Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

Haha,

här har ni en ting tong svensk som är förlorad i en bar tjej.

Jag 31 hon 25.

Jag har den klassiska historian som finns på varenda forum och vet faen inte vad jag skall göra då jag är dö kär.

Jag hakade på några kompisar till Thailand för sol och bad och då vi var ett killgäng så blev det naturligtvis nattliv. Jag är inte helt naiv och visste att det skulle finnas thai tjejer men trodde inte jag skulle vara intresserad. Jag träffade 2st och den 2:a tjejen föll jag pladask för. Såg de klassiska tok snygga thai tjejerna som hoppa runt och pratade med alla. Tjejen jag träffade var lite blyg och inte alls så utåtriktad som de flesta andra tjejerna var, men visst hon hade släppt en hel del av sina hämningar som hon haft innan, det är jag garanterad över.

Ja jag betalade hennes bar fee varje dag men vi hängde aldrig i hennes bar utan hängde på de inhemska ställena på Koh Samui, dvs utanför turiststråken och jag hade mycket trevligare med henne och hennes kompisar än på turist haken. Jag betalade för sällskapet ibland, men oftast så var det hennes thai kompisar som köpte öl och mat till mig. Som sagt jag umgicks med henne och hennes kompisar och det kändes som att vi verkligen lärde känna varann på ett helt annat plan.

Vi hade iaf. trevligt tillsammans. Vi var ute o käkade middagar gick tillsammans på stranden och pratade.

Den enda betalningen jag gjort på uppmaning av henne är barfeen, men det kan jag förstå då hon ej känner mig och hon inte vill bli av med jobbet i baren.

Iaf. när jag drog därifrån så bestämde vi att hon skulle komma och hälsa på mig I Sverige.

Hennes historia om varför hon blev bar flicka är samma som för många. Mannen gjorde slut med henne och hon har en dotter o mor o far o ta hand om. Hennes kommentar big money from farangs to daughter, me, mother, father.

Men mitt problem är att jag vet att hon har ljugit för mig ang. vart pengar tagit vägen. Jag har get henne c:a 5000:- svenska på 2 månader och då skulle hon fixa pass m.m. och åka hem till norra Thailand. Nu säger hon att hon befinner sig i Bangkok och väntar på pass och när hon får passet om en vecka så skall hon åka hem till byn. Som tur är så skall jag skicka henne 1000:- svenska denna månaden med western union för mat till henne då hon ej lyckats hittat nått jobb i Bangkok. Kan jag ju förstå att det kan vara svårt att hitta ett jobba på en vecka, hon hade fått erbjudande hos ett företag att börja jobba 1:a Jan. Men då jag kommer dit den 9:e så är det ej så stor ide. Så får jag se om pengarna tas ut i Bangkok nu iaf..

De gånger jag gett henne pengar så säger hon "Tack så mycket" på svenska då jag lärde henne det när vi var tillsammans i Thailand. Vilket är tok gulligt. Lärde henne lite svenska ord och hon var tok duktigt på att komma ihåg orden och även uttala dem perfekt. Skulle vilja påstå att hennes svenska uttal är bättre än hennes engelska. =)

Allt har stämt förutom 2 skit historier om att hon skickat hem pengar till Mamma och Pappa och att farsan låg på sjukhus. Jag är säker på att hon skickar hem pengar, men knappast så mycket så hon ej klarar sig, vilken hon på sistone även berättat för mig."Sometimes I send money to mother and father". Men hon skickar alltid en summa til sin dotter som föräldrarna tar hand om.

Hon säger att hon träffat många män i baren men säger att det är jag som har fångat hennes hjärta..

Till detta kommer att hon vart i en bil olycka nån månad eller två innan jag träffade henne och hon är halvt borta ibland när jag ringer pga av smärtstillande(nej hon är ej narkoman, jag var med henne i Thailand och har sett det med mina egna ögon skrapsåren från olyckan). Är bara orolig att det e valium eller annan skit hon fått av thai läkare. Hennes kompis som körde hamnade i respirator. Jag vill ha hit henne till en svensk läkare.

