Jump to content
IGNORERAD

Olycka!!


thomas001

Recommended Posts

Idag på förmiddagen fick min fru ett samtal från sin 25-årige dotter: Var mest gråt och förtvivlan. Lite om min plastdotter, hon jobbar on-line med en sorts förmedling av lägenheter i Bangkok. Minst en gång i veckan kör hon till Bankok för att träffa kunder. Det var dit hon var på väg idag på morgonen. Hon hade krockat strax innan innan Ayattua vid en s.k u-turn. Frun fick inte ur henne mycket mer än att vi måste komma plus det viktigaste: Hon var okey! Stoppade in frugan i vår andra bil och gav oss iväg. Vi hade ca 20 mil dit, och jag kan lova att det inte tog lång stund! När vi kom fram hade Polisen varit på plats och även represant från vårt bolag:Roojai och även en från motparten:Viriyah.  Vad hade hänt?: Hon låg i högra filen och hade precis passerat en pick-up nära en u-turn. När hon är nära u-turnen så svänger en Ford Ranger ut!! Hon tvärnitar men olyckan är framme! Han i Forden gör allt för att hjälpa min plasdotter ur i bilen och vailar ett flertal ggr och ber om ursäkt. Han tar på sig hela olyckan när Polisen kommer. Det gör han även till både sitt försäkringsbolag och även till vårat.

Fy fan vilken smäll!!

olycka2.thumb.jpg.f2a2ed0c90ecc9a3f60652242c4f36a8.jpg

 

Alla krockkuddar har löst ut!

olycka3.thumb.jpg.0bbeaf96a78fb7a0e1bf3ea6e0979273.jpg

 

Vår representant som var en helt underbar snubbe. 

olycka4.thumb.jpg.33c4463f95323e8375812b0291e9a647.jpg

Han fixade fram en bärgare som ska ta bilen till Toyota i Kampeangphet, där dom får bestämma om det blir inlösen eller reparation av bilen.

olycka5.thumb.jpg.bc3b1bf7f59e2dcdc4e64426fc88dbcc.jpg

Här ger sig Forden iväg, mycket lite skadad,tycker jag.

olycka6.thumb.jpg.911f36ae71abfd9e28c162f2cb4646f2.jpg

När allt var klart med polisrapporten och Försäkringsbolagen överens om att motparten var vållade till 100% så sa vår representant att vi så snabbt som möjligt måste ta vår dotter till sjukhus och få en läkare att kolla upp henne samt skriva ett noggrant intyg för ev. framtida skador.

Här är vi på vårt lokala sjukhus där hon får gå igenom en mycket noggrann undersökning även röntgen av hennes ben ingår.

olycka7.thumb.jpg.49227e7bb3e130ae046442d152a5a45a.jpg

 

Allt slutar väl,dottern har inga större skador. Lite blåmärken plus chocken.

Är mycket imponerad av Polisen,Försäkringsbolagen sätt att sköta allt!!!

Bäst av allt!!!! Dottern okey!!!

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 78
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    11

  • thomas001

    10

  • GreenValley

    5

  • Dolemon

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minutes ago, thomas001 said:

Idag på förmiddagen fick min fru ett samtal från sin 25-årige dotter: Var mest gråt och förtvivlan. Lite om min plastdotter, hon jobbar on-line med en sorts förmedling av lägenheter i Bangkok. Minst en gång i veckan kör hon till Bankok för att träffa kunder. Det var dit hon var på väg idag på morgonen. Hon hade krockat strax innan innan Ayattua vid en s.k u-turn. Frun fick inte ur henne mycket mer än att vi måste komma plus det viktigaste: Hon var okey! Stoppade in frugan i vår andra bil och gav oss iväg. Vi hade ca 20 mil dit, och jag kan lova att det inte tog lång stund! När vi kom fram hade Polisen varit på plats och även represant från vårt bolag:Roojai och även en från motparten:Viriyah.  Vad hade hänt?: Hon låg i högra filen och hade precis passerat en pick-up nära en u-turn. När hon är nära u-turnen så svänger en Ford Ranger ut!! Hon tvärnitar men olyckan är framme! Han i Forden gör allt för att hjälpa min plasdotter ur i bilen och vailar ett flertal ggr och ber om ursäkt. Han tar på sig hela olyckan när Polisen kommer. Det gör han även till både sitt försäkringsbolag och även till vårat.

Fy fan vilken smäll!!

olycka2.thumb.jpg.f2a2ed0c90ecc9a3f60652242c4f36a8.jpg

 

Alla krockkuddar har löst ut!

olycka3.thumb.jpg.0bbeaf96a78fb7a0e1bf3ea6e0979273.jpg

 

Vår representant som var en helt underbar snubbe. 

olycka4.thumb.jpg.33c4463f95323e8375812b0291e9a647.jpg

Han fixade fram en bärgare som ska ta bilen till Toyota i Kampeangphet, där dom får bestämma om det blir inlösen eller reparation av bilen.

olycka5.thumb.jpg.bc3b1bf7f59e2dcdc4e64426fc88dbcc.jpg

Här ger sig Forden iväg, mycket lite skadad,tycker jag.

olycka6.thumb.jpg.911f36ae71abfd9e28c162f2cb4646f2.jpg

När allt var klart med polisrapporten och Försäkringsbolagen överens om att motparten var vållade till 100% så sa vår representant att vi så snabbt som möjligt måste ta vår dotter till sjukhus och få en läkare att kolla upp henne samt skriva ett noggrant intyg för ev. framtida skador.

