Jump to content
IGNORERAD

Glom inte Julakattalogen


born41

Recommended Posts

Lite om mina upplevelser nar jag skall handla.

Skulle mala om ett rum och jag skred till verket med en inkopsrunda.

Jag bor utmed vag 3 altsa mellan Rayong och chantabori.

Akte till ett rejalt stort sammhalle(liten stad?) med massor av affarer.

1 Fargskrapa. trots besok i 5 affarer som salger malafarg och att jag hade julaqkattalogen med sa gick det inte att uppbringa nagan.

2 Klickskrapa(rakbladshallare)hade dom ingen susning om

Fonsterputsskrapa - had dom inte och viste inte vad man kunde kopa ,till fonsterputsning.

3 MIRAKELTRASA - BLEV HANVISAD TILL TEMPLET

4 Maskeringstejp -sma rullar med 12 meter mot 50 m hemma

5 Farg och blandning till ratt kulor - inga problem

6 Skiftnyckel medelstor fans inte - bara riktigt liten eller bamsestor (2-MANS)VAR TVUNGEN ATT KOPA EN POLYGRIP.

7 Tackpapper till golvet fans inte. Kopte 5 kg begangnade dagstidningar for 50 Tbh

Kostnadredovisning kommer om ett par dar.

Gick till TMB och ville oppna konto men dom vagrade for jag har bara 1-arsvisa och inget arbetstillstand

Born 41 som ar i arbetstagen trots avsaknad av arbetstillstand.

Link to comment
Dela på andra sajter

Förstår inte en del personer som tror att dom befinner sig i Sverige.

Öppna konto på en Thai-bank:

Ban Phe där finns Bangkok Bank.

Ta med dig passet, och ett papper med din adress.

Tar max 15 minuter.

Målerisaker,

har du försökt med att besöka "Global" i Rayong ?

I Ban Phe finns det annars 3 olika affärer som kan hjälpa dig med dina behov,

dock kanske inte fullsorterafe utefter Jula-katalogen,

men dom finns där.

Du har inte annars försökt att lyssna med grannar eller bekanta hur dom har gjort ?

Försök att förstå att du befinner dig i Thailand och inte i Sverige.

Här görs saker och ting på ett lite annorlunda sätt som kanske inte stämmer med din egen uppfattning,

om du inte kan förstå det, så undrar jag vad du gör här ?

MVH

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhalsenm - varfor forsoker du mastra mig och pasta nagot jag alldrig skrivit? Jag betraktar ditt inlagg som ett personligt pahopp som borde tas bort av moderator

Jag vet mycket val att det ar skillnad pa Thailand och swerige men jag tror att en del vill veta hur get kan ga till.

8 mil till Rayong och Bahnphe gor inte dom orterna till forstahandsval.

For dom som inte beharskar Thai flytande kan det vara nog sa svart att bli expiderad det man soker.

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhalsenm - varfor forsoker du mastra mig och pasta nagot jag alldrig skrivit? Jag betraktar ditt inlagg som ett personligt pahopp som borde tas bort av moderator

Jag vet mycket val att det ar skillnad pa Thailand och swerige men jag tror att en del vill veta hur get kan ga till.

8 mil till Rayong och Bahnphe gor inte dom orterna till forstahandsval.

For dom som inte beharskar Thai flytande kan det vara nog sa svart att bli expiderad det man soker.

:whistle: Ska bli kul att följa denna tråd. :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhalsenm - varfor forsoker du mastra mig och pasta nagot jag alldrig skrivit? Jag betraktar ditt inlagg som ett personligt pahopp som borde tas bort av moderator

Jag vet mycket val att det ar skillnad pa Thailand och swerige men jag tror att en del vill veta hur get kan ga till.

8 mil till Rayong och Bahnphe gor inte dom orterna till forstahandsval.

For dom som inte beharskar Thai flytande kan det vara nog sa svart att bli expiderad det man soker.

Jag behärskar inte Thai flytande, men jag har inga som helst problem med att inhandla olika saker,

allt bygger på att man visar en viss ödmjukhet samt inte kommer in i någon affäär klädd i Singhalinne och

shorts.

Förra året renoverade vi ett hus i Rayong utan några som helst problem,

bara att låta allt ta sin tid och inte börja mästra folk runt omkring dig,

så ska du se att allt går bra.

Att försöka visa upp "Jula-katalogen" och peka med hela handen fungerar inte här i Thailand,

möjligen i Svedala.

Men eftersom du tycks ha nära till Klaeng så går det lika bra med Bangkok Bank i Klaeng för att öppna konto.

Exakt samma procedur som i Ban Phe.

Global finns mig veterligen oxå i Klaeng om du bara orkar se efter.

Du får gärna anmäla mig till "fodervärdarna" om du mår bättre av det.

Ska bli kul att följa denna tråd

BanFang

Glöm inte bort att poppa lite popcorn samt att sätta ölen på kylning.

Ändrades av slaskhasen
Link to comment
Dela på andra sajter

Slasken, fan vad du hugger...

Trådskaparen menade inget illa

Kan så vara att han inte menade någor illa i första inlägget,

men "hatar" sk. personer som tycker synd om sig själva bara för att det inte fungerar som i Sverige.

I det området trådskaparen kommer ifrån finns det massvis med svenskar som kan förklara för honom hur det

brukar fungera i det här landet,

men då vet ju alla om vem det är.

Stoltheten plus att svenskar vet bäst genomsyrar hans första inlägg.

Fick lära mig för många år sedan att med ett stort leende samt hiinkvis med ödmjukhet så kommer man

långt här i Thailand.