Hon har haft ångest för att lämna Thailand och hon säger att hon är rädd. Då hon lägger all sin tillit till mig som hon träffat i 2 veckor o pratat i telefon med några månader så kan jag förstå det. Hon har mycket mer att förlora än jag. Jag skulle vara mer orolig om hon ej var rädd.

Liksom själva grejen är att

1. Skulle jag data en prostituerad svenska ? Aldrig i livet. ---- Jag ser henne ej som prostituerad. Speciellt då hon aldrig frågat efter pengar.

2. Kan jag lita på henne? Jag litar på henne förutom när det gäller pengar, men jag litar inte på nån tjej när det gäller pengar.

3. Kan jag ge henne ett lyckligt liv i Sverige.

4. Stämmer det att hon kan tänka sig att börja plugga i Sverige om hon kommer hit.(Har förklarat för henne att hon borde studera 3-4 år när hon kommer hit)

5. Kan hennes dotter följa med till Sverige.

6. Det tar tid att lära känna en person och kan man lära känna någon under 6 månader i Sverige...

Jag har inte nån möjlighet alls att flytta till Thailand o lära känna henne där i 6 månader, jag har inget kapital för detta och kan ej ta tjänste ledigt. Jag förstår att vi måste ta det långsamt, men inte så himmla lätt =)

Jag har försökt hitta lyckliga historier med bar tjejer på nätet, men av nån anledning så hittar jag inga historier bara referenser. "som jag vet en som gifte sig med bar tjej o de levt lyckliga i 20 år". Men jag hittar en jäkla massa skräckfall om hemska människor, men kan verkligen alla bar flickor var likadana?

Jag är förlorad och det enda jag känner är att jag får acceptera att jag kanske kommer bli sol och vårad av en Thailändsk kvinna eller kommer bli den lyckligaste person på denna jord.

Ändrades av ghostr
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

jag tror du har blivit riktigt blåst, varför jag säger så beror på att dom flesta barflickorna har mer än 1 st pojkvän (farrang) hon kan mycket väl ha flera stycken som hon får pengar av.så det gäller att vara vaken, dessutom har hon ljugit 2 gånger :angry: inte alls bra, men det är ju upp till dig att förstå att du kan ha blivit blåst, men det ser du när du nu åker ner.men jag önskar dig lycka till och jag hoppas att jag har fel. :rolleyes:.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förlorad och det enda jag känner är att jag får acceptera att jag kanske kommer bli sol och vårad av en Thailändsk kvinna eller kommer bli den lyckligaste person på denna jord.

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Din historia visar alla tecken på att du åker på en dunderblåsning

Ett gott råd glöm henne och vill du träffa en Thaitjej så träffa en som är i Sverige

Det vimlar av Thaitjejer som är på besök hos systrar och mostrar mm

Link to comment
Dela på andra sajter

ghostr

Lägg ner projektet direkt.

Du skriver

1. Skulle jag data en prostituerad svenska ? Aldrig i livet

Men vad är det för skillnad på en svensk, thai,afrika eller vad dom nu kommer ifrån, Aha du kan dölja hennes bakgrund även för dig själv.

För tycker du om henne som spelar det väl för fan ingen roll vad hon har gjort innan, lägg sånt åt sidan men kommer du att springa ocg tänka på det så är det inte bra varken för henne eller dig.

Du skriver också

2. Kan jag lita på henne? Jag litar på henne förutom när det gäller pengar, men jag litar inte på nån tjej när det gäller pengar.

Som sagt kan du inte lita på din tjej, så kommer ni inte bli lyckliga.

Du måste ge dom en chans, får dom det inte så kan dom aldrig vissa dig och med andra ord så kommer ert förhållande att gå ut på att inte kunna lita på varandra.

Ja hon kan ta hit sin dotter efter hon har fått UT.

Det är väl upp till dig om hon kommer att plugga, och det bästa är att hon pluggar men då måst du lita på henne även ekonomiskt hon behöver ju pengar till böcker med mera.

Om ni kommer att bli lyckliga, ja då får du ändra inställning på vissa punkter om du inte kan det så lägg ner projektet direkt.

