Jump to content
IGNORERAD

Skatt på pengar i Thailändsk bank?


sarne

Recommended Posts

Dear customer,

Referring fixed deposit account with holding tax 15% of the interest , please be inform that our bank has a duty to debit with holding tax 15% of the interest for Thai and Foreinger. However, if you do not have a tax ID, may we suggest you contact or consult the Revenue Department of Thailand directly for the details of TAX ID regulation.

Det här är svaret från Bangkok Bank angående min fråga "jag har konto i er bank men inget tax-ID nummer.

Kan någon bringa klarhet i detta? Ni som har bankkonto i Thailand, har ni även tax-ID nummer? 

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Dear customer,

Referring fixed deposit account with holding tax 15% of the interest , please be inform that our bank has a duty to debit with holding tax 15% of the interest for Thai and Foreinger. However, if you do not have a tax ID, may we suggest you contact or consult the Revenue Department of Thailand directly for the details of TAX ID regulation.

Det här är svaret från Bangkok Bank angående min fråga "jag har konto i er bank men inget tax-ID nummer.

Kan någon bringa klarhet i detta? Ni som har bankkonto i Thailand, har ni även tax-ID nummer? 

/Sarne

Jag har haft konto hos Bangkok Bank sedan 1995 och har aldrig hört om detta..  :confused:

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du ett konto (ingen ränta till utlänningar för närvarande), eller ett "fixed deposit". alltså med fast ränta i minst 3 månader?

/Sarne

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Har konto i BKB i Udon sedan 4 år och aldrig hört talas om detta, får väl ta och försöka läsa det finstilta när jag kommer ner och se om man har blivit skattesmitare på gamla dar. :D .

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Referring fixed deposit account with holding tax 15% of the interest , please be inform that our bank has a duty to debit with holding tax 15% of the interest for Thai and Foreinger.

Det de menar är "withholding tax" - ett system som används i Thailand. Alltså banken håller X% av skatten som ska betalas av dig. I det här fallet 15% av skatten och banken betalar in den till skatteverket. Du betalar in resten av skatten.

På detta vis kan ingen smita undan skatten eftersom kunden betalar in en del av din skatt. Då vet ju skatteverket att mera är på väg.

Du måste nog skaffa Tax ID för att kunna betala in den resterande skatten.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag bara har ett konto på Bangkok Bank för att föra över pengar från min Bank i i Sverige, SHB, då kan det väl inte bli någon skatt på dessa pengar, de är ju redan skattade i Sverige.

Från en som hajar noll

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Tror att det i detta fallet handlar om skatt på räntan som också du, gubben, måste betala i Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det nån som vet hur mycket ränta man får på Bangkok Bank?

  :D gubben  :D

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...