:suicide:

Link to comment
Dela på andra sajter

allt bygger på att man visar en viss ödmjukhet samt inte kommer in i någon affäär klädd i Singhalinne och shorts.

Ödmjukhet???

Ang. åtgärd som moderator, så kommer ingen sådan ifrån mig just nu. Men kanske slaskhasen bör söka på wikipedia om innebörden av just ödmjukhet.:whistle:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ödmjukhet???

Ang. åtgärd som moderator, så kommer ingen sådan ifrån mig just nu. Men kanske slaskhasen bör söka på wikipedia om innebörden av just ödmjukhet.:whistle:

Surin samma mening som dej Ha Det Gott!!!!

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe

Det går inte för sig att skriva lätt humoristiska inlägg, det skall vara sakligt och utan Julakattalog, annar blir man hatat och utpekad som Singhalinneklädd slashas.

Har möjligen "slaskhasen" kollat sig i spegeln.

Vadan denna hätshet, ta Dig en bärs och var som "Singhamannen" slö slapp och likgiltig.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

HeHe

Det går inte för sig att skriva lätt humoristiska inlägg, det skall vara sakligt och utan Julakattalog, annar blir man hatat och utpekad som Singhalinneklädd slashas.

Har möjligen "slaskhasen" kollat sig i spegeln.

Vadan denna hätshet, ta Dig en bärs och var som "Singhamannen" slö slapp och likgiltig.

he he

håller me di där men jula funkar skit bra uppe isaan

Link to comment
Dela på andra sajter

Slaskhalsen är galen, ingeting fungerar i Thailand.

UTOM förmodligen singhalinné och shorts.

Ser slaskhalsen framför mig en tråkig gubbe med begie långbyxor och förmodligen 43 buddha amuletter runt halsen...

Själv lösar jag liknande borns problem med några bira till frukost, då spelar inte det så stor roll.

Erkki

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett litet inlagg for dom som inte har atit taggtrad till frukost eller har en mycket begransad lasforstaelse.

Kostnadsammanstallning for att mala ett stort rum pluss kok med matplats samt badrummet.

Jag har farg kvar som nog racker till halva garaget invandigt.

A) Verktyg

Liten roller 15

Skaft till dito 65

Stor roller med skaft 60

Rollerkar 50

2 st penslar 45

2 st stalborstar 70

Slippapper 40

5 kg beg. tidningar 50

8 rullar maskeringstejp 160

Platmask till takvingkeln 40

------------------------------

Summa for verktyg 495 Tbh

2X3 liter takfarg 460

2X9 liter vaggfarg 2900

1 burk silverspray 50

---------------------------------

Totalt for farg 3 410 Tbh

For hela projektet 3 905 Tbh

Born 41 som inte ar ilsk pa nagom men tycker att vissa ar omkansvarda

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Slaskhasen möjligen vara denna Farang som man har hört talas om men aldrig sett?

I en mkt gammal bok går han under namnet Messias alternativt Jesus.

Att aldrig ha några problem i Thailand så bör han vara ganska ensam om.

Men det är kanske så att "fina" kläder löser allt:

Svarta knästrumpor med sandalar, långbyxor, vit skjorta och kofta...

Men vänta lite nu, det är ju Stig-Helmer!

born41: Kul att du postar lite angående renoveringar i Thailand. Alltid kul att läsa.

Med mycket vänliga Hälsningar PTG.

"Some play hard to get, I play hard to want"

Link to comment
Dela på andra sajter

Underbart att nagon forvirrad stackare hojtar om att TS tror sig vara i Sverige och hanvisar sedan till det skandinaviska ghettot Ban Phe. Spenderade just en vecka dar (inte helt frivilligt) och har stott pa fler svenskar under denna tid en jag gjort under 5 ar i Bangkok.

Julakatalogen kan vara ngt - sjalv anvande jag en Claes Ohlsson dito for diverse inkop som skulle goras med mkt lyckat resultat for en tid sedan. Har for ovrigt bestallt en baddsoffa samt ett matsalsbord efter IKEA-katalogens bilder - blev alldeles stralande.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll resväskan med samtliga kataloger före avresan. Då behöver ni bara peka och inte säja ett ord på tre månader.

Lär er thai för f-n ! :clapping:

Ändrades av Burken
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behärskar inte Thai flytande, men jag har inga som helst problem med att inhandla olika saker,

allt bygger på att man visar en viss ödmjukhet samt inte kommer in i någon affäär klädd i Singhalinne och

shorts.

Tänkte måla lite och köpa en pensel, tror ni det räcker med kostym eller måste man ha smoking ?

bor i Korat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll resväskan med samtliga kataloger före avresan. Då behöver ni bara peka och inte säja ett ord på tre månader.

Lär er thai för f-n ! :clapping:

Tror att en Slitz kanske räcker. Fast det kanske måste vara en väl utvald Slitz, men det ska räcka... ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll resväskan med samtliga kataloger före avresan. Då behöver ni bara peka och inte säja ett ord på tre månader.

Lär er thai för f-n ! :clapping:

Försökt, men kan upplysa att det är inte speciellt lätt för någon med lite hörfel, för många snarlika betonigar.

Däremot är ju bilderna likadana, även för en halvblind.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fyll resväskan med samtliga kataloger före avresan. Då behöver ni bara peka och inte säja ett ord på tre månader.

Lär er thai för f-n ! :clapping:

Hur javla bra thai jag an pratar kommer jag aldrig kunna forklara tex. hur en specifik soffa som jag vill ha gjord ser ut for en mobelsnickare - jag skulle inte kunna gora det pa svenska heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...