Jump to content
IGNORERAD

Markfyllning i Ban Phe


UT006

Recommended Posts

Hej!

Frugan skall åka ned till Thailand nu i april och en av hennes uppgifter är att förbereda vår tomt i Ban Phe för ett framtida bygge. Tanken är att vi skall lägga på några kubik med fyllmassa, som sedan får stå något år. Har läst här på forumet att det behöver lite tid för att sätta sig.

Hoppas nu på att någon känner till en seriös firma, i närområdet, som kan köra dit fyllet och lägga ut detsamma. Skulle verkligen uppskatta namn, tefonnummer, webbsida e.d. Vi hoppas på att kunna göra klart det mesta per telefon och sedan planera för att hon kan vara på plats under själva leveransen, för inspektion och betalning.

Tomten är på c:a 60 tw, någon som har en kvalificerad gissning vad det kan tänkas kosta?

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Siam-Nilsson

Jag har själv under de senaste dagarna försökt att beräkna kostnaderna för att höja upp vår egen tomtmark utanför Khorat. Det är nästan stört omöjligt att få ett ”vettigt” svar eftersom ingen tycks mäta i Kubikmeter.

De snackar bara om hur många billass som det kommer att gå åt, och att ett billass med fyllnadsjord kostar ca 500-600 bath. Däremot så vet ingen hur många kubik som bilflaket rymmer och det gör ju liksom saken inte lättare att beräkna. Det underlättar ju om man vet vad det är för en lastbil, men de kan bara säga att bilen antingen är liten eller stor...

Jag skulle tro att om du höjer upp marknivån med ca 1,5 meter på 60 tarang wha, så får du nog punga ut med ca 70 000 bath. Då skall även transport, avlastning och tillplattning ingå.

Men priserna kan ju variera från plats till plats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Beställde gruslast i går och jag fick betala 250 baht per last, det är väl cirka 4 kubik på lastbilsflaket.

Detta pris är vad jag fick betala i nordöstra Thailand, skulle nog tro att priserna är högre i Ban Phe

post-3132-12599448839_thumb.jpg

post-3132-12599448839_thumb.jpg

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tackar för informationen.great.gif

Prisspridning är uppenbarligen rätt stor; med Stefans priser så skulle det landa på c:a 25 tusen baht. Vi får väl se vad vi kan få för erbjudande.

Hoppas på att någon kan tipsa om en seriös entrepenör i trakten. tongue.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Priserna varierar som sagt. Vi betalade 200-220THB per lass med transport och tillplattning i April2009. I Buriram iofs.

/ Ban

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...