Jump to content
IGNORERAD

Billigaste städerna i Världen och dyraste.


gubben4906

Recommended Posts

Bangkok plats 2.

här kommer listan:

10 billigaste städerna i världen.

01. Bombay

02. Bangkok

03. Shanghai

04. New York

05. Dubai

06. San Francisco

07. Warszawa

08. Prag

09. Vilnius

10. Buenos Aires

De 10 dyraste städerna

01. Oslo

02. Köpenhamn

03. Sao Paolo

04. Paris

05. Reykjavik

06. Stockholm

07. Helsingfors

08. Dublin

09. Sydney

10. Rom

Det mest skrämand är väl ändå listan på de dyraste städerna i världen. 5 av de 10 dyraste ligger i Norden.

01. Oslo :diablo:

02. Köpenhamn :diablo:

05. Reykjavik :diablo:

06. Stockholm :diablo:

07. Helsingfors :diablo:

Som sagt var, ska fan vara turist i norden

Men det är kul att Bangkok ligger 2:a på den billigaste staden

:diablo: gubben :diablo:

Taoism: shit happens, Buddhism: if shit happens, it isn't really shit, Islam: if shit happens, it is the will of Allah, Catholicism: if shit happens, you deserve it, Judaism: why does this shit always happen to us?, Atheism: I don't believe this shit

Link to comment
Dela på andra sajter

Att Oslo är dyrast förvånar inte det minsta men att New York skulle vara den 4:e billigaste blir jag tveksam till. Vart har du hittat detta? Det skulle ha varit intressant att se vad de mäter och ett index, om Oslo är 100, är då tex Stockholm 80?

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Vilken är källan? Sådana där undersökningar ska amn ta med en nypa salt.

vad ingår i beräkningen ? Att Sydney ligger bland dom 10:e dyraste förvånar mig. var där i vintras och tyckte det i stort sett var billigare än alla västerupeiska städer. Inte svårt att hitta maträtter runt 45-50 kronor. Förvånande också att Moskva inte kommer bland dom 10 dyraste? Och att Bombay som i stort sett är Indiens dyraste stad är väldenst billligaste stad. New York världens 4:e billigaste är också högst förvånanande för att hitta ett bobart hotellrum där under 2000 SEK får man leta länge eller bo i New jersey/ mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Oslo kan jag hålla med om är svinigt dyrt.

Sist jag var där (runt 2005) efter lite misstag från Ryanair.. aja, så kom jag till oslo, tänkte ta natt tåget till Sthlm.

Men den hade de dragit in, så mat fick det bli.. 99NOK för en satans normal meny.

Blev helt tagen av hur satans dyrt det skulle vara.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den listan kan du kasta,stämmer absolut inte.

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Bombay billigaste staden

Världen 01 dec 17:19

Bombay är den billigaste staden för svenskar att åka i enligt en undersökning av sajten Pricerunner. Priserna på 26 olika varor i 33 storstäder i världen har jämförts och Bombay hamnar först på listan över billiga städer före Bangkok och Shanghai. Fyra kommer, eftersom dollarn sjunkit så, New York och sedan Dubai och San Francisco. Inom Europa är Warszawa billigast för svenskar.

Allra dyrast är Oslo följt av Köpenhamn och Sao Paolo. Sedan kommer Reykjavik före Stockholm och Helsingfors.

Link to comment
Dela på andra sajter

http://www.svd.se/resor/nyheter/artikel_3877417.svd

Det är pricerunner som gjort en undersökning på några europeiska städer plus nio städer från övriga världen gällande shopping. Sammanlagt 33 städer. Så det saknas några hundra städer plus ett antal fler variabler för att man ska kunna påstå att den eller den staden är billigast/dyrast.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Pizza+en starköl=230 norska kronor diablo.gif i OSLO suicide.gif Mvh Måne

Och käkar du vid Akkers Brygge får du räkna med samma 230 NOK för Lättöl + Pizza vid lunchtid. :=)

Därför många norska företag har företagssubventionerade 'kantine', där kan du få en fisksoppa + pannkaka för mer moderata 33 NOK.

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja.

Vilken är källan? Sådana där undersökningar ska amn ta med en nypa salt.

vad ingår i beräkningen ? Att Sydney ligger bland dom 10:e dyraste förvånar mig. var där i vintras och tyckte det i stort sett var billigare än alla västerupeiska städer. Inte svårt att hitta maträtter runt 45-50 kronor. Förvånande också att Moskva inte kommer bland dom 10 dyraste? Och att Bombay som i stort sett är Indiens dyraste stad är väldenst billligaste stad. New York världens 4:e billigaste är också högst förvånanande för att hitta ett bobart hotellrum där under 2000 SEK får man leta länge eller bo i New jersey/ mvh

Jag var i Australien för 20 år sen och visst kunde man köpa sig en billig middag för 20-30 kronor, men problemet var ju att det inte gick att äta skiten.

Dom hade stekt ett köttstycke utan vare sig stekolja,ett saltkorn eller ett pepparkorn men stripsen och tomaterna slank ner

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Jag var i Australien för 20 år sen och visst kunde man köpa sig en billig middag för 20-30 kronor, men problemet var ju att det inte gick att äta skiten.

Dom hade stekt ett köttstycke utan vare sig stekolja,ett saltkorn eller ett pepparkorn men stripsen och tomaterna slank ner

Åh fan du fick tomater också!

Nej aussi-style restaurangmaten är ingen höjdare. Körde mycket Vietnamesiskt Pho 8-9 dollar för en jättegod sopptallrik som man inte orkade äta upp. 8-9 dollar för Sushi buffer. ingen svensk Lax-kräfta-maki buffe utan riktig sushibuffe.

Det här med torra stekar på restauranger är oxå konstigt. I affärerna finns så bra kött till riktigt låga priser!

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Bombay billigaste staden

Världen 01 dec 17:19

Bombay är den billigaste staden för svenskar att åka i enligt en undersökning av sajten Pricerunner. Priserna på 26 olika varor i 33 storstäder i världen har jämförts och Bombay hamnar först på listan över billiga städer före Bangkok och Shanghai. Fyra kommer, eftersom dollarn sjunkit så, New York och sedan Dubai och San Francisco. Inom Europa är Warszawa billigast för svenskar.

Allra dyrast är Oslo följt av Köpenhamn och Sao Paolo. Sedan kommer Reykjavik före Stockholm och Helsingfors.

Var Kuala Lumpur inte med? Tvivlar på att NY är billigare än KL.

Malaysia ska vara billigare än Thailand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var Kuala Lumpur inte med? Tvivlar på att NY är billigare än KL.

Malaysia ska vara billigare än Thailand.

Frågan är väl om några undersökningar ger "rätt" svar ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Du menar du vet bättre än den undersökning dom har gjort

Intressant åsikt men ganska tveksam eller ?

VAR I NY HITTAR DU HOTELLRUM MED BRA STANDARD FÖR 200 KR?

KAN DU ÅKA MED TUNNELBANA I NY FÖR 3-4 KR?

RESTAURANG I NY FÖR 15-20 KR?

TAXI 5 KM 50 KR?

DETTA ÄR CIRKAPRISER KUALA LUMPUR FÖR 2ÅR SEN.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...