Jump to content
IGNORERAD

Line


UglyFarang

Recommended Posts

Jag har haft en kompis på besök och han har skaffat Line för att kunna hålla kontakt gratis med sin fru som har åkt till Thailand och han blev mycket förvånad när Line krävde att få spela in samtalen!!

Utan att godkänna detta så medgavs inte möjlighet att ringa!!

Jag har själv sett detta när han var här idag på en fika.

Varför är det så, någon som vet?

 

Detta ger mej ganska kraftiga Orson Welles 1984 vibbar...

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 30
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • UglyFarang

    11

  • rolba

    3

  • Soengsang

    2

  • born41

    2

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

7 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag har haft en kompis på besök och han har skaffat Line för att kunna hålla kontakt gratis med sin fru som har åkt till Thailand och han blev mycket förvånad när Line krävde att få spela in samtalen!!

Utan att godkänna detta så medgavs inte möjlighet att ringa!!

Jag har själv sett detta när han var här idag på en fika.

Varför är det så, någon som vet?

 

Detta ger mej ganska kraftiga Orson Welles 1984 vibbar...

 

Använd appen Signal eller Whatsapp.

Signal är en öppen kod Samtal och text är krypterat 

Whatsapp är också krypterat men ägs av Facebook.

Så min rekommendation är Signal.

Signal går dessutom att använda som standard SMS app.

Så använder du bara en App.

Ändrades av Swift 4X4
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Swift 4X4:

Använd appen Signal eller Whatsapp.

Signal är en öppen kod Samtal och text är krypterat 

Whatsapp är också krypterat men ägs av Facebook.

Så min rekommendation är Signal.

Signal går dessutom att använda som standard SMS app.

Så använder du bara en App.

Kan han använda Signal i kombo med Line?

Jag är väl lite inne på att skaffa Line också för min sambo använder den mycket i kontakt med släkt och vänner så då slipper jag hålla på och ladda Amigos när hon är i Thailand utan mej.....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Line är faktiskt bra, bättre video o ljud kvalite än messenger. Men inte mycket använding i Norden. Vi kör messenger oss emellan Thailand - Swerige. Annars blir det mest Whatsapp med polarne här i norden, lätt att fixa grupper, men gruppsamtal bara med 4 st o samtal bara med telefon, inte iaptop.

Link to comment
Dela på andra sajter

51 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Kan han använda Signal i kombo med Line?

Jag är väl lite inne på att skaffa Line också för min sambo använder den mycket i kontakt med släkt och vänner så då slipper jag hålla på och ladda Amigos när hon är i Thailand utan mej.....

Tyvärr är det helt två olika system som går att använda bredvid varandra.

Röstsamtal och videosamtal i Signal har bra kvalitet samt att internet förbrukning är låg.

Det där med internet förbrukning är inte intressant i Sverige men åker man utomlands så spelar det roll.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 hour ago, UglyFarang said:

Jag har haft en kompis på besök och han har skaffat Line för att kunna hålla kontakt gratis med sin fru som har åkt till Thailand och han blev mycket förvånad när Line krävde att få spela in samtalen!!

Utan att godkänna detta så medgavs inte möjlighet att ringa!!

Jag har själv sett detta när han var här idag på en fika.

Varför är det så, någon som vet?

 

Detta ger mej ganska kraftiga Orson Welles 1984 vibbar...

 

Är det inte bara så att appen måste få tillgång till telefonens mikrofon och det uttrycks lite brutalt? 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Nicholas:

Är det inte bara så att appen måste få tillgång till telefonens mikrofon och det uttrycks lite brutalt? 

 

Det är möjligt men det stod "spela in ljud", tyvärr så tog jag ingen bild på texten, det var något liknande när han skulle skicka en bild men det minns jag inte riktigt.

Han dyker upp här imorgon igen så jag ska ta bild på skärmen då och lägga in.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

LINE suger batterier och en massa internet kapacitet.

Skräp 🗑 se till att stänga av den så den inte ligger och suger batteri i bakgrunden.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Rillex:

LINE suger batterier och en massa internet kapacitet.

Skräp 🗑 se till att stänga av den så den inte ligger och suger batteri i bakgrunden.

Enligt min data så drar Line ca 0,3% av mitt batteri dagligen och ca 9mb data per månad i bakgrundsdata. 

Och jag har i princip alltid Line på i bakgrunden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Rillex:

LINE suger batterier och en massa internet kapacitet.

Skräp 🗑 se till att stänga av den så den inte ligger och suger batteri i bakgrunden.

Köp en bättre mobil så slipper du bry dig om såna petitesser 

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Enligt min data så drar Line ca 0,3% av mitt batteri dagligen och ca 9mb data per månad i bakgrundsdata. 

Och jag har i princip alltid Line på i bakgrunden. 

Samma här, jag å frugan Linar varje dag och två dagar håller min Nokija i alla fall! Vid 10% kvar så laddar jag "batturi"!  

