Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

ghostr

ela idiota schwedish mit bar girl?

Recommended Posts

biker

Det där, att tjejerna kan jobba i baren utan att gå med kunder, är nog bara en myt! Den lönen de får och provisionen på försäljning/ladydrinks är nog alldeles för liten. Skulle misstänka att det är de tjejer som har mens eller behandlas för någon könssjukdom som har hand om kassaapparaten e.d. Man kan nog utgå ifrån, att finns hon kvar i baren, så säljer hon också pussy.

Någonstans har jag dessutom sett, att det brukar krävas ett visst antal barfines per månad, för att det inte skall bli löneavdrag. Kanske det bara gällde A-GoGo?

jap.gif

Du verkar ha väldigt bra koll på hur saker och ting ligger till. Beror väl på egen erfarenhet, antar jag.

Nu fick man veta att tjejen som sköter kassan troligen har mens, eller alternativt könssjukdom..

Kvällens skratt fick man i alla fall av ditt inlägg.

/biker

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

Baabar

Det där, att tjejerna kan jobba i baren utan att gå med kunder, är nog bara en myt! Den lönen de får och provisionen på försäljning/ladydrinks är nog alldeles för liten. Skulle misstänka att det är de tjejer som har mens eller behandlas för någon könssjukdom som har hand om kassaapparaten e.d. Man kan nog utgå ifrån, att finns hon kvar i baren, så säljer hon också pussy.

Någonstans har jag dessutom sett, att det brukar krävas ett visst antal barfines per månad, för att det inte skall bli löneavdrag. Kanske det bara gällde A-GoGo?

jap.gif

Ja att man kan ta tjejen från baren men inte baren från tjejen fick jag bevisat för mej nyligen..diablo.gif

- En dam som jobbat i baren innan o numera bor med svensk killle o är gift o allt, åkte ner innan mannen, hon underhåler sej med o svansa med de andra bar brudarna o går med falanger...

kanske mest för att visa för brudarna i baren att "gammal vet bäst"

men det var ett ypperligt tillfälle för min egen tjej att påvisa att " he do not take soo good care of here" " he only give here little money"

Ja ja...de har sinna speciella tankar "bar brudarna"

Mvh Baabar great.gif

phitsanulok

barbrudar finns överallt, kolla bara in svenska krogar och pubar, de som har flis vinner mest brudar.

Ta det lungt och åk dit oanonserad och kolla läget.

Skit i det som varit, framtiden gäller, känner flera som gift sig med barbrudar som funkar toppen.

mvh walle

Herr Chang

Hej Pele,

Kloka ord!

Jag blev dock något överraskad av att den manlige översättaren blev kär i dig... har aldrig läst om någon som varit med om detta förut. Var det en katoey?

Till ghostr kan jag bara säga att en hel del vardagstid med damen i Thailand är mycket viktigt för att se om ni fungerar tillsammans. Dvs utan en massa dyra spektakel varje dag under en kort vistelse. Samma gäller vid damens eventuella besöksvisum i Sverige. Visst vill man visa så mycket av Sverige som möjligt, men det är också mycket nyttigt att se hur man fungerar tillsammans i den vardag som det blir när damen får UT.

ghostr skriver att han inte har möjlighet att stanna längre tid i Thailand, vilket är beklagligt. Ta det åtmistone lugnt om damen kommer till Sverige på besöksvisum är mitt enkla tips.

Herr Chang har talat.

Baabar

barbrudar finns överallt, kolla bara in svenska krogar och pubar, de som har flis vinner mest brudar.

Ta det lungt och åk dit oanonserad och kolla läget.

Skit i det som varit, framtiden gäller, känner flera som gift sig med barbrudar som funkar toppen.

mvh walle

Går väl inte o jämföra krogen hemma med "mest flis vinner" med Thailand o alla barer...unsure.gif

Mvh Baabar crazy.gif

Nordic Staffing - Jobba som en galning i Sverige - Tjäna galet med pengar

phitsanulok

tjena baabar, tycker det går att jämföra ganska väl, skål

Baabar

tjena baabar, tycker det går att jämföra ganska väl, skål

Hur kan du jämföra barer i Thailand där Farangen står med tungan i munnen o väljer ut sin "kvinna" för kvällen med Harrys i sverige.