Här är vi på vårt lokala sjukhus där hon får gå igenom en mycket noggrann undersökning även röntgen av hennes ben ingår.

olycka7.thumb.jpg.49227e7bb3e130ae046442d152a5a45a.jpg

 

Allt slutar väl,dottern har inga större skador. Lite blåmärken plus chocken.

Är mycket imponerad av Polisen,Försäkringsbolagen sätt att sköta allt!!!

Bäst av allt!!!! Dottern okey!!!

 

 

Kunde slutat illa det där. #TuriOturen

Link to comment
Dela på andra sajter

Skönt att hon klarade sig utan skador. Bilar är bara plåt och kan ersättas

 

U-Turn är nog det värsta som finns i den Thailändska trafiken. Vet inte hur många olyckor man sett där eller varit nära själv att råka ut för !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Satan vilken smäll och skillnad på bilarna....

 

Tur att det är bra med jäntan

 

/enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Vill dela din glädje över att dottern klarade sig.

Utan krockkudde hade nog utgången blivit en annan.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev burrabus:

Usch vad fort det blir en olycka tur att det gick bra med de inblandade 

u-turn är jag livrädda för, man vet aldrig när klapprtäna åker ut, ser dom en luck då tar dom chansen och åker

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dolemon:

u-turn är jag livrädda för, man vet aldrig när klapprtäna åker ut, ser dom en luck då tar dom chansen och åker

Skönt att dottern klara sej bra. din tanke att det är bara klappträn som åker ut i u-turn

är bara en skirsnack från du. Du är fortfarande förare av ditt fordon så ansvarig, skyll

inte på andra eller hur

Link to comment
Dela på andra sajter

2 hours ago, Dolemon said:

u-turn är jag livrädda för, man vet aldrig när klapprtäna åker ut, ser dom en luck då tar dom chansen och åker

jag är på helspänn när jag ska ta mig förbi en sådan, speciellt om jag ligger i filen närmast mitten och har lastbilar och bråte på vänstersidan, dvs jag kan inte väja emot diket, då måste man kunna hinna stanna , eller åtminstonde få ner farten till under 30 typ vid punkten för krock.

 

försöker i rimlig mån att undvika att ligga nämast mitten när jag passerar u-turns.

fast det är ju inte ovanligt att böjande bil går till vägrenen så fort som möjligt, så inga metoder är helt säkra.


its a death-trap.
 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Boa52:

Skönt att dottern klara sej bra. din tanke att det är bara klappträn som åker ut i u-turn

är bara en skirsnack från du. Du är fortfarande förare av ditt fordon så ansvarig, skyll

inte på andra eller hur

Du e fan född ur fel hål!!!!!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev audirs2:

Du e fan född ur fel hål!!!!!

Tack men är inte du som förare av ditt fordon ansvarig för dina handligar inte alla andra

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Tack men är inte du som förare av ditt fordon ansvarig för dina handligar inte alla andra

Gren W hur kan det vara snurrigt. Jag är ansvarig för mitt framförande av fordonet

igen annan eller hur, sen kan en olycka hända och vems fel, men jag är ansvrig för

 mitt fordon. Menar inte nu att flickan gjort nåt fel, tur det gick bra

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Tack men är inte du som förare av ditt fordon ansvarig för dina handligar inte alla andra

Så du är ansvarig om ett fyllo somnar o hamnar i en frontalkrock med dig....

Eller en bil kör rätt ut i en korsning eller rondell där du har företräde... 

 

Föddes du så korkad eller har det kommit under livets gång?

Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard.
"Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Gren W hur kan det vara snurrigt. Jag är ansvarig för mitt framförande av fordonet

igen annan eller hur, sen kan en olycka hända och vems fel, men jag är ansvrig för

 mitt fordon. Menar inte nu att flickan gjort nåt fel, tur det gick bra

Gå på sängen dåre!

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev hamnoi:

Så du är ansvarig om ett fyllo somnar o hamnar i en frontalkrock med dig....

Eller en bil kör rätt ut i en korsning eller rondell där du har företräde... 

 

Föddes du så korkad eller har det kommit under livets gång?

Förstår vad du skriver men alla olycker har inte med droger eller fylla att göra. Men 

jag är ansvarig för mitt fordon ingen annan. Ser det tokigt ut i trafiken måste jag lösa

det, jag kör fordonet

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Boa52:

Skönt att dottern klara sej bra. din tanke att det är bara klappträn som åker ut i u-turn

är bara en skirsnack från du. Du är fortfarande förare av ditt fordon så ansvarig, skyll

inte på andra eller hur

Man ska rena skogstjärna 2 ggr annars sliter det på dom små grå, har inte far din lärt dig det. 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev LTD:

Man ska rena skogstjärna 2 ggr annars sliter detbilkö på dom små grå, har inte far din lärt dig det. 

Vad är skogstjärnan och rena har det nåt med covid att göra, vet att några blir

 konstig av influennsa

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fredman:

Så har stolpskottet spammat sönder ännu en seriös och intressant tråd...

 

Hur kan en en tråd bli intressant vid en bil olycka med en flicka inblandad HMM

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Hur kan en en tråd bli intressant vid en bil olycka med en flicka inblandad HMM

Gå för helvete på sängen jävla jubelidi*t!

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev GreenValley:

Gå för helvete på sängen jävla jubelidi*t!

Tycker du en tråd med en olycka med en ung flicka är inntressant Oj Oj 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Tycker du en tråd med en olycka med en ung flicka är inntressant Oj Oj 

Den var det tills du din nolla dök upp och förstörde den.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...