedala) å sen träffade hon en annan (som tog slut efter en månad)å jag var själmordsbenägen. så e min filosofi att det ska fan uppleva en sån grej en gång till. de sexet tmia noi vi har tillsanmans :preved: ja ni förstår.frugan e underbar men vem vet om hon träffar nån (sånt man läst i blaskorna)

och eftersom jag inte vill uppleva den jobbiga tiden igen) så vill jag inte skippa min mia noi .nu får ni komma med alla möjliga comments.men när man är kär så rusar endofinerna i kolan :dance1::dance1::preved: .ps frugan vet om () :diablo:

:diablo:

Vad du skriver och menar är att du har en älskarinna?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jadu kattskrället!

Är det OK att Thaitjejen du skickar pengar till varje månad vänsterprasslar?: Föredrar högerprassel!

Hur många får hon vara med?: 7st!

Hur många som helst?: Max 9st!

bara det inte är svenskar?: Helst nysvenskar i så fall!

Eller bara Svenskar?: Enklare om de är bara istället för täckta!

Ska du skicka ännu mer pengar för att vara säker på att det inte blir för många?: Föredrar överföring!

Bra att hon har andra så slipper du skicka så mycket?: Blir billigare porto då!

Mvh Hundtrollet!

Link to comment
Dela på andra sajter

har en mia noi men strull i kolan .vart gift i 17 år med en thai (som jag träffa i swedala) å sen träffade hon en annan (som tog slut efter en månad)å jag var själmordsbenägen. så e min filosofi att det ska fan uppleva en sån grej en gång till. de sexet tmia noi vi har tillsanmans :preved: ja ni förstår.frugan e underbar men vem vet om hon träffar nån (sånt man läst i blaskorna)

och eftersom jag inte vill uppleva den jobbiga tiden igen) så vill jag inte skippa min mia noi .nu får ni komma med alla möjliga comments.men när man är kär så rusar endofinerna i kolan :dance1::dance1::preved: .ps frugan vet om () :diablo:

:diablo:

Hej. Kanske lika bra att du "säkrar" man vet ju aldrig vad dom där nyckfulla kvinnorna kan få för sig. Eller?... :unsure:

Mvh.Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det OK att Thaitjejen du skickar pengar till varje månad vänsterprasslar? Hur många får hon vara med? Hur många som helst? bara det inte är svenskar? Eller bara Svenskar? Ska du skicka ännu mer pengar för att vara säker på att det inte blir för många? Bra att hon har andra så slipper du skicka så mycket? Mvh Katten

Ta det lugnt... det är snart "Mars månad" och då leker livet igen.

สีลม

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag spinner när jag tänker på det. Risken finns att Thaikatterna klöser varandra lite för mycket när dom slåss om mig. Dom får sitta o slicka såren hela april.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Vad du skriver och menar är att du har en älskarinna?

jepp sssssjj :o:o

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej. Kanske lika bra att du "säkrar" man vet ju aldrig vad dom där nyckfulla kvinnorna kan få för sig. Eller?... :unsure:

Mvh.Frazze

kan va bra å va garderad vet aldrig va som händer :dance: :girl_drink: :wacko:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant läsning i tråden, speciellt Magroods inlägg.

Jag är tacksam för att vissa Thailändska kvinnor INTE accepterar att deras män prasslar.

Annars hade jag aldrig träffat min kära. Hon lämnade sin man och nästan alla sina ägodelar när mannen prasslade vänster, det enda hon fick med sig var kläderna hon bar och sin dotter (då 6månader gammal, nu 9 år).

Numer är ex-mannen omgift har en ny dotter, i samma ålder som vår son, tyvärr så fortsätter han att prassla, men den nya frugan tycks inte märka något...

Frugans ex-svärfar hade flera små-fruar men det var inget som ex-svärmodern "visste", så det gick bra, de var gifta tills han gick bort för 1 år sedan.

Man ser det man vill se.

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...