Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

Men, för all del, visst säger jag att man ska chansa.

Har man tur kanske man kommer över några äppelskruttar billigt, och slutar med en hel äppelträdgård. rolleyes.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

Har ingen erfarenhet av förhållanden med bartjejer men jag kommer ju ihåg mina tankar och funderingar när jag träffade min tjej.

eller hur :whistle::whistle:

Det senaste har jag sagt till katter några gånger, men en gång trodde jag att jag sa samma, men jag måste ha sagt något helt annat, för båda katterna vred snabbt på huvudet och glodde förvånat

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väl inte direkt som en höjdargrej att hyra en privatdetektiv för att kolla upp sin nya flickvän och kanske blivande fru.

Känner man att man har behov av detta så tror jag nog att det är bättre att avstå tjejen, och gå vidare.

Eller?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Herr Chang!

Håller absolut med om att ifall man skulle låta känslorna och hormonerna styra fritt utan förnuft så är risken överhängande att det till sist går käpprakt åt helvete.

Särskilt ifall man nu kärar ned sig i bardamer i Pattaya.

Det är klart att tillvaron i Sverige efter de ljuva och klingande veckorna med lilla Noi givetvis är ett ensamt och längtande elände, fullt av svartsjuka och märkliga hjärnspöken.

Jag har gått igenom alla stadierna i älskabartjej stuket och vill härmed avråda å det bestämdaste från att bli förälskad i en bartjej på plats i Pattaya och sen åka hem och lämna henne kvar i baren.

Ett alldeles utmärkt sätt att bli självtorterad.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Känns väl inte direkt som en höjdargrej att hyra en privatdetektiv för att kolla upp sin nya flickvän och kanske blivande fru.

Känner man att man har behov av detta så tror jag nog att det är bättre att avstå tjejen, och gå vidare.

Eller?

Om det gäller en "vanlig" tjej så håller jag med dig.

Men om det som nu handlar om en prostituerad så tycker jag att det är rätt befogat om hon påstår att hon har slutat med det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Om det gäller en "vanlig" tjej så håller jag med dig.

Men om det som nu handlar om en prostituerad så tycker jag att det är rätt befogat om hon påstår att hon har slutat med det.

Nej det tycker inte jag. Om man anlitar en privatdetektiv så börjar man i fel ände.

Då är det bäst att bryta upp direkt. Man kan inte börja ett förhållande baserat på misstänksamhet.

MVH BanFang

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Fullständigt meningslöst att privatspana på en bartjej. Hon skiter väl i om en svensk farang skickar dit någon att kolla in henne.

Även om det nu skulle visa sig att hon jobbar i bar och går med andra gubbar så vad ska ett "avslöjande" leda till.

Hon lär knappast be om ursäkt.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt meningslöst att privatspana på en bartjej. Hon skiter väl i om en svensk farang skickar dit någon att kolla in henne.

Även om det nu skulle visa sig att hon jobbar i bar och går med andra gubbar så vad ska ett "avslöjande" leda till.

Hon lär knappast be om ursäkt.

BTT

Det slog mig direkt! Fattar du vilken karriär du kan göra som privatdetektiv!??! Jag menar, du har ju enligt egna utsagor fantastisk bra koll på barlivet i Pattaya. Du har tillgång till kikare du har en stol utanför toaletten nära till barområdet!

Fan en lysande affärsidé!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Man skulle kanske starta en sån verksamhet i Pattaya.

Fast problemet är ju att det troligen ganska snabbt skulle sprida sig rykten i barområdena om han med kikaren som sitter vid toaletterna.

Sedan vet jag inte om jobbet skulle bli så enkelt.

Även om man nu skulle få bild skickad på spaningsobjektet skulle det ändå bli svårt att hitta henne bland alla andra långhåriga, svarthåriga bartjejer från Isaan.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Sawadee.

Väldigt intresant tråd med en väldigt ingående annalys av dom thailänska (fd) bartjejerna. Mycket av det som skrivs kan jag hålla med om, men inte allt. Men dom

flesta förhållanden som har spruckit har förmodligen bestått av två personer. Så varför får vi inte någon annalys på hur männen i förhållandet har (miss)skött sej?

Eftersom jag har thailänsk sambo känner jag en del thai/sve par i närområdet och vill påstå att dom flesta förhållanden som lett till att tjejen har flyttat till

Swerige har fungerat i flera år, men som jag skrev dom festa, inte alla.

Då är ju frågan, beror det alltid på tjejen när ett förhållande spricker eller kan det, gud förbjude, bero på mannen. Jag har själv sett förhållanden spricka beroende på att:

Mannen varit alkoliserad. Vem orkar bo med ett fyllo?

