Rillex Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev Swift 4X4: 47 tusen föra året jag googlade svaret. Hittade från SCB (statistiska central byrån). mest var det 2015 med totalt cirka 55000 pers annars väldigt likvärdigt varje år. I tanke på att vi blir fler invånare också. Så att fler och fler svenskar utvandrar är faktiskt en lögn. Eller: Under 2000-talet har utvandringen varierat från 32 141 personer år 2001 till 55 830 under toppåret 2015. Hur många som utvandrar påverkas bland annat av hur stor invandringen har varit tidigare år. En del som invandrar för till exempel studier eller arbete utvandrar efter några år i Sverige. Ändrades November 20, 2020 av Rillex Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sakhon Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 56 minuter sedan, skrev Sakhon: Jo, så ser du på det hela. Men alla kanske inte har dina förutsättningar. Mitt i arbetslivet med en oanvändbar utbildning för arbete utomlands, hus som man "byggt fast sig i", på ort där det är svårt att sälja, familj som sitter fast i sina verksamheter, släkt och vänner, föräldrar som måste ha stöttning osv. osv. Och dessa kallar du fega?!! Så det kanske finns nog ganska många som "ser på det" på ett helt annat vis..... 11 minuter sedan, skrev Rillex: Men där missuppfatta du nog det hela. Jag har möjligheten precis som du att flytta till var vi vill ( nästan) inget tvingar oss att vara kvar. Tvånget att stanna här i Sverige finns inte, men visst det är bekvämast. Sen har jag inte påstått att det ska vara en räkmacka att flytta. Eller gjorde jag det? Läskunnighet är tydligen inte din starkaste sida? Jag skulle kunna skriva något lite "syrligare" men "I rest my case" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 1 hour ago, Mankan said: Vi bor i världens bästa land och ingenting kan bli bättre, allt är perfekt . Så gott folk var glad och tacksam och våga inte gnälla för då blir det skamvrån. Candide, av voltaire. Voltaire var ju vid sin tid emot etablisemanget. Vi fick ju läsa den under min gymnasietid, men tanken var ju inte att vi skulle bli kritiska emot vår egen samtid. Någon tänkte fel där i läroplanen. Pangloss hävdar – oavsett hur mycket elände huvudpersonen Candide (franska, frispråkig eller Den troskyldige, godtrogen, naiv)[3][4][5] drabbas av – att de lever i "den bästa av världar" ("dans le meilleur des mondes possibles"). https://sv.wikipedia.org/wiki/Candide TV hävdar att hur mycket mord och våldtäkter etc vi än drabbas av så lever vi i "det bästa av länder". Fuck. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 5 minuter sedan, skrev Sakhon: Läskunnighet är tydligen inte din starkaste sida? Jag skulle kunna skriva något lite "syrligare" men "I rest my case" Gör gärna det... Men det jag menar har inget med folks bekvämligheter eller hinder att göra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 10 minuter sedan, skrev Sakhon: Läskunnighet är tydligen inte din starkaste sida? Jag skulle kunna skriva något lite "syrligare" men "I rest my case" Du citerde 2 st vem menade du ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 26 minutes ago, Fredman said: Slutade du att resa då? Nej, men jag slutade fota då. Köpte en kamera för just den resan och tänkte att den här gången ska jag minsann fota. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Vet inte hur jag ska skriva, Bo i Sverige med familj måste var det bästa vi kan ha Ok när man blir pensios kan man gör vad man vill. Mina barn tycker ,pappa gör som du vill. Kommer inte att flytta till Thailamd men skulle vilja bo där längre än en mån. Många, många thai vänner där,Saknar dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 12 minuter sedan, skrev Mr atm: Nej, men jag slutade fota då. Köpte en kamera för just den resan och tänkte att den här gången ska jag minsann fota. BTT lever! 😂😂😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 8 minutes ago, Fredman said: BTT lever! 