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev Nicholas:

Är det inte bara så att appen måste få tillgång till telefonens mikrofon och det uttrycks lite brutalt? 

 

Så, då har jag lite bilder på eländet.

 

PC020713.thumb.JPG.2e939fd9ce3a1b59832f4d30462c7dc6.JPG

Klickar man på "neka" så får man detta svar.

 

PC020714.thumb.JPG.77bc132625f982c6d3d445af6e31104b.JPG

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Så, då har jag lite bilder på eländet.

 

PC020713.thumb.JPG.2e939fd9ce3a1b59832f4d30462c7dc6.JPG

Klickar man på "neka" så får man detta svar.

 

PC020714.thumb.JPG.77bc132625f982c6d3d445af6e31104b.JPG

Fan, nu imponerade jag på mej själv när jag fick inlägget att bli som jag ville!!

Skål ta mej tusan!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Så, då har jag lite bilder på eländet.

 

PC020713.thumb.JPG.2e939fd9ce3a1b59832f4d30462c7dc6.JPG

Klickar man på "neka" så får man detta svar.

 

PC020714.thumb.JPG.77bc132625f982c6d3d445af6e31104b.JPG

Vad är problemet, det är inget som "Line" spelar in och laddar till någon server, det är ljud som bara du kommer åt, helt vanligt i många appar.

Absolut inget som inverkar på den personliga sfär.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

Vad är problemet, det är inget som "Line" spelar in och laddar till någon server, det är ljud som bara du kommer åt, helt vanligt i många appar.

Absolut inget som inverkar på den personliga sfär.

Det står klart och tydligt: "Vill du ge Line behörighet att spela in ljud"
Spela in betyder för mej att de spelar in för eget bruk, inte för att användaren ska kunna lyssna om och om igen.
 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Det står klart och tydligt: "Vill du ge Line behörighet att spela in ljud"
Spela in betyder för mej att de spelar in för eget bruk, inte för att användaren ska kunna lyssna om och om igen.
 

Ja, appen Line spelar in åt dig när du vill använda den funktionen, precis som man kan göra med de flesta liknande appar, messenger, whatsapp mm.

Det är inget som själva bolaget Line spelar in och sparar.

Det är för att du ska kunna skicka ljudklipp till den du chattar med, absolut inget annat.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Ja, appen Line spelar in åt dig när du vill använda den funktionen, precis som man kan göra med de flesta liknande appar, messenger, whatsapp mm.

Det är inget som själva bolaget Line spelar in och sparar.

Det är för att du ska kunna skicka ljudklipp till den du chattar med, absolut inget annat.

Ok, tack för detta svar! 

Ska meddela polaren det när han har nyktrat till, vi är båda ganska påstrukna just nu efter att ha mekat lite med en gammal Honda....

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Jepp, inget att oroa sig. Tillstånd behövs för att kunna använda mikrofon o camera när man ringer videosamtal etc.

Link to comment
Dela på andra sajter

52 minuter sedan, skrev Amigo:

Jepp, inget att oroa sig. Tillstånd behövs för att kunna använda mikrofon o camera när man ringer videosamtal etc.

Det är mycket man behöver tillstånd för men inte har tillstånd för.

Är man rädd för att någon spelar in det man säger så ska man aldrig använda mobilen

Hur ska man kunna bevisa om någon spelar in !!!

Ska man gå igenom allas servrar ?

 

Ändrades av Dolemon
Link to comment
Dela på andra sajter

Stort tack för all input i denna tråden!

Polaren har pratat gratis med sin sambo flera gånger nu och jag har laddat ner line också och ska meddela min sambo nästa gång vi pratas vid.

Vi ska skruva mera med Hondan i helgen, jag har ett bra öl förråd så vi kan hålla på flera helger!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-05 at 10:09, skrev UglyFarang:

Vi ska skruva mera med Hondan i helgen, jag har ett bra öl förråd så vi kan hålla på flera helger!

Skrik till om ni behöver assistans 

😉🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

22 timmar sedan, skrev rolba:

Skrik till om ni behöver assistans 

😉🍺

Absolut, är du duktig på att riva och fixa MC-förgasare?

Mat och husrum finnes fritt.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev UglyFarang:

Absolut, är du duktig på att riva och fixa MC-förgasare?

Mat och husrum finnes fritt.

Tänkte ju mer på ölförrådet.😉🍺

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-12-07 at 22:16, skrev rolba:

Tänkte ju mer på ölförrådet.😉🍺

Ölförrådet delar jag med mej av vid besök, det tar inte så lång tid att åka till Tyskland och fylla på när nivåerna sjunker...

Förgräsarna verkar jag ha fått ordning på ikväll så nu snurrar rovan igen!

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Ölförrådet delar jag med mej av vid besök, det tar inte så lång tid att åka till Tyskland och fylla på när nivåerna sjunker...

Förgräsarna verkar jag ha fått ordning på ikväll så nu snurrar rovan igen!

Funkar det att åka och handla nu? 

Jag har varit på systemet flera gånger i år och det känns inte bra. 🤔😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...