Mannen haft kontroleringsmani. Tjejen har inte fått umgås med vem hon vill,inte fått lämna lägenheten utan att be om lov, inte fått ha vilka kläder hon vill eller ens

ringa till mamma utan att be om lov o.s.v.

Mannen varit sjukligt snål. Tar man en tjej från t.e.x. Isan till Sverige så får man nog inse att hon är föråldrarnas pensionsförsäkring och man måste forstå att medans

hon går på sfi är det svårt att få ett fast jobb och tjäna egna pengar. Utgifterna får man stå för själv för hon har inga pengar.

Det finns säkert fler fel och brister att ta upp men ni förstår nog vad jag menar. Det är aldrig enbart den enes fel när två träter.

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj!

Alkoholism, kontrollmani eller sjukligt snål; med sådana problem förstår man ju förstå att tjejerna sticker så fort de kan. Finns nog inte många kvinnor som står ut där.

Klarar de av alla andra små egenheter, så är thaitjejerna av ett segare virke än sina svenska systrar. rolleyes.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Fullständigt meningslöst att privatspana på en bartjej. Hon skiter väl i om en svensk farang skickar dit någon att kolla in henne.

Även om det nu skulle visa sig att hon jobbar i bar och går med andra gubbar så vad ska ett "avslöjande" leda till.

Hon lär knappast be om ursäkt.

BTT

Nä, skulle inte tro det. "I don't see no ring on this finger" :mdr:

-Forza Gnaget-
   Östra Övre

Link to comment
Dela på andra sajter

Man skulle kanske starta en sån verksamhet i Pattaya.

Fast problemet är ju att det troligen ganska snabbt skulle sprida sig rykten i barområdena om han med kikaren som sitter vid toaletterna.

Sedan vet jag inte om jobbet skulle bli så enkelt.

Även om man nu skulle få bild skickad på spaningsobjektet skulle det ändå bli svårt att hitta henne bland alla andra långhåriga, svarthåriga bartjejer från Isaan.

BTT

Link to comment
Dela på andra sajter

Om pengarna tas ut i Koh Samui så får jag väll dra till Bangkok och försöka hitta en vanlig tjej när man ändå har köpt biljett, hur man nu hittar en "vanlig tjej". Allt man läser om på nätet är ju att alla thai tjejer blåser Farangs

... Tro inte på allt du läser på nätet...Eller tro inte på sånt du läser överhuvudtaget...

Lita på ditt eget huvud och lyssna inte på skitsnackarna här,

jag menar känns det bra (eller i dina ögon acceptabelt) jamen öka ditt välbefinnande och fortsätt.

Känns det osäkert - vänta och observera och agera utifrån din magkänsla. Och vet du med dej att du har minsta lilla problem med hennes bakgrund i baren så inbilla dej inte att det går över, tvärtom du kommer att trasa sönder dej själv innifrån.

Jaja den som inte spänner bågen... osv. Mitt råd (som du inte ska lyssna på) är köör för fan livet är för kort du har inte tid att tveka...

Ändrades av Odin

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bara instämma i vad UT006 skriver.Finns inga garantier om att tjejen inte har andra gubbar som skickar stålar till henne.Har hon varit i baren under längre tid är nog sannolikheten för det ganska stor.

Sedan vad gäller snacket om att söka jobb i Bangkok så tror jag inte alls på det. Det är nog snarare så att hon fortfarande är i baren och går med gubbar.

Det har dessa tjejer inga trubbel med.

Har man varit borta ett tag så nog fan hittar man dem i baren igen när man kommer tillbaka.

Mitt råd är att antingen åka ner oplanerat utan att berätta det och överraska henne i baren eller skicka nån du känner att spana omkring lite.

Jag körde den varianten en gång att jag "åkte hem" men bara till Bangkok då och åkte tillbaka till Pattaya dagen därpå.

Gissa om lilla damen fick lång näsa när jag dök in i baren igen och hittade henne där med en annan gubbe.

Hon skulle ju åka hem var det tänkt.

Bartjejer ljuger som fan.

Finns inga moralbegrepp alls vad gäller lögner.

BTT

Varianten handlar väst om dej eller? :whistle:

& DITT TANKESÄTT ELLER? :crazy:

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag minns hur dom sa till mej, detdär går aldrig bra.- Det vet ju vem som helst...

Men tji fick dom.det har hållit sedan januari 1977 :love:

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Jag minns hur dom sa till mej, detdär går aldrig bra.- Det vet ju vem som helst...

Men tji fick dom.det har hållit sedan januari 1977 :love:

Det får bli ett grattis :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja

Visst finns det guldkorn även i baren och är du kär och inte vill avbryta så är det väl bara att

tuta o köra.

