Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

conservator,vad sysslar du med,frikyrkopastor eller.du verkar inte veta ett skit om verkligheten i Thailand.Jag tycker du ska predika i dina egna kretsar,här är du fel ute med råge :rtfm: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

Åter igen, det finns säkert lyckliga historier och schyssta människor-men det finns alternativ!

Dessutom när det är dags att träffa familjen så råder det inget tvivel om att denna vet om var du träffat deras dotter och relationen där lär väl löpa en viss

risk till att bli lite matt!

Klart fanken det finns alternativ och dom flesta är säkert bättre än en bartjej, Men denna tråd handlar om en karl som träffat en bartjej. Du lobbar stenhårt för dumpning istället för att komma med goda råd eller tips om problem som kan komma fram under förhållandet, Det enda som du ser är ett havererat förhållande pga alla spöken som dessa tjejer har enligt dig.

Sen att träffa familjen, Tror nog vilken "bartjej" eller "normaltjejs" familj som helst skulle välkomna en "rik" svärson med öppna armar, Vare sig en thai eller farang. Det är ju trots allt allas föräldrars dröm att sina barn gifter sig särkilt om mannen är en bra familjeförsörjare.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

Jag kanske uttrycker mig dåligt, jag vet att det hänt, och det gör mig förbannad :diablo:

Och "jag tror" det är vanligare än vi "tror".

Vad jag menar är att det inte alltid är tjejen som väljer, ibland kanske hon inte har ett val.

Ursäkta om jag trampat någon på tårna, detta är mina reflektioner, kanske har jag missuppfattat :unsure:

Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

Jag kanske uttrycker mig dåligt, jag vet att det hänt, och det gör mig förbannad :diablo:

Och "jag tror" det är vanligare än vi "tror".

Vad jag menar är att det inte alltid är tjejen som väljer, ibland kanske hon inte har ett val.

Ursäkta om jag trampat någon på tårna, detta är mina reflektioner, kanske har jag missuppfattat :unsure:

Woffe.

Jag vet också att det har hänt, har med egna ögon sett föräldrarna avlämna dottern som bara var 16 år på baren där hon skulle dra in familjekassan, fy f-n för såna föräldrar.

Men att det skulle vara vanlig anser i alla fall jag är fel, snarare mkt ovanligt.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro mig de flesta vet, och vet de inte så misstänker de, och i vissa fall bryr de sig inte, helt of är de inte om hur landet är upplagt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Tro mig de flesta vet, och vet de inte så misstänker de, och i vissa fall bryr de sig inte, helt of är de inte om hur landet är upplagt!

Vilka är de flesta?

Varför ska jag tro på Dig, Du verkar ha en grundmurad misstro mot allt o alla som inte uppfyller Dina moraliska värderingar, har Du någonsin tänkt på att det finns en värd utanför Din egen bubbla.

Vadå, landet upplagt? kan Du förklara det?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns väl ett eller annat ställe i landet som bedriver "barverksamhet i olika former" och det är väl inget nytt det har funnits i massor av år!

och ställena är inte få! Jadå jag ser även utanför "min" bubbla och är intresserad av vad som sker där ute! och nä jag har ingen större misstro mot de flesta jag möter, alt. har mött! jag har kul med de flesta-så jäkla tråkig är jag inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten,

Jag kanske uttrycker mig dåligt, jag vet att det hänt, och det gör mig förbannad :diablo:

Och "jag tror" det är vanligare än vi "tror".

Vad jag menar är att det inte alltid är tjejen som väljer, ibland kanske hon inte har ett val.

Ursäkta om jag trampat någon på tårna, detta är mina reflektioner, kanske har jag missuppfattat :unsure:

Woffe.

Hej Woffe!

Mina tår har du inte trampat på! Jag är mer intresserade av att diskutera korrektheten i alla de uppseendeväckande etniska påståenden som görs här. Jag tycker att man ska vara ytterst försiktigt när man talar om hela etniska grupper. Människan är extremt komplex. Inga två individer är likadana. Bara för att en eller två av en etniska grupp säger en sak betyder inte att alla inom samma grupp gör eller säger liknande. Skillnaderna mellan två individer är långt större än mellan två etniska grupper. Vetenskapen har ännu inte hittat någon skillnad i beteende mellan etniska grupper trots mycket stora ansträngningar särskilt från och med 1800-talet fram och med 1940-talet.

I stället för att säga att ALLA thailändska bartjejer har skickats dit av sina föräldrar är det bättre att säga att en del väljer själv samt att du tror att en del har uppmuntrats av sina föräldrar eller någon kombination därav.

I övrigt undrar jag varför så många tror att bartjejer tvingas in i branschen på grund av bristande alternativ. Det finns ett par miljoner illegala invandrare i Thailand för att fylla de lediga möjligheterna till livsuppehåll som inte uppfylls inom Thailand. Regeringen gör väldigt lie för att jaga bort dem. Detta får tolkas att denna svarta arbetskraft behövs. Jag vet som exempel att många klagar att det är svårt att hitta hushållerskor - ett yrke som är så trevlig men bättre än baren för dem som inte trivs i baren.

Jag tror att bartjejernas motivering till sitt yrkesval är mycket komplex. Jag gissar att kontakter ger en stor del av förklaringen. Som exempel besöker en bartjej sin hemby och kastar omkring en del pengar och pratar om sitt liv för andra tjejer i byn. Hon kan ge en känsla av att yrke inte är så skrämmande för bytjejer som är lämpliga kandidater som nya bartjejer.

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tror att bartjejernas motivering till sitt yrkesval är mycket komplex. Jag gissar att kontakter ger en stor del av förklaringen. Som exempel besöker en bartjej sin hemby och kastar omkring en del pengar och pratar om sitt liv för andra tjejer i byn. Hon kan ge en känsla av att yrke inte är så skrämmande för bytjejer som är lämpliga kandidater som nya bartjejer.

Hälsning

Svarten

Här har Du förmodligen den största anledningen i samband med brist på underhållsskyldighet från fäder så känns förmodligen detta som ett mer tilltalande alternativ som dessutom ger dem chansen att träffa en farang som är SÅÅÅÅÅ RIK.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

För övrigt tycker jag Kao san road är det enda drägliga stället i Bangkok. Billigt och man har allt man behöver.

Nja .. Kho San Road är nog bland dom dyraste platserna i BKK. 130 THB för en liten öl och 80 baht för turistmat.

Välkommen till Lad Prao, stora öl för 40 THB och riktig thaimat för 20-30 THB. smile.gif

ps sorry för off-topic. :)

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Varför det? Fan va tröttsamt det är med typ dessa besserwisser som nedvärderar andra mindre lyckligt lottade, ena sekunden ser ni inte ner på dem, nästa sekund är dom inte normala, genast infinner sig frågan, är du det?

Baa,

Besserwisser som nervärderar andra?!

Du får nog läsa mina inlägg en gång till och när du gjort detta så tänk innan du skriver!!!

Det är sådana inlägg som dina som får vissa strängar att bli mindre konstruktiva och i stället urarta till pajkastning.

Trist!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Håller med <somtam, man måste tydligen tjata om det skall gå in, om ens då!

Och vem bryr sig om Dina värderingar? Ta och vakna lite, det finns de som lever betydligt mer jordnära än vad Du uppenbarligen gör dår uppe bland molnen.

Fast å andra sidan, Du kanske går i den tron att om man upprepar en osanning/åsikt tillräckligt ofta så blir den sann.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

F-n vad sur du blev!

Ursäkt men vilka osanningar har jag nämnt?

Ta o vakna, det har du tjatat om innan också, men från vadå!

Det känns ta mig sjutton inte som en molnfärd idag, grått o trist, så du ser att jag är ganska jordnära!

Du bryr dig om mina värderingar för att nämna en!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Woffe!

Mina tår har du inte trampat på! Jag är mer intresserade av att diskutera korrektheten i alla de uppseendeväckande etniska påståenden som görs här. Jag tycker att man ska vara ytterst försiktigt när man talar om hela etniska grupper. Människan är extremt komplex. Inga två individer är likadana. Bara för att en eller två av en etniska grupp säger en sak betyder inte att alla inom samma grupp gör eller säger liknande. Skillnaderna mellan två individer är långt större än mellan två etniska grupper. Vetenskapen har ännu inte hittat någon skillnad i beteende mellan etniska grupper trots mycket stora ansträngningar särskilt från och med 1800-talet fram och med 1940-talet.

Hmm... är inte riktigt säker på vad du menar att vetenskapen inte hittat några skillnader i beteende mellan olika etniska grupper. Jag antar att du menar nedärvda egenskaper? För nog finns det skillnader som bottnar i olika kultur och uppfostran? Vad gäller gener kan väl ingen förneka att det finns viss klimatanpassning som ärvs, typ hudfärg, näsans form etc. Men vad gäller "insidan" till exempel intelligens föds vi i och för sig inte på lika villkor, men detta är ju individuellt och har inget med etnisk grupp att göra.

I stället för att säga att ALLA thailändska bartjejer har skickats dit av sina föräldrar är det bättre att säga att en del väljer själv samt att du tror att en del har uppmuntrats av sina föräldrar eller någon kombination därav.

I övrigt undrar jag varför så många tror att bartjejer tvingas in i branschen på grund av bristande alternativ. Det finns ett par miljoner illegala invandrare i Thailand för att fylla de lediga möjligheterna till livsuppehåll som inte uppfylls inom Thailand. Regeringen gör väldigt lie för att jaga bort dem. Detta får tolkas att denna svarta arbetskraft behövs. Jag vet som exempel att många klagar att det är svårt att hitta hushållerskor - ett yrke som är så trevlig men bättre än baren för dem som inte trivs i baren.

Jag tror att bartjejernas motivering till sitt yrkesval är mycket komplex. Jag gissar att kontakter ger en stor del av förklaringen. Som exempel besöker en bartjej sin hemby och kastar omkring en del pengar och pratar om sitt liv för andra tjejer i byn. Hon kan ge en känsla av att yrke inte är så skrämmande för bytjejer som är lämpliga kandidater som nya bartjejer.

Hälsning

Svarten

Man kan ju också tänka sig farangen som kommer till hembyn med thaifrun (som inte behöver ha arbetat i bar) och strör pengar kring sig. Nytt hus, ny bil, påkostade fester etc. För en del tjejer i byn kan det då te sig frestande att också gifta sig med en farang. Möjligen verkar då arbete i bar som enklaste sättet att komma dit.

Själv har jag inte spenderat särskilt mycket i hembyn, bortsett från vårt bröllop vi hade där. Men de flesta byinvånarna vet väl att det kostar att åka till Thailand och vara där en månad, så uppenbarligen har vi inte ont om pengar. Ibland sitter det någon tonårig tjej och observerar mig intensivt en längre stund. Jag kan bara spekulera i om hon funderar i banorna hur det vore att leva med en farang. En obehaglig känsla... tror inte jag är så representativ ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog första gången jag har blivit kallad frikyrkopastor, och jodå jag kan en del om Thailand, långt ifrån allt men en hel del har jag lärt mig!

Kan jag hjälpa dig med ngt. som du undrar över så står jag gärna till tjänst med detta!

Fundera och återkom, fram tills dess så får du ha det riktigt bra!

Link to comment
Dela på andra sajter

., Tror nog vilken "bartjej" eller "normaltjejs" familj som helst skulle välkomna en "rik" svärson med öppna armar, Vare sig en thai eller farang. Det är ju trots allt allas föräldrars dröm att sina barn gifter sig särkilt om mannen är en bra familjeförsörjare.

Typ Tiger Woods eller någon liknande svärmorsdröm. whistle.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Svarten, har du läst det jag skrev, eller fattade du inte??????????

Hej Woffe!