Kan tala om för dig att jag träffa min tjej efter första kvällen och vi är ihop än och det har nu gått 5 år, som sagt lägg allt gammal skit bakom och ljug inte för dig själv så är det inga problem.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Du är inte blåst! Allt är som det skall vara.

Det är hennes jobb att dra in så mycket pengar hon kan, från alla faranger som hon träffar. Det kommer hon att fortsätta med ända tills dess att hon vågar lita på att du tar hand om hennes försörjning.

Se det ur hennes perspektiv; varför skall hon inte behålla både hängsle och livrem och istället satsa allt på en farang som lovar guld och gröna skogar. Nog rätt vanligt att faranger backar ur när de har fått lite distans till händelserna (MPRs "Gubben" t.ex. gjorde det).

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vet inte vad man ska säga om nåt sånthär om du ska köra på eller ej.Men det låter som att du ska vara lite försiktig och känna efter lite mer. Att hon inte ber om pengar ser jag som ett gott tecken men sen att hon ljuger för dig,ja då börjar man undra lite vad som döljer sig i bakgrunden.

Svårt att hitta jobb?? det har jag lite svårt att tro,och varför jobba när farangen ger pengar hehehe..

Du får helt enkelt känna på det och känns det bra så kör på. Men börjar hon be om pengar till att buffel,syrran,farfar osv är sjuk så ska du nog inte tro allt för mycket på det,i det läget hade jag dumpat fort som f-n.

Men lycka till och hoppas allt går bra och vi får hoppas det inte är så illa som vi andra tänker. :drinks:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Tja.

Har aldrig dejtat ngn bartjej men ska ändå försöka ge dig ett råd.

1. Känn efter va DU känner om, det känns OkK gå vidare tillnr 2

2. Stryp all penningtransaktion från sverige till henne.

3 Åk dit i person och bjud henne till Sverige på ett besök.

4. om hon vill fixa allt och åk till Sverige tillsmmans.

5. Efter detta känn efter igen.''

jag är romantiker och praktiker. gehenne en chans till men under kontrollerade förhållanden!½½

/mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

"Stryp all penningtransaktion från sverige till henne."

Varför är det ett bra råd?

ST tycker sig ha upplevt ngn form av bedrägeri av sin kvinna. Många tycker att ST ska upphöra sin sin kontakt helt med sin flickvän GENAST.

Eftersom jag är både romantiker och realistiker försöker jag ge ett amatöråd som ligger någonstans mittimellan.

Stryp den ekonomiska kontaken och ÖKA den fysika kontakten.

Har du ngt bättre råd NoBuzz ... ??

nvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Kan bara instämma i vad UT006 skriver.Finns inga garantier om att tjejen inte har andra gubbar som skickar stålar till henne.Har hon varit i baren under längre tid är nog sannolikheten för det ganska stor.

Sedan vad gäller snacket om att söka jobb i Bangkok så tror jag inte alls på det. Det är nog snarare så att hon fortfarande är i baren och går med gubbar.

Det har dessa tjejer inga trubbel med.

Har man varit borta ett tag så nog fan hittar man dem i baren igen när man kommer tillbaka.

Mitt råd är att antingen åka ner oplanerat utan att berätta det och överraska henne i baren eller skicka nån du känner att spana omkring lite.

Jag körde den varianten en gång att jag "åkte hem" men bara till Bangkok då och åkte tillbaka till Pattaya dagen därpå.

Gissa om lilla damen fick lång näsa när jag dök in i baren igen och hittade henne där med en annan gubbe.

Hon skulle ju åka hem var det tänkt.

Bartjejer ljuger som fan.

Finns inga moralbegrepp alls vad gäller lögner.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är förlorad och det enda jag känner är att jag får acceptera att jag kanske kommer bli sol och vårad av en Thailändsk kvinna eller kommer bli den lyckligaste person på denna jord.

