Jump to content
IGNORERAD

Vad lyssnar ni på när ni längtar efter Sverige?


MaiChai

Recommended Posts

Efter månader och år utomlands så längtar jag mellan varven hem till gamla Sverige. För att dämpa hemlängtan så lyssnar jag på lite svensk musik, bland annat den här artisten

Det är kanske lite ironiskt att det är en invandrare som får mig att längta efter Sverige...

Vad lyssnar ni på när saknaden blir stor?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 35
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Avregistrerad clion

    4

  • MaiChai

    3

  • Kenneth4618

    2

  • Poffa

    2

Mest aktiva i denna tråd

Banfang,

jäpp, Ted var liksom Cornelis en stor artist. Man blir glad av att höra Ted´s musik.

Här en låt av Ted med en före detta granne till mig...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag i Thailand så längtar jag aldrig hem och då lyssnar jag inte på svensk musik.Och är jag hemma i sverige så längtar jag ner till Thailand igen och då lyssnar jag på Thaimusik, så som Sek Loso,Carabao m.m :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Längtar inte hem...

Skall man lyssna på ngt så blir det ju The Haunted, Opeth, Entombed ööös musik skall det vara om det skall vara svenskt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden var väl i första hand tänkt för de som jobbar/lever här i asien på heltid?

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Tråden var väl i första hand tänkt för de som jobbar/lever här i asien på heltid?

GÖKEN!

MVH Svampen :wai:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag i Thailand så längtar jag aldrig hem och då lyssnar jag inte på svensk musik.Och är jag hemma i sverige så längtar jag ner till Thailand igen och då lyssnar jag på Thaimusik, så som Sek Loso,Carabao m.m drinks.gif

Fungerar lika dant för mig, men brukar inte lyssna på Thaimusik, då blir det bara värre. Är jag i något annat land och jobbar längtar jag inte till sverige utan till Thailand. Nu har jag visserligen inte varit borta från sverige mer än 2.5 år någon gång, men ändå!

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag i Thailand så längtar jag aldrig hem och då lyssnar jag inte på svensk musik.Och är jag hemma i sverige så längtar jag ner till Thailand igen och då lyssnar jag på Thaimusik, så som Sek Loso,Carabao m.m :drinks:

Stackars sate lyssnar aldrig på "Imperiet" bara thaigittarr!!!!

MVH Svampen :great:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är den mest populära sången på R D D just nu!!!

http://www.youtube.com/watch?v=ACm9yECwSso

Ändrades av Bibben

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 år senare...
Avregistrerad clion

Banfang,

jäpp, Ted var liksom Cornelis en stor artist. Man blir glad av att höra Ted´s musik.

Här en låt av Ted med en före detta granne till mig...

Fan Maichai den va go :thumbsup:

http://youtu.be/4AOH2x5Wpg8

själv bör jag bredda mig :nono:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag får hemlängtan lägger jag på en riktigt rejäl dansbandsplatta!

Och inser att jag aldrig mer vill till Sverige!.

Ändrades av Poffa
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Nåt mellanting då Poffa :D

http://youtu.be/k9eG9uKVtG4

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

De va änna dåligt ljud i den rullen :nono: Deklarationsblanketterna får vänta :crazy:

http://youtu.be/iwkqNU2W-jI

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

MaiChai,

Svaret är givet, den bästa låten på tuben just nu - var är repeat-knappen??? Längtar till den 25:e April.

Ändrades av emulov
Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hoppas Poffa inte sätter i hallsen 5555 :crazy:

Ändrades av clion

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Hoppas Poffa inte sätter i hallsen 5555 :crazy:

Kampen mellan dansband och dragspel är hård. Men jag tror nog att ett riktigt sliskigt dansband tar hem priset.

Link to comment
Dela på andra sajter

Händer allt för sällan men lyssnar gärna på P4, Karlavagnen, och då gärna Birro. Gubbvarning så det skriker, jag vet!

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack och Hej

Längta efter Sverige?? Nej, När jag är borta har jag ångest att jag måste tillbaka till Sverige. :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Händer allt för sällan men lyssnar gärna på P4, Karlavagnen, och då gärna Birro. Gubbvarning så det skriker, jag vet!

/ SatanG

Birro.är inte han minister för kristdemokraterna vid det här laget... en mer självgod getto har jag aldrig sett..

Link to comment
Dela på andra sajter

Birro.är inte han minister för kristdemokraterna vid det här laget... en mer självgod getto har jag aldrig sett..

Ingen aning, trodde han var kommunist. Tycker ändå han var soft att lyssna på.

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...