Jump to content
IGNORERAD

Bröllop


peyman69

Recommended Posts

Avregistrerad clion

Du får prata med damens föräldrar och bestämma hur mycket dom vill ha i sinsod.olika om hon har varit gift tidigare har barn

en som inte har varit gift eller har barn blir dyrare.sen delar familjen ut inbjudningskort till släkt å vänner(mitt var det omkr 300gäster på)och när dom kommer på festen så har dom med sig ett kuvert med pengar i så det brukar gå nästan jämt upp

kostnadsmässigt men fan så mycket roligare

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Cermonin kan variera stort beronde på vilken del av Thailand som din fru kommer ifrån.

Det finns en del trådar på MPR som du kan kolla i så får du ett hum om hur det fungerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har för mig att det finns en gammal sed som gick ut på att någon gammal gumma skulle stanna kvar & lystna utanför dom nyvigdas sovrum för att kunna säkerställa att äktenskapet blev fullbordat .

Eller har jag helt fel ? Kanske inte var Thailand alls ?

Här hittar du annars info om tradionella bröllop ..

http://www.watdee.com/traditional-thai-wedding.html

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag och damen gifte oss den 14/3 2009 ELLER 2552 enligt thairäkning. Har både film och bilder + lite info om du vill ha.

Vi gifte oss i hembyn utan för Buriram och det va ett litet bröllop enl. frun. bara 300 pers. Men hon ville ha det så. Hur e då ett stort bröllop.

Jaja förlåt alla... jag skall göra en reseberättelse. Bara jag hinner..

// Baan

mai-mii, mai.mii mai.mii

Link to comment
Dela på andra sajter

Arkiverad

Denna tråd är arkiverad och kan inte skrivas i.

Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...