Jump to content
IGNORERAD

Obs! MPR Forumträff i Isaan den 9 jan


Kim

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Kim

    22

  • buriram

    10

  • Kenneth4618

    8

  • måne

    6

Mest aktiva i denna tråd

Guest Siam-Nilsson

Ser du inga bilder Bob?

Gå in på ”mina inställningar” längst uppe i högra hörnet på forumet.

Då kommer du till ”Dina val”.

Klicka sedan på fliken ”Forums” och kolla om du har bockat i ”visa bilder/smilies i inlägg”

Link to comment
Dela på andra sajter

Till Welder och Jive,

Det är kanske en petitess i sammanhanget, men om vi ska försöka använda oss av fotnoter som förklarar vad våra inlånade thaiord betyder i våra inlägg, så kanske det är bättre om vi kör med en svensk fonetisk stavning istället för med engelsk stavning?

Ja gärna för mig.

Det underlättar inlärningen betydligt. :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för härliga bilder i tråden, lite för oss på G ner att se fram emot. clapping.gif

Jag diggar också det här med att lägga in "översättningar" av Thai-ord, jag som så många andra tragglar lite sporadiskt med att försöka förstå mer och mer av språket. crazy.gif

Mvh

BBJ

jap.gif

Nytt år - nya möjligheter!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag både håller med och inte håller med både Kim och Siam-Nilsson i "pood dtrång" diskussionen. Varje sommar jag kommer hem till mina gamla kompisar så har jag okat i vikt med 2-3 kg och varje sommar hoer jag samma "pood dtrång", eller "råa men hjärtliga" skämt om min viktokning, alltså ingen skillnad mot skämten kompisar emellan i Thailand.

Jag har aldrig varit med om att någon perifer thailändsk bekantskap gjort några tveksamma skämt mot mig så där är det nog heller ingen storre skillnad mot Sverige, dvs skämten är oftast mellan vänner.

Det kan säkert vara så att det är väldigt svårt for en Farang att få samma respekt som en Thailändsk "Poo Yai", trots att ekonomi, ålder mm är liknande, men är inte det något positivt? Den typen av respekt, dvs en respekt som är baserad på underdånighet och hat, är väl inget att eftersträva?

Slutligen, det är säkert så att risken att en outbildad lantis säger fel sak till fel person vid fel tillfälle är storre än for en välutbildad city slicker. Risken att det var illa ment är nog dock omvänt sannolikt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick själv en kommentar till min gubbmage av en kvinnlig hotellreceptionist i Chaweng förra året.

Pom poi(?) sa hon och klappade mig på magen :crazy:

Nu hade jag iofs etablera en viss kontakt :whistle: under veckan jag bodde där men blev ändå lite förvånad faktiskt

Så väl bekanta var vi väl inte? :huh:B)

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

HEJ, kanske dags ock starta en Pom Poi tråd, intresset är stort. Förstår, fryser man in på nåt, så skiter man i ämnet. ;)

Nu över till verkligheten:

Tidigare fick ni se fötter och lite ben från mötet, nu kommer lite mer.

Tävlingsledningen går igenom spelreglerna.

IMG_5273.jpg

Vem är den här killen :(

IMG_5276.jpg

Jag får aldrig spela, har tränat hela veckan.

IMG_5277.jpg

NU JÄVLAR, här ska kastas klot.

IMG_5278.jpg

Banan som banan, sa apan.

IMG_5279.jpg

Aktern på Kim

IMG_5281.jpg

Lilla Fru Dahl

IMG_5288.jpg

Oa & Kim med barn, dottern ville inte vara med på bild.

IMG_5289.jpg

Nuu är jag på G

IMG_5292.jpg

Är vi inte lika, så säg ?

IMG_5293.jpg

Här är jag, ser ni väl...

IMG_5296.jpg

Surin, utan elefanter, är som kärlek utan kyssar.

IMG_5307.jpg

Lite restaurang känsla.

IMG_5309.jpg

MERA känsla.

IMG_5312.jpg

Lite Tjejer

IMG_5313.jpg

Därifrån Kom Vi, Eller...

IMG_5319.jpg

Herr & Fru P3

IMG_5321.jpg

Är Vi i Hissen Allihopa ?

IMG_5322.jpg

Var det på dette viset?

IMG_5323.jpg

Här har vi Savadängen i Surin, Anders var med, men gick vilse i mörkret, tog mig ut efter någon timme och parkerade kroppen vid Sibyllarestaurangen på andra sidan gatan ( korvmoj på hjul) Fixade ett par Leo, och snackade hemgjord Thai ett tag.

IMG_5332.jpg

Utsikt från rummet på Majestic, ett hotell att rekommendera, har ni inte vägarna förbi, åk dit ändå, kanontrevligt hotell, nu har nog Forummedlemmarna åkt iväg, så chansen och träffa trevliga svenskspråkiga gäster har sjunkit.

Vi åkte hem på söndagen, då vi har varit vid gränsen några gånger och även marknaden, pga immigration, Show Up var tredje månad. Klart Slut, Vi hörs igen Nang & Anders

IMG_5333.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

trevliga bilder.bara synd att man bara vet vem kim å p3 å kenneth är

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte heller se några bilder från Kim "Bandvidden överskriden"

Får passa på att tacka för en mycket trevlig fest mm, ska också lägga in några bilder när jag kommer hem till byn

Sitter på ett hotell i Pack Tjong wink.gif övernattning på väg hem till byn igen

Kenneth

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Äntligen februari så jag också fick se bilderna, Jäkligt fina bilder Kim

Passar även på att tacka för en rolig träff, hoppas på en repris både i Surin och Udon

Denna resa har man verkligen träffat många från MPR och ev snart i Örebro (gumman velar lite)

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag citerar finlandssvensken i Jönsonligan - Äär duu int kaarl för din kask?? hehe

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...