Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

Serath:

Ang spöken; det är väl helt klart att den romantiska miljö som dessa flickor möter i sin vardag bara skapar vita moln och inga "spöken"

Link to comment
Dela på andra sajter

Serath:

Ang spöken; det är väl helt klart att den romantiska miljö som dessa flickor möter i sin vardag bara skapar vita moln och inga "spöken"

Förstår inte vad du har emot bartjejer, Och du verkar ha ännu mer emot karlar som blir ihop med dessa tjejer. Om nu vuxna män vill gifta sig, bli ihop eller bilda familj eller vad dom nu är ute efter så är det väl upp till dom. Jag önskar dom lycka till iallafall istället för att kasta skit på dom som du gör.

I grund och botten så tror jag du själv blivit bränd av en bartjej och därför retar dig på andra som lyckats eller försöker.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej jag är inte bränd av en bartjej och är inte avundsjuk på folk som blir lyckliga med en och heller icke mot de som försöker bli det!!!!

Sen får du faktiskt läsa lite vad jag har skrivit ang. flickorna, jag ä´har inget emot dem alls!!! ganska schyssta många ggr faktskt har aldrig sagt ngt. annat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Faktum är att killen som startade tråden har kärat ner sig i en bartjej och behöver onekligen lite synpunkter från personer på detta forum.

Och då menar du att gamla fördomar som -Man kan ta tjejen från baren, men inte baren från tjejen, och liknande skulle vara konstruktiva synpunkter?

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr Som Tam, blottar allt sin okunskap om kvinnor när han tror att tjejer är normala.

Kvinnokännaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Ärligt talat ta sig till flyplatsen, alla väntetider och dylikt, ta sig från flyplatser och till koh samui är nästan lika jobbigt om inte jobbigare än att ta en direktbuss till färjelägret från Kao san road.

För övrigt tycker jag Kao san road är det enda drägliga stället i Bangkok. Billigt och man har allt man behöver.

Om man nu inte flyger till Samui kan man ju ta sig till södra busstation och ta buss 999 VIP 24 SEAT till Samui.Kostar 900b och då ingår mat o dryck +båtbiljett. Har iof aldrig åkt med bussarna från KSR,men jag har åkt med vip 24 bussarna och dom är riktigt bekväma.Avgång Bangkok ca 20.00 sen är man i Ko Samui, i hamn staden Nathon, vid 07.00 och då ingår en matpaus. Men helst av allt flyger jag ju,men denna bussresa är ju helt okej,och sen slipper man ju KSR,ett ställe jag inte alls gillar :P

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja Herr Som Tam, blottar allt sin okunskap om kvinnor när han tror att tjejer är normala.

Kvinnokännaren Arne

Khun Puyingkännare,

Jag skrev "normala"

:rolleyes:

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Och då menar du att gamla fördomar som -Man kan ta tjejen från baren, men inte baren från tjejen, och liknande skulle vara konstruktiva synpunkter?

Khun Knasen,

Jag skrev att det kan vara värt att tänka på.

Tycker du inte det själv?

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

somtam!

det är skillnad på spöken o "spöken"

Wadii Conservator,

Det finns stora, det finns små och de finns de med prickar på... :dance1:

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Khun Somtam,

Visst är det väl alltid bra att tänka sig för. Men ska man gå omkring och vara rädd att man kärar ner sig i "fel" flicka hela tiden så lär man ju få leva ensam hela livet.. Vissa tycks tro att bara för att man träffar en bartjej så tappar man huvudet totalt och sprider sina tillgångar vind för våg..

Sen att det inte skrivs så många historier om lyckliga förhållanden med fd bartjejer kan ju delvis bero på just alla "sanningar" och generaliseringar som uttalas så fort ordet bartjej nämns i samma mening som förhållande.

Har haft förmånen att träffa både bartjejer och i dina ögon "normala" tjejer och jag kan säga dig att det är inte alltid gräset är grönare på andra sidan staketet..

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo, antingen får du tro på det jag skriver eller ej "up to you"

Varför skulle jag hitta på, några namn tänker jag inte lägga ut här.

Mvh. Woffe.

Link to comment
Dela på andra sajter

,

Jag delar helt dina värderingar men även du måste väl själv förorda ett förhållande med en "normal" tjej framför en bartjej?

Khun Somtam

Varför det? Fan va tröttsamt det är med typ dessa besserwisser som nedvärderar andra mindre lyckligt lottade, ena sekunden ser ni inte ner på dem, nästa sekund är dom inte normala, genast infinner sig frågan, är du det?

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baboo, antingen får du tro på det jag skriver eller ej "up to you"

Varför skulle jag hitta på, några namn tänker jag inte lägga ut här.

