Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Precis nyss, skrev Naam jai:

"att man har tillräckligt kapital för resan"  hur uppvisar ni det? ....bankutdrag typ eller? 🤔

Yes

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev frogfish:

Inget som jag fyllde i för TP.

Jag sökte i början av Oktober,det var horribelt va mycket papper de skulle ha,foto på huset,kontoutdrag,vaccinationsintyg,senaste inresa,var jag skulle vara om inte i huset,personbevis på mina avlidna föräldrar(familjepersonbevis)vigselbevis(thai och svenskt)m.m. var något mer som jag förträngt,men nu är allt fixat så nu börjar upploppet 😛

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev måne:

Jag sökte i början av Oktober,det var horribelt va mycket papper de skulle ha,foto på huset,kontoutdrag,vaccinationsintyg,senaste inresa,var jag skulle vara om inte i huset,personbevis på mina avlidna föräldrar(familjepersonbevis)vigselbevis(thai och svenskt)m.m. var något mer som jag förträngt,men nu är allt fixat så nu börjar upploppet 😛

Försäkring på 100000 euro eller dollar,familj i Thailand

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev måne:

Jag sökte i början av Oktober,det var horribelt va mycket papper de skulle ha,foto på huset,kontoutdrag,vaccinationsintyg,senaste inresa,var jag skulle vara om inte i huset,personbevis på mina avlidna föräldrar(familjepersonbevis)vigselbevis(thai och svenskt)m.m. var något mer som jag förträngt,men nu är allt fixat så nu börjar upploppet 😛

Infördes inte Thailand Pass den 1:a nov ? Innan dess var det ju COE.

Ändrades av Fritz

Det är aldrig försent att ge upp.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev måne:

Jag sökte i början av Oktober,det var horribelt va mycket papper de skulle ha,foto på huset,kontoutdrag,vaccinationsintyg,senaste inresa,var jag skulle vara om inte i huset,personbevis på mina avlidna föräldrar(familjepersonbevis)vigselbevis(thai och svenskt)m.m. var något mer som jag förträngt,men nu är allt fixat så nu börjar upploppet 😛

 

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Infördes inte Thailand Pass den 1:a nov ? Innan dess var det ju COE.

Jag tror Måne blandar ihop detta med Visumet (TR). För Thailand pass behövs ingen inkomstuppgift. 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Mankan:

 

Jag tror Måne blandar ihop detta med Visumet (TR). För Thailand pass behövs ingen inkomstuppgift. 

Lätt hänt👍

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Fritz:

Infördes inte Thailand Pass den 1:a nov ? Innan dess var det ju COE.

Mycket möjligt,det var en jävla massa strul att fixa allt iaf.

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2021-11-22 at 10:05, skrev frogfish:

Och jag för halva ditt pris😁

Det är taget! 150kr är jävligt billigt för att slippa greja. 

 

Skickar över pappren på PM.

Tack för hjälpen!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev samet:

Det är taget! 150kr är jävligt billigt för att slippa greja. 

 

Skickar över pappren på PM.

Tack för hjälpen!

Nemas problemas. Skicka bara🐸

Ändrades av frogfish
Link to comment
Dela på andra sajter

Min magkänsla säger mig att det inom en nära framtid blir tvärnit för resor till Thailand igen.

Eller i bästa fall tillbaka till 14 dagars karantän mm. Rödlistning av länder i Europa mm.

Har länge planerat att resa snart, men eftersom det inte är 100% nödvändigt, så avvaktar jag nog

utvecklingen.

Men jag har haft fel någon gång tidigare.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

40 minuter sedan, skrev biker:

Min magkänsla säger mig att det inom en nära framtid blir tvärnit för resor till Thailand igen.

Eller i bästa fall tillbaka till 14 dagars karantän mm. Rödlistning av länder i Europa mm.

Har länge planerat att resa snart, men eftersom det inte är 100% nödvändigt, så avvaktar jag nog

utvecklingen.

Men jag har haft fel någon gång tidigare.

mvh

biker

 

+1 på den. Har en polare som ska resa 2 december och dom nya kategorierna ska börja gälla 1 december. Han ska till HuaHin, och den blir klassad som röd område då. Ska bli intressant att se hur det går. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 4 månader senare...

Vet att Thailand skippat PCR-test innan avresa till Thailand nu, men tänkte bara höra om nån har åkte med Thai efter ändringen och om flygbolaget kräver ett test? De (Thai) är inte lätta att få tag i, så jag provar att höra om nån har erfarenhet av detta.

 

Skulle själv tagit test för säkerhets skull, men Vaccinajävlarna avbokade i sista sekunden. Så nu blir det nog några självtest för att kolla.

 

Men nån som vet om Thai kräver PCR fortfarande (efter 31/3)?

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev frogfish:

Vet att Thailand skippat PCR-test innan avresa till Thailand nu, men tänkte bara höra om nån har åkte med Thai efter ändringen och om flygbolaget kräver ett test? De (Thai) är inte lätta att få tag i, så jag provar att höra om nån har erfarenhet av detta.

 

Skulle själv tagit test för säkerhets skull, men Vaccinajävlarna avbokade i sista sekunden. Så nu blir det nog några självtest för att kolla.

 

Men nån som vet om Thai kräver PCR fortfarande (efter 31/3)?

Åkte i Lördags och visserligen hade jag transit i BKK men inget PCR vare sig för detta eller om man ska in i Thailand.För säkerhets skull printade jag ut deras egna uppgifter som jag skulle kört upp i näsan på incheckningspersonalen om dom hade bråkat...

 

https://www.thaiairways.com/sites/en_GB/plan/travel_information/Travel_Requirements/Bangkok.page?code=BKKTR

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Ansökte om frugans thaipass test and go igår, klart nu på eftermiddan 👍

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev L64:

Åkte i Lördags och visserligen hade jag transit i BKK men inget PCR vare sig för detta eller om man ska in i Thailand.För säkerhets skull printade jag ut deras egna uppgifter som jag skulle kört upp i näsan på incheckningspersonalen om dom hade bråkat...

 

https://www.thaiairways.com/sites/en_GB/plan/travel_information/Travel_Requirements/Bangkok.page?code=BKKTR

Hur var det i Flappelandet?  Behövs det en massa onödigt pappersarbete för att ta sig dit, och räcker det med en dubbelvaccinering eller måste man ta den tredje?  Längtar dit som satan...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Benriach:

Hur var det i Flappelandet?  Behövs det en massa onödigt pappersarbete för att ta sig dit, och räcker det med en dubbelvaccinering eller måste man ta den tredje?  Längtar dit som satan...

Vet inte om 2 doser räcker, annars det vanliga med försäkring, PCR 48 timmar eller Antigen 24 timmar innan avresa och vårat covidpass gäller inte så man får fixa ett gult häfte.Ett healthpass ska fyllas i också så man får en qr-kod

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...