Jump to content
IGNORERAD

Olycka!!


thomas001

Recommended Posts

Orkar inte läsa igenom allt skitsnack som den här tråden har utmynnat i! Inget ovanligt på MPR.

En normal disskution om u-turns vara eller icke vara hade ju varit ok.

Jag och min familj är endast MYCKET glada att dottern har klarat sig!!! Allt annat är oväsentligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • thomas001

    10

  • GreenValley

    5

  • Dolemon

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 timmar sedan, skrev TheProdigy:

Jag e glad ändå att Boa52 inte jobbar som polis, domare, advokat eller för något försäkringbolag. 

 

Han jobbar nog på Försäkringskassan! 

Fönedringskassan förnekar sig ej

 

https://www.gd.se/artikel/vadslagning-om-covid-doda-pa-forsakringskassans-kontor-i-gavle
 

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/BlrKKG/forsakringskassans-anstallda-slog-vad-om-dodstalen
 

 

enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Frugan och dottern har idag varit hos Toyota i Kampeangphet för besiktning av bilen efter smällen.

Toyotas skadereglerare och många av personalen hos Toyota fattar inte varför dottern har klarat smällen så bra.

Helt otroligt enl. dem. 

Vi får besked inom 7 dagar om det blir inlösen eller reparation av bilen. Men det lutar åt inlösen. Men vi får se!

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minuter sedan, skrev thomas001:

Frugan och dottern har idag varit hos Toyota i Kampeangphet för besiktning av bilen efter smällen.

Toyotas skadereglerare och många av personalen hos Toyota fattar inte varför dottern har klarat smällen så bra.

Helt otroligt enl. dem. 

Vi får besked inom 7 dagar om det blir inlösen eller reparation av bilen. Men det lutar åt inlösen. Men vi får se!

JA den såg ut som skrot i mina amatörögon

 

/ENis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Satt Boa på bänken i ett par veckor. 

Taskmört, vem ska jag tjafsa med då? Dig, går ju inte, du är för smart....suck....

 

TV, släpp in mig i din värld, snälla 😷

 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev thomas001:

Frugan och dottern har idag varit hos Toyota i Kampeangphet för besiktning av bilen efter smällen.

Toyotas skadereglerare och många av personalen hos Toyota fattar inte varför dottern har klarat smällen så bra.

Helt otroligt enl. dem. 

Vi får besked inom 7 dagar om det blir inlösen eller reparation av bilen. Men det lutar åt inlösen. Men vi får se!

Skulle föredra inlösen, den bilen får dom nog aldrig riktig ordning på igen. Kraschade en mc som ung och den reparerade dom, blev aldrig samma sak igen.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minutes ago, Esspe said:

Skulle föredra inlösen, den bilen får dom nog aldrig riktig ordning på igen. Kraschade en mc som ung och den reparerade dom, blev aldrig samma sak igen.

Det hoppas vi oxså! Men vi får besked inom en vecka. Det är bara att vänta och hoppas!

Link to comment
Dela på andra sajter

Blir det reparation är det bara att sälja den sedan. All metall är utmattad och den absorption och deformation som är planerad att ta upp krafterna vid en ny krock är redan "förbrukad". Den lagade bilen må se ny ut men under skalet är det förbrukat. 

 

Krocka i en sådan bil kan bli riktigt allvarligt. Antingen viker den ihop sig som en Colaburk eller så har de förstärkt den så mycket att den är hård som en bergvägg. Oavsett vill man inte sitta i den i en ny krock. 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, samet said:

Blir det reparation är det bara att sälja den sedan. All metall är utmattad och den absorption och deformation som är planerad att ta upp krafterna vid en ny krock är redan "förbrukad". Den lagade bilen må se ny ut men under skalet är det förbrukat. 

 

Krocka i en sådan bil kan bli riktigt allvarligt. Antingen viker den ihop sig som en Colaburk eller så har de förstärkt den så mycket att den är hård som en bergvägg. Oavsett vill man inte sitta i den i en ny krock. 

Håller helt med dig!!

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
14 timmar sedan, skrev Surin P3:

Satt Boa på bänken i ett par veckor. 

Ah! SnickerBoa’

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev thomas001:

Håller helt med dig!!

Kanske t.o.m. värt att deala om dom vill reparera.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, Esspe said:

Kanske t.o.m. värt att deala om dom vill reparera.