Mvh. Woffe.

Hej Woffe!

Du behöver inte lägga ut några namn här. Om det stämmer som du säger att bartjejer blir tillsagda av sina föräldrar att jobba som prostituerade kan man själv fråga bartjejerna i Pattaya, Bangkok, Phuket, osv. vad de heter.

Frågan är varför du tror på vad du säger. Jag har själv aldrig träffat sådana dåliga thailändska föräldrar. Det är ju en riktig elak anklagelse på en etnisk grupp om det inte stämmer.

Har du frågat alla bartjejer om varför de har hamnat i branschen? Är du säker på att deras spontana svar till en främling verkligen stämmer? Det är ju en känslig fråga. Om du inte du har frågat varje bartjej i Thailand eller gjort något lämpligt stickprov har du hittat en objektiv rapport som du kan länka till?

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Woffe!

Du behöver inte lägga ut några namn här. Om det stämmer som du säger att bartjejer blir tillsagda av sina föräldrar att jobba som prostituerade kan man själv fråga bartjejerna i Pattaya, Bangkok, Phuket, osv. vad de heter.

Frågan är varför du tror på vad du säger. Jag har själv aldrig träffat sådana dåliga thailändska föräldrar. Det är ju en riktig elak anklagelse på en etnisk grupp om det inte stämmer.

Har du frågat alla bartjejer om varför de har hamnat i branschen? Är du säker på att deras spontana svar till en främling verkligen stämmer? Det är ju en känslig fråga. Om du inte du har frågat varje bartjej i Thailand eller gjort något lämpligt stickprov har du hittat en objektiv rapport som du kan länka till?

Hälsning

Svarten

Tja Svarten.

Jap, det känns som en rätt grov generalisering, skulle nog tro att majoriteten av bardamerna knappast skryter om sitt liv hemomkring, det är väl inte den mest välsedda sysslan i LOS heller.

Visst finns det många som inte har någor emot att det kommer in farangförsörjning i familjen och om det är barsvängen som gäller så låt gå, men det tror jag inte är det primära skälet att tjejerna kommer dit, finns ju hur många tjejer som helst som när dom väl blivit gravida så blr dom ensamma igen, trist men sant, där har vi nog den springande punkten, brist på lagstiftning om försörjningsplikt för fäder.

Funnes det alternativet hade förmodligen en stor andel barbrudar valt den utvägen.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente Herr Tam Som, en får väl hoppas att thaitjerna hittar "normala" herrar som inte frekventerar barer.

Onormalt normale Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa,där har du nog den största anledningen till att många tjejer hamnar i barmiljön.Mvh Måne PS måste beundra somtam för hans höga moral och ståndaktighet DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Och det är stor skillnad på bartjerna i barmiljön och privat(de flesta iaf)Mvh Måne som har träffat många många thaitjejer från alla miljöer DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen, det finns säkert lyckliga historier och schyssta människor-men det finns alternativ!

Dessutom när det är dags att träffa familjen så råder det inget tvivel om att denna vet om var du träffat deras dotter och relationen där lär väl löpa en viss

risk till att bli lite matt!

Link to comment
Dela på andra sajter

conservatot,vilket skitsnack:Jag vet inte vad du har för erfarenheter men de verkar inte vara bra.Om man träffar och umgås med svärföräldrarna så är de till 99,9 % kanontrevliga och om de ser att dottern har ett bra liv så är de mer än nöjda,det innebär ju att dom oxå får det bättre.Och att att ha en bra relation med ev.svärson gagnar väl dem oxå(dummare är dom inte)Mvh Måne som träffade min fru i baren och är lycklig efter 16 år trots alla siare :preved:

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Åter igen, det finns säkert lyckliga historier och schyssta människor-men det finns alternativ!

Dessutom när det är dags att träffa familjen så råder det inget tvivel om att denna vet om var du träffat deras dotter och relationen där lär väl löpa en viss

risk till att bli lite matt!

DRAVEL

Nu framstår Du som totalt okunnig om en mycket stor andel tjejer som hamnat i barlivet, vet inte hur många "barfamiljer" Du besökt, jag har varit hemma hos ett antal som numer är gifta med faranger, hitintills vet jag med säkerhet att endast en av tjejernas föräldrar vet, inget dom är stolta över så att tro att dom "skickat ut sparbössan" är rent ut sagt bara skitsnack.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får ju välja själv ingen annan gör det till dig, vad som nämnts är ju endast olika möjliga senarier men dessa finns väl i allafall-men som sagt upp till var o en, trots allt man själv som skall leva med det!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...