Jump to content
IGNORERAD

Att åka till Thailand nu - vad krävs?


MaiChai

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev rolba:

Att åka till Thailand nu - vad krävs?

Enligt titeln på tråden. 

Nu citarade jag TS inlägg om hur dyrt det är att åka till Thailand nu, vilket i min mening är lite kontradiktoriskt när TS i inlägget nedanför redogör för sin flygresa med Qatar i Business class.

 

Jag är helt övertygad om att det inte krävs business class för att åka till Thailand.

 

Hur ska du själv dra ner? 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 1,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • MaiChai

    183

  • Nicholas

    83

  • frogfish

    68

  • spooncreek

    60

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev apknug:

Nu citarade jag TS inlägg om hur dyrt det är att åka till Thailand nu, vilket i min mening är lite kontradiktoriskt när TS i inlägget nedanför redogör för sin flygresa med Qatar i Business class.

 

Jag är helt övertygad om att det inte krävs business class för att åka till Thailand.

 

Hur ska du själv dra ner? 

Beror helt på vad som krävs. Är inte road av att sitta i karantän. Å andra sidan är jag inte road av att tillbringa vintern i Sverige heller. Får se hur länge man står ut. 

Blir om möjligt Qatar som får transportera mig dit. Reste ju med dem senast och har inte mycket att klaga på där. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev rolba:

Beror helt på vad som krävs. Är inte road av att sitta i karantän. Å andra sidan är jag inte road av att tillbringa vintern i Sverige heller. Får se hur länge man står ut. 

Blir om möjligt Qatar som får transportera mig dit. Reste ju med dem senast och har inte mycket att klaga på där. 

Hett tips, vänta inte för länge då får mer tid där.nere om du åker tidigare.

 

Jag var också väldigt anti karantän o sa nej aldrig!

 

Men ju.mörkare det blev... Sitta hemma i mörker o.kyla eller i Thailand... Om än i karantän.

 

Jag bokade serviced apartment som karantän, 60 kvm med separate  sovrum och kök vardagsrum samt Balkong!

 

Sitta 15 dagar i ett 16 kvm hotelrum utan att kunna öppna fönstret hade jag inte ställt upp på. Då kanske man hade fått mer psykiska problem än innan....

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev apknug:

ag bokade serviced apartment som karantän, 60 kvm med separate  sovrum och kök vardagsrum samt Balkong!

Vilket ASQ?

Dags o börja planera igen till veckan, balkong är ett absolut krav för mig, kände i september att det var guld värt.

Lägg gärna ut lite bilder på maten då du är där, för den är också viktig.

Qatar blir det också, har en hyfsad slant innestående där, bör räcka till 2 biz ToR nästa år :)

image.thumb.jpg.3d0467fcbf3a638bc6201d8fdfce1d0a.jpg

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev apknug:

 

Det går att spara en slant på att flyga bak i skrindan också dvs ej business class). Ganska bekvämt nu när de inte packar folk som sillar. 

Det var bland annat därför jag valde att inte ha med flygkostnaden i uträkningen - det är upp till var och en vem och hur man vill flyga med av det tiotal bolag som har rätt att ta med sig resenärer till Thailand just nu.

 

Min biljett kostade drygt 5000 kronor och jag uppgraderade den med bonuspoäng

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Vilket ASQ?

Dags o börja planera igen till veckan, balkong är ett absolut krav för mig, kände i september att det var guld värt.

Lägg gärna ut lite bilder på maten då du är där, för den är också viktig.

Qatar blir det också, har en hyfsad slant innestående där, bör räcka till 2 biz ToR nästa år :)

image.thumb.jpg.3d0467fcbf3a638bc6201d8fdfce1d0a.jpg

 

Mitt rum på Well hotel har en balkong men ingen dörr ut till den - dock har jag ett öppningsbart fönster man skulle kunna kliva ut igenom ifall man vill stå på balkongen ett tag.

