Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

ghostr

ela idiota schwedish mit bar girl?

Recommended Posts

Kim

Angående flygpriset Samui-Bkk så kostade det sist jag flög den sträckan 3500 baht. Men det var iofs säkert 9-10 år sedan så det kan ju ha blivit billigare sen det blev konkurrans på den flygplatsen.

Buss/båt/buss är givetvis billigare, absolut inte över 1000 ens med dyraste alternativet.

Vanlig buss Bkk-Surin kostar bara 300-500 någonting (kommer inte ihåg exakt), tåg ännu billigare, eller dyrare beroende på om man åker expresståg eller inte.

Men man måste ju äta och sova på vägen kanske och då blir ju totalkostnaden givetvis högre. Sen stannar och startar sällan bussarna vid hemdörrarna och då tillkommer ju kostnader för dessa transporter.

Sedan är det ju inte så kul att bara ha exakt belopp på fickan så vore jag din tjej skulle jag nog skarva uppåt lite jag också. wink.gif

Edit... många olika prisförslag kom in medan jag skrev. :)

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

stefan5300

Då är väl jag ela idi*ta, men jag har mått gott i snart 14 år med frugan.

Ha de gott kamrater, även du kärringen men inte min

MVH Stefan

Serath

Då är väl jag ela idi*ta, men jag har mått gott i snart 14 år med frugan.

Ha de gott kamrater, även du kärringen men inte min

MVH Stefan

Att läsa tråden innan man svarar är väl minsta man kan begära.

ghostr

Angående flygpriset Samui-Bkk så kostade det sist jag flög den sträckan 3500 baht. Men det var iofs säkert 9-10 år sedan så det kan ju ha blivit billigare sen det blev konkurrans på den flygplatsen.

Buss/båt/buss är givetvis billigare, absolut inte över 1000 ens med dyraste alternativet.

Vanlig buss Bkk-Surin kostar bara 300-500 någonting (kommer inte ihåg exakt), tåg ännu billigare, eller dyrare beroende på om man åker expresståg eller inte.

Men man måste ju äta och sova på vägen kanske och då blir ju totalkostnaden givetvis högre. Sen stannar och startar sällan bussarna vid hemdörrarna och då tillkommer ju kostnader för dessa transporter.

Sedan är det ju inte så kul att bara ha exakt belopp på fickan så vore jag din tjej skulle jag nog skarva uppåt lite jag också. wink.gif

Edit... många olika prisförslag kom in medan jag skrev. :)

Neh jag skulle nog skarvat själv också, men nu är det ju hon som betalar från egna pengar så spelar inte så stor roll för min del. Men jag hörde allt på hennes röst att hon hade ett litet leende på munnen när hon berättade om priserna o jag sa 600 baht to Bangkok med buss =P

Vaxet

Håller med dig helt, men förstod du verkligen vad han skrev, själv har jag klara problem att tolka denne medlems inlägg.

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Nutteman

Ställ motkrav, Skicka inte pengar planlöst till henne utan att hon visar upp nått i gengäld.

Hon har fått pengar till Pass, Be henne scanna in passet och maila dig det (Säg att du behöver det för att skriva visa pappren eller nått). Du måste använda liknande metoder för att få henne inse att du inte kan mjölkas. Dessutom så lugnar det ditt samvete.

Om du blir lurad eller inte är upp till dig. Att skicka ner pengar till mat får du nog bara acceptera (Då håller ju hon sig borta från barerna) och då kan du ju max bli lurad på 1000 sek per månad vilket du nog klarar, Men det kan bli svindyrt om du skickar ner pengar till allt annat. Neka pengar till allt annat tills ni känner varandra bättre, Alla omkostnader med resan hit måste du ju självklart betala. Men betala inte henne utan betala flyg, försäkringar, Resa + Hotell bkk vid visum ansökan mm direkt till dom ni anlitar. Boka det själv åt henne eller anlita nån firma som är van att sköta sånt här.

Önskar dig lycka till, Vad du än gör så måste du bestämma dig nu. Kör loppet fullt ut eller dumpa henne.

Detta var nog det sämsta råd jag sett i hela mitt liv.

Om du träffar en tjej som du vill tillbringa resten av ditt liv med, ska du då börja med att visa att du inte litar på henne överhuvudtaget?

Jag träffade min tjej för fem år sedan och då skickade jag dom summorna som hon ville ha och lät rimliga. Papprena när hon både skulle komma hit som turist och sedan på UT

skickade jag ner halvt ifyllda (det jag skulle fylla i)resten fick hon fixa själv. Flygbiljetter ordnade hon själv (med mina pengar som jag skickade ner).Man kan nog säga att

det som skulle fixas i Thailand ordnade hon och jag tog hand om det som skulle fixas i Sverige.

Med facit i hand kan man nog säga att det stärkte vår relation oerhört mycket att jag visade att jag litade på henne fullt ut och behandlade henne som en jämllike från första

början.

MVH

Nutteman

stefan5300

Sorry Serath, jag gjorde visst en blunder, jag ber så hemskt mycket om ursäkt för min fadäs.

Ha de gott kamrater, även kärringen men inte min fru

MVH stefan

Franco

Finns dyra VIP-bussar mellan Bangkok och Samui för runt 1500 baht.

Fast "normalt sett" ligger de på 500-1000.

Runt 2700 är väl billigaste flygbiljetten BKK-Samui (sista och första flighten för dagen).

Övrigt runt 3500-4500.

Samui har alltid varit bland de dyraste orterna att flyga till/från pga Bangkok Airways monopol tills för nåt år sen.

För övrigt önskar jag dig och tjejen lycka till.

Lyssna på alla forumisters råd, även de dumma.

Guest Knasen

Ja, är du kär upp över öronen så ska du väl köra på, håll i slantarna bara. Börjar bli lite tjatigt nu i olika trådar om att det inte går att lyckas med en bartjej. Råden duggar tätt om att man ska söka efter tjejer utanför turistområdena. Inget fel med det, men det finns faktiskt en hel del guldkorn i barerna också, liksom det finns golddiggers även utanför nöjesindustrin.

Blir man kär i en bartjej så är det nog i de flesta fallen något oplanerat, vilket ju kärlekstycke oftast är.. Men om ni desperat söker efter en tjej oavsett om det är i baren eller var som helst i den övriga världen, tex Isaan som det föreslås, så känns det som att ni är just DESPERATA att träffa någon och då kanske det inte är just det emotionella som gör att man väljer sin partner, utan man tänker kanske i lite mer rationella banor, vilket kanske straffar sig senare i livet, och självklart vice versa.

Själv så kommer jag följa hjärtat nästa gång det beger sig, då jag tycker att ett förhållande ska byggas på kärlek, men ändå på något sätt försöka behålla huvudet, vilket inte är så lätt alla gånger.

Tycker att du ska följa din magkänsla som någon skrev men att ha alla världsmästares åsikter i tankarna, det finns rätt och fel på båda sidor i denna fråga, men det är bara du som sitter med facit, då det är DITT liv det handlar om och vad som gör just DIG lycklig.

Serath

Detta var nog det sämsta råd jag sett i hela mitt liv.

Om du träffar en tjej som du vill tillbringa resten av ditt liv med, ska du då börja med att visa att du inte litar på henne överhuvudtaget?

Jag träffade min tjej för fem år sedan och då skickade jag dom summorna som hon ville ha och lät rimliga. Papprena när hon både skulle komma hit som turist och sedan på UT

skickade jag ner halvt ifyllda (det jag skulle fylla i)resten fick hon fixa själv. Flygbiljetter ordnade hon själv (med mina pengar som jag skickade ner).Man kan nog säga att

det som skulle fixas i Thailand ordnade hon och jag tog hand om det som skulle fixas i Sverige.

Med facit i hand kan man nog säga att det stärkte vår relation oerhört mycket att jag visade att jag litade på henne fullt ut och behandlade henne som en jämllike från första

början.

MVH

Nutteman

Du lita blint på henne och jag kan bara gratulera att det funka för dig. Men att vara försiktig initialt är alldrig fel, Verkar på mig att du är lite naiv och blåögd (eller så vart du tokkär) som dom 5 stackare som stod på arlanda för en månad sen och vänta på samma tjej som inte dök upp.

Att vara försiktig handlar inte om man litar på henne eller inte. Snarare om att inte vara vårdslös med sina pengar.

Nutteman

Du lita blint på henne och jag kan bara gratulera att det funka för dig. Men att vara försiktig initialt är alldrig fel, Verkar på mig att du är lite naiv och blåögd (eller så vart du tokkär) som dom 5 stackare som stod på arlanda för en månad sen och vänta på samma tjej som inte dök upp.

Att vara försiktig handlar inte om man litar på henne eller inte. Snarare om att inte vara vårdslös med sina pengar.

Du behöver inte vara orolig, jag är varken naiv, blåögd eller tokkär. Men ibland måste man våga chansa lite för att kunna vinna och man får inte vara så försiktig

att man sänder ut helt fel signaler till tjejen. Man kan nästan undra om du är så försiktig att du använder både hängslen och livrem? Själv använder jag bara

livrem och det har räckt bra.

MVH

Nutteman

Magnus-Chumphae

Ursäkta mitt ordval med! Nu blir jag förbaskad ni som här ger diverse uppförande råd och tips ingen nämn och ingen glömd!

Man skall alltid behandla sina med människor som man själv vill bli behandlad!

Jag tror inte någon skulle välja att vara tillsammans med en person som behandlar en som om man vore en tjuv och bedragare då väljer man nog att lämna den personen!

Vem av er här skulle stanna i ett förhållande om du ej litade på din partner och denne behandlade dig som ej tjuv och bedragare?

Mvh

Magnus-Chumphae

sakonnakhon

Hej Ghostr

Ett råd som kanske kan verka lite vårdslöst men..

Det är bättre att ångra något man gjort än att ångra att man aldrig vågat göra något!

Lycka till

Magnus-Chumphae

Lite så här funderade jag för ca. 9 år sedan.

Det har ju kommit många "goda" råd. Lyssna på dom, men det är ju i slutändan du som ska ta ett beslut du måste leva med. Dock så känns det ju som du bestämt dig för att dyka i det. Så önskar bara lycka till.

conservator

Vad ska ni med barflickorna till, ta tid på dig att lära dig lite mer om landet!

barflicka=problem på kort sikt eller lång! men de kan vara vackra att titta på!

Baa

Vad ska ni med barflickorna till, ta tid på dig att lära dig lite mer om landet!

barflicka=problem på kort sikt eller lång! men de kan vara vackra att titta på!

När Du blir stor ska jag berätta lite om blommor och bin så förstår Du vad man ska med barflickor till, mer än att titta på. :whistle:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy