Jump to content
IGNORERAD

Airfryer


UglyFarang

Recommended Posts

Jag har kollat igenom forumet efter lite info, men det fanns inte så mycket.

 

Jag vet att här finns en hel del här som är mycket duktiga på matlagning så därför ställer jag frågan här:

Airfryer, bra eller skräp?

Märke/modell som är bra/dålig vill jag gärna veta.

Med tanke på läget så ser det ut som att jag blir ensam hemma i Skåne ett par månader till innan sambon kommer hem igen och det är ingen höjdare att äta ute hela tiden.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 29
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    6

  • andrejsdenruskige

    4

  • C-dude

    3

  • Mr_Martin

    3

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har kollat igenom forumet efter lite info, men det fanns inte så mycket.

 

Jag vet att här finns en hel del här som är mycket duktiga på matlagning så därför ställer jag frågan här:

Airfryer, bra eller skräp?

Märke/modell som är bra/dålig vill jag gärna veta.

Med tanke på läget så ser det ut som att jag blir ensam hemma i Skåne ett par månader till innan sambon kommer hem igen och det är ingen höjdare att äta ute hela tiden.

Jag har kollat på dessa två tester:

 

https://www.byggahus.se/test-airfryer-basta-luftfritosen  

 

 https://konsumentmagasinet.se/airfryer-test-baesta-luftfritoeserna/ 

 

   

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Vi köpte en Princess airfryer på black friday för 800kr. 

Vi har prövat med kycklingvingar, sidfläsk och hemmagjord pommes med mkt bra resultat. 

Vi kör inte med något speciellt program utan bara temp o tid.

Har även provat med vårrullar, där saknar jag nog det sista lite bruna krispet på utsidan.

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kan inte laga mat, däremot äter jag mat 😉 Och jag köpte en billig aifryer till tjejen och hon lagar mat på den och hon tycker den är kanonbra och jag tycker maten smakar gott så vi är nöjda och då är detta ändå den billigaste modellen som gick att hitta på Jula för typ 300 spänn på rea för nåt år sen.

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en hemma från Lazada, minns inte modell....frugan var skeptisk i början men nu används den flitigt.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har också köpt en från lazada, vet inte märket men hyfsat  billig. Fungerar utmärkt.

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Köpte en Obh Nordica som har den fördelen att den har omrörare som man kan ta bort. Har provat allt ifrån köttbullar till fried rice och över lag tycker jag att stekpannan slår den med hästlängder. Där den duger som bäst är pomme som blir bättre än ugnen men mycket sämre än en fritös.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev C-dude:

Hej. Vi köpte en Princess airfryer på black friday för 800kr. 

Vi har prövat med kycklingvingar, sidfläsk och hemmagjord pommes med mkt bra resultat. 

Vi kör inte med något speciellt program utan bara temp o tid.

Har även provat med vårrullar, där saknar jag nog det sista lite bruna krispet på utsidan.

 

C;D

Är det denna Princess?

 

princess_airfryer_0.jpg.7bedb513ac2a71f4f71111b1c7c50f43.jpg

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Är det denna Princess?

 

princess_airfryer_0.jpg.7bedb513ac2a71f4f71111b1c7c50f43.jpg

Jepp, ser lika ut. 

 

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Swippe:

Jag kan inte laga mat, däremot äter jag mat 😉 Och jag köpte en billig aifryer till tjejen och hon lagar mat på den och hon tycker den är kanonbra och jag tycker maten smakar gott så vi är nöjda och då är detta ändå den billigaste modellen som gick att hitta på Jula för typ 300 spänn på rea för nåt år sen.

Jag har exakt samma egenskaper som du!

Är det någon av dessa 2 du köpte?

 

448734248_Jula399.jpg.e10edd6359a82e812dc09c204812f4a5.jpg  

 

588978755_Jula499.jpg.1a3cce0a70c70b3edcd60124b885e86a.jpg

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev C-dude:

Jepp, ser lika ut. 

 

C;D

Har du läst testet på byggahus.se?

Jag litar inte på medias tester, därför så frågar jag gärna folk här.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Fredman:

Köpte en Obh Nordica som har den fördelen att den har omrörare som man kan ta bort. Har provat allt ifrån köttbullar till fried rice och över lag tycker jag att stekpannan slår den med hästlängder. Där den duger som bäst är pomme som blir bättre än ugnen men mycket sämre än en fritös.

 

Är det denna du köpte?