 

IMG_6777.thumb.JPG.5cd06b1b1b7ccac6aa80bb0093adba97.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är observationerna från Suvvan och alla formaliteter där som krävs numera, samt lite drömmande och blickar ut från transfern till karantänshotellet...

 

http://destinationasien.se/2020/11/26/suvarnabhumi-ankomst-till-Thailand/

 

IMG_6759.thumb.JPG.be065a30a0a996f3a72878ad6e8d3ba3.JPG

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev MaiChai:

Här är observationerna från Suvvan och alla formaliteter där som krävs numera, samt lite drömmande och blickar ut från transfern till karantänshotellet...

 

http://destinationasien.se/2020/11/26/suvarnabhumi-ankomst-till-Thailand/

 

IMG_6759.thumb.JPG.be065a30a0a996f3a72878ad6e8d3ba3.JPG

Feedback: Den fonten, färgen, och tjockleken på bokstäverna var inte snäll mot ögat på en Win 10 dator med en 30" skärm och upplösning 2160x1440. Omöjligt för mig att läsa.

 

Lite bättre på en Iphone SE

 

Synskadas riksförening skulle nog ha ett och annat att säga.

 

/ENis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Enis:

Feedback: Den fonten, färgen, och tjockleken på bokstäverna var inte snäll mot ögat på en Win 10 dator med en 30" skärm och upplösning 2160x1440. Omöjligt för mig att läsa.

 

Lite bättre på en Iphone SE

 

Synskadas riksförening skulle nog ha ett och annat att säga.

 

/ENis

 

Tack för feedbacken, de flesta läsarna finns i mobila applikationer, men då jag själv är framstegsfientlig så sitter jag och kisar mot en laptop på 13 tum....

 

Har fått påpekande om den lilla fonten och "gråa" texten tidigare och ska påpeka det för internet gurun som sköter det inställningsmässiga på sidan så får vi se vad han kan göra.

 

Men tack för feedbacken!

Ändrades av MaiChai

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Hatar egentlige uttrycket "Digital Nomad" men det är kanske det man är?

 

För att fixa 14 dagars karantän - utan alkohol - så får man se till att inte ligga och glo på netflix dygnet runt. Går upp till frukost 08:00 och jobbar sen via datorn fram till lunch 13:00 sen brukar jag ta det lite lugnt, lyssna på morgonradio från Sverige och läser lite ur någon bok och tar en eftermiddagsfika med kaffe och efterrätten de skickade med till lunchen.

 

Vid 16-tiden brukar mina klienter i Sverige kommit till sina arbeten och har då hunnit svara på mail och liknande jag skickat på morgonen och sen vid 19:00 är det kvällsmat och efter det slappar jag och kopplar av med lite TV tittande.

 

Man kan tydligen på vissa ASQ hotell vara två personer på samma rum då man får - en liten - rabatt för person 2 men frågan är om man klarar av att vara så nära varandra i två veckor? I så fall skulle man nog haft ett större rum och då blir det genast dyrare. Men det går ju.

 

OBS, man måste anlända på samma plan som sin partner så man kan inte flytta in med någon lokal tjej i 14 dagar...

 

IMG_6817.thumb.JPG.1addbab28e7514cee10b229a564eb528.JPG

 

2018105468_IMG_67792.thumb.JPG.291ae39d010389356a569834d2fbdaeb.JPG

 

IMG_6813.thumb.JPG.e63703495b650a535d8fdefdf23492a8.JPG

 

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Går det inte alls att få insmugglat lite alkohol? Tiden rinner liksom iväg lite lättare om man kan ha ite party för sig själv. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev conservator:

Går det inte alls att få insmugglat lite alkohol? Tiden rinner liksom iväg lite lättare om man kan ha ite party för sig själv. 

Köpte ju en flaska vin på tax-free på Arlanda till en kompis - de kollade aldrig min packning när jag checkade in trots att jag hade en platspåse med mig där det stod "Tax-free" med stora bokstäver - så man kan ju kanske trycka ner några flaskor i väskan också så man inte lever helt torrt.

