Jump to content
IGNORERAD

Sevärdheter i och omkring Udon


MangeUdon

Recommended Posts

Tack för den Lasse. :clapping:

Klart intressant och bra beskrivning, hittade en bra karta på bokrea´n, och kunde pricka in rutten. :great:

Vi skall ju åka ner 2/5 till Udon för en månad, har hyrt bil för första gången, och försöker planera lite utflykter.

Mange skrev om en grotta till underjorden NO om Udon, men har inte lyckats hitta den. :(

Lasse om du finns i Udon i Maj så vore det roligt att träffas över en öl eller not. :drinks:

Hälsningar Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 32
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    7

  • MangeUdon

    5

  • Avregistrerad clion

    4

  • woffe2

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Avregistrerad clion

post-6161-126952088153_thumb.jpg

Visst har jag kamera, aldrig skickat upp förut men nån gång skall ju vara den första:

post-6161-126952088153_thumb.jpg

Mekong några kilometer norr om Nong Khai

Attans, nästan alla mina bilder är för stora för att laddas upp och dessutom säger M att jag bara kan ladda upp 1,95 MB? Då blir det väl inga fler bilder

gå in på redigera och förminska från 100% till 50% och spara sen dubbelklickar du på bilden och bifogar

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack för den Lasse. :clapping:

Klart intressant och bra beskrivning, hittade en bra karta på bokrea´n, och kunde pricka in rutten. :great:

Vi skall ju åka ner 2/5 till Udon för en månad, har hyrt bil för första gången, och försöker planera lite utflykter.

Mange skrev om en grotta till underjorden NO om Udon, men har inte lyckats hitta den. :(

Lasse om du finns i Udon i Maj så vore det roligt att träffas över en öl eller not. :drinks:

Hälsningar Woffe.

Woffe, det finns en liten tidskrift som är gratis, finns i de flesta barer och restaunger. Heter UdonMap och innehåller förutom 85% annonser (annonser är också nyheter) en del trevliga tips och stadskarta, snoka rätt på den när Du kommer, där finns bl.a. tips om KhamChanok, grottan Du nämnde.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

För den som vill ha lite action kan jag rekommendera "Bird's Paradise Extreme Resort - Sakhon Nakhon". Jag har varit där två gånger på kort tid med barn. Vi/dom har klättrat på klättervägg, åkt linbana och vi har kört ATV, klart kul och inte farligt dyrt, Har man egen cross-båge kan man ta med den och åka gratis på terrängbana.. Vill man kan man hoppa fallskärm, kriga med BB-guns, idka vattensporter och mycket mer. Resorten är fortfarande under uppbyggnad, poolen är inte klar och maten jättedålig.

I vanlig god thailändsk stil är det svårt att hitta dit. Den ligger exempel vis inte alls i Sakhon Nakhon utan i en helt annan stad halvvägs till Udon som heter Sawang Dan Din, det är drygt 8 mil till Udon och kommer man därifrån åker man igenom stan och drygt 6 km till och spanar efter en liten skylt om ett flygfält till vänster, sen är det ca 8 km nerför en väg och där ligger resorten till höger. Dom har en egen flygplats och alla aktiviteter utgår nerifrån flygplatshangaren. www.thaiskydiving.com

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Åker till Udon i october igen till tjejens familj som bor i Nong Khai å jag trivs bra i Udon å runt i kring det området,

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...

I dag har vi varit på Zoo, eller rättare sagt varit på det som skall bli ett riktigt fint Zoo, kanske inte direkt Udon men i alla fall inom 1 timmes bilväg därifrån.

Thailogiken florerar, man har öppnat med ett i o för sig i våra ögon lustigt djururval, hjortar eller rådjur verkar vara högsta mode, men det fann lite högvilt också, bl.a. ett par giraffer, annars var det lite tunnsått med viltet men å andra sidan tog dom ingen entré. Gick att hyra typ Golfbil för 300 bath i timmen, det räckte gott o väl med en. Så Thailogiken då, det finns en väg, mer lämpad för highwheeltrucks än en gammal Honda, men fram kom vi i alla fall, dom håller på med en ny väg, blir nog klar i samma veva som en typ gondolbana tydde jag det som, skall gå över typ savann eller nåt, blir nog OK, men det hade väl för tusan varit bättre att ha en farbar väg...nåja ipost-3426-0-05654100-1290357525_thumb.jpnget gnäll, det va ju gratis.

Skickar ett par pics.

Javisst, var ligger det, jo c:a 80 km från Udon mot KhonKhaen, man svänger av i en by som heter (och nu blir det gissningstävlan) Khao SauanKwang. (Kenneth vet nog).

post-3426-0-31634200-1290357113_thumb.jp

post-3426-0-17616700-1290357190_thumb.jp

post-3426-0-06635400-1290357280_thumb.jp

post-3426-0-80234900-1290357368_thumb.jp

post-3426-0-24915500-1290357445_thumb.jp

post-3426-0-31634200-1290357113_thumb.jp

post-3426-0-17616700-1290357190_thumb.jp

post-3426-0-06635400-1290357280_thumb.jp

post-3426-0-80234900-1290357368_thumb.jp

post-3426-0-24915500-1290357445_thumb.jp

post-3426-0-05654100-1290357525_thumb.jp

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Fint Morgan å damen ler som vanligt vi hörs :friends:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...