Link to comment
Dela på andra sajter

vet inte riktigt vad jag tror men iblnd kan det vara bättre att gå på en mina en att sitta långt senare och undra hur det kunde ha gått.hur som helst,lycka till hur du nu en gör :wai:

And that's all I have to say about that

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,

här har ni en ting tong svensk som är förlorad i en bar tjej.

Jag 31 hon 25.

Jag har den klassiska historian som finns på varenda forum och vet faen inte vad jag skall göra då jag är dö kär.

Jag hakade på några kompisar till Thailand för sol och bad och då vi var ett killgäng så blev det naturligtvis nattliv. Jag är inte helt naiv och visste att det skulle finnas thai tjejer men trodde inte jag skulle vara intresserad. Jag träffade 2st och den 2:a tjejen föll jag pladask för. Såg de klassiska tok snygga thai tjejerna som hoppa runt och pratade med alla. Tjejen jag träffade var lite blyg och inte alls så utåtriktad som de flesta andra tjejerna var, men visst hon hade släppt en hel del av sina hämningar som hon haft innan, det är jag garanterad över.

Ja jag betalade hennes bar fee varje dag men vi hängde aldrig i hennes bar utan hängde på de inhemska ställena på Koh Samui, dvs utanför turiststråken och jag hade mycket trevligare med henne och hennes kompisar än på turist haken. Jag betalade för sällskapet ibland, men oftast så var det hennes thai kompisar som köpte öl och mat till mig. Som sagt jag umgicks med henne och hennes kompisar och det kändes som att vi verkligen lärde känna varann på ett helt annat plan.

Vi hade iaf. trevligt tillsammans. Vi var ute o käkade middagar gick tillsammans på stranden och pratade.

Den enda betalningen jag gjort på uppmaning av henne är barfeen, men det kan jag förstå då hon ej känner mig och hon inte vill bli av med jobbet i baren.

Iaf. när jag drog därifrån så bestämde vi att hon skulle komma och hälsa på mig I Sverige.

Hennes historia om varför hon blev bar flicka är samma som för många. Mannen gjorde slut med henne och hon har en dotter o mor o far o ta hand om. Hennes kommentar big money from farangs to daughter, me, mother, father.

Men mitt problem är att jag vet att hon har ljugit för mig ang. vart pengar tagit vägen. Jag har get henne c:a 5000:- svenska på 2 månader och då skulle hon fixa pass m.m. och åka hem till norra Thailand. Nu säger hon att hon befinner sig i Bangkok och väntar på pass och när hon får passet om en vecka så skall hon åka hem till byn. Som tur är så skall jag skicka henne 1000:- svenska denna månaden med western union för mat till henne då hon ej lyckats hittat nått jobb i Bangkok. Kan jag ju förstå att det kan vara svårt att hitta ett jobba på en vecka, hon hade fått erbjudande hos ett företag att börja jobba 1:a Jan. Men då jag kommer dit den 9:e så är det ej så stor ide. Så får jag se om pengarna tas ut i Bangkok nu iaf..

De gånger jag gett henne pengar så säger hon "Tack så mycket" på svenska då jag lärde henne det när vi var tillsammans i Thailand. Vilket är tok gulligt. Lärde henne lite svenska ord och hon var tok duktigt på att komma ihåg orden och även uttala dem perfekt. Skulle vilja påstå att hennes svenska uttal är bättre än hennes engelska. =)

Allt har stämt förutom 2 skit historier om att hon skickat hem pengar till Mamma och Pappa och att farsan låg på sjukhus. Jag är säker på att hon skickar hem pengar, men knappast så mycket så hon ej klarar sig, vilken hon på sistone även berättat för mig."Sometimes I send money to mother and father". Men hon skickar alltid en summa til sin dotter som föräldrarna tar hand om.

Hon säger att hon träffat många män i baren men säger att det är jag som har fångat hennes hjärta..

Till detta kommer att hon vart i en bil olycka nån månad eller två innan jag träffade henne och hon är halvt borta ibland när jag ringer pga av smärtstillande(nej hon är ej narkoman, jag var med henne i Thailand och har sett det med mina egna ögon skrapsåren från olyckan). Är bara orolig att det e valium eller annan skit hon fått av thai läkare. Hennes kompis som körde hamnade i respirator. Jag vill ha hit henne till en svensk läkare.

