Jump to content
IGNORERAD

Hur svårt skall det behöva vara egentligen?


Vaxet

Recommended Posts

Har spelat golf i nästan hela mitt liv och en gång i tiden så var man nästan bra.

Har nu inte rört klubborna på 1,5 år då jag inte haft något sug, men idag spelade Frugan och jag.

Hur svårt skall det kunna vara att lära sig ett spel och sedan kunna detta? :bag:

Jag menar, nästan allt man lär sig i livet kommer man ju sedan ihåg och kan utföra utan större problem, men golf, näpp helt jävla omöjligt att komma ihåg hur man gjorde.

Om man skulle jämföra andra saker i livet med golf så skulle nedanstående ske allt som oftast.

Du lär dig att köra bil, en morgon sätter du dig i bilen och kommer inte ens ihåg vad fan ratten används för, och när du sedan kommer ihåg det, ja då vrider du den konstant åt fel håll.

Du lär dig att äta med bestick, plötsligt en middag så kan du inte längre hantera dessa verktyg. Du sticker dig själv i ögat med gaffeln, kniven skapar ett stort sår på din kind och vid efterrätten så slinter skeden så illa att du slicar in lite brylepudding i örat.

Du har lärt dig att simma, men så en dag, inte en susning hur man bar sig åt för att hålla sig ovanför vattenytan, man sjunker som en gråsten.

Och inom andra sporter, du har åkt utförsåkning i många år, men så plötsligt mitt i den brantaste och svartaste pisten så händer det. Du kan inte ens genomföra ett lappkast längre, nej faktiskt knappt längre gå i det som känns som 200 kilo pjäxor. Får sätta sig på lilla rumpan och kasa ner de resterande 3 kilometerna.

Badminton, du älskar att spela badminton med ungarna, men rätt var det är så är det fullständigt omöjligt att träffa den där dumma fjädern längre. Du slår under 1 timma konstant hål i luften och tvingas sedan sluta spela då du fått ryggskott av att plocka upp fjädern från golvet hela tiden.

Inom yrken. du är snickare, men vissa dagar är det bara att åka hem då det där med att träffa spiken, ja det är helt omöjligt, så efter att ha slått hål i sjuttielva spånplattor så är det bara att lägga ner, och hoppas att svingen sitter där imorgon igen.

Och ännu värre, du är läkare och står nu mitt i en hjärttransplantation, och så opps händer det, hela innanmätet av patienten känns fullständigt okänt, du tar ända sats och hoppas på att det skall komma av sig själv. Vipps så har en fullt frisk njure blivet ut monterad emedan det sjuka hjärtat det sitter fortfarande kvar.

Ja jag vet, inte speciellt smakfull liknelse, men ändå, om det hade varit golf dock fullt möjligt, ja nästan troligt.

Ja ni förstår säkert att det inte gick så bra på golfbanan idag!

Minnesvärda resultat idag,

förlorade 13 bollar,

träffade en restaurang men missade dock servitrisen,

höll på att skjuta huvudet av Fru vax trots att hon befann sig bakom mig och inte alls i skjutriktningen,

skruvar till höger,

skruvar till vänster,

och avslutningsvis på sista hålet,

tar upp en sexa ur bagen istället för en nia och trots caddyns försiktiga påpekande slår jag slaget,

50 meter för långt men ändå på green, ja just det fel green,

Dagen avslutas med en utskällning av en mycket upprörd äldre italienare som inte alls var road av att jag sköt min boll ca 2 cm bredvid hans boll som han just skulle putta i hål.

Ja som sagt, vilken jävla sport och i morgon blir det en ny runda. :suicide:

Men vädret var ju bra och ölen efteråt smakade så där precis lika gott som vanligt, så vissa saker ändras ändå inte. :drinks:

Några fler som vill dela med sig av händelser i detta eländiga och vissa dagar helt omöjliga spel.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Har spelat golf i nästan hela mitt liv och en gång i tiden så var man nästan bra.

Har nu inte rört klubborna på 1,5 år då jag inte haft något sug, men idag spelade Frugan och jag.

Hur svårt skall det kunna vara att lära sig ett spel och sedan kunna detta? :bag:

Jag menar, nästan allt man lär sig i livet kommer man ju sedan ihåg och kan utföra utan större problem, men golf, näpp helt jävla omöjligt att komma ihåg hur man gjorde.

Om man skulle jämföra andra saker i livet med golf så skulle nedanstående ske allt som oftast.

Du lär dig att köra bil, en morgon sätter du dig i bilen och kommer inte ens ihåg vad fan ratten används för, och när du sedan kommer ihåg det, ja då vrider du den konstant åt fel håll.

Du lär dig att äta med bestick, plötsligt en middag så kan du inte längre hantera dessa verktyg. Du sticker dig själv i ögat med gaffeln, kniven skapar ett stort sår på din kind och vid efterrätten så slinter skeden så illa att du slicar in lite brylepudding i örat.

Du har lärt dig att simma, men så en dag, inte en susning hur man bar sig åt för att hålla sig ovanför vattenytan, man sjunker som en gråsten.

Och inom andra sporter, du har åkt utförsåkning i många år, men så plötsligt mitt i den brantaste och svartaste pisten så händer det. Du kan inte ens genomföra ett lappkast längre, nej faktiskt knappt längre gå i det som känns som 200 kilo pjäxor. Får sätta sig på lilla rumpan och kasa ner de resterande 3 kilometerna.

Badminton, du älskar att spela badminton med ungarna, men rätt var det är så är det fullständigt omöjligt att träffa den där dumma fjädern längre. Du slår under 1 timma konstant hål i luften och tvingas sedan sluta spela då du fått ryggskott av att plocka upp fjädern från golvet hela tiden.

Inom yrken. du är snickare, men vissa dagar är det bara att åka hem då det där med att träffa spiken, ja det är helt omöjligt, så efter att ha slått hål i sjuttielva spånplattor så är det bara att lägga ner, och hoppas att svingen sitter där imorgon igen.

Och ännu värre, du är läkare och står nu mitt i en hjärttransplantation, och så opps händer det, hela innanmätet av patienten känns fullständigt okänt, du tar ända sats och hoppas på att det skall komma av sig själv. Vipps så har en fullt frisk njure blivet ut monterad emedan det sjuka hjärtat det sitter fortfarande kvar.

Ja jag vet, inte speciellt smakfull liknelse, men ändå, om det hade varit golf dock fullt möjligt, ja nästan troligt.

Ja ni förstår säkert att det inte gick så bra på golfbanan idag!

Minnesvärda resultat idag,

förlorade 13 bollar,

träffade en restaurang men missade dock servitrisen,

höll på att skjuta huvudet av Fru vax trots att hon befann sig bakom mig och inte alls i skjutriktningen,

skruvar till höger,

skruvar till vänster,

och avslutningsvis på sista hålet,

tar upp en sexa ur bagen istället för en nia och trots caddyns försiktiga påpekande slår jag slaget,

50 meter för långt men ändå på green, ja just det fel green,

Dagen avslutas med en utskällning av en mycket upprörd äldre italienare som inte alls var road av att jag sköt min boll ca 2 cm bredvid hans boll som han just skulle putta i hål.

Ja som sagt, vilken jävla sport och i morgon blir det en ny runda. :suicide:

Men vädret var ju bra och ölen efteråt smakade så där precis lika gott som vanligt, så vissa saker ändras ändå inte. :drinks:

Några fler som vill dela med sig av händelser i detta eländiga och vissa dagar helt omöjliga spel.

Gud va skönt att man inte är ensam om eländet!

I dag intreffade ett mirakel, eller två på sin höjd!

Finns en skylt på en av Teeboxen på "vår" bana.

Friit översatt:

Om bollen går åt vänster är det en hook

Om bollen går åt högr är det en slice.

Om den går rakt fram är det, (ja just det) ett mirakel.

Lycka till med miraklen Vaxet.

Baa (miracel man, för en c:a 15 minuter)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

trots caddyns försiktiga påpekande slår jag slaget,

Någon klocka som ringer, Ka.f`låt Vaxet?

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är en idi*tsport ibland, Min bästa runda är alltid årets första sen spelar jag ner mig... Hur fanken man lyckas med det andra året i rad.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är en idi*tsport ibland, Min bästa runda är alltid årets första sen spelar jag ner mig... Hur fanken man lyckas med det andra året i rad.

Har en kompis som trots hyggligt handicap fortfarande anser att det enklaste på golfbanan är free drop och skänkta puttar.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Har en kompis som trots hyggligt handicap fortfarande anser att det enklaste på golfbanan är free drop och skänkta puttar.

Baa

Ja handicap är ju ett elände, har själv hyfsat lågt men min specialitet och det jag är bäst på tycks vara, provsving, pegga upp bollen samt självklart att dricka öl efteråt.

I övrigt känns det mesta oerhört svårt. :yes:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa vecka ska jag börja praktisera golf 3 ggr i veckan igen.

Och bli bäst i Surin på just: Provsving, peggning av boll samt öldrickning under och efter spelet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nästa vecka ska jag börja praktisera golf 3 ggr i veckan igen.

Och bli bäst i Surin på just: Provsving, peggning av boll samt öldrickning under och efter spelet.

Träning inför våra eventuella Open-tävlingar,eller :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf . sista gången ja spelade va väl 01 tror ja gick ut me syrran min hon e singel handikapare o slår långt som fan de e inte ja den rundan slutade me att ja gick av banan efter ett par 3 hål o gick till shopen o fråga om de fans några duktiga juniorer o ja de fanns de sa han där . o då sa ja till honom du kan ta dom här :diablo: klubborna o ge till dom då.

de va sista gången ja va ute

en fråga om man skulle vilja spela i gen hur gör man för att få tillbaka spel kortet o så

mvh :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

Några fler som vill dela med sig av händelser i detta eländiga och vissa dagar helt omöjliga spel.

Jag var med om raka motsatsen för sju år sedan. Som 25-hcp'are så la jag av med golfen 1994. En fin eftermiddag våren 2002 så kastade jag in de gamla klubborna i bilen och drog iväg till min hemmabana. Värma upp och slå en hink var ju löjligt, jag skulle ju bara känna lite på det tänkte jag. Efter elva hål var jag tre över par, spelade som i trans. Dessvärre kunde jag inte avsluta hela rundan pga mörker, men jag kan tillägga att jag sopade rent i de tävlingar jag ställde upp det året och mitt hcp fick sig en ordentlig sänkning. Spelar några rundor/år i Thailand om vintrarna och det gick bättre förr kan jag säga :whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

förlorade 13 bollar,

Några fler som vill dela med sig av händelser i detta eländiga och vissa dagar helt omöjliga spel.

För några år sedan var vi ute med vårat fredagsgäng.

Jag hade en bedrövlig dag på Örbyhus. :diablo:

Slog bort 10 bollar

Men redan då var Vaxet värst, 12st :icon_wink:

Support your local Hill´s Angels

Link to comment
Dela på andra sajter

Golf är trevligt sällskapsspel att titta på, på tv, vilket jag gör med stort nöje. Jag tycker det är fantastiskt att kunna slå iväg en boll ett hundra meter som landar ett par meter från en pinne

Men jag blir inte riktigt klok på publiken, för dom applåderar ju direkt när bollen har slagits ut från tee, utan att ha sett vad bollen landar, bollen kan ju hamna i en bunker,vattenpöl eller på nåt annat olämpligt ställe.

För dom applåderar väl inte för att spelaren träffar bollen.

Sedan när dom väl får i bollen i hålet så applåderas det också, att applådera när spelaren får i bollen på par eller under par ju helt riktigt, men det applåderas ju även om spelaren slagit 4 slag för mycket, det verkar ju vara mer en ironisk applåd.

Sen skulle det nog ingå en spegel i golfutrustningen, för det tittas ofta boll och klubba när spelaren slagit ett dåligt slag och bollen hamnat fel, när spelaren kanske skulle se sig själv i ansiktet

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...