Jump to content
IGNORERAD

Lånefesten fortsätter!


BaBoo

Recommended Posts

  • Svar 44
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • BaBoo

    11

  • Herr Chang

    3

  • måne

    3

  • phitsanulok

    2

Mest aktiva i denna tråd

Nix, har inte lånat något och tänker förhoppningsvis inte göra det.

Har man möjlighet så tycker jag att det är bättre att spara själv i förväg så har man när det behövs.

Alla har inte samma möjlighet och då blir det ju en annan situation för dom.

Gäller det ett husköp eller lägenhetsköp så utgår jag ifrån att då är det lån som gäller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns inga lån som är "billiga"

Alla är bara olika dyra

Det vettigaste lånet är det man inte tar

Jag passar istället på under den låga räntans tid att betala lite mer på hus-amorteringen och därigenom ytterligare spara in på mina surt förvärvade pengar som jag inte vill ge för många av till en stor bank som delar ut dom i bonusar till de som redan har mycket pengar.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm ja nu varnar man i både Usa och England för att använda krediten på kortet... Jaja vad vet jag men det känns som att de e lite läge att cascha så mkt som möjligt

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Belåna lägenheten; 1,28% hos SEB Bolån,

Placera till 2,65% hos Hoist-spar, med statlig insättningsgaranti.

Som sagt, det finns inga billiga lån; men det finns lönsamma investeringar.preved.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Att låna hur mycket som helst till fastegendom det kan aldrig vara fel. Utan framtida förväntningar om dubbla priser på fastegendom skulle hela världen stanna.

Dina lån är inte ditt bekymmer utan bankens och folkets kan du inte betala får de inga pengar. Du som inget har utom lån har inget att förlora.

Så om du har barn som inget har att förlora se till att de lånar max till fastegendom.

De som förlora är de som sparar och köper kontant.

Om du har ett betalt hus lever du farligt belåna huset snabbt annars vid minsta problem då kommer banken att ta över det.

Och skulle du ha några kontanter göm dem så att ingen ser dem eller kommer åt dem.

Moo

Link to comment
Dela på andra sajter

Moo: Det var sådana ekonomiska filosofier som du har som skapade den nuvarande krisen !

Har du jobbat på banker i USA ?

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du har ett betalt hus lever du farligt belåna huset snabbt annars vid minsta problem då kommer banken att ta över det.

Moo

Kan Du utveckla det där lite mer, om Du inte har lån, hur ska då banken kunna ta Ditt hus?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan Du utveckla det där lite mer, om Du inte har lån, hur ska då banken kunna ta Ditt hus?

Baa

Har alltid trott att det var tvärtom! :unsure:

Även solen har sina fläckar

Link to comment
Dela på andra sajter

En stor skillnad mellan Sverige och USA är väl att om man i USA pga sjunkande huspriser överbelånat sitt hus, är det bara att lämna huset till banken så blir man av med hela skulden. Det kan man glömma i Sverige...

Varken jag eller fru Chang har några skulder, och föredrar nog att fortsätta så även om räntan är låg nu.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Att låna hur mycket som helst till fastegendom det kan aldrig vara fel. Utan framtida förväntningar om dubbla priser på fastegendom skulle hela världen stanna.

Dina lån är inte ditt bekymmer utan bankens och folkets kan du inte betala får de inga pengar. Du som inget har utom lån har inget att förlora.

Så om du har barn som inget har att förlora se till att de lånar max till fastegendom.

De som förlora är de som sparar och köper kontant.

Om du har ett betalt hus lever du farligt belåna huset snabbt annars vid minsta problem då kommer banken att ta över det.

Och skulle du ha några kontanter göm dem så att ingen ser dem eller kommer åt dem.

Moo

:blink:

Du har nog fått det mesta om bakfoten!!

Köper man kontant så slipper man räntan (som kommer att bli 5% förr eller senare)!

Och på lyxvaror (inte boende) så är det ännu högre ränta!

Har du inga skulder kan ALDRIG någon bank ta ditt hus (ingen annan heller för den delen)!

Ditt boende är ingen investering så varför skuldsätta sig mer än nödvändigt?

Om du "gömmer" dina kontanter så förlorar du ränta på ränta effekten!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
skåneljungen

Lånade en skottskärra i går. Det var hur billigt som helst. Fick faktiskt låna den gratis

Skåneljungen

Link to comment
Dela på andra sajter

conservator

Lånade en skottskärra i går. Det var hur billigt som helst. Fick faktiskt låna den gratis

Skåneljungen

skottkärra?? menar du en rullebör?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Klart idag: finanskrisen över

"Under onsdagen avslutas finanskrisen för svensk räkning när det sista av Riksbankens jumbolån till fast ränta löper ut. Vid lunchtid tydde inget på att detta skulle skapa några problem på räntemarknaden."

Så skriver di.se idag.. skönt att man överlevde även denna kris :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Lånade 1.4 millar igår. Det känns bra. :) /mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Ett "gammalt" ordspråk följer...

Om du är skyldig banken 1miljon, då har du problem

Om du är skyldig banken 1 miljard, då har BANKEN problem!

Link to comment
Dela på andra sajter

jag har för tillfället 50k skuld på mitt kreditkort, det kommer bli skönt när det är borta.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...