 

OBH_Nordica_airfryer_0.jpg.a396f454497925d5a487e2c077af6ab9.jpg

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har exakt samma egenskaper som du!

Är det någon av dessa 2 du köpte?

 

448734248_Jula399.jpg.e10edd6359a82e812dc09c204812f4a5.jpg  

 

588978755_Jula499.jpg.1a3cce0a70c70b3edcd60124b885e86a.jpg

Japp den översta från Jula, kostar 399 kr nu :-)

It´s the choices You make, not the chanses You take, that´s determines Your destiny

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Har du läst testet på byggahus.se?

Jag litar inte på medias tester, därför så frågar jag gärna folk här.

Nä. Jag läste något annat test där Den fick mkt bra betyg.

 

C;D

 

https://bagarenochkocken.se/koksmaskiner/fritoser/princess-digital-family-aerofryer-52l/

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Ägg direkt från kylen, 120' i 13 min. Perfekt "kokade" i min phillips xl 

Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka...

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
15 minuter sedan, skrev norris55:

Ägg direkt från kylen, 120' i 13 min. Perfekt "kokade" i min phillips xl 

Fungerar fint med 8 minuter om dom är rumstempererade

Link to comment
Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev norris55:

Ägg direkt från kylen, 120' i 13 min. Perfekt "kokade" i min phillips xl 

 

1 minut sedan, skrev andrejsdenruskige:

Fungerar fint med 8 minuter om dom är rumstempererade

I en air fryer?

Har jag aldrig testat, eller ens tänkt på.....googlade lite snabbt o det verkar ju funka...

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Intresant jag står just i köptankar om en sådan. Frun har börjat prata om att hon vill ha en. Den som jag har spanat in på är den från princess. Blir nog ett tillslag efter jul afton. 

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev Soengsang:

 

I en air fryer?

Har jag aldrig testat, eller ens tänkt på.....googlade lite snabbt o det verkar ju funka...

Ja, bekvämt som satan och går fort

Link to comment
Dela på andra sajter

Köpte en billig (300) och ja den funkar om man rör runt lite då och då, men ska nog köpa en lite dyrare för att slippa det steget hoppas jag.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Har storleken betydelse? Finns ju allt från 2 liter till 5.5 liter. Jag fattar det givna svaret att det beror lite på vad man lagar, men ni som använt ett tag, blir det mest att man gör pommes och chicken wings typ? Då borde väl 2 liter räcka?

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev spooncreek:

Har storleken betydelse? Finns ju allt från 2 liter till 5.5 liter. Jag fattar det givna svaret att det beror lite på vad man lagar, men ni som använt ett tag, blir det mest att man gör pommes och chicken wings typ? Då borde väl 2 liter räcka?

Självklart beror de på hur mycket man vill laga, men man vill absolut inte ha maten i för tjocka lager så en stor är att föredra.

/Martin

Link to comment
Dela på andra sajter

Vi har en Tefal Actifry Express XL på 1.5 liter och den är lite på gränsen till stor för två personer men vi är klart nöjda. Rör runt medans den arbetar och vi har köpt till en separat korg att fritera ömtåliga saker i som inte roterar/rör runt

 

 

20201222_142815376_iOS.jpg

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
4 timmar sedan, skrev spooncreek:

Har storleken betydelse? Finns ju allt från 2 liter till 5.5 liter. Jag fattar det givna svaret att det beror lite på vad man lagar, men ni som använt ett tag, blir det mest att man gör pommes och chicken wings typ? Då borde väl 2 liter räcka?

Jag har ingen aning om hur många liter min är på. 
Jag har haft en ”Actifry” tidigare och den funkar ok till pommes. 
Gav bort den till syrran och köpte mig en Philips Airfryer XXL....ett eller annat. Jag valde den dyraste då det säkert är någon onödig funktion som hjälper en odåga i köket. 
Min tanke att köpa den dyraste (nåja, finns nog dyrare) är att den inte bör vara sämre än modellen under och varesig om jag köper den dyraste eller den billigaste så är det inte så väldans avgörande för ekonomin. En utebliven kväll på stan, så sparar man in mellanskillnaden fort. 
 

Jag hade gärna haft 18 storlekar större, men med alla dessa jävla maskiner man samlar på sig, så är utvändig storlek ett hävla problem. 
 

Dumt att inte grejerna kan vara större invändigt än utvändigt. 
 

 

Effektiva är dessa maskiner åtminstone. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...