Hon har haft ångest för att lämna Thailand och hon säger att hon är rädd. Då hon lägger all sin tillit till mig som hon träffat i 2 veckor o pratat i telefon med några månader så kan jag förstå det. Hon har mycket mer att förlora än jag. Jag skulle vara mer orolig om hon ej var rädd.

Liksom själva grejen är att

1. Skulle jag data en prostituerad svenska ? Aldrig i livet. ---- Jag ser henne ej som prostituerad. Speciellt då hon aldrig frågat efter pengar.

2. Kan jag lita på henne? Jag litar på henne förutom när det gäller pengar, men jag litar inte på nån tjej när det gäller pengar.

3. Kan jag ge henne ett lyckligt liv i Sverige.

4. Stämmer det att hon kan tänka sig att börja plugga i Sverige om hon kommer hit.(Har förklarat för henne att hon borde studera 3-4 år när hon kommer hit)

5. Kan hennes dotter följa med till Sverige.

6. Det tar tid att lära känna en person och kan man lära känna någon under 6 månader i Sverige...

Jag har inte nån möjlighet alls att flytta till Thailand o lära känna henne där i 6 månader, jag har inget kapital för detta och kan ej ta tjänste ledigt. Jag förstår att vi måste ta det långsamt, men inte så himmla lätt =)

Jag har försökt hitta lyckliga historier med bar tjejer på nätet, men av nån anledning så hittar jag inga historier bara referenser. "som jag vet en som gifte sig med bar tjej o de levt lyckliga i 20 år". Men jag hittar en jäkla massa skräckfall om hemska människor, men kan verkligen alla bar flickor var likadana?

Jag är förlorad och det enda jag känner är att jag får acceptera att jag kanske kommer bli sol och vårad av en Thailändsk kvinna eller kommer bli den lyckligaste person på denna jord.

Nu så bäste vän får du fundera igenom va du skriver. om du inte hade velat ha en prostituerad från sverige varför då välja en från Thailand??

Visst det e enkelt o du får nått...men de känslor du skriver om o känner kommer bara bli värre så lägg ner tjejen om du känner som du gör..

Finns bra tjejer som inte kommer från bar miljön o det kan nog kännas bättre att veta att ens älskling inte jobbat i bar.unsure.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Från en amatör till en annan:

Åk o träffa henne igen o tills dess inte "så" mkt deg.

Om du skall vara nere en stund så ta o åk ngn annanstans än där ni träffades.

kolla om det är lugnt att åka och träffa hennes päron i byn för ett par dagar.

Att bli lurad är bara lärorikt.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Från en amatör till en annan:

Åk o träffa henne igen o tills dess inte "så" mkt deg.

Om du skall vara nere en stund så ta o åk ngn annanstans än där ni träffades.

kolla om det är lugnt att åka och träffa hennes päron i byn för ett par dagar.

Att bli lurad är bara lärorikt.

C;D

visst e det lärorikt men det kostar ju fan så mycket mer än pengar när det sticker en i hjärtat..sad.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag skriver det igen-

Träffade en tjej i bkk en e.m som berättade att hon hade 8 st som skickade 10-15000tbh varje månad, hon garavde bara och sa farang så dum, men bra för mig.

Kan inte upprepas för ofta.

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej,

jo tanken är ju att vi skall åka och träffa hennes päron o dotter i Januari i Surin och ja jag kommer ej skicka mer pengar nu. Men nu har jag dratt iväg 5k baht via western union och kommer ju se om hon plockar ut dem i Bangkok eller Koh Samui. Tror knappast hon tar bussen i 20h från Koh Samui till Bangkok o tillbaks för o blåsa mig för 5000 baht.

Men liksom allt detta är handlar om små pengar, saken är ju den att jag vill att hon skall tycka om mig inte enbart mina pengar(ja tjejer vill ha tryghet, men det är bara en del i fet hela). Jag är relativt ung och se bra ut och har en stadig inkomst och ett bra jobb. Men men det är väll bara och vänta tills nesta vecka och se vad western union säger.

