Jump to content
IGNORERAD

Munkar - hur funkar det?


Abercrombie

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Buddishmen tillhör en av världereligonerna men är i  grunden en religon utan Gud

I centrum står Buddha, den upplyste som är en läromästare och förebild som visar

hur buddiska ska leva. Är det en Religon utan Gud. bara visa hur folket ska leva

Håller inte med om det Budda var en lärare om ville visa folket hur dom skulle göra

Alltså ingen religon utan en vis man som ville väl

Måste en religion ha en Gud? Det tycker jag att du behöver skaka fram en källa för.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 110
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Boa52

    27

  • frogfish

    16

  • Alarik

    10

  • Batting

    10

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Buddishmen tillhör en av världereligonerna men är i  grunden en religon utan Gud

I centrum står Buddha, den upplyste som är en läromästare och förebild som visar

hur buddiska ska leva. Är det en Religon utan Gud. bara visa hur folket ska leva

Håller inte med om det Budda var en lärare om ville visa folket hur dom skulle göra

Alltså ingen religon utan en vis man som ville väl

 Gren V men vi vet din kapasitet så OK

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Måste en religion ha en Gud? Det tycker jag att du behöver skaka fram en källa för.

Googla så får du se. Sen är det ju vad världen kallar det, Buddishmen en Livssyn tycker jag

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Pratar du med dig själv, Boa?

Du läser inte inläggen så du förstår inte, han gav mej en snurrig sak. Häng med så blir

det roligare för dej

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Du läser inte inläggen så du förstår inte, han gav mej en snurrig sak. Häng med så blir

det roligare för dej

Jag känner mig faktiskt lite hedrad. Att bli anklagad av den store Boa att inte hänga med ser jag som en prestation.

 

Får jag en plakett🙉?

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Du läser inte inläggen så du förstår inte, han gav mej en snurrig sak. Häng med så blir

det roligare för dej

Han kanske tyckte inlägget var snurrigt? Kan det varit så?

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Han kanske tyckte inlägget var snurrigt? Kan det varit så?

Nä han förstår inte så mycke snurrigt blir det

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Nä han förstår inte så mycke snurrigt blir det

Så vilka gubbar får man ge dina kommentarer? Finns det några regler om det? Som de buddhistiska levnadsreglerna?

Du kanske ska starta Boas karmafilosofi......🙈. Du blir som Lapplands Hans Scheike...

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev frogfish:

Så vilka gubbar får man ge dina kommentarer? Finns det några regler om det? Som de buddhistiska levnadsreglerna?

Du kanske ska starta Boas karmafilosofi......🙈. Du blir som Lapplands Hans Scheike...

Nu är det väl bara jag kvar som ni kan mobba, Bike, BTT, IL Leifen Inga fler som ni kan

angripa. Finns flera på MPR som är vettiga men 5 -6  st tillhör mobbing gruppen

Sen läs på eller om du har en Thai dam fråga inte bara skriva skit

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Hur får dom inkomst om dom är munk, Ok gratis mat men ine till familjen

Mycket du inte vet min vän.

Det är tex väldigt vanligt munkar spår o berättar folks framtid, kan  kosta flera tusen att få sin spådom, pengar som på sidan betalas till morotens anhöriga.

Sen även i många fall då de deltar i olika spektakel, så delas ”belöning” ut till anhöriga.

Jag kan göra listan lång, men räcker där.

Finns naturligtvis de som är ärliga också, mem det är en stor biz.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Nu är det väl bara jag kvar som ni kan mobba, Bike, BTT, IL Leifen Inga fler som ni kan

angripa. Finns flera på MPR som är vettiga men 5 -6  st tillhör mobbing gruppen

Sen läs på eller om du har en Thai dam fråga inte bara skriva skit

Nu tycker jag att du är ganska otrevlig. Tycker jag håller god ton och ställer relevanta frågor.

 

Apropå frågor, vad är det du vill att jag ska fråga min fru? Så att jag kan fråga.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Mycket du inte vet min vän.

Det är tex väldigt vanligt munkar spår o berättar folks framtid, kan  kosta flera tusen att få sin spådom, pengar som på sidan betalas till morotens anhöriga.

Sen även i många fall då de deltar, så delas ”belöning” ut till anhöriga.

Jag kan göra listan lång, men räcker där.

Finns naturligtvis de som är ärliga också, mem det är en stor biz.

Så är det inte alls.

Du ska läsa på och inte bara skriva skit!

:crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Boa52:

inte bara skriva skit

Pratar du med dig själv igen? Den meningen måste ju vara direkt riktad till dig🙉

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu tycker jag att du är ganska otrevlig. Tycker jag håller god ton och ställer relevanta frågor.

 

Apropå frågor, vad är det du vill att jag ska fråga min fru? Så att jag kan fråga.

Börja med om munkar som tråden handlar om, Varför blir pojkar munkar 1 mån 4 mån

eller nåt sånt, varför gör dom så. Pengar ok men inte för familjen utan för dom fattiga

i byn. klart det finns avarter i alla sån grejer och ju närmare man närma sej Bangkok

ju mera blir det

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Börja med om munkar som tråden handlar om, Varför blir pojkar munkar 1 mån 4 mån

eller nåt sånt, varför gör dom så. Pengar ok men inte för familjen utan för dom fattiga

i byn. klart det finns avarter i alla sån grejer och ju närmare man närma sej Bangkok

ju mera blir det

Nja, de sakerna vet jag redan svar på.

 

Men jag är mer nyfiken på varför du skriver att jag mobbar Leifen mfl. Varför gör du det? Det tycker jag är lite mobbigt. Och Leifen har jag absolut inget emot, det är mestadels väldigt underhållande att läsa av och om honom.

Link to comment
Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Boa52:

Finns flera på MPR som är vettiga

Nu måste jag fråga vilka dessa är? Jag har f*n inte hittat nån än......😇

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev frogfish:

Nu måste jag fråga vilka dessa är? Jag har f*n inte hittat nån än......😇

Förstår det med dina åsikter men återgå till munkar. Du har inte svaren utan bara vad

du tycker om munkar och inte läst och  inte frågat ett antal Thaidamer

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Förstår det med dina åsikter men återgå till munkar. Du har inte svaren utan bara vad

du tycker om munkar och inte läst och  inte frågat ett antal Thaidamer

Varför skulle vad jag tycker inte kunna vara ett svar angående munkar? Varför skulle vad jag tycker inte kunna vara baserat på vad jag läst, frågat och erfarit? Du tänker bra konstigt ibland. Svara gärna på de frågorna. Men innan du svarar borde du ju veta vad jag tycker iom att du anser att det är fel, så svara gärna på det också.

 

Och sen undrar jag vilka åsikter du menar att jag har? Vore intressant att höra din åsikt om det. Låter nästan som du försöker vara otrevlig igen, helt utan anledning.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev frogfish:

Varför skulle vad jag tycker inte kunna vara ett svar angående munkar? Varför skulle vad jag tycker inte kunna vara baserat på vad jag läst, frågat och erfarit? Du tänker bra konstigt ibland. Svara gärna på de frågorna. Men innan du svarar borde du ju veta vad jag tycker iom att du anser att det är fel, så svara gärna på det också.

 

Och sen undrar jag vilka åsikter du menar att jag har? Vore intressant att höra din åsikt om det. Låter nästan som du försöker vara otrevlig igen, helt utan anledning.

Nu blev det mkt så svaret uteblir säkert.

I profilinfo står det att "han" är kvinna så det är något mystiskt som pågår. 🤣.

"Hen" kanske är kluven i sin livsform.

Veteran

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Boa52:

Googla så får du se. Sen är det ju vad världen kallar det, Buddishmen en Livssyn tycker jag

Det är ju bara vad du tycker. Har du frågat din fru och andra thaidamer för att höra hur det egentligen är........🙈?

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Tallviking:

Många anser därför att buddhismen liknar en filosofi mer än en religion då man inte tror på någon gud, utan på en lära eller insikt om livet. Samtidigt tillber man buddhastatyer och då framställs  buddha i gudaform och man offrar till den. Detta har lett till att människor har olika syn på buddhismen och man kan därför inte enas om det är en filosofi eller en religion.

 

https://www.mimersbrunn.se/article?id=60075

När man dör så går man till nästa liv enligt buddismen. Enligt mig låter det som att det indirekt tros att det finns en högre makt, en Gud.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev frogfish:

Nu måste jag fråga vilka dessa är? Jag har f*n inte hittat nån än......😇

Protest protest protest!!!!!

Jag vill hjälpa dig till en stor upptäckt.

Kom hit så skall du få träffa MIG.😇

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev born41:

Protest protest protest!!!!!

Jag vill hjälpa dig till en stor upptäckt.

Kom hit så skall du få träffa MIG.😇

 

Born41

Om MIG vet @audirs2det mesta.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...