Jump to content
IGNORERAD

Min fru är dåligt uppfostrad


Niro

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    13

  • Avregistrerad clion

    7

  • Odin

    7

  • svarten

    6

Mest aktiva i denna tråd

När frugan kom till mig i Sverige så kollade hon in mina ritualer på morgonen innan jag stack stack till jobbet.

Så efter ett par dagar när jag vaknade på morgonen så var frukosten framdukad, kaffet kokt, morgontidningen låg på bordet, jobbarväskan klar och till och med tandkräm på tandborsten, men det var nästan för bra.

Men det tog inte så många månader innan man fick fixa med det själv igen när hon började skolan och jag fixade ett städjobb till henne.

Men tvättade kläderna under dom 12 åren hon var i Sverige gjorde jag, men hon tog om hand tvättkorgen med dom torra kläderna och strykningen.

Exakt det hände mig också när min fru kom på besök första gången till Sverige.

Jag sa åt henne att hon kunde gå till sängen igen men hon försökte flera gånger under första veckan.

Men jag vill ha min "ritual" på morgonen för mig själv för att komma igång och smygstarta dagen.

Så nu ligger hon kvar i sängen och låter mig sköta mig själv på morgonen.

Men en sak går inte ta ifrån henne och det är lagandet av alla matlådor.

Jobbar jag em så har jag minst 4st med mig till jobbet och hon vägrar låta mig göra dom.

Det har hänt nångång men då tar hon det som en förolämpning att hennes mat inte duger.

Så det Niro besktiver upplever inte jag det alls utan hon gör sitt bästa för att jag ska må bra och vice versa.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns de där tjejerna som damerna på FL skriver om? De som är uppfostrade till att behaga mannen!

Min fru tar aldrig ut soppåsen och ibland så smaskar hon när hon äter. Hon kan tjura över småsaker och det är alltid mitt fel om det inte blir som hon tänkt.

Jag tvättar lika ofta som hon men jag måste alltid stryka mina skjortor själv.

Inte häller går hon och tränar ”het strippdans” så som de Svenska tjejerna, enligt Aftonbladet gör.

Alla mina vänner här i Thailand har haft samma otur. Ingen har lyckats träffa någon utav de här tjejerna som är uppfostrade till att behaga mannen.

Vi är alla väldigt glada för våra fruar och visst behagar de oss. Men inte alls så som damerna på FL tror

Hej Niro!

Det är inte bara FL; även här på MPR skrivs det väldigt mycket om de 33 miljonerna thailändskorna som samtliga betjänar sina män som änglar helt olikt sina svenska systrar som kräver att männen gör hälften av allt hushållsarbete. Flera skribenter uppger att etnicitet är det enda kriteriet som de använder när de väljer hustru.

Jag, som du, har inte heller upplevt sådana normalt uppfostrade thailändskor. Hemma hos mig är det skitigt och båda sliter för att upprätthålla en viss hygienisk minimumnivå. I hustruns hemby där vi vistades i flera månader i somrar verkar det att många av dessa män hade också dåligt uppfostrade fruar, systrar och mammor. Överallt var det män som tog hand om barn, tvättade kläder, osv.

Till detta mycket konstigt fenomén har jag även upplevt samma sak bland svenskorna. De flesta av våra fruar, flickvänner, döttrar, mödrar, mormödrar, väninnor, kvinnliga arbetskamrater, osv. är också väldigt dåligt uppfostrade.

Bara en tredjedel av svenskorna är överviktiga. Konstigt - alla svenskor ska ju vara blekfeta! Varför äter de för dåligt för? Majoriteten av svenska männen är ju överviktiga.

Vidare är svenskor "lösaktiga" som bara den. Svenskor har ganska många sexpartner under sitt liv. Vidare får pingstvänner blunda när undersökningar visar vilken andel av svenskor är otrogna. Mycket skumt eftersom vi alla VET att det är sanning att svenskor tycker inte om sex pga jämnställdheten!

Vidare är de dåliga rabiata ultrafeminister. Partiet FI fick inte ens tillräckligt mycket intresse för försöka starta verksamheten. Partier som Kd och Sd som däremot önskar bevara en mera konservativa roll för kvinnan får däremot en mätbar del av de kvinnliga rösterna i landet. År efter år får kvinnorna i Sverige mindre lön för samma jobb som utförs av män utan att klaga alltför mycket. Eftersom de utgör majoriteten av väljarna skulle de kunna kväva en omedelbar förändring. Men i stället visar de anmärkningsvärt tålomod och avvaktar de på den nuvarande långsamma utjämningstakten. Fortfarande är det kvinnorna i landet som har huvudansvaret för barnen och övrigt hushållsarbete enligt SCB:s undersökningar. Vad är det som händer med uppfostran av det kvinnliga könet i Sverige?

Hur kommer det sig att just du och jag råkar ut för så många ouppfostrade kvinnor?

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

acmed00

Du tillhör undantagen, skulle tro att du bor i en mindre ort eller på landet.

Skulle vilja se vad du säger om din man träffar en thai, vad du skulle säga då.

På fråga 1 så är svaret JA.

På din andra fråga så svarar jag med att om min man skulle lämna mej för en Thaitjej så skulle

jag reagera på samma sätt som om han lämnade mej för en svensk. Besviken,ledsen,förbannad m.m.

Jag har Thaitjejer som svägerskor, min Far har haft ett antal fd.thaitjejer. Thaitjejer

är inte något främande för mej.

Kanske jag är en av dom få som tillhör undantagen, vet inte det får ni andra avgöra.

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

...likheter, men en thaitjej tar mer hand om sin kille det är bara så det har med kultur och uppväxt att göra..

Det mesta du skriver nerike är väldigt bra men väldigt okontrevesionellt. Vad jag tror ST upplever som kontreversionellt och omdiskuterat på Fl är den citerade meningen ovan.

vad är egentligen 'tar hand om'? Det gör vi väl alltid. tar hand om vår partner vare sig vi är man eller kvinna, Thai svensk eskimå eller Pingvin?

Inget specifikt påhopp på dej utan bara uppmaning till en mer generell diskussion. vad är 'tar hand om mer'?

/mvh

Ändrades av mamma bäng fan pappa käng

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur jag har som har behållt min feta farangkärring. Så gräset är inte grönare på andra sidan jordklotet.

Har själv aldrig tvättat el skurat golv. :whistle: Jag som trodde att alla med thaflickor inte behövde göra något hemma. :crazy:

Så jag behåller tjockisen en stund till, :great:

FF

www.easi.nu

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Niro!

Det är inte bara FL; även här på MPR skrivs det väldigt mycket om de 33 miljonerna thailändskorna som samtliga betjänar sina män som änglar helt olikt sina svenska systrar som kräver att männen gör hälften av allt hushållsarbete. Flera skribenter uppger att etnicitet är det enda kriteriet som de använder när de väljer hustru.

Jag, som du, har inte heller upplevt sådana normalt uppfostrade thailändskor. Hemma hos mig är det skitigt och båda sliter för att upprätthålla en viss hygienisk minimumnivå. I hustruns hemby där vi vistades i flera månader i somrar verkar det att många av dessa män hade också dåligt uppfostrade fruar, systrar och mammor. Överallt var det män som tog hand om barn, tvättade kläder, osv.

Till detta mycket konstigt fenomén har jag även upplevt samma sak bland svenskorna. De flesta av våra fruar, flickvänner, döttrar, mödrar, mormödrar, väninnor, kvinnliga arbetskamrater, osv. är också väldigt dåligt uppfostrade.

Bara en tredjedel av svenskorna är överviktiga. Konstigt - alla svenskor ska ju vara blekfeta! Varför äter de för dåligt för? Majoriteten av svenska männen är ju överviktiga.

Vidare är svenskor "lösaktiga" som bara den. Svenskor har ganska många sexpartner under sitt liv. Vidare får pingstvänner blunda när undersökningar visar vilken andel av svenskor är otrogna. Mycket skumt eftersom vi alla VET att det är sanning att svenskor tycker inte om sex pga jämnställdheten!

Vidare är de dåliga rabiata ultrafeminister. Partiet FI fick inte ens tillräckligt mycket intresse för försöka starta verksamheten. Partier som Kd och Sd som däremot önskar bevara en mera konservativa roll för kvinnan får däremot en mätbar del av de kvinnliga rösterna i landet. År efter år får kvinnorna i Sverige mindre lön för samma jobb som utförs av män utan att klaga alltför mycket. Eftersom de utgör majoriteten av väljarna skulle de kunna kväva en omedelbar förändring. Men i stället visar de anmärkningsvärt tålomod och avvaktar de på den nuvarande långsamma utjämningstakten. Fortfarande är det kvinnorna i landet som har huvudansvaret för barnen och övrigt hushållsarbete enligt SCB:s undersökningar. Vad är det som händer med uppfostran av det kvinnliga könet i Sverige?

Hur kommer det sig att just du och jag råkar ut för så många ouppfostrade kvinnor?

Hälsning

Svarten

Hej Svarten

Vi har nog haft otur, eller tur!!

Jag har i alla fall aldrig träffat den här thailändska flickan som är uppfostrad till att behaga mannen. Kanske att hon finns!

Jag har inte häller träffat den där Svenska slampan som det pratas om i resten av världen. Den här blonda flickan som med tindrande blå ögon säger ja ja ja, och med sin fria uppfostran villigt tar alla män till sin barm. Kanske att hon också finns, kanske på ett full moon party på Kho Thao. Vem vet.

Hälsningar

Niro

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm. Möjligt är att jag är dåligt vaggad, men inte faen vart jag kär i en Thai för att ha en slav hemma.

En redig Karl reder sig själv och sina anhöriga.

C;D

Life's a piece of shit, When you look at it. Life's a laugh and death's a joke, it's true.  You'll see it's all a show. Keep 'em laughing as you go,.Just remember that the last laugh is on you

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm. Möjligt är att jag är dåligt vaggad, men inte faen vart jag kär i en Thai för att ha en slav hemma.

En redig Karl reder sig själv och sina anhöriga.

C;D

great.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken tur jag har som har behållt min feta farangkärring. Så gräset är inte grönare på andra sidan jordklotet.

Har själv aldrig tvättat el skurat golv. :whistle: Jag som trodde att alla med thaflickor inte behövde göra något hemma. :crazy:

Så jag behåller tjockisen en stund till, :great:

FF

Hej FF!

Du har säkert en mycket trevlig fru. Jag träffar mycket fina svenskor lika ofta som mycket fina thailändskor. Det är tur att varken du eller jag väljer hustru enbart efter etnicitet som en del av skribenterna här uppger att de har gjort. Det finns så många viktiga faktorer att tänka på. Det finns dessutom ruttna ägg hos både thailändskorna och svenskor.

Och av vad jag har erfarit är en hel del av thailändskor i Sverige tjocka också! Men vad gör det om det är en fin tjej! :):rolleyes:

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hm. Möjligt är att jag är dåligt vaggad, men inte faen vart jag kär i en Thai för att ha en slav hemma.

En redig Karl reder sig själv och sina anhöriga.

C;D

Bra sagt C;D!

En riktig karl låter sig inte serveras mat och kaffe som 10-månaders gamla bäbis. Hur mycket älskar en karl sin kvinna om han låter henne först jobba heltid med en lön långt under det som män tjänar för att göra samma sak för att komma hem och slava med att sköta hushållet. Detta medan han kräver att hon serverar honom öl när han sitter och tittar på TV!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej FF!

Du har säkert en mycket trevlig fru. Jag träffar mycket fina svenskor lika ofta som mycket fina thailändskor. Det är tur att varken du eller jag väljer hustru enbart efter etnicitet som en del av skribenterna här uppger att de har gjort. Det finns så många viktiga faktorer att tänka på. Det finns dessutom ruttna ägg hos både thailändskorna och svenskor.

Och av vad jag har erfarit är en hel del av thailändskor i Sverige tjocka också! Men vad gör det om det är en fin tjej! smile.gifrolleyes.gif

Hälsning

Svarten

Inte för att det hör till tråden men jag måste nog bara säga att du svarten e ett föredömme.du svarar bra i trådar o verkar ha koll i livet...plus till dej.

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Var finns de där tjejerna som damerna på FL skriver om? De som är uppfostrade till att behaga mannen!

Min fru tar aldrig ut soppåsen och ibland så smaskar hon när hon äter. Hon kan tjura över småsaker och det är alltid mitt fel om det inte blir som hon tänkt.

Jag tvättar lika ofta som hon men jag måste alltid stryka mina skjortor själv.

Inte häller går hon och tränar ”het strippdans” så som de Svenska tjejerna, enligt Aftonbladet gör.

Alla mina vänner här i Thailand har haft samma otur. Ingen har lyckats träffa någon utav de här tjejerna som är uppfostrade till att behaga mannen.

Vi är alla väldigt glada för våra fruar och visst behagar de oss. Men inte alls så som damerna på FL tror

hej Alla ,jag fick faktiskt lite massage första 2 åren hahaha ..myten med att Thai kvinna tar hand om Männen är just en Myt ,men frugans mamma är Thai ut i finger spetsen .jag brer mad stolthet själv mina mackor på morron o lagar farang mat med men Älskar henne (min fru )som hon är(Svenskare än jag)hahaha

hej alla glada.Thai är bäst

Link to comment
Dela på andra sajter

hej Alla ,jag fick faktiskt lite massage första 2 åren hahaha ..myten med att Thai kvinna tar hand om Männen är just en Myt ,men frugans mamma är Thai ut i finger spetsen .jag brer mad stolthet själv mina mackor på morron o lagar farang mat med men Älskar henne (min fru )som hon är(Svenskare än jag)hahaha

Ja svårare än så e det väl inte...fan ta tröga män som inte fattar.diablo.gif

Mvh Baabar great.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

hej Alla ,jag fick faktiskt lite massage första 2 åren hahaha ..myten med att Thai kvinna tar hand om Männen är just en Myt ,men frugans mamma är Thai ut i finger spetsen .jag brer mad stolthet själv mina mackor på morron o lagar farang mat med men Älskar henne (min fru )som hon är(Svenskare än jag)hahaha

Kan det inte vara så att alla historier om det fantastiska thailändskan som gör allt för sin man kommer under de första åren då hon först väntar på uppehållstillstånd och sedan på arbete? Självklart om hon sitter hemma utan att ha något att göra kan hon fixa fint i hemmet och längta på att gubben kommer hem. När hon sedan får jobb är hon precis som alla andra knegare.

