Jump to content
IGNORERAD

ela idiota schwedish mit bar girl?


ghostr

Recommended Posts

Grejen är att jag sa att jag ville bygga hus men hon sa " kan vi inte vänta så att vi lär känna varandra mer så vi vet vad vi vill" jo sa jag men jag vill att saker ska hända snabbt i mitt liv, så vi köpte 2 rai av hennes farmor för 6000skr, huset blir 100-120kvm med en liten pol, vad har jag att förlora, ingenting förutom pengar som bara är en siffra i livet. Hennes farsa är husbyggare å farmare till vardags.

Jag är nöjd å det är hon å,,HAHAHA skämt åsido så tycker jag att man ska unna sig nåt här i livet å varför inte en kåk i Thailand

Jag hoppas Du skämtar!

En liten kåk på 120 kvm, det är en SATOOOR kåk i dom byggderna, och, ta det som en vänskaplig hint, var där när Du bygger, annars lovar jag att det blir rätt mycket knas.

Att bygga en liten pool är både dumt och bortkastat, vem har kunnskap om poolskötsel när Ni är i Sverige, om man skulle satsa pengar på nåt, så gav det rätt lågt odds att det blir en ankdamm om Du inte är på plats.

Men, lycka till, det är inte många gånger i livet man startar ett sådant projekt så kör på, men kör med säkerhetsbältet hårt knäppt över plånboksfickan, annars drar det iväg.

Hade gott

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 319
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • conservator

    55

  • Baa

    34

  • måne

    12

  • Avregistrerad clion

    12

Mest aktiva i denna tråd

Grejen är att jag sa att jag ville bygga hus men hon sa " kan vi inte vänta så att vi lär känna varandra mer så vi vet vad vi vill" jo sa jag men jag vill att saker ska hända snabbt i mitt liv, så vi köpte 2 rai av hennes farmor för 6000skr, huset blir 100-120kvm med en liten pol, vad har jag att förlora, ingenting förutom pengar som bara är en siffra i livet. Hennes farsa är husbyggare å farmare till vardags.

Jag är nöjd å det är hon å,,HAHAHA skämt åsido så tycker jag att man ska unna sig nåt här i livet å varför inte en kåk i Thailand

Hennes farsa är husbyggare och farmare.

Jo jag tackar jag, det har jag erfarenhet av, så nu får inte frugans familj slå i en spik eller dra ett penselstreck om inte jag är på plats och ser vad dom gör, för dom har mycket ideer om saker och ting som dom inte begriper

Men lycka till Forden

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 Bygger inte åt henne, bygger åt oss

2 Tycker inte om svenska tjejer då dom är tråkiga

3 Ska inte gifta mig

4 Japp förstagångsresenär men har umgåtts med thaipople i 4 år här i sverige så jag vet hur dom funkar, var ihop med en thaitjej förra året

5 Alla har vi olika tänkande här i livet å det är väl tur det

6 Jag är en människokännare om man säger så

Poängen i det hela är att jag är happy över situationen

Hoppas att mina svar har hjälpt till att stilla nyfikenhete hur jag tänker

Du behöver inte försvara dig mot dom få idi*terna här på forumet, En del är så jävla avundsjuka att dom trashar alla som har något roligt eller positivt i sina liv att berätta. Önskar dig lycka till och hoppas allt funkar för dig. Du kommer säkert gå på en del minor men du verkar ändå veta vad du vill och det borde räcka för att framtiden skall bli bra för dig.

Never give in--never, never, never, never, in nothing great or small, large or petty, never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy.

Link to comment
Dela på andra sajter

Avundsjuka? Killarna försöker bara hjälpa en som har kommit helt fel. Det säger sig själv att tjejen inte älskar han för 5 öre. Kärleken kommer tidigast efter 1 år. Man ska naturligtvis inte betala det första året (endast mycket lite) för annars vet man inte om hon gillar mig eller mina pengar. Mr Ford har börjat exakt så man inte ska göra. Torskar är vi alla men den absolut största Torsken är han som bygger ett hus till familjen. Dom flesta som gör det är aldrig själv i huset eftersom där är bara Thaifolk. I huset kommer hela familjen att bo så var farangen ska sova kan bli lite svårt. Bygger till oss? Det är familjens mark o hus så när pengarna är slut så är du aldrig välkommen där mer. Katten hjälpa inte stjälpa. Tror inte Mr Ford är så korkad som han skriver utan vill få folk på forumet att hojta till. Men den siste idi*ten är inte född.