Om pengarna tas ut i Koh Samui så får jag väll dra till Bangkok och försöka hitta en vanlig tjej när man ändå har köpt biljett, hur man nu hittar en "vanlig tjej". Allt man läser om på nätet är ju att alla thai tjejer blåser Farangs.

Men visst skulle vart lättare om jag aldrig dratt till Thailand så hade man sluppit detta bekymmer, så kunde man fortsätta o ojat sig för svenska tjejer som drygar sig!

Link to comment
Dela på andra sajter

visst e det lärorikt men det kostar ju fan så mycket mer än pengar när det sticker en i hjärtat..sad.gif

Mvh Baabar jap.gif

hoppas det går bra träffade mi fru i "lampaffären" gav henne 75,000 bat fixa pass och biljett

jag väntar på arlanda, nu har vi en dotter 9 månader,och livet rullar på.Men visst har det

varit gropar på vägen,

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm.

Allvarligt utan omskrivning.

Ta reda på HUR MKT din tjej behöver för att tillgodose "sin" familjeförsörjning.

Marklån?

Motorbikes?

Traktor?

Hus?

Odlingar?

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej hej,

jo tanken är ju att vi skall åka och träffa hennes päron o dotter i Januari i Surin och ja jag kommer ej skicka mer pengar nu. Men nu har jag dratt iväg 5k baht via western union och kommer ju se om hon plockar ut dem i Bangkok eller Koh Samui. Tror knappast hon tar bussen i 20h från Koh Samui till Bangkok o tillbaks för o blåsa mig för 5000 baht.

Men liksom allt detta är handlar om små pengar, saken är ju den att jag vill att hon skall tycka om mig inte enbart mina pengar(ja tjejer vill ha tryghet, men det är bara en del i fet hela). Jag är relativt ung och se bra ut och har en stadig inkomst och ett bra jobb. Men men det är väll bara och vänta tills nesta vecka och se vad western union säger.

Om pengarna tas ut i Koh Samui så får jag väll dra till Bangkok och försöka hitta en vanlig tjej när man ändå har köpt biljett, hur man nu hittar en "vanlig tjej". Allt man läser om på nätet är ju att alla thai tjejer blåser Farangs.

Men visst skulle vart lättare om jag aldrig dratt till Thailand så hade man sluppit detta bekymmer, så kunde man fortsätta o ojat sig för svenska tjejer som drygar sig!

Åter igen...snälla...läs vad du själv skriver.lägg inte ner mer tid eller pengar.spar slantarna till dej själv eller för ett liv i framtiden med en tjej som du verkligen kommer älska o det säkert ömsesidigt...

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

.spar slantarna till dej själv eller för ett liv i framtiden med en tjej som du verkligen kommer älska o det säkert ömsesidigt...

Jag skulle inte vara förvånad, om mer än hälften av alla förhållanden mellan thaikvinnor och västerländska män, har en liknande bakgrund, så emellanåt fungerar det säkert.

Finns kanske en hygglig chans att det slutar bra. För egen del skulle jag aldrig ens tänkt tanken, att välja en livskamrat med den bakgrunden, men som sagt, finns ju många fall där det har funkat.

Driv "projektet" vidare, men håll koll på kostnaderna och dansa nära nödutgången. dance1.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Haha,

här har ni en ting tong svensk som är förlorad i en bar tjej.

Jag 31 hon 25.

Jag har den klassiska historian som finns på varenda forum och vet faen inte vad jag skall göra då jag är dö kär.

Jag hakade på några kompisar till Thailand för sol och bad och då vi var ett killgäng så blev det naturligtvis nattliv. Jag är inte helt naiv och visste att det skulle finnas thai tjejer men trodde inte jag skulle vara intresserad. Jag träffade 2st och den 2:a tjejen föll jag pladask för. Såg de klassiska tok snygga thai tjejerna som hoppa runt och pratade med alla. Tjejen jag träffade var lite blyg och inte alls så utåtriktad som de flesta andra tjejerna var, men visst hon hade släppt en hel del av sina hämningar som hon haft innan, det är jag garanterad över.

Ja jag betalade hennes bar fee varje dag men vi hängde aldrig i hennes bar utan hängde på de inhemska ställena på Koh Samui, dvs utanför turiststråken och jag hade mycket trevligare med henne och hennes kompisar än på turist haken. Jag betalade för sällskapet ibland, men oftast så var det hennes thai kompisar som köpte öl och mat till mig. Som sagt jag umgicks med henne och hennes kompisar och det kändes som att vi verkligen lärde känna varann på ett helt annat plan.

Vi hade iaf. trevligt tillsammans. Vi var ute o käkade middagar gick tillsammans på stranden och pratade.

Den enda betalningen jag gjort på uppmaning av henne är barfeen, men det kan jag förstå då hon ej känner mig och hon inte vill bli av med jobbet i baren.

Iaf. när jag drog därifrån så bestämde vi att hon skulle komma och hälsa på mig I Sverige.

Hennes historia om varför hon blev bar flicka är samma som för många. Mannen gjorde slut med henne och hon har en dotter o mor o far o ta hand om. Hennes kommentar big money from farangs to daughter, me, mother, father.

Men mitt problem är att jag vet att hon har ljugit för mig ang. vart pengar tagit vägen. Jag har get henne c:a 5000:- svenska på 2 månader och då skulle hon fixa pass m.m. och åka hem till norra Thailand. Nu säger hon att hon befinner sig i Bangkok och väntar på pass och när hon får passet om en vecka så skall hon åka hem till byn. Som tur är så skall jag skicka henne 1000:- svenska denna månaden med western union för mat till henne då hon ej lyckats hittat nått jobb i Bangkok. Kan jag ju förstå att det kan vara svårt att hitta ett jobba på en vecka, hon hade fått erbjudande hos ett företag att börja jobba 1:a Jan. Men då jag kommer dit den 9:e så är det ej så stor ide. Så får jag se om pengarna tas ut i Bangkok nu iaf..

De gånger jag gett henne pengar så säger hon "Tack så mycket" på svenska då jag lärde henne det när vi var tillsammans i Thailand. Vilket är tok gulligt. Lärde henne lite svenska ord och hon var tok duktigt på att komma ihåg orden och även uttala dem perfekt. Skulle vilja påstå att hennes svenska uttal är bättre än hennes engelska. =)

Allt har stämt förutom 2 skit historier om att hon skickat hem pengar till Mamma och Pappa och att farsan låg på sjukhus. Jag är säker på att hon skickar hem pengar, men knappast så mycket så hon ej klarar sig, vilken hon på sistone även berättat för mig."Sometimes I send money to mother and father". Men hon skickar alltid en summa til sin dotter som föräldrarna tar hand om.

Hon säger att hon träffat många män i baren men säger att det är jag som har fångat hennes hjärta..

Till detta kommer att hon vart i en bil olycka nån månad eller två innan jag träffade henne och hon är halvt borta ibland när jag ringer pga av smärtstillande(nej hon är ej narkoman, jag var med henne i Thailand och har sett det med mina egna ögon skrapsåren från olyckan). Är bara orolig att det e valium eller annan skit hon fått av thai läkare. Hennes kompis som körde hamnade i respirator. Jag vill ha hit henne till en svensk läkare.

Hon har haft ångest för att lämna Thailand och hon säger att hon är rädd. Då hon lägger all sin tillit till mig som hon träffat i 2 veckor o pratat i telefon med några månader så kan jag förstå det. Hon har mycket mer att förlora än jag. Jag skulle vara mer orolig om hon ej var rädd.

Liksom själva grejen är att

1. Skulle jag data en prostituerad svenska ? Aldrig i livet. ---- Jag ser henne ej som prostituerad. Speciellt då hon aldrig frågat efter pengar.

2. Kan jag lita på henne? Jag litar på henne förutom när det gäller pengar, men jag litar inte på nån tjej när det gäller pengar.

