Jump to content
IGNORERAD

Å så blev det inte 1 miljon röda den här gången heller


Vaxet

Recommended Posts

De röda som enligt vissa skribenter här på forumet stöds av en stor majoritet Thailändare, hade lovat att samla 1 miljon personer i Bangkok från den 28 november t.o.m. den 14 december.

Förra gången man skulle bli 1 miljon, så kom ett antal tusen, de åkte dock snart hem igen, när det visade sig att några klåfingriga toppgubbar i lag rött lagt beslag på dagspenningarna själva.

Ingen lön ingen demonstration. :bag:

Men nu som sagt, denna gången så skulle man minsann få ihop 1 miljon eller mer av Thaksin anhängare.

Man skulle marschera runt i Bangkok i drygt 2 veckor och minsann visa alla i hela världen vilket folkligt stöd Thaksin har.

Myndigheterna införde som vid alla tidigare demonstrationer oavsett vilken färg som protesterat,lokala säkerhetslagar.

Nu visade det sig tyvärr för de röda att inte så många ville vara med och leka denna gången heller, eller rättare sagt, jättefå var intresserade av att se Thaksin hålla frihetstal till folket på en jätte stor bioduk.

Kort och gott, inga ville komma och vad gör man då för att inte Thaksin med vänner skall tappa ansiktet.

Jo man ställer in allt, dagen innan hela miljonen folk skall stå på Bangkoks gator.

Skyll på regeringen och säkerhetslagarna, och lova att nästa gång så blir vi minsann många miljoner som kommer.

http://www.pattayadailynews.com/shownews.php?IDNEWS=0000011213

I Pattis så har man hyrt en enorm markbit bredvid Sukhumvit där alla dessa massa röda som finns i detta området skulle samlas. Inte helt överaskande så sitter det några få rödklädda funktionärer under en tältduk och försöker sälja röda kläder, i övrigt så här långt inga andra där.

Är det möjligen så att Thaksin nu t.o.m. lyckats tröttat ut sina mest trogna anhängare?

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Vaxet

    13

  • Baa

    6

  • noBuzz

    4

  • Tallviking

    4

Mest aktiva i denna tråd

Framförallt tror jag att Thaksin insåg att timingen inte var perfekt, hålla en troligtvis våldsam demonstration runt kungens födelsedag går sällan hem hos medel-somchai. Sen visade det ju sig att Kambodja utspelet snarare minskade hans popularitet i Thailand än ökade den.

Snart finns det bara en enda utväg för Takky om han vill skapa kaos och förödelse i Thailand, genom att återvända och låta sig gripas...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är inte bara Thaksin som upplevs som lite tjatig.. :whistle:

Kanske det, men ämnet intresserar mig mycket.

För övrigt Roi ET så känn dig inte tvungen att skriva något här när du inte har något att säga.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Rätt kul att de planerat detta i månader och nu dagarna innan hittar man fler och fler ursäkter till att ställa in.

Kungen födelsedag används nu också som en ursäkt för att ställa in.

Visste de inte när han fyllde år detta året redan under planeringen av miljondemonstrationen? :crazy:

Den enda anledningen som aldrig kommer att nämnas är självklart att inte många ville vara med den här gången heller.

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Anledningen till jättedemonstration just nu är väl snarast att rättegången om vad som ska ske med Thaksin's 76 "frysta" miljarder just håller på att avslutas och domen väntas något gång i december.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag vore Thailändare och om jag vore intresserad av politiken i landet och om jag nu tyckte att det enda rätta sättet att visa vad jag stog och om jag nu hade deltagit ett antal demonstationer och.

Så skulle jag vara jättetrött på det och istället sitta hemma på verandan med frugan i lugn och ro. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Nisse Hult skrev angående demonstrationer

"Så skulle jag vara jättetrött på det och istället sitta hemma på verandan med frugan i lugn och ro."

Och tänk. Så tycker thailändarna också för även vid den största demonstrationen på senare år så var det faktiskt 99,8 % som gjorde just så.

Och utav dom knappt 0,02 % av landets befolkning som faktiskt demonstrerande så skulle nog många (de flesta ?) ha föredragit verandan, men bra betalt för lite slit och en gratisresa till Bangkok och en möjlighet att träffa "släktingar i förskingring" vägde över.

Faktum är thaiare över lag är oerhört ointresserade av politik. Och jag förstår dem, det är ganska meningslöst att väja mellan pest och kolera.

Poffa

Link to comment
Dela på andra sajter

Vaxet,såg du inte IL.Men han kanske har manifestationen i "sin" by :whistle: Mvh Måne

Ja du Måne jag kan se det framför mig, IL i vatten upp till knäna, skörda ris i röd tröja och Thaksinmask. :yes:

För övrigt har de rödas ledare i norra Thailand idag fått en häktningsorder på sig, och är nu efterlyst p.g.a. att han hotat Abhisit till livet i en radiosändning.