Det har min fru i åtanke men hon tycker att dom ska lägga sitt förslag först. Vi gav 865.000 Baht för bilen för ca 3 år sedan. Om det blir inlösen så får vi 700.000 Baht. Summan är redan bestämd. Mycket bra om det blir inlösen för en tre år gammal bil!

Link to comment
Dela på andra sajter

38 minuter sedan, skrev thomas001:

Det har min fru i åtanke men hon tycker att dom ska lägga sitt förslag först. Vi gav 865.000 Baht för bilen för ca 3 år sedan. Om det blir inlösen så får vi 700.000 Baht. Summan är redan bestämd. Mycket bra om det blir inlösen för en tre år gammal bil!

Ja, har också noterat det höga värdet vår bil står i. Honda HRV 2016 inlösen 720k, köpt för tre-fyra år sen för 860k.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, Esspe said:

Ja, har också noterat det höga värdet vår bil står i. Honda HRV 2016 inlösen 720k, köpt för tre-fyra år sen för 860k.

Håller med! Så viss plats finns det ju att deala med!😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Hej thomas001

 

Såg denna tråd nu.

 

Nummer ett, skönt att höra att det gick bra för henne i oturen, och att det blev inlösen på bilen, eftersom den är skrot (går ej att få till igen bedömt av bilderna).

 

U-turns i Thailand är ett lotteri.. Speciellt när man sitter på MC, förra året innan jag fick nummerplåten användes höger fot två gånger med ett välriktat sikte på Somchai's backspegel, då dessa blinda idi*ter gjorde U-sväng mitt framför mig på MC.

 

PS. Tror dom inte fattade varför deras backspeglar "försvann".

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev stjp8729:

Hej thomas001

 

Såg denna tråd nu.

 

Nummer ett, skönt att höra att det gick bra för henne i oturen, och att det blev inlösen på bilen, eftersom den är skrot (går ej att få till igen bedömt av bilderna).

 

U-turns i Thailand är ett lotteri.. Speciellt när man sitter på MC, förra året innan jag fick nummerplåten användes höger fot två gånger med ett välriktat sikte på Somchai's backspegel, då dessa blinda idi*ter gjorde U-sväng mitt framför mig på MC.

 

PS. Tror dom inte fattade varför deras backspeglar "försvann".

 

Ha en kanonbra dag!

:wai:

Hur fan klarar man att sparka backspegeln om man kör scooter 65-80 km/h (även saktare) Jag skulle köra omkull bums. Nej jag ifrågasätter inte din spark förmåga.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade också missat tråden, märkligt...

 

Skönt att läsa att det verkar ha gått, efter omständigheterna, bra!

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 veckor senare...

Äntligen är det klart med inlösen av bilen! Tog ju en jävla tid men Toyotas verkstad sa att kostnaden för att återställa bilen översteg inlösenpriset. Roojai kommer att betala inlösen vilket dom måste få från Viriyah,motpartens bolag. Frugan har även rätt till stilleståndsersättning enl. vår handledare på vårt bolag Roojai. Men det kravet måste vi ställa till Viriyah enl. handledaren. Märkligt tycker jag! Men det är ju nästan klart allt ting nu och huvudsaken är ju att dottern mår bra!!! 

Link to comment
Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Nicholas:

En undran.

 

Går premien upp för den som orsakar olyckor / kostnader? 

 

Du mister bonus om du har det.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...

Jag hörde nyss på radions P1 om en trafikolycka i USA som krävt 12 liv.
Det är ju visserligen fruktansvärt, men visar det inte även på vad vi i Sverige tycker är viktigt att rapportera om?
Ur ett Thailändskt perspektiv så är det ju ingenting, och P1 skulle aldrig rapportera om en liknade olycka i Thailand.
Är det verkligen intressant att rapportera om en Amerikansk trafikolycka?
 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Batting:

Jag hörde nyss på radions P1 om en trafikolycka i USA som krävt 12 liv.
Det är ju visserligen fruktansvärt, men visar det inte även på vad vi i Sverige tycker är viktigt att rapportera om?
Ur ett Thailändskt perspektiv så är det ju ingenting, och P1 skulle aldrig rapportera om en liknade olycka i Thailand.
Är det verkligen intressant att rapportera om en Amerikansk trafikolycka?
 

Precis, så! Inga nyheter är goda nyheter? Om nu USA rapporterar internationellt att det skett en olycka, ska vi då av anledning att det dör långt fler i ex Thailändska trafiken, låta bli att ta in det som en nyhet bara för att det just skett i USA?

//S

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...