Jag hoppas att jag inte har trampat dina tår nu! :wai:

Först undrade jag vad som menas med din text:

"Jag vet att tjejer blir tillsagda av sina föräldrar att börja jobba i bar, med vetskap om vad det innebär."

som du upprepade att du tycker utan närmare precision som svar till Baboos förfrågning. Du svarade mig med ett inlägg där du bland annat hoppas att du inte har trampat på ömma tår. Jag svarade på den delen av ditt inlägg med budskapet att jag inte tog illa upp och förklarade vad det var som jag egentligen menade med mitt inlägg om generella påståenden. :wai:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator,som du uttrycker dig här så har du absolut inget att tillföra i mina värderingar och kunskaper om Thailand och dess innevånare.Börjar tro på en trollvarning här.Jag har tillbringat åtskilliga år i Thailand ,både på landet och i städerna så en viss kunskap har jag fått.Är dessutom gift med en thaidam och vad är bättre en att få kunskapen från källan.Har du den kunskapen???Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Khun Somtam,

Visst är det väl alltid bra att tänka sig för. Men ska man gå omkring och vara rädd att man kärar ner sig i "fel" flicka hela tiden så lär man ju få leva ensam hela livet.. Vissa tycks tro att bara för att man träffar en bartjej så tappar man huvudet totalt och sprider sina tillgångar vind för våg..

Sen att det inte skrivs så många historier om lyckliga förhållanden med fd bartjejer kan ju delvis bero på just alla "sanningar" och generaliseringar som uttalas så fort ordet bartjej nämns i samma mening som förhållande.

Har haft förmånen att träffa både bartjejer och i dina ögon "normala" tjejer och jag kan säga dig att det är inte alltid gräset är grönare på andra sidan staketet..

bra svar knasen :great:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hej Woffe!

Mina tår har du inte trampat på! Jag är mer intresserade av att diskutera korrektheten i alla de uppseendeväckande etniska påståenden som görs här. Jag tycker att man ska vara ytterst försiktigt när man talar om hela etniska grupper. Människan är extremt komplex. Inga två individer är likadana. Bara för att en eller två av en etniska grupp säger en sak betyder inte att alla inom samma grupp gör eller säger liknande. Skillnaderna mellan två individer är långt större än mellan två etniska grupper. Vetenskapen har ännu inte hittat någon skillnad i beteende mellan etniska grupper trots mycket stora ansträngningar särskilt från och med 1800-talet fram och med 1940-talet.

I stället för att säga att ALLA thailändska bartjejer har skickats dit av sina föräldrar är det bättre att säga att en del väljer själv samt att du tror att en del har uppmuntrats av sina föräldrar eller någon kombination därav.

I övrigt undrar jag varför så många tror att bartjejer tvingas in i branschen på grund av bristande alternativ. Det finns ett par miljoner illegala invandrare i Thailand för att fylla de lediga möjligheterna till livsuppehåll som inte uppfylls inom Thailand. Regeringen gör väldigt lie för att jaga bort dem. Detta får tolkas att denna svarta arbetskraft behövs. Jag vet som exempel att många klagar att det är svårt att hitta hushållerskor - ett yrke som är så trevlig men bättre än baren för dem som inte trivs i baren.

Jag tror att bartjejernas motivering till sitt yrkesval är mycket komplex. Jag gissar att kontakter ger en stor del av förklaringen. Som exempel besöker en bartjej sin hemby och kastar omkring en del pengar och pratar om sitt liv för andra tjejer i byn. Hon kan ge en känsla av att yrke inte är så skrämmande för bytjejer som är lämpliga kandidater som nya bartjejer.

Hälsning

Svarten

bra svar svarten.har också funderat varför vissa arbeten utförs av cambodjafolk och även burmafolk.typ skitjobb.

men kanske inte ska vara för kategorisk men i bangsale e det cambodja folk som sköter gatsoppning jobb på fiskebåtarna bygga hus städa.som exempel så ber frugan cambodjatjejer å städa kåken.men dom får ju en slant så hon kanske vill ge dom jobb?

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...