 

Min vinflaska är dock tom, jag få köpa en ny till min kompis när jag kommer ut...

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Fredman

Blir lite förvånad att det inte har blivet en ny ”industri” att smuggla in det ena och andra och även att smuggla ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

27 minuter sedan, skrev MaiChai:

Köpte ju en flaska vin på tax-free på Arlanda till en kompis - de kollade aldrig min packning när jag checkade in trots att jag hade en platspåse med mig där det stod "Tax-free" med stora bokstäver - så man kan ju kanske trycka ner några flaskor i väskan också så man inte lever helt torrt.

 

Min vinflaska är dock tom, jag få köpa en ny till min kompis när jag kommer ut...

Det är alltså alkoholförbud på hotellen under karantäntiden?

Är det överhuvudtaget ingen valmöjlighet vad gäller mat och dryck?

Går alltså inte att beställa något till rummet, som sätts upp på notan?

 

Om så är fallet, så tycker jag det känns som att man förutsätter att "gästerna" är sjuka när de 

kommer.......

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev biker:

Det är alltså alkoholförbud på hotellen under karantäntiden?

Är det överhuvudtaget ingen valmöjlighet vad gäller mat och dryck?

Går alltså inte att beställa något till rummet, som sätts upp på notan?

 

Om så är fallet, så tycker jag det känns som att man förutsätter att "gästerna" är sjuka när de 

kommer.......

 

mvh

biker

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det har det sktivits om flera ggr du är i karantän, klarar du inte 14 dar utan sprit

så förstår jag dina inlägg

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det har det sktivits om flera ggr du är i karantän, klarar du inte 14 dar utan sprit

så förstår jag dina inlägg

Det var ju ett väntat svar av dig. 

Vi lägger av att svamla sönder denna i övrigt intressanta tråd.

 

mvh

biker

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev biker:

Det var ju ett väntat svar av dig. 

Vi lägger av att svamla sönder denna i övrigt intressanta tråd.

 

mvh

biker

Svamla,jag har ju skrivit att ingen alcohol på rummet, går inte betälla nåt som du

skriver och det har många här skrivit, du har bara inte läst eller förstår intedu bestämmer

inte ett skit Du är i KARANTÄN

Link to comment
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev biker:

Är det överhuvudtaget ingen valmöjlighet vad gäller mat och dryck?

Det är alkoholförbud under karantänstiden, det är enl regeringens order, hotellen hade naturligtvis gärna sålt.

Mat gick för mig att beställa från den vanliga menyn som brukar ligga på hotellrum, men var ingen större mening då den inkluderade var så pass bra, prövade en gång, mest för skojs skull.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Det är alkoholförbud under karantänstiden, det är enl regeringens order, hotellen hade naturligtvis gärna sålt.

Mat gick för mig att beställa från den vanliga menyn som brukar ligga på hotelltum, men var ingen större mening då den inkluderade var så pass bra, prövade en gång, mest för skojs skull.

Tackar för ett klargörande svar.

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev biker:

Tackar för ett klargörande svar.

mvh

biker

 

Tar en stund men sen fattar du, om du läst tidigare inlägg hade du förstått

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Boa52:

Tar en stund men sen fattar du, om du läst tidigare inlägg hade du förstått

På bra humör ikväll? Du har verkligen anammat att ha en glad och trevlig ton i dina inlägg. En förebild för oss sörlänningar......👍

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev frogfish:

På bra humör ikväll? Du har verkligen anammat att ha en glad och trevlig ton i dina inlägg. En förebild för oss sörlänningar......👍

Nä är inte ute för att bråka men har man inte läst eller vet inget om karatän i Thai

som har skrivits spaltmeter om förstår jag inte frågan, kan jag beställa alcohol till

rummet. Songesamen förklarade än en gång vad som gäller

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Nä är inte ute för att bråka

Sedärja, tyckte nog just den biten var lite otydlig. Men nu har jag förstått att det är såhär du beter dig när du slår klackarna i taket.

 

Alltid kul att lära sig nåt nytt som sörlänning🍻

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...