Link to comment
Dela på andra sajter

Du behöver inte försvara dig mot dom få idi*terna här på forumet, En del är så jävla avundsjuka att dom trashar alla som har något roligt eller positivt i sina liv att berätta. Önskar dig lycka till och hoppas allt funkar för dig. Du kommer säkert gå på en del minor men du verkar ändå veta vad du vill och det borde räcka för att framtiden skall bli bra för dig.

Det var väl inget försvarstal utan han svarade bara på några funderingar som jag hade.

Ett sådant beteende är så främmande för mig och därför blev jag nyfiken på hur man tänker i hans situation. Han svarade på ett bra sätt och jag får vara nöjd med det svaret även om jag fortfarande anser att det är på tok för tidigt i deras relation att ta ett så pass drastiskt och ekonomiskt stort beslut. Men det är hans val och vi andra kan inte göra mer än att hoppas att det kommer att gå bra för honom.

Vad gäller "avundsjuka" och "trasha" så är du ju inte helt främmande för det själv eller hur:

Ställ motkrav, Skicka inte pengar planlöst till henne utan att hon visar upp nått i gengäld.

Hon har fått pengar till Pass, Be henne scanna in passet och maila dig det (Säg att du behöver det för att skriva visa pappren eller nått). Du måste använda liknande metoder för att få henne inse att du inte kan mjölkas. Dessutom så lugnar det ditt samvete.

Om du blir lurad eller inte är upp till dig. Att skicka ner pengar till mat får du nog bara acceptera (Då håller ju hon sig borta från barerna) och då kan du ju max bli lurad på 1000 sek per månad vilket du nog klarar, Men det kan bli svindyrt om du skickar ner pengar till allt annat. Neka pengar till allt annat tills ni känner varandra bättre, Alla omkostnader med resan hit måste du ju självklart betala. Men betala inte henne utan betala flyg, försäkringar, Resa + Hotell bkk vid visum ansökan mm direkt till dom ni anlitar. Boka det själv åt henne eller anlita nån firma som är van att sköta sånt här.

Önskar dig lycka till, Vad du än gör så måste du bestämma dig nu. Kör loppet fullt ut eller dumpa henne.

Men det är väl skillnad på vem det är som kommer med synpunkter. Dina synpunkter och goda råd är naturligtvis så oerhört mycket bättre och mer värda än de futtigheter vi andra ägnar oss åt.

Eller? :no:

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden 34 skriver.

4 Japp förstagångsresenär men har umgåtts med thaipople i 4 år här i sverige så jag vet hur dom funkar, var ihop med en thaitjej förra året

Det är 21 år sedan jag var i Thailand första gången, levt loppan i Thailand i många år, träffade frugan 1996, är gift med henne sen år 2000 och är så fortfarande.

Frugan har varit i Sverige i 12 år. Men jag blir än idag ibland inte klok på hur hon tänker och fungerar, speciellt när vi är i hennes hemby i Isaan.

Men jag har lärt mig att inte brusa upp och jag tar det med ett leende för hon är så jäkla go, dessutom före detta en bartjej

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Forden 34 skriver.

4 Japp förstagångsresenär men har umgåtts med thaipople i 4 år här i sverige så jag vet hur dom funkar, var ihop med en thaitjej förra året

Det är 21 år sedan jag var i Thailand första gången, levt loppan i Thailand i många år, träffade frugan 1996, är gift med henne sen år 2000 och är så fortfarande.

Frugan har varit i Sverige i 12 år. Men jag blir än idag ibland inte klok på hur hon tänker och fungerar, speciellt när vi är i hennes hemby i Isaan.

Men jag har lärt mig att inte brusa upp och jag tar det med ett leende för hon är så jäkla go, dessutom före detta en bartjej

Dej är det synd om Dig Stefan som inte fick träffa en "normal". :crazy:

I vårt område bor det ett drygt 10 tal "faranger" och stackars dom, bara 3-4 st har "normala" damer, några har t.o.m. gift sig med dom, stackars dårar, blir nog fattighjälpen inom kort.

Men, vanu? Dom har ju varit gifta flera år och har barn ihop och.så kan det väl inte gå till, nu rasar ju världsbilden, HJÄLP!

Baa(ra skojar lite)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag har lärt mig att inte brusa upp och jag tar det med ett leende för hon är så jäkla go,

Det händer att man känner en sån frustration när det blir så knasigt men enlig henne är det fullt normalt.

