Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

Den där somtam må ha använt ett gammalt utryck men ack så sant, jag beskev det ju tydligt i min tidigare skrivt ovan!!

Socialarbetare eller livsnjutare!?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

Man får ju inte hacka på (mobba) nyreggade för Surin & Herr Chang så jag tar och gäspar istället!

Det där är inte riktigt sant. Du kan bemöta nyreggades inlägg på samma sätt som du skulle bemött en veteran. Vad vi inte gillar är om det faktum att någon är nyreggad lyfts fram och det insinueras utifrån det.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gjorde det.. :whistle:

Första gången i Thailand 1990. Kan tänka mig backpacker´s

Om det nu finns kvar några.. Men enkelt uttyckt så är det nog ungdomar med begränsad reskassa. Jag skulle aldrig resa ner med buss. Jag är för gammal och bekväm för det. :drinks:

MVH BanFang

Ärligt talat ta sig till flyplatsen, alla väntetider och dylikt, ta sig från flyplatser och till koh samui är nästan lika jobbigt om inte jobbigare än att ta en direktbuss till färjelägret från Kao san road.

För övrigt tycker jag Kao san road är det enda drägliga stället i Bangkok. Billigt och man har allt man behöver.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det där är inte riktigt sant. Du kan bemöta nyreggades inlägg på samma sätt som du skulle bemött en veteran. Vad vi inte gillar är om det faktum att någon är nyreggad lyfts fram och det insinueras utifrån det.

Herr Chang har talat.

Med tanke på afrikas första inlägg så var det väl inte speciellt svårt att misstänka att det var nån av våra kära forumstroll som gick igång på nästa nickname... så där tycker jag att du är ute o cyklar HC...

Ärligt talat ta sig till flyplatsen, alla väntetider och dylikt, ta sig från flyplatser och till koh samui är nästan lika jobbigt om inte jobbigare än att ta en direktbuss till färjelägret från Kao san road.

För övrigt tycker jag Kao san road är det enda drägliga stället i Bangkok. Billigt och man har allt man behöver.

Trevligt att du gillar stället där du tillbringar din tid.Men att jämföra landvägen kontar luftvägen till Samui är ju inte riktigt i samma division..

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Med tanke på afrikas första inlägg så var det väl inte speciellt svårt att misstänka att det var nån av våra kära forumstroll som gick igång på nästa nickname... så där tycker jag att du är ute o cyklar HC...

Tur att det inte är bara jag som reagerade :blink:

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det bara jag som gillar Troll? Varför detta förakt mot Troll?? Är ju som man skulle banlysa alla mac användare eller handikappade! :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilka problem ???? det är väl klart att en tjej som har levt det livet bär på en hel del, om ni vill hoppa in som riddare och fixa till allt det där så

ta et tag på Malmskillnadsgatan efter det så har ni säkert gjort en stor social insats!

Ni har inga problem me d barflickor etc. och det är sant att det finns massor av trevliga flickor även i dessa sammanhang, men faktum kvarstår att det kanske finns bättre sjöar att fiska i!

Ang blommor och bin: jag är djupt imponerad av att du lyckats med mer än att titta på barflickorna! Att du verkligen klarade av att fälla en sådan wow!!!!! det kräver sin man!!

Snälla berätta hur du gjorde!!!

Tjaa, till att börja med, väx upp.

Du har uppenbarligen lik i din garderob, jag har det inte, och om du behöver mer djupgående kunskap i biologins mysterium så kan jag rekommendera Google, där finns mycket att läsa och lära.

Och, ja, jag är man nog att klara av ett sådant liv, vilket du uppenbarligen inte är.

Det finns ytterligare ett bra tips, ta och sök i MPR på Broder Tuc Tuc, där finns hela kunskapsregistret om barbruda samlat i 10 ord som man bara behöver vaska runt lite i för att få variation på läsningen.

Lycka till med världsvanan.

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

väx upp? vad är det som är omoget?

Inga sådana lik!

Klara av ett sådant liv, vad är det för liv du refererar till? barlivet? i så fall inte så svår bara att infinna sig på plats!

Det känns inte som jag behöver ngr tips hur jag skall agera i barsvängen, tröttsam miljö!

Link to comment
Dela på andra sajter

För övrigt tycker jag Kao san road är det enda drägliga stället i Bangkok. Billigt och man har allt man behöver.

Tur att vi alla har olika preferenser här i livet.

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej. Kan du utveckla tankegången lite?

Den frasen har man hört till leda, har du personlig erfarenhet av ovanstående fras?

BanFang,

Inte ska väl jag behöva utveckla denna fras för dig, tänk till själv istället.

Nej jag har inte något eget prostitutionsförhållande i bagaget.

Faktum är att killen som startade tråden har kärat ner sig i en bartjej och behöver onekligen lite synpunkter från personer på detta forum.

Här följer ett mycket enkelt tips som funkar runt om i världen:

Satsa på en "vanlig" tjej istället, en som har ett normalt arbete alternativt studerar. Det finns massor av normala tjejer i Thailand och dessutom är många av dem intresserade av en västerlänning. Det är bara att pröva lyckan, du ska se att förr eller senare träffar du rätt tjej.

Varför välja en tjej som har till yrke att lura kunder på pengar och som tycker att detta är helt okey?

Kanske BanFang kan förklara varför!!!

Chook dii!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Exactemente, varför umgås med folk som har ovanliga yrken och dessutom är onormala.

Arne Medelsvensson.

Link to comment
Dela på andra sajter

BanFang,

Inte ska väl jag behöva utveckla denna fras för dig, tänk till själv istället.

Nej jag har inte något eget prostitutionsförhållande i bagaget.

Faktum är att killen som startade tråden har kärat ner sig i en bartjej och behöver onekligen lite synpunkter från personer på detta forum.

Här följer ett mycket enkelt tips som funkar runt om i världen:

Satsa på en "vanlig" tjej istället, en som har ett normalt arbete alternativt studerar. Det finns massor av normala tjejer i Thailand och dessutom är många av dem intresserade av en västerlänning. Det är bara att pröva lyckan, du ska se att förr eller senare träffar du rätt tjej.

Varför välja en tjej som har till yrke att lura kunder på pengar och som tycker att detta är helt okey?

Kanske BanFang kan förklara varför!!!

Chook dii!

Khun Somtam

Hej Khun Somtam.

Det jag reagerar över är att du sätter en etikett på många tjejer som är lika snälla och fina som dina "normala" tjejer. Det är lika fel som att kalla alla med utlänsk härkomst för kriminella bara för att det finns ett antal inivider som inte följer lagar och regler.

Om du hade varit medlem lite längre så hade du vetat att jag är helt emot att köpa sexuella tjänster.

Men jag är inte nedsättande gentemot tjejer som jobbar i bar för det.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

förlåt att jag blandar mig, det är klart att det massor av snälla o fina människor i barerna också det råder inget tvivel om detta men det är en tragisk situation som de hamnat i.

Många tycker dock så mkt om att vara med som en bricka i detta spel så till den milda grad att det blir endast dena värld som tycks vara den intressanta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet att tjejer blir tillsagda av sina föräldrar att börja jobba i bar, med vetskap om vad det innebär.

När föräldrar hör att det finns pengar att hämta, så finns hos en del inga spärrar.

Och jag tror att det är vanligare än vi kan föreställa oss.

Trycket på tjejer blir stort när förhållandena är svåra, speciellt om båda föräldrarna inte är biologiska.

Eller kanske sjuka, och man är enda försörjaren, naturligtvis så finns det dom som är lata och inte vill

stå i risfältet, och ser detta som the Easy way, och dessa har en förmåga att racka ner på dom som inte

väljer den vägen.

Döm inte dessa tjejer för hårt, dom präglas snabbt av det dom ser i barer.

Jag är övertygad om att det är lika svårt för bartjejen, att hitta ett guldkorn bland barkillarna som tvärt om.

Har själv suttit på bar i Pattis i 1 timme det räckte, detta är min slutsatts efter 10 år och ett antal resor

i LOS, samt snacket i byn.

Iakttagaren WOFFE.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för sjutton, dessa tjejer skall inte dömas de har nog med spöken i huvudet efter sin tid i baren!

men visst kan det vara skönt att träffa ngn utan dessa spöken i sitt register!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej för sjutton, dessa tjejer skall inte dömas de har nog med spöken i huvudet efter sin tid i baren!

men visst kan det vara skönt att träffa ngn utan dessa spöken i sitt register!

Den enda som ser spöken är ju du, Fan synd om dig ju.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Somtam,du hade ju ingen erfarenhet av bartjejer :whistle: varför då ge goda råd om dom.Mvh Måne

wadii Måne,

Jag skrev att jag inte hade något prostitutionsförhållande i bagaget, det är väl inte riktigt samma sak som att jag inte har någon erfarenhet av bartjejer. Jag gjorde min första resa till TH 1990 och som alla andra som varit i TH så är det väl klart att jag snackat och festat med bartjejer. Till skillnad från många andra så konverserade jag med dem på deras modersmål vilket säkert bidrog att en hel del lättade på sina hjärtan och jag lovar dig Måne att jag har hört storys om "stupid" farlangs.

Vill även påpeka att jag aldrig utnyttjat situationen och fördömer absolut ingen människa MEN jag gav däremot killen som startade strängen ett gott råd. Det finns naturligtvis reko tjejer i barmiljön också men att hitta någon pålitlig livskamrat här är nog inte helt lätt.

Gav du själv honom något råd? Vore i så fall intressant att höra!

Lev väl!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Khun Somtam.

Det jag reagerar över är att du sätter en etikett på många tjejer som är lika snälla och fina som dina "normala" tjejer. Det är lika fel som att kalla alla med utlänsk härkomst för kriminella bara för att det finns ett antal inivider som inte följer lagar och regler.

Om du hade varit medlem lite längre så hade du vetat att jag är helt emot att köpa sexuella tjänster.

Men jag är inte nedsättande gentemot tjejer som jobbar i bar för det.

MVH BanFang

Hej BanFang,

Jag delar helt dina värderingar men även du måste väl själv förorda ett förhållande med en "normal" tjej framför en bartjej?

Chook dii

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Nej nej du skall inte tycka synd om mig, vad är det du går i försvarsställning emot?

kan du finna ngt tokigt i mina värderingar eller känns det svårt att någon ifrågasätter din drömvärld!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den enda som ser spöken är ju du, Fan synd om dig ju.

Nästan varje thailändare ser ju faktiskt också spöken (grua pii) :rolleyes:

Hoppas att du greppade skämtet!

Khun Somtam

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...