Mvh Baabar drinks.gif

Baa

jap.gif

Hupp Hupp,,,myt eller inte, jag har själv bevittnat, överhört, ett "no, can not, have boyfriend" på ett av nöjesetablissemangen här i Udon.

Efter att jag hört detta tog jag mig en funderar på hur många ggr jag varit på den baren och om jag sett henne lämna den i sällskap, ingen! I o för sig är jag ingen daglig gäst där så visst kan det ha skett men med tanke på hennes sätt att vara tvivlar jag, hoppas och tror att det inte är en engångsföreteelse/drömbild av Thaitjejer i barer.

Baa

Baabar

Hupp Hupp,,,myt eller inte, jag har själv bevittnat, överhört, ett "no, can not, have boyfriend" på ett av nöjesetablissemangen här i Udon.

Efter att jag hört detta tog jag mig en funderar på hur många ggr jag varit på den baren och om jag sett henne lämna den i sällskap, ingen! I o för sig är jag ingen daglig gäst där så visst kan det ha skett men med tanke på hennes sätt att vara tvivlar jag, hoppas och tror att det inte är en engångsföreteelse/drömbild av Thaitjejer i barer.

Baa

Jag antar det var en falang som stötte på henne då eller??

Mvh Baabar mellow.gif

Baa

Jag antar det var en falang som stötte på henne då eller??

Mvh Baabar mellow.gif

Jovisst, dessutom var han välklädd, inget Singalinne o foppatofflor som barfaranger förväntas klä sig i enligt barexpertisen. :whistle:

Tilläggas kan att även "boyfrienden" är farang.

Baa

Baabar

Jovisst, dessutom var han välklädd, inget Singalinne o foppatofflor som barfaranger förväntas klä sig i enligt barexpertisen. whistle.gif

Tilläggas kan att även "boyfrienden" är farang.

Baa

Hehehehe "barexpertisen" heheheheheh, "misstänker hehehe"

skål Baa drinks.gif

Mvh Baabar drinks.gif som dubbelskålar

Vaxet

Är väl inte helt otroligt att denne Ghostr är ett s.k. troll, d.v.s. någon som tyckte denna typ av diskussion passade bra en fredagskväll.

Om inte så tycker jag du Ghost skall gå tillbaka och läsa om en medlem här som kallar sig Honken, och vad han har varit med om de senaste 6 månaderna.

Man kan träffa sin tjej precis var som helst, men innan man tar över det ekonomiska ansvaret för henne och i detta fall även hennes barn, så är det nog bra om man lär känna varandra lite mer först.

En semesterflirt är alltid trevligt, men från den till vardagen är det typ, en miljon mil och ett förhållande mår bäst av att byggas upp, steg för steg. Inte att forceras fram p.g.a. ekonomiska realiteter.

För denne Ghostr är detta en förälskelse, för tjejen är detta något helt annat. Hon kan säkerligen vara förälskad men för henne är alla faranger som verkar seriösa, en möjlighet till ett mycket bättre liv.

Känner till en hel del lyckosamma relationer mellan bardam och farang, men samtliga dessa startade med att man spenderade mycket tid tillsammans i Thailand innan man gick vidare.

Känner också till en hel del fullständigt horribla relationer mellan bartjej och farang, samtliga dessa är förhållande där man hade bråttom bråttom, och aldrig hade tid att lära känna varandra då den ekonomiska realiteten inte tillät detta.

En tjej som jobbat i bar är inte ett dugg sämre än någon annan tjej, men hur länge hon jobbat i baren och varför hon hamnat där är 2 faktorer som bör beaktas noga, och som du Ghostr nog bör ta reda på mycket mer än vad du vet just nu.

