Jump to content
IGNORERAD

airport tåget!


Naam jai

Recommended Posts

skulle ju bli klart tills i morgon på kungens födelsedag...men inte då...januari hörde jag sist!?...

vad jag inte fattat är var i stan stationen ska ligga...har hört att det inte blir vid en BTS station?

.+ att en taxichaffis sa det ska kosta 200 Bath för en enkelresa...nånn som vekligen vet???

Link to comment
Dela på andra sajter

Senaste budet är att det ska starta i April.

Priset för en enkelresa blir 150 Bath med expresståget (15 min). Det kommer dock att finnas en snikvariant som stannar vid ett antal stationer och som ska kosta 45 Bath.

Poffa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det har ju både skrivits och, som du själv konstaterat, spekulerats en del i denna fråga. Jag börjar dock tro att inget mänskligt väsen kan ge ett säkert svar i ämnet, utan att vi får leta mer universella sanningar.

Svaret på alla frågor rörande skytrain ifrån Suvarnabhumi är således: 42!

Om man inte ska äta djur, varför är dom då gjorda av kött?

Link to comment
Dela på andra sajter

Upp på spåret igen

Bifogar 2 bilder tagna från Bayoke sky den en visar ändstationen och den anrda stationen nära Bayoke, nästan gångavstånd

post-3485-126006699424_thumb.jpg

post-3485-126006707364_thumb.jpg

post-3485-126006699424_thumb.jpg

post-3485-126006707364_thumb.jpg

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

I dagens Bangkok Post står det att den 28 km långa sträckan till flygplatsen ska öppna inom 3 månader, enl PM.uhmm..den som lever får se.

http://www.bangkokpost.com/breakingnews/161971/age-pensions-to-be-paid-by-dec-11

On the long-delayed Airport Rail Link connecting Suvarnabhumi airport and Bangkok's Makkasan area, the prime minister said it should be opened to the public in the next three months.

He said the 15-minute ride on the 28-kilometre-long route was good, convenient and quick when compared to its 150-baht fare.

"The fare at this quality of service is much cheaper than other rail services provided by major airports in different countries. The Airport Rail Link will later be connected to other transportation systems as well," he said.

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter bra. 15 minuter för 28km är ju rätt kvickt.

Fast hur ser det ut med logitstiken utanför ändstationen? Lär ju välla ut rätt mycket folk där konstant, så det vill ju till att trafiklösningen är bra planerad för t ex. taxi.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det vore intressant att höra anledningen till förseningen samt väntan tills april nästa år. Järnvägen är väl färdigbyggd nu. I slut av oktober såg jag ganska många teståkningar på banan. Finns det något fel som hemlighålls, eller?

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det vore intressant att höra anledningen till förseningen samt väntan tills april nästa år. Järnvägen är väl färdigbyggd nu. I slut av oktober såg jag ganska många teståkningar på banan. Finns det något fel som hemlighålls, eller?

Hälsning

Svarten

dom håller på att utbilda tågpersonalen nu därav försening bla

Link to comment
Dela på andra sajter

dom håller på att utbilda tågpersonalen nu därav försening bla

Tack för det Sam sip sam!

Det är bra att höra att de tänker på säkerheten, m.m. innan de kastar sig in i verksamheten!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

dom håller på att utbilda tågpersonalen nu därav försening bla

Bra framförhållning.

först bygga för miljarder och sedan utbilda.

Tror inte på det, inte ens i Thailand <_<

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Det vore intressant att höra anledningen till förseningen samt väntan tills april nästa år. Järnvägen är väl färdigbyggd nu. I slut av oktober såg jag ganska många teståkningar på banan. Finns det något fel som hemlighålls, eller?

Hälsning

Svarten

På Stickman var det någon som påstod att signalsystemet saknades. Ansvarig chef hade helt enkelt inte beställt det... och ingen vågade klandra honom!

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

hasseigöteborg

Enligt vad jag hört så har det varit bråk mellan det bolag som skall driva tågen och den fackförening som organiserar dom anställda.

I början av november beslöts därför att man skulle lägga ut driften i 5 år på bolag som byggt järnvägen (tror det var Siemens men inte säker men det är ett tyskt bolag iallafall). Och dom behövde sedan några månader att anställa och träna personalen.

Vad gäller stationer inne i stan. Så kommer det ju att gå 2 tåg.

1. Snabbtåg som tar 15 minuter. Detta tåg stannar endast på en station inne i stan och den ligger ganska (2-300m) från tunnebanestationen Phatcaburi (tror jag det stavas). Detta är en station norr om Asok där man sedan kan byta MRT till BTS.

2. Det långsamma tåget som kommer att ta ca 30 minuter och stanna på ett antal stationer. Detta tåg fortsätter ända in till Phaya Thai och lätt byte till BTS.

Så frågan är kanske om man inte väljer 15 minuter längre restid och hamnar direkt i BTS systemet.

hf

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...