😂😂😂 Exakt. Och jag har nog inte heller varit i Thailand. Jag har nog någon bild som jag råkat komma över från polaren då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Swift 4X4 Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 (ändrad) 50 minuter sedan, skrev Rillex: Hittade från SCB (statistiska central byrån). mest var det 2015 med totalt cirka 55000 pers annars väldigt likvärdigt varje år. I tanke på att vi blir fler invånare också. Så att fler och fler svenskar utvandrar är faktiskt en lögn. Eller: Under 2000-talet har utvandringen varierat från 32 141 personer år 2001 till 55 830 under toppåret 2015. Hur många som utvandrar påverkas bland annat av hur stor invandringen har varit tidigare år. En del som invandrar för till exempel studier eller arbete utvandrar efter några år i Sverige. Utvandring från Sverige 2119, 47718 enligt SCB Ändrades November 20, 2020 av Swift 4X4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 2 minuter sedan, skrev Mr atm: Exakt. Och jag har nog inte heller varit i Thailand. Jag har nog någon bild som jag råkat komma över från polaren då. Ja någon som har varit med om så mycket och lagt in så lite är sällsynt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 1 minute ago, Fredman said: Ja någon som har varit med om så mycket och lagt in så lite är sällsynt. Ja du ser aldrig bilder här som jag har tagit av just den anledningen av att jag inte tar bilder. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Precis nyss, skrev Mr atm: Ja du ser aldrig bilder här som jag har tagit av just den anledningen av att jag inte tar bilder. Så passande.... 😂😂😂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rope Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Sverige är ett av värdens bästa länder oavsett vilket index man tittar på. Sverige är också ett land med folk som önskar att det var ännu lite bättre:-) och som framför de åsikterna med stor entusiasm. Men fan ta den icke svensk som skulle ge utryck för att något skulle kunna vars bättre. Den stora delen av svenskar som flyttar utomlands gör det oftast av två orsaker kärleken eller jobbet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 1 minut sedan, skrev Mr atm: Ja du ser aldrig bilder här som jag har tagit av just den anledningen av att jag inte tar bilder. Men vist är detta ett Thai forum där vi delger varandra, bilder och information om Thailand, eller har jag missförståt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 10 minuter sedan, skrev Rope: Sverige är ett av värdens bästa länder oavsett vilket index man tittar på. Sverige är också ett land med folk som önskar att det var ännu lite bättre:-) och som framför de åsikterna med stor entusiasm. Men fan ta den icke svensk som skulle ge utryck för att något skulle kunna vars bättre. Den stora delen av svenskar som flyttar utomlands gör det oftast av två orsaker kärleken eller jobbet. Eller kärleken till värmen, så är det i mitt fall Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 (ändrad) 8 minutes ago, Boa52 said: Men vist är detta ett Thai forum där vi delger varandra, bilder och information om Thailand, eller har jag missförståt Du är inte säker. Men jo, det brukar folk göra bland mycket annat här. Sen så finns det t.o.m dom som mest bara läser. Ändrades November 20, 2020 av Oregistrerad Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Precis nyss, skrev Mr atm: Ja det brukar folk göra bland mycket annat. Sen så finns det t.o.m dom som mest bara läser. Du är ju unik i det att du gillar att skryta om det ena och andra men aldrig tar en bild. Inte omöjligt men mycket mycket unikt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Oregistrerad Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Just now, Fredman said: Du är ju unik i det att du gillar att skryta om det ena och andra men aldrig tar en bild. Inte omöjligt men mycket mycket unikt. Du tar vissa saker som skryt. Ok Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 9 minuter sedan, skrev Mr atm: Du tar vissa saker som skryt. Ok Ärligt talat mest som ljug till att du visar annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 10 timmar sedan, skrev Tallviking: The good country index rankar Sverige som #1 i världen. Good County Index (GCI) är en årlig