Självklart om jag skulle vara arbetslös nu skulle jag också ha tid att fixa fint hemma och ta hand om min kvinna när hon kommer hem!

Hälsning

Svarten

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara så att alla historier om det fantastiska thailändskan som gör allt för sin man kommer under de första åren då hon först väntar på uppehållstillstånd och sedan på arbete? Självklart om hon sitter hemma utan att ha något att göra kan hon fixa fint i hemmet och längta på att gubben kommer hem. När hon sedan får jobb är hon precis som alla andra knegare.

Självklart om jag skulle vara arbetslös nu skulle jag också ha tid att fixa fint hemma och ta hand om min kvinna när hon kommer hem!

Hälsning

Svarten

jepp så åre

Mvh Baabar great.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan det inte vara så att alla historier om det fantastiska thailändskan som gör allt för sin man kommer under de första åren då hon först väntar på uppehållstillstånd och sedan på arbete? Självklart om hon sitter hemma utan att ha något att göra kan hon fixa fint i hemmet och längta på att gubben kommer hem. När hon sedan får jobb är hon precis som alla andra knegare.

Självklart om jag skulle vara arbetslös nu skulle jag också ha tid att fixa fint hemma och ta hand om min kvinna när hon kommer hem!

Hälsning

Svarten

Visst är det så Svarten,

Det känns lite svårt att kräva markservice av fru Chang då hon är fullt upptagen med sin egen verksamhet.

Men det löser sig ändå... dvs lägenheten får förbli något ostädad ;-)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst är det så Svarten,

Det känns lite svårt att kräva markservice av fru Chang då hon är fullt upptagen med sin egen verksamhet.

Men det löser sig ändå... dvs lägenheten får förbli något ostädad ;-)

Herr Chang har talat.

Ta o städa din late fa..diablo.gif

Mvh Baabar jap.gif

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet jag, det kanske har med respektive dams uppväxt att göra, men om jag skulle ta fram sopkvasten och börja städa skulle jag få onda ögat, min fru tar det som en förolämpning av "hennes" göromål. Inte städat bra nog åt sin make, usch på sig.

Däremot får jag gärna sopa undan spåner och annat skit om jag fått för mig att hobbyarbeta.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte vet jag, det kanske har med respektive dams uppväxt att göra, men om jag skulle ta fram sopkvasten och börja städa skulle jag få onda ögat, min fru tar det som en förolämpning av "hennes" göromål. Inte städat bra nog åt sin make, usch på sig.

Däremot får jag gärna sopa undan spåner och annat skit om jag fått för mig att hobbyarbeta.

Baa

När man har kommit till städning i ens Thai förhållande är man på hemma plan o behöver inte oroa sej om nått..crazy.gif

Mvh Baabar preved.gif

ps: nu ska jag fan ta en fet whisky drinks.gif hmmm o såg klockan...får bli en liten whisky blink.gif

Ändrades av Baabar

CHAANG THEE NANG

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

i somras vr frugans mamma här på besök 73år.ni skulle sett hennes ögon :blink: när jag gjorde storkok (gryta) diska mm mm

hon höll på å svimma.frugan va lika dan när hon komm hit för 5 år sen men nu har hon blivit lite bortskämd. :mellow: å hur

sjutton ska jag få henne till å bli som förut :haha::angry:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Ta o städa din late fa..diablo.gif

Mvh Baabar jap.gif

Hehe Baabar,

Visst är jag en lat patetisk figur... å andra sidan kan man ju fråga sig hur skinande rent det behöver vara i en bostad? Säger jag som gnäller på flugor i Isaan... tja några flugor har vi inte här, i vart fall inte på vintern.

Tycker mig märka att fru Changs standard sänkts en del i och med längre vistelse i Sverige. Eller kanske främst pga samboende med mig ;)

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sagt C;D!

En riktig karl låter sig inte serveras mat och kaffe som 10-månaders gamla bäbis. Hur mycket älskar en karl sin kvinna om han låter henne först jobba heltid med en lön långt under det som män tjänar för att göra samma sak för att komma hem och slava med att sköta hushållet. Detta medan han kräver att hon serverar honom öl när han sitter och tittar på TV!

Hälsning

Svarten

Det där var klockrent Svarten! Pluskarma! Jag hoppas det är ok om jag återger lite av det i en diskussion på FL. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...