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30117257/Chiang-Mai-Court-approves-arrest-warrant-against-l

Dessutom har polisen idag slagit till mot en annan röding i samma landsdel, de hittade närmare 50 vapen och 6000 s,k, pingisbomber(handgranater) ja ni läste rätt, 6000 bomber!

Hmmm...vem var det nu som sa att de röda är fredliga, kommer någon ihåg det? :whistle:

http://www.nationmultimedia.com/breakingnews/30117427/Alleged-red-shirt-guard-arrested-with-6000-homemad

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga är allt gnäll om vilken dålig människa Thaksin är, men det vet ju de flesta redan. Så frågan är: hur har Thailand blivit bättre sen militärkuppen. Och framförallt, vad har blivit bättre sen Abshit kom till makten då? Verkar som Abshit anhängarna är lika enögda som Thaksin anhängarna.

Så vad har ändrats och blivit bättre i Thailand, sen Abshit kom till makten???

Link to comment
Dela på andra sajter

Det roliga är allt gnäll om vilken dålig människa Thaksin är, men det vet ju de flesta redan. Så frågan är: hur har Thailand blivit bättre sen militärkuppen. Och framförallt, vad har blivit bättre sen Abshit kom till makten då? Verkar som Abshit anhängarna är lika enögda som Thaksin anhängarna.

Så vad har ändrats och blivit bättre i Thailand, sen Abshit kom till makten???

hej

något måste det vara,men kommer ej på något.

jo dom har fryst 76 miljader från dr t

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

något måste det vara,men kommer ej på något.

jo dom har fryst 76 miljader från dr t

Och var tar dom pengarna vägen då? Om nu Thaksin inte får tillbaks dom? :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som följt Thailändsk politik sedan Abhisit kom till makten vet att politiken står nästan helt stilla.

Abhisit sitter klämd mellan de röda och gula och får lägga all sin tid på att försvara sig mot alla svinhugg.

En sak har dock hänt med all tydlighet.

Abhisit har oavsett hur gärna alla gul och rödtröjor än vill det, inte kunnat anklagas för varken fusk eller korruption, antagligen nytt världsrekord för en Thailändsk PM.

Bara det är ju en prestation, och gör att jag respekterar honom mer och mer.

Och gissa om det är många inom Thailändsk politik som ägnar all sin tid åt att hitta skit under Abhisits naglar

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla som följt Thailändsk politik sedan Abhisit kom till makten vet att politiken står nästan helt stilla.

Abhisit sitter klämd mellan de röda och gula och får lägga all sin tid på att försvara sig mot alla svinhugg.

En sak har dock hänt med all tydlighet.

Abhisit har oavsett hur gärna alla gul och rödtröjor än vill det, inte kunnat anklagas för varken fusk eller korruption, antagligen nytt världsrekord för en Thailändsk PM.

Bara det är ju en prestation, och gör att jag respekterar honom mer och mer.

Och gissa om det är många inom Thailändsk politik som ägnar all sin tid åt att hitta skit under Abhisits naglar

Jaha, så politiken står helt stilla sen han kom till makten enligt dig? Och det beundrar du honom för? Med andra ord så sitter han som PM och inte gör ett skit eller talar för sin sak, och försöker att göra ändringar för landet.. du säger att han sitter klämd mellan dom gula och röda? Så han har ingen agenda för sin politik?

Det låter för mig som han inte är intresserad av att ta ställning eller stå för sin position inom det politiska.

Tja, vem fan vill ha en sån ledare?

Link to comment
Dela på andra sajter

hej

något måste det vara,men kommer ej på något.

jo dom har fryst 76 miljader från dr t

De frystes redan av militärjuntan eftr kuppen så det ska inte Abbhisit ha skuld/cred för :rolleyes:

Problemet med politiken i Thailand är att den inte styrs av varken Abhisit eller Thaksin. Den styrs av folk som Newin, Banharn, Sanoh och andra ledare för marginalpartier och fraktioner inom etablerade partier. Därför upplevs det som om politiken står stilla och att det inte spelar någon roll vem som sitter vid rodret. De vänder kappan efter vinden så fort de kan för att ha möjlighet att sitta vid makten och där sitter de först och främst för egen vinning. Inte för landets skull.

Takki är klart bekymrad, förlorar han målet så torskar han 76 miljarder som då tillfaller statskassan. Bevisen som hittils lagts fram är ganska klara och Takki väljer att inte försvara sig själv genom att utebli från förhandlingarna.

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jaha, så politiken står helt stilla sen han kom till makten enligt dig? Och det beundrar du honom för? Med andra ord så sitter han som PM och inte gör ett skit eller talar för sin sak, och försöker att göra ändringar för landet.. du säger att han sitter klämd mellan dom gula och röda? Så han har ingen agenda för sin politik?

Det låter för mig som han inte är intresserad av att ta ställning eller stå för sin position inom det politiska.

Tja, vem fan vill ha en sån ledare?

Antar att du aldrig läser Thaländska tidningar eller på annat sätt följer den politiska utvecklingen i Thailand.

Samtliga försök till att genomföra förändringar har effektivt stoppats av gula eller röda politiker.

Svårt då att få till någon förändring, förövrigt går Abhisits tid just nu åt till att försöka ena Thailand eller rättare sagt försöka undvika mer våldsamheter och i värsta fall inbördeskrig.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin stod for en korrupt regim, liksom den som foregick honom samt den som eftertradde honom. Spelar ingen roll om PM ar gul, rod, gron eller bla, merparten av alla statliga tjansteman sitter kvar oavsett farg pa regeringen. Det ar dar den systematiserade korruptionen finns. Finns det verkligen nagon som tror att nuvarande PM bekampar korruptionen? Den som petar pa de gulas intaktskallor far passa sig, oavsett farg.

Soiwalker

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alltför intressant ämne för att skitas ner av nedvärderanden av andra medlemmar och framhävda sin egen förträfflighet.

För en som inte orkar, är för lat, eller helt enkelt inte har kuskap, eller kanske har andra prioriteringar i livet är den information som framläggs här på forumet ett jätteklipp, men jag blir så ini h-vete trött på att läsa om hur duktig JAG är och hur korkade alla andra är.

Tack för bra vederhäftig information men lägg ner besserwissertendenserna. :diablo:

IL har ju för f-n inte givit en kommentar ännu så varför gå händelserna i förväg.

Hur som helst, i dag åkte ett gäng röda omkring i lastbilar och tjoade lite lagom entusiastiskt här i Udon för att sedermera bara försvinna, en del till stadens grönområden med ett par pavor LaoKao, skrålande nåt obegripligt. Nu är det hur lugnt som helst, dom har väl somnat.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Ett alltför intressant ämne för att skitas ner av nedvärderanden av andra medlemmar och framhävda sin egen förträfflighet.

För en som inte orkar, är för lat, eller helt enkelt inte har kuskap, eller kanske har andra prioriteringar i livet är den information som framläggs här på forumet ett jätteklipp, men jag blir så ini h-vete trött på att läsa om hur duktig JAG är och hur korkade alla andra är.

Tack för bra vederhäftig information men lägg ner besserwissertendenserna. :diablo:

IL har ju för f-n inte givit en kommentar ännu så varför gå händelserna i förväg.

Hur som helst, i dag åkte ett gäng röda omkring i lastbilar och tjoade lite lagom entusiastiskt här i Udon för att sedermera bara försvinna, en del till stadens grönområden med ett par pavor LaoKao, skrålande nåt obegripligt. Nu är det hur lugnt som helst, dom har väl somnat.

Baa

Politik går typ ut på att framföra sina egna åsikter som de rätta och andras som felaktiga.

Gillar man inte detta, så behöver man ju inte delta i debatten, ej heller sitta och gråta framför en dator när man tycker att någon är elak.

För övrigt så behöver vi väl inte gissa vad IL tycker i denna fråga, finns väl typ redan 1000 inlägg från honom angående detta.

Så coola du ner Baa, IL skördar ris och trivs med det, några andra tjafsar om thailändsk politik på ett forum och trivs med det.

Du borde sluta fälla tårar på detta forum när du inte känner dig bekväm med vad som skrivs.

IL har en åsikt och för det respekterar jag honom, du Baa tycks mest bara må illa!

Ändrades av Vaxet

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Politik går typ ut på att framföra sina egna åsikter som de rätta och andras som felaktiga.

Gillar man inte detta, så behöver man ju inte delta i debatten, ej heller sitta och gråta framför en dator när man tycker att någon är elak.

För övrigt så behöver vi väl inte gissa vad IL tycker i denna fråga, finns väl typ redan 1000 inlägg från honom angående detta.

Så coola du ner Baa, IL skördar ris och trivs med det, några andra tjafsar om thailändsk politik på ett forum och trivs med det.

Du borde sluta fälla tårar på detta forum när du inte känner dig bekväm med vad som skrivs.

IL har en åsikt och för det respekterar jag honom, du Baa tycks mest bara må illa!

Jasså, det var Du som tog åt Dig,kunde jag väl aldrig ana :yes:

Verkar som Du missade poängen med inlägget som ju mestadels var possitivt. Och Du, grina får Du göra själv, här är det glatt som fan fast Du verkar ovanligt snarstucken, har det gått fel nånstans :mdr:

Baa

Ändrades av Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...