Man måste ta det med jämnmod och försöka se det ur hennes perspektiv och inte brusa upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var det din första resa som du fastnade för din bartjej!

Ett råd i all välmening, Du får nog citera eller nämna den Du frågar, annars blir det lite svårt att veta vem som Du förväntar Dig svar av.

Ba

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa!!

Tekniken att skaffa barn är väl inte så unik, det föds flera barn om dagen! en del får det bra andra inte!

så.. inga rasade världsbilder, det där med att föda barn är ju bara normalt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Baa!!

Tekniken att skaffa barn är väl inte så unik, det föds flera barn om dagen! en del får det bra andra inte!

Du får inte bjuda på så här enkla,,,,,Hur tog Dina föräldrar det när dom fick Dig?,,,,,, :drinks:

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Den tog inte alls, men du har lagt upp en riktig straffspark till mig som jag just nu är för ödmjuk till att avfyra!

men tack de tog det nog bra, även så än idag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Stefan!

ja du conservatorn, du kan ju läsa mitt inlägg innan du ställer nästa fråga

jag levde loppan i många år i Thailand och filippinerna innan jag träffade frugan

Ändrades av stefan5300

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, ja det är inte speciellt lyckat att brusa upp! det är en konst i sig att kunna ta det lugnt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Sorry Stefan, jag satte inte igång att räkan förrän nu så jag ser att det var några år uatn fru också!

Link to comment
Dela på andra sajter

ok, ja det är inte speciellt lyckat att brusa upp! det är en konst i sig att kunna ta det lugnt!

Men ibland lyckas man inte behålla lugnet så då är det bäst att gå ut och lugna ner sig innan man försöker lösa det.

Annars är det lätt att man säger saker som man inte skulle säga i ett lugnt stadium och ångra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Ja vad ska man säga??????

Jag tycker så här...

Ni som sitter å klankar ner på förhållanden med thaitjejer måste ha lite dåligt självförtroende och erfarenheter, jag själv har ett bra sådant å har man inte det kommer man ingensatans här i livet å därför vågar man inget.

Har en limousinefirma å kör i helgerna å det ger förbannat bra pengar, sen har jag en plåt å lackfirma för bilar sen bygger jag harleys åt kunder.

Ang ringa billigt så tycker jag det är onödigt att kasta bort pengar, jag kastar inte bort pengar om jag bygger ett hus då jag har tillgång till det om det skulle skita sig med henne, finns hyresavtal på marken så då delar vi boendet,

Ringer för ca 3oo skr om dan så det blir en slant,

Sen tycker jag att lite positivitet på forumet skulle inte skada

Link to comment
Dela på andra sajter

Du verkar vara busy och det är klart att du skall tjäna därefter, 300 spänn om dan det skall du nog kunna banta hoppas jag, så kan du bygga hus på fler ställen i TL.

Positivitet ++

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Forden34

Att bygga hus där jag ska göra kostar inte mycket, min kalkyl ligger på 100 000

Ca: 3 mil utanför Tak in mot bergen, tjejen hörde vad det skulle kosta att dra fram ström å vatten det skulle gå på 600-1000 spänn å det är inte dyrt, arbetskraften är gratis då alla i byn hjälper till med det mesta, jag har sett husen som svärfar byggt å det var inte illa må jag säga

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja vad ska man säga??????

Jag tycker så här...

Ni som sitter å klankar ner på förhållanden med thaitjejer måste ha lite dåligt självförtroende och erfarenheter, jag själv har ett bra sådant å har man inte det kommer man ingensatans här i livet å därför vågar man inget.

Har en limousinefirma å kör i helgerna å det ger förbannat bra pengar, sen har jag en plåt å lackfirma för bilar sen bygger jag harleys åt kunder.

Ang ringa billigt så tycker jag det är onödigt att kasta bort pengar, jag kastar inte bort pengar om jag bygger ett hus då jag har tillgång till det om det skulle skita sig med henne, finns hyresavtal på marken så då delar vi boendet,

Ringer för ca 3oo skr om dan så det blir en slant,

Sen tycker jag att lite positivitet på forumet skulle inte skada

Är du inte ett troll så tycker jag synd om dig, fast det gör jag nog ändå.

Skapa en egen tråd.

Ändrades av keptang
Link to comment
Dela på andra sajter

jag kastar inte bort pengar om jag bygger ett hus då jag har tillgång till det om det skulle skita sig med henne, finns hyresavtal på marken så då delar vi boendet,

Nja tror i så fall du blir en unik farang om du lyckas behålla hus o mark vid separation!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...