Jump to content
IGNORERAD

GRATTIS Kung Rama no 9


buriram

Recommended Posts

I kväll startade festligheterna inför Kungens födelsedag,såg på TV alldeles nyss enormt, skulle gärna vilja vara där och se det live, kanske nästa år. Är det någon med_lem som befinner sig i BKK och kan skicka in en blänkare, gärna bilder.

I någon annan tråd så var det någon/några som hade åsikter om Varför svenskar blir så rojalistiska när de hamnar i Thailand.

anders gillar ett Konungarike, Svenska kungen har inte gjort ett skit för sina "undersåtar"

Förutom slängt ut pengar på krogen Alexandra. Rama no 9 kan man se upp till och fram för allt RESPEKTERA. Vill inte bli långrandig, men Ni fattar ? mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll startade festligheterna inför Kungens födelsedag,såg på TV alldeles nyss enormt, skulle gärna vilja vara där och se det live, kanske nästa år. Är det någon med_lem som befinner sig i BKK och kan skicka in en blänkare, gärna bilder.

I någon annan tråd så var det någon/några som hade åsikter om Varför svenskar blir så rojalistiska när de hamnar i Thailand.

anders gillar ett Konungarike, Svenska kungen har inte gjort ett skit för sina "undersåtar"

Förutom slängt ut pengar på krogen Alexandra. Rama no 9 kan man se upp till och fram för allt RESPEKTERA. Vill inte bli långrandig, men Ni fattar ? mvh anders

Hur kan du påstå detta att vår kung inte har gjort något för sina medborgare???? vet du hur mycket kungariket med vår monark med följe drar in i ren ´turism pga att vi just har en kung en drottning + våra prinsessor o prins det är åtskilliga miljoner bara i ren turism.det kommer tillgodo i handel och affärs uppgörelse både här hemma i Svedala och utomlands, sen kan man ju tycka vad man vill om Thailands kung , han är en högt respekterad Kung för folket och det får man kan man bara hålla med om, men i mitt tycke så är det lite för mycket av det.lagom är ju bäst.sen det där om krogen Alexandra, måste ha varit mer än 30 år sen och då och då var han ju inte kung.

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll startade festligheterna inför Kungens födelsedag,såg på TV alldeles nyss enormt, skulle gärna vilja vara där och se det live, kanske nästa år. Är det någon med_lem som befinner sig i BKK och kan skicka in en blänkare, gärna bilder.

I någon annan tråd så var det någon/några som hade åsikter om Varför svenskar blir så rojalistiska när de hamnar i Thailand.

anders gillar ett Konungarike, Svenska kungen har inte gjort ett skit för sina "undersåtar"

Förutom slängt ut pengar på krogen Alexandra. Rama no 9 kan man se upp till och fram för allt RESPEKTERA. Vill inte bli långrandig, men Ni fattar ? mvh anders

Nästa år kanske´inte blir som i år :whistle::whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Janne, självklart var han Prins då. Jag stöder monarkin, men vad har han gjort för innevånarna i kungadömet Sverige, förutom och vara en galjonsfigur? Kanske det är dags och räkna på kostnader/inkomster gällande denna person/ samt allt omkring? :whistle:

Nian kostar oxå pengar men till skillnad mot Gustav så stöder Han och hjälper Thailands befolkning, Med det menade jag att Gustav har aldrig haft sådana ambitioner.

Tacka vet jag Prins Bertil, Han var mera jordnära. Hälsar anders ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

I kväll startade festligheterna inför Kungens födelsedag,såg på TV alldeles nyss enormt, skulle gärna vilja vara där och se det live, kanske nästa år. Är det någon med_lem som befinner sig i BKK och kan skicka in en blänkare, gärna bilder.

I någon annan tråd så var det någon/några som hade åsikter om Varför svenskar blir så rojalistiska när de hamnar i Thailand.

anders gillar ett Konungarike, Svenska kungen har inte gjort ett skit för sina "undersåtar"

Förutom slängt ut pengar på krogen Alexandra. Rama no 9 kan man se upp till och fram för allt RESPEKTERA. Vill inte bli långrandig, men Ni fattar ? mvh anders

Måste det vara nån med lem? Går det inte bra med en kvinna? :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alla thailändare i sverige vet sedan mycket länge att Thailändska ambasaden har en "fest" i morgon i Kista för att hylla kungen.

Denna information har väl alla thaidamer talat om för oss makar och sambos..

Imformationen om thairellaterade händelser är som vanligt på topp

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Nää Plätten, Det kanske blir bättre.. Vad tror du ? Hälsar anders

Jag hoppas jag har fel.

Tror inte han är i liv nästa år ser mycket sjuk/svag ut sist jag såg han på tv

Long Live The King

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis till Kungen! :wai:

Och jag fick nyss Farsdagshälsningar av lillgrabben i Thailand, så jag är glad!

Grattis på fars dag alla Thai-fäder :preved:

MVH Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Grattis kungen...och krya på dig!

c1_28699_091205132605.jpg

His Majesty the King left hospital for the first time in nearly a month on Saturday to grant an audience on his birthday as tens of thousands lined his route to the palace.

Thais begin a day of joy

King leaves hospital to preside over ceremony

http://www.bangkokpost.com/news/local/28699/thais-begin-a-day-of-joy

Vi har det iaf ganska bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte lätt med födelsedagar, när den vördade kungen har födelsedag är det alkoholförbud i Thailand, tyvärr drabbar det även oss som råkar vara födda på samma dag, men klok fru har shoppat ordentligt så vi partajar loss hemma istället.

GRATTIS KUNGEN :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som sagt, Det är skillnad på Kung och Kung, enorma festligheter, för att visa sin uppskattning.

Jättefint att se,(på TV) hoppas att Nian orkar med ett år till.

Thailand gör det lättare och fortsätta tro på monarki, när personen får all sin respekt utifrån vad han har presterat.

Nog talat / mvh anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu Skjuter de skarpt uppåt för Kungen sedan några timmar, RESPEKT och älska (tycka om) någon är en enorm känsla, Ni som älskar Eder fru förstår vad jag pratar om...

Eder anders, mitt i Isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...