Jump to content
IGNORERAD

Olycka!!


thomas001

Recommended Posts

7 minuter sedan, skrev Stefan:

Precis, så! Inga nyheter är goda nyheter? Om nu USA rapporterar internationellt att det skett en olycka, ska vi då av anledning att det dör långt fler i ex Thailändska trafiken, låta bli att ta in det som en nyhet bara för att det just skett i USA?

//S

Jag tycker väl att det även borde vara en ickenyhet även från en Amerikansk horysont.
Hur många bor det i USA, och hur många skjuts ihjäl varje dag?
Jo jag tycker nog den enorma trafikdöden i Thailand är intressantare, än trafikdöden i USA.
Trafiken i Thailand skördar ju varje år absurt många dödsoffer.
I USA är det nog som sagt var nog mer intressant och uppseendeväckande hur många som på olika vis mördar varandra.
Det är ju i så fall där de sticker ut.

Jag har för mig att Thailand slog Sveriges antal döda i trafiken på årsbasis bara under några timmar då jag satt och väntade på flyget hem.
Det var bl.a. en krock med en fullpackad sådan där minibuss, 25 döda bara i den krocken.
12 döda i en trafikolycka i USA....jaha, tråkigt men är det en nyhet?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • thomas001

    10

  • GreenValley

    5

  • Dolemon

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Batting:

Jag hörde nyss på radions P1 om en trafikolycka i USA som krävt 12 liv.
Det är ju visserligen fruktansvärt, men visar det inte även på vad vi i Sverige tycker är viktigt att rapportera om?
Ur ett Thailändskt perspektiv så är det ju ingenting, och P1 skulle aldrig rapportera om en liknade olycka i Thailand.
Är det verkligen intressant att rapportera om en Amerikansk trafikolycka?
 

Nä men bara man får bort fokusen på Sverige så är allt bra

Svt/SR styrs av Sossarna/Vänstervrida dårar fult att fokusera på sina egna problem i Sverige

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-02-01 at 20:39, skrev thomas001:

Äntligen är det klart med inlösen av bilen! Tog ju en jävla tid men Toyotas verkstad sa att kostnaden för att återställa bilen översteg inlösenpriset. Roojai kommer att betala inlösen vilket dom måste få från Viriyah,motpartens bolag. Frugan har även rätt till stilleståndsersättning enl. vår handledare på vårt bolag Roojai. Men det kravet måste vi ställa till Viriyah enl. handledaren. Märkligt tycker jag! Men det är ju nästan klart allt ting nu och huvudsaken är ju att dottern mår bra!!! 

Märkligt tillvägagångsätt. 

Roojai borde ersätta dig och dom sen i sin tur kräva ersättning av Viriyah. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
On 2/1/2021 at 8:39 PM, thomas001 said:

Äntligen är det klart med inlösen av bilen! Tog ju en jävla tid men Toyotas verkstad sa att kostnaden för att återställa bilen översteg inlösenpriset. Roojai kommer att betala inlösen vilket dom måste få från Viriyah,motpartens bolag. Frugan har även rätt till stilleståndsersättning enl. vår handledare på vårt bolag Roojai. Men det kravet måste vi ställa till Viriyah enl. handledaren. Märkligt tycker jag! Men det är ju nästan klart allt ting nu och huvudsaken är ju att dottern mår bra!!! 

Äntligen är allt klart! Tidigare har vi fått pengarna för inlösen av Roojai! Men igår fick vi äntligen pengarna för stillestånd från motpartens bolag Viriyah! Inga större pengar, 25.000 Baht.

Men varför ska det ta sådan lång tid? Tog ju nästan 5 månader plus en jävla massa papper.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...