undersökning som mäter hur världens länder bidrar till en positiv global utveckling för planeten och mänskligheten. I årets undersökning intar Sverige förstaplatsen av de 149 länder som ingår i undersökningen, upp från plats fyra sedan förra gången GCI publicerades. Senast Sverige rankades etta var 2016. De områden där Sverige är särskilt utmärkande – och där Sverige bidrar särskilt för en positiv utveckling för planeten och mänskligheten – är inom hälsa och välmående, klimatfrågor och kultur. Det ska ses i ljuset av att de s.k. sverigevännerna och extremhögern tar varje tillfälle i akt att svartmåla Sverige, som ett land i krig och total systemkollaps. Naturligtvis finns det förbättringsområden även för Sverige, men låt oss för en kort stund njuta av att vi bor i ett av världens bästa länder, och låt domedagsbasunerna tystna för en stund. https://index.goodcountry.org/ Det där gäller hur Sverige påverkar/verkar för resten av världen... Inte hur utvecklingen ser ut i Sverige, för oss som bor här. Att människor i allt högre grad utvandrar från Sverige borde väcka mer uppmärksamhet, det spelar väl egentligen ingen roll om det är invandrare eller Ur-svenskar som ser sej om efter ett bättre land att leva och verka i? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
bambam Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 Har själv inte många foton från Thailand, ca ett 20-tal och alla tagna på golfbanor. Äger inte 1 foto från Pattis även om jag vart där över 20ggr. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 8 minuter sedan, skrev Tommy: Det där gäller hur Sverige påverkar/verkar för resten av världen... Inte hur utvecklingen ser ut i Sverige, för oss som bor här. Att människor i allt högre grad utvandrar från Sverige borde väcka mer uppmärksamhet, det spelar väl egentligen ingen roll om det är invandrare eller Ur-svenskar som ser sej om efter ett bättre land att leva och verka i? MVH Vi har i detta land en större invandring än utvandring, invandringen kommer huvudakligen från Mena länderna, det innebär att på sikt så kommer landet att lida bist på utbildat integrerat samt arbetande peroner, detta har redan och kommer allvarligt att skada landets ekonomi, att utbildad arbetskraft i arbetsför ålder lämnar landet borde sända varningssignaler även till de som normalt går omkring med skygglappar, det kan ju till och med förstås av den mest inskränkte och vänstervridne politikern . Folk är trötta på Svenska poltiker som skänker bort statens medel till de mest vansinniga projekt, Pensionärer flyttar oftast för att de vill ha ett tryggt och billigt land att leva i samt även ett varmt och för de äldre oftast mer passande klimat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 2 minuter sedan, skrev Bike: Vi har i detta land en större invandring än utvandring, invandringen kommer huvudakligen från Mena länderna, det innebär att på sikt så kommer landet att lida bist på utbildat integrerat samt arbetande peroner, detta har redan och kommer allvarligt att skada landets ekonomi, att utbildad arbetskraft i arbetsför ålder lämnar landet borde sända varningssignaler även till de som normalt går omkring med skygglappar, det kan ju till och med förstås av den mest inskränkte och vänstervridne politikern . Folk är trötta på Svenska poltiker som skänker bort statens medel till de mest vansinniga projekt, Pensionärer flyttar oftast för att de vill ha ett tryggt och billigt land att leva i samt även ett varmt och för de äldre oftast mer passande klimat Vilket svammel, vist kommer du att lämna Sverige, det vore det bästa för dom som vill bo här, enkelbiljett för dej nån stans, jag lägger gjärna en slant till billjetten bara den är enkel. Stakars land du hamnar i Huva Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd November 20, 2020 Dela Inlagd November 20, 2020 12 minuter sedan, skrev bambam: Har själv inte många foton från Thailand, ca ett 20-tal och alla tagna på golfbanor. Äger inte 1 foto från Pattis även om jag vart där över 20ggr. Det som händer i Pattaya, stannar i Pattaya? 🤫 🤣 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu