Jump to content
IGNORERAD

Isan Lover

Guest Isan Lover

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Hann se pa ett internetcafe att det fanns en del som ville diskutera med mig.

Men jag ar upptagen med risskorden och jobbar hela dagarna precis som alla andra i Isaan just nu.

Vi skordar eget och hjalper grannarna med deras.

Vi arbetar och har lite kul samtidigt, mycket mat och dryck tillsammans.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Kul att se dig i selen, trodde ett tag att du lagt av ,vore synd. hoppas du hinner skörda mycket ris, om du sedan varit i Japan kunde du omvandla det till japanskt ris brännvin ,har tyvärr glömt namnet just nu.men då kunde skörden blivit ändå roligare ,men ni där uppe finner nog på ett sätt att förgylla slitet ändå Många vänliga hälsningar från Hua Hin.

Dela på andra sajter

Kul att se dig i selen, trodde ett tag att du lagt av ,vore synd. hoppas du hinner skörda mycket ris, om du sedan varit i Japan kunde du omvandla det till japanskt ris brännvin ,har tyvärr glömt namnet just nu.men då kunde skörden blivit ändå roligare ,men ni där uppe finner nog på ett sätt att förgylla slitet ändå Många vänliga hälsningar från Hua Hin.

SAKE! Hur fan kan man glömma det? ;)

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Dela på andra sajter

Inga problem i LOS heller, SiamSato, eller varför inte LaoKao som kokas lite varstans.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Mina Herrar.

Ber att få påpeka i folkbildningssyfte att Japansk sake inte skall förväxlas med risavkok i SO Asien. Sake framställs av ris med jäsningprocess och "en massa hemliga knep". Sake har tillverkats sedan flera hundra år tillbaka, utbudet av smaker är lika större än för vin. Det är otroligt vilka smaknyanser som går att få fram av risråvaran. Alla möjliga smaknyanser, såsom olika frukter, nötter, blommor, precis som med vin men mera påtagligt.

/SvenA

Kontonummer insamlingen för Udon Thani Home for Girls. 

Sverige:  Svenska Handelsbanken 6879 749 365 978 eller Swish 0708 575 222 

Thailand: Bangkok Bank 284-7-697634 eller PromtPay 080 070 5977.

Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej igen

Nu har vi riset hemma, det blev mindre an 2008.

Har dom senaste dagarna rensat 12 rai ifran ogras, och den marken ligger brevid en flod sa ograset var upptill 3 m hogt,men f.o.m 1 januari har vi anstallt en man pa heltid som ska jobba at oss pa heltid.

Han ska skota vara 40 rai + tomten runt huset, sa kanske det blir lite mer tid over till fiske for mig.

Nasta grej blir att bygga en sjobod vid floden, dar ska vi ha alla fiskegrejerna och kunna bada.

Fran det ena till det andra nagon andring pa folks installning i politiken har jag

inte markt av,jag tror fortfarande att marionetten och kuppmakarna riskerar att bli kortlivade om dom besoker var del av landet med mindre an 2000 - 5000 tusen poliser och militarer i sallskap.

Mvh Isan Lover

Dela på andra sajter

5 5 5 5 5

Still going strong.

Lycka till med sjöboden, ses i Udon 26:e

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

• Skapa ny...