Herr Chang

Hej Vaxet,

Håller med dig vad gäller tipsen om hur utveckla förhållandet.

Tänkte bara kommentera huruvida ghostr är ett troll eller inte. Det är förvisso möjligt, och som moderator är det min uppgift att försöka bedöma det. Min bedömning är att trots många indikationer är det inget troll.

Mina orsaker till denna bedömning skulle kanske genera ghostr, så jag avstår vidare kommentarer.

Egentligen spelar det ingen roll, inlägget från ghostr skulle kunna vara autentiskt från en hel del medlemmar som aldrig skriver något. Det har blivit en del bra svar, så tråden är väl förhoppningsvis till nytta för någon.

Herr Chang har talat.

noBuzz

Vaxet har helt rätt.

Anledningen till de flesta problem i relationer thaitjej - farang är att man kastar sig in i det här stora svarta hålet som är ens första förhållande med thaitjej.

Först slänger man in kuken, sen plånboken, sen hjärtat och sist huvudet.

Problemet, för en nerkärad svenne hemma i sverige, är ju att det inte alltid går att "åka ner till Thailand och lära känna varandra" pga ekonomiska realiteter och annat.

Och att skita i att skicka pengar går inte heller. Pga andra (hennes) ekonomiska realiteter.

Så vad gör man?

Man har varit i Thailand och fått snorkla i syltburken, upptäkt disneyland på riktigt. Hjärtat har varit på grönbete, gnäggar och vill inte tillbaka in i stallet.

Nu är man hemma, det är grått, trist och ensamt och HON är där.. i andra änden på telefonen..

Vad kan man göra? Vad ska man göra? Leva? Eller dö?

Leva så klart! Så man gör det enda man kan göra. Nämligen att följa sitt hjärta och sina hormoner.

Och fortsätta kasta sig in i det där svarta hålet. Men nu med huvudet före och ett stort leende på läpparna. Jippieeee!

Que sera - sera! DET är att leva! Det är att ha stake.

Att rationellt försöka kontrollera sitt hjärta är lika smart som att designa sin egna likkista så naturvänligt som möjligt.

Det är inte vad livet handlar om.

Kör! smile.gif

Vaxet

:yes:

Vaxet har helt rätt.

Anledningen till de flesta problem i relationer thaitjej - farang är att man kastar sig in i det här stora svarta hålet som är ens första förhållande med thaitjej.

Först slänger man in kuken, sen plånboken, sen hjärtat och sist huvudet.

Problemet, för en nerkärad svenne hemma i sverige, är ju att det inte alltid går att "åka ner till Thailand och lära känna varandra" pga ekonomiska realiteter och annat.

Och att skita i att skicka pengar går inte heller. Pga andra (hennes) ekonomiska realiteter.

Så vad gör man?

Man har varit i Thailand och fått snorkla i syltburken, upptäkt disneyland på riktigt. Hjärtat har varit på grönbete, gnäggar och vill inte tillbaka in i stallet.

Nu är man hemma, det är grått, trist och ensamt och HON är där.. i andra änden på telefonen..

Vad kan man göra? Vad ska man göra? Leva? Eller dö?

Leva så klart! Så man gör det enda man kan göra. Nämligen att följa sitt hjärta och sina hormoner.

Och fortsätta kasta sig in i det där svarta hålet. Men nu med huvudet före och ett stort leende på läpparna. Jippieeee!

Que sera - sera! DET är att leva! Det är att ha stake.

Att rationellt försöka kontrollera sitt hjärta är lika smart som att designa sin egna likkista så naturvänligt som möjligt.

Det är inte vad livet handlar om.

Kör! smile.gif

Antagligen ett av dina bästa inlägg någosin, och du har ju gjort några genom åren.

Fantastiskt bra Buzzen! :great:

NYTT INNEHÅLL

• Create New...

Important Information

Privacy policy