Kan du avbryta så varför inte satsa på någon som har ett eget liv. Dvs utbildning, jobb, självförsörjande

etc etc och inte är villig att åka till vilket land som helst med vem som helst.

Finns hur många vackra unga singlar som helst här i Bangkok som är mycket intresserade av bra faranger.

Har hon en bra språkutbildning underlättas kommunikationen som annars leder till många onödiga jobbiga bråk.

Kan ju dessutom vara kul att "bolla lite världsfrågor" med sin livskamrat. Har hon redan en utbildning så

underlättas dessutom framtiden i Sverige och kan leda till något annat än att bli hemmafru eller städerska.

Nu vet jag inte din ekonomiska situation men det krävs ju ändå en del pengar för att finansiera hennes

föräldrar samt fortsatta resor till Thailand.

MIN erfarenhet, 20 år, runt och med bartjejer visar att de allra allra flesta inte har minsta hum eller

intresse om saker eller händelser utanför kvarteret de bor eller sina släktingar. Även svartsjukan och

att hon lättare tror på sina s.k. väninnor om hur mycket bättre och rikare killar det finns som minsann

ger sina fruar löjligt höga summor pengar kan även skapa svåra problem

Framförhållningen suger, dvs det är bättre att få 100 baht idag än 1000 baht nästa vecka mentaliteten är

klart överrepresenterad också etc etc, men det är ju bara MIN åsikt.

Lycka till vad du än väljer

/SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

Gosthr.. Helt rätt att många skriver att två veckor tillsammans är lite för lite för att hinna lära känna en person. Men samtidigt funderar man ju på alla "experter" som minsann utryckt att dom vet vad det är för en tjej redan efter att ha läst en halvsidesbeskrivning här på mpr. Hur mycket skulle inte dom veta om dom faktiskt träffat och spenderat två veckor med personen ifråga?

Så visst, två veckor borde vara tillräckligt och det är bara att köra på om det känns rätt i magen. Och hör gärna av dig om ni kommer till Surin i januari så kan vi träffas och analysera både tjej och situationen över ett glas öl. :) Vi är på plats redan.

Lycka till!

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej SatanG,

Tack för ett mycket tänkvärt inlägg!

På grund av den sena timmen orkar jag bara kommentera en specifik del av det. nämligen hur benägna thailändare i Sverige är att tro på vad andra thailändare säger om hur det är i Sverige. Vad deras farang säger är av mindre vikt...

Eftersom det ofta är felaktigt driver det mig nästan till vansinne! Fru Chang har väl numera i och för sig konstaterat att deras självsäkra uttalanden ofta inte stämmer. Men det retar mig fortfarande, speciellt då det lätt kan bli en slags insinuation om att jag försöker lura henne när jag säger som det är. Mycket frustrerande...

Å andra sidan, om vi nu ska vara lite självkritiska... om man själv har en fråga rörande någon regel i Thailand, tror man då mer på farangen i baren än på thaidamen?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kim!

Kännas rätt i magen kan det göras redan efter första natten, även då med vissa bartjejer.Problemet är att du har absolut ingen humm om tjejens bakgrund och det är inget som du lätt kommer åt.

Vissa grundregler finns dock:

Ifall tjejen börjar bete sig annorlunda efter ett tag tillsammans, om hon ex börjar ändra sina vanor och ska gå till rummet oftare eller vill vara själv under dagtid.

Eller om du märker att hon tycks vara mer irriterad eller undviker vissa ställen.

Då är det troligen så att en fd faranggubbe är på plats i baren igen.

Det är ju också så att om tjejen gillar dig och menar allvar så berättar hon troligen om hur saker och ting ligger till.

Jag har gått med bartjejer som varit ärliga och berättat om "gamla" gubbar som varit på plats i baren och letat efter henne.

Då är de också såna att de kan berätta för den gubben att de träffat en ny farang.

Men smusslar de och försöker ljuga eller dölja då är det ett tecken på att de inte har några direkta känslor för dig.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Har du råd?

Är hon bra på k**lla?

Svarar du ja på bägge så är det kanon!

Dessa frågor funkar på alla tjejer oavsett bakgrund, kostnaden kan bli dyrare om hon ej jobbat i bar eftersom de är lite mindre vetande.

Puss

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja,

Har du råd?

Är hon bra på k**lla?

Svarar du ja på bägge så är det kanon!

Dessa frågor funkar på alla tjejer oavsett bakgrund, kostnaden kan bli dyrare om hon ej jobbat i bar eftersom de är lite mindre vetande.

Puss

Erkki

Befriande med folk som vet vad de tycker och så, pang på rödbetan. :dance1:

Men om tjejen inte jobbat i bar kostar det då mer, varför, måste de sändas på nån typ av kurs eller? :unsure:

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...