3. Kan jag ge henne ett lyckligt liv i Sverige.

4. Stämmer det att hon kan tänka sig att börja plugga i Sverige om hon kommer hit.(Har förklarat för henne att hon borde studera 3-4 år när hon kommer hit)

5. Kan hennes dotter följa med till Sverige.

6. Det tar tid att lära känna en person och kan man lära känna någon under 6 månader i Sverige...

Jag har inte nån möjlighet alls att flytta till Thailand o lära känna henne där i 6 månader, jag har inget kapital för detta och kan ej ta tjänste ledigt. Jag förstår att vi måste ta det långsamt, men inte så himmla lätt =)

Jag har försökt hitta lyckliga historier med bar tjejer på nätet, men av nån anledning så hittar jag inga historier bara referenser. "som jag vet en som gifte sig med bar tjej o de levt lyckliga i 20 år". Men jag hittar en jäkla massa skräckfall om hemska människor, men kan verkligen alla bar flickor var likadana?

Jag är förlorad och det enda jag känner är att jag får acceptera att jag kanske kommer bli sol och vårad av en Thailändsk kvinna eller kommer bli den lyckligaste person på denna jord.

Jag tror inte att du är förlorad. Du är förälskad, men verkar ändå (ett tecken är ditt inlägg !!) vara på väg att tillfriskna. Annars skulle du inte ha skrivit detta.

Oavsett nation/kultur så finns det alltid människor som vet vilka "knappar" de skall trycka på när de finner ett lätt offer.

Vad gäller dina frågor:

1. Hon har inte bett om pengar, men du ger ändå. Du smartare än hon ?

2. Nej. Du verkar redan tvivla.

3. Hon kan få ett lyckligt liv i Sverige efter att du sett till att hon fått PUT. Men kanske inte du.

4. Plugga ? Vadå ? Thaimassage direkt ?

5. Javisst

6. Hon har dig redan i sina händer utan att du reflekterar över din framtid. Vad ska man svara på det ?

Detta är lite elakt.

Du kan ju lätt ställa dig själv frågan framför spegeln

Du 31: stor framgång hos kvinnor i0 Sverige ??

Hon 25: stor framgång hos män i Sverige ?

Inte förlorad. Tänk.

Som parentes vill jag säga att hon kanske är försiktig, efter alla skriverier i Thailand om hur svenska män lurar thailändska kvinnor att komma hit vartefter dom hamnar i prostitution och slaveri.

Det finns skitstövlar på båda sidor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag var nästan förlorad i en bartjej en gång.

Dock på andra resan kom jag på bättre tankar.

Inte för att hon var dålig. Hon gjorde bara sitt jobb och dra in cash för familjen.

Finns säkert många OK tjejer och hitta där men svårt.

Ta det lugnt här.

Kan inte ge råd då du måste känna dig för.

Känn dig för väl och då menar jag inte med grejen mellan bena :whistle:

Finns jättemånga andra generationens Thailändska släkt/vän besökare som söker man här i Sverige.

Offta utan barliv i bagaget.

"Om pengarna tas ut i Koh Samui så får jag väll dra till Bangkok och försöka hitta en vanlig tjej när man ändå har köpt biljett, hur man nu hittar en "vanlig tjej". Allt man läser om på nätet är ju att alla thai tjejer blåser Farangs."

Garanterar att det finns fullständig otrolig stort antal tjejer med vanlig arbete som vill träffa Farang.

Vid varje resa är det en massa som frågar vid olika släktbesök.

I barer så hittar du ofta bara en klientiel.

Prata med folket( menar ej Fixare taxi mm) så kanske du hittar någon med hjärtat som slår i takt med din.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Link to comment
Dela på andra sajter

Orkar du med de stora skillnader i kultur o antagligen låga utbildningsnivån hon har så kör på, men var

mycket försiktig. Det kan bli en del socialt handicap för henne i din omgivning i sverige.

Men det är ju klart det finns många Thai barhoror o Torsk på tallin gubbar här som ni kan umgås med

på thaifester.

Tycker du ska läsa den här länken

http://www.stickmanbangkok.com/Reader/reader1803.htm

Ändrades av erik-sson
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...