janne_h Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 (ändrad) 1 hour ago, Krille said: Men att påstå att det inte skulle finnas något område i Thailand (Bangkok) som är farligare än Rinkeby har jag väldigt svårt att tro? /Krille Vi kan konstatera att du gissar med andra ord. Utan belägg för ditt påstående. 😀 Personligen utgår jag från egna erfarenheter. Då jag bott i Bangkok i många år. Visst förekommer våld och mord i Thailand. Men oftast är det relaterat till granfejder, eller fylle slagsmål. Att bli attackerad av någon man inte känner i Thailand. Det är ganska ovanligt. Även om det förekommer. I Sverige är detta dock desto vanligare. Att det förekommer rån och annat smått och gott i rinkeby mm. Militären som avrättade 29 personer i Korat. Drog ju knappast ner statistiken. Och mycket handlar om att lagliga vapen är mera lätt tillgängliga i Thailand. Vilket gör att vissa personer även använder dessa i vrede. Läste häromdagen. Om en snubbe, som sköt ihjäl grannen. För att han ogillade att grannens hund skällde. Min före detta granne. Som var polis. Han sitter inne för mord. Då han sköt någon som var skyldig honom pengar. Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse. Ändrades November 26, 2020 av janne_h "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 16 minuter sedan, skrev janne_h: Vi kan konstatera att du gissar med andra ord. Utan belägg för ditt påstående. 😀 Personligen utgår jag från egna erfarenheter. Då jag bott i Bangkok i många år. Visst förekommer våld och mord i Thailand. Men oftast är det relaterat till granfejder, eller fylle slagsmål. Att bli attackerad av någon man inte känner i Thailand. Det är ganska ovanligt. Även om det förekommer. I Sverige är detta dock desto vanligare. Att det förekommer rån och annat smått och gott i rinkeby mm. Militären som avrättade 29 personer i Korat. Drog ju knappast ner statistiken. Och mycket handlar om att lagliga vapen är mera lätt tillgängliga i Thailand. Vilket gör att vissa personer även använder dessa i vrede. Läste häromdagen. Om en snubbe, som sköt ihjäl grannen. För att han ogillade att grannens hund skällde. Min före detta granne. Som var polis. Han sitter inne för mord. Då han sköt någon som var skyldig honom pengar. Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse. dessutom så lagförs dessa i större utsträckning än i Sverige, och får mycket kännbara straff Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 21 minuter sedan, skrev janne_h: Vi kan konstatera att du gissar med andra ord. Utan belägg för ditt påstående. 😀 Personligen utgår jag från egna erfarenheter. Då jag bott i Bangkok i många år. Visst förekommer våld och mord i Thailand. Men oftast är det relaterat till granfejder, eller fylle slagsmål. Att bli attackerad av någon man inte känner i Thailand. Det är ganska ovanligt. Även om det förekommer. I Sverige är detta dock desto vanligare. Att det förekommer rån och annat smått och gott i rinkeby mm. Militären som avrättade 29 personer i Korat. Drog ju knappast ner statistiken. Och mycket handlar om att lagliga vapen är mera lätt tillgängliga i Thailand. Vilket gör att vissa personer även använder dessa i vrede. Läste häromdagen. Om en snubbe, som sköt ihjäl grannen. För att han ogillade att grannens hund skällde. Min före detta granne. Som var polis. Han sitter inne för mord. Då han sköt någon som var skyldig honom pengar. Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse. Hur då gissar? Jag har i alla fall backat upp med någon form av statistik medan allt du skriver är rena gissningar baserat på din erfarenhet. Har du något belägg för något du skriver som inte bara är din egna erfarenhet? Men jag antar att officiell statistik väger väldigt lätt i förhållande till din personliga erfarenhet 😃 Låt mig förstå hur du sen backar upp ditt påstående att det är färre mord i Thailand än i Sverige trots att officiell statistik visar något annat: - Det är fler lagliga och lättillgängliga vapen i Thailand vilket gör att vissa personer använder dessa i vrede - såna mord borde inte räknas i statistiken eftersom dessa är vapnens fel? - En snubbe skjuter ihjäl grannen för att han ogillade att grannens hund skällde - har man en skällande hund får man skylla sig själv om man blir ihjälskjuten av grannen och det ska naturligtvis inte räknas som mord i statistiken? - En polis skjuter ihjäl någon som är skyldig honom pengar - känns fullt logiskt att mord av poliser inte heller ska räknas med mordstatistiken? Du känner inte själva att ditt resonemang haltar lite😉 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 (ändrad) 47 minuter sedan, skrev Krille: Hur då gissar? Jag har i alla fall backat upp med någon form av statistik medan allt du skriver är rena gissningar baserat på din erfarenhet. Har du något belägg för något du skriver som inte bara är din egna erfarenhet? Men jag antar att officiell statistik väger väldigt lätt i förhållande till din personliga erfarenhet 😃 Låt mig förstå hur du sen backar upp ditt påstående att det är färre mord i Thailand än i Sverige trots att officiell statistik visar något annat: - Det är fler lagliga och lättillgängliga vapen i Thailand vilket gör att vissa personer använder dessa i vrede - såna mord borde inte räknas i statistiken eftersom dessa är vapnens fel? - En snubbe skjuter ihjäl grannen för att han ogillade att grannens hund skällde - har man en skällande hund får man skylla sig själv om man blir ihjälskjuten av grannen och det ska naturligtvis inte räknas som mord i statistiken? - En polis skjuter ihjäl någon som är skyldig honom pengar - känns fullt logiskt att mord av poliser inte heller ska räknas med mordstatistiken? Du känner inte själva att ditt resonemang haltar lite😉 /Krille Erfarenhet av att leva i de områden som diskuteras, som tillex Satan G måste väl ändock vara mer värt än vad den PK influerade median i vårt land ser till att komma in i statistiken, enligt denna så utförs större delen av alla våldsdåd i dagens Sverige av "vita män" som ges skulden för allt ont i samhället, tillhör du den gruppen som tycker detta stämmer med sanningen? Kanske fel men lätt att man får den känslan Ändrades November 26, 2020 av Bike Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 18 minuter sedan, skrev Bike: Erfarenhet av att leva i de oråden som diskuteras, som tillex Satan G måste väl ändock vara mer värt än vad den PK influerade median i vårt land ser till att komma in i statistiken, enligt denna så utförs större delen av alla våldsdåd i dagens Sverige av "vita män" som ges skulden för allt ont i samhället, tillhör du den gruppen som tycker detta stämmer med sanningen? Kanske fel men lätt att man får den känslan Hur du kan få den känslan förstår jag inte och tyvärr inte heller resten av ditt inlägg. /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bike Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 1 minut sedan, skrev Krille: Hur du kan få den känslan förstår jag inte och tyvärr inte heller resten av ditt inlägg. /Krille Bra då, trodde innerst inte inte det om dig, blev bara orolig att du hamnat i vänsterträsket Allt gott 😃 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 2 hours ago, Krille said: Du kan vara lugn - jag bor i en sån där typisk medelstor svensk stad där alla är livrädda för att gå ut på kvällarna och alla svenskar känner sig som måltavlor..... vålde Till skillnad från dig som sitter i landet där brottsligheten är högre men på något magiskt sätt bara drabbar andra brottslingar 😉 /Krille Du har kanske blandat ihop Rinkeby med Råslätt? Personligen tycker jag det känns värre med utländska turister på fyllan på NEP/Pattaya etc. Lycka till med klanbekämpningen i Jönköping, den har ju nått dit också även om du förträngt det. PS Du glömde jämförelsestatistiken vad det gäller förnedringsrån och överfallsgruppvåldtäkter, igen / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 2 hours ago, Krille said: Hur då gissar? Jag har i alla fall backat upp med någon form av statistik medan allt du skriver är rena gissningar baserat på din erfarenhet. Har du något belägg för något du skriver som inte bara är din egna erfarenhet? Men jag antar att officiell statistik väger väldigt lätt i förhållande till din personliga erfarenhet 😃 Låt mig förstå hur du sen backar upp ditt påstående att det är färre mord i Thailand än i Sverige trots att officiell statistik visar något annat: - Det är fler lagliga och lättillgängliga vapen i Thailand vilket gör att vissa personer använder dessa i vrede - såna mord borde inte räknas i statistiken eftersom dessa är vapnens fel? - En snubbe skjuter ihjäl grannen för att han ogillade att grannens hund skällde - har man en skällande hund får man skylla sig själv om man blir ihjälskjuten av grannen och det ska naturligtvis inte räknas som mord i statistiken? - En polis skjuter ihjäl någon som är skyldig honom pengar - känns fullt logiskt att mord av poliser inte heller ska räknas med mordstatistiken? Du känner inte själva att ditt resonemang haltar lite😉 /Krille Gissningen handlade ju inte om statistiken. Utan om att du påstår att det finns områden i Bangkok. Som kan jämföras med rinkeby. Att du sen inte drar dig för att förvanska det jag skriver, för att få rätt. Vittnar ju ytterligare om att du inte vet vad du pratar om. Med tanke på vilket lågvattenmärke ditt inlägg var, i respekt för dom som blivit mördade. Så stoppar jag där. För att inte dras ner på din nivå. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 1 timme sedan, skrev SatanG: Du har kanske blandat ihop Rinkeby med Råslätt? Personligen tycker jag det känns värre med utländska turister på fyllan på NEP/Pattaya etc. Lycka till med klanbekämpningen i Jönköping, den har ju nått dit också även om du förträngt det. PS Du glömde jämförelsestatistiken vad det gäller förnedringsrån och överfallsgruppvåldtäkter, igen / SatanG Du verkar ju övertygad om hur jämförelsestatistiken ser ut så det är väl upp till dig att ta fram den 🙂 Det är ju bara löjligt att du efterfrågar statistik som du vet inte finns. Vi är nog alla helt överens om att båda länderna har sina fördelar och nackdelar men jag förstår inte ditt behov av att svartmåla Sverige? Ditt förvirrade inlägg om att jag skulle ha förträngt klanbekämpningen i Jönköping förstår jag inte alls. Men jag antar att du menar att den organiserade brottsligheten är värre i Sverige än i Thailand och tror du det finns nog inte så mycket mer att diskutera 🙂 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 (ändrad) 29 minuter sedan, skrev janne_h: Gissningen handlade ju inte om statistiken. Utan om att du påstår att det finns områden i Bangkok. Som kan jämföras med rinkeby. Att du sen inte drar dig för att förvanska det jag skriver, för att få rätt. Vittnar ju ytterligare om att du inte vet vad du pratar om. Med tanke på vilket lågvattenmärke ditt inlägg var, i respekt för dom som blivit mördade. Så stoppar jag där. För att inte dras ner på din nivå. Gå tillbaka och läs ditt eget inlägg - efter dina exempel avslutar du själv hela din argumentation med "Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse". Så nivå satt du och hur kan man tolka det på något annat sätt än att det handlar om mordstatistiken? /Krille 3 timmar sedan, skrev janne_h: Vi kan konstatera att du gissar med andra ord. Utan belägg för ditt påstående. 😀 Personligen utgår jag från egna erfarenheter. Då jag bott i Bangkok i många år. Visst förekommer våld och mord i Thailand. Men oftast är det relaterat till granfejder, eller fylle slagsmål. Att bli attackerad av någon man inte känner i Thailand. Det är ganska ovanligt. Även om det förekommer. I Sverige är detta dock desto vanligare. Att det förekommer rån och annat smått och gott i rinkeby mm. Militären som avrättade 29 personer i Korat. Drog ju knappast ner statistiken. Och mycket handlar om att lagliga vapen är mera lätt tillgängliga i Thailand. Vilket gör att vissa personer även använder dessa i vrede. Läste häromdagen. Om en snubbe, som sköt ihjäl grannen. För att han ogillade att grannens hund skällde. Min före detta granne. Som var polis. Han sitter inne för mord. Då han sköt någon som var skyldig honom pengar. Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse. Ändrades November 26, 2020 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SatanG Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 25 minutes ago, Krille said: Du verkar ju övertygad om hur jämförelsestatistiken ser ut så det är väl upp till dig att ta fram den 🙂 Det är ju bara löjligt att du efterfrågar statistik som du vet inte finns. Vi är nog alla helt överens om att båda länderna har sina fördelar och nackdelar men jag förstår inte ditt behov av att svartmåla Sverige? Ditt förvirrade inlägg om att jag skulle ha förträngt klanbekämpningen i Jönköping förstår jag inte alls. Men jag antar att du menar att den organiserade brottsligheten är värre i Sverige än i Thailand och tror du det finns nog inte så mycket mer att diskutera 🙂 /Krille Ja det verkar vara mycket du inte förstår / SatanG "Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 9 minuter sedan, skrev SatanG: Ja det verkar vara mycket du inte förstår / SatanG Ja du har helt rätt i det 😉 /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 28 minutes ago, Krille said: Gå tillbaka och läs ditt eget inlägg - efter dina exempel avslutar du själv hela din argumentation med "Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse". Så nivå satt du och hur kan man tolka det på något annat sätt än att det handlar om mordstatistiken? /Krille Åter igen förvanskar du det jag skriver. Haltar i jämförelse betyder ju dina jämförelser med rinkeby och Bangkok. Där du försöker understödja detta med statistik. Som inte säger nånting till stöd för ditt påstående. Ungefär som att jag skulle påstå att miljöpartiets stöd ökat för att det nu säljs flera elbilar. Om du sätter dina påståenden i context till det du påstår. Så bör dom väl på något sätt stödja varandra. Mord statistiken i Thailand, säger ju ingenting om hur och var morden sker. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 4 minuter sedan, skrev janne_h: Åter igen förvanskar du det jag skriver. Haltar i jämförelse betyder ju dina jämförelser med rinkeby och Bangkok. Där du försöker understödja detta med statistik. Som inte säger nånting till stöd för ditt påstående. Ungefär som att jag skulle påstå att miljöpartiets stöd ökat för att det nu säljs flera elbilar. Om du sätter dina påståenden i context till det du påstår. Så bör dom väl på något sätt stödja varandra. Mord statistiken i Thailand, säger ju ingenting om hur och var morden sker. Nä - jag citerar precis det du skrivit. "Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse". Jag har inte heller gjort någon jämförelse mellan Rinkeby och hela Bangkok. Det jag hävdat är att det finns områden i Thailand (t o m i Bangkok) där brottsligheten är mist lika hög som i Rinkeby. I det avseendet förstår jag inte alls "hur morden sker" skulle ha någon som helst betydelse. Snittet för Bangkok är lite lägre än Thailand i övrigt men fortfarande flera gånger högre än i Sverige. Det tyder väl på att det det finnas områden i Thailand med rätt många mord? Speciellt med tanke på att det finns många områden i Thailand som är förskonade från den typen av brottslighet. Någonstans begås det ju uppenbarligen rätt många mord i Thailand? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 29 minutes ago, Krille said: Nä - jag citerar precis det du skrivit. "Så mycket av mord statistiken, du stödjer ditt resonemang på. Haltar i jämförelse". Jag har inte heller gjort någon jämförelse mellan Rinkeby och hela Bangkok. Det jag hävdat är att det finns områden i Thailand (t o m i Bangkok) där brottsligheten är mist lika hög som i Rinkeby. I det avseendet förstår jag inte alls "hur morden sker" skulle ha någon som helst betydelse. Snittet för Bangkok är lite lägre än Thailand i övrigt men fortfarande flera gånger högre än i Sverige. Det tyder väl på att det det finnas områden i Thailand med rätt många mord? Speciellt med tanke på att det finns många områden i Thailand som är förskonade från den typen av brottslighet. Någonstans begås det ju uppenbarligen rätt många mord i Thailand? /Krille Vad är det för vits med en citering. Om du inte förstår det du citerar? Återigen insparkad öppen dörr. Diskussionen handlade om när jag kom in i den. Att du påstod, att Bangkok har områden som är som rinkeby brottsmässigt. Sen har du kommit med en massa ointressant statistik om att morden är högre i Thailand än Sverige. Som om det skulle vara något typ av stöd för ditt påstående. Samtidigt som jag med flera, som bor i Bangkok. Som rimligtvis borde ha insikt i ämnet ganska bra. Motsäger dina påståenden. Det finns brottslighet i Thailand. Ja. Men den har inte samma typ av struktur som i Sverige. Problemet Sverige hamnat i i utanförskaps områden. Det är att brottsligheten ökar. Samtidigt som polis resurser saknas. I Thailand är problemet av ett annat slag. Poliser finns det i parti och minut. Problemet är bara att många poliser är en del av maffia strukturen själva. Bara ett exempel på skillnader länderna emellan. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 (ändrad) 20 minuter sedan, skrev janne_h: Vad är det för vits med en citering. Om du inte förstår det du citerar? Återigen insparkad öppen dörr. Diskussionen handlade om när jag kom in i den. Att du påstod, att Bangkok har områden som är som rinkeby brottsmässigt. Sen har du kommit med en massa ointressant statistik om att morden är högre i Thailand än Sverige. Som om det skulle vara något typ av stöd för ditt påstående. Samtidigt som jag med flera, som bor i Bangkok. Som rimligtvis borde ha insikt i ämnet ganska bra. Motsäger dina påståenden. Det finns brottslighet i Thailand. Ja. Men den har inte samma typ av struktur som i Sverige. Problemet Sverige hamnat i i utanförskaps områden. Det är att brottsligheten ökar. Samtidigt som polis resurser saknas. I Thailand är problemet av ett annat slag. Poliser finns det i parti och minut. Problemet är bara att många poliser är en del av maffia strukturen själva. Bara ett exempel på skillnader länderna emellan. Nä jag förstår inte vad du skriver: 1. Antalet mord per capita är högre i Thailand än i Sverige 2. Antalet mord per capita är något lägre i Bangkok än för övriga Thailand men ändå flera gånger högre än i Sverige 3. Det finns väldigt många områden som är "helt trygga" i Bangkok där det sker väldigt få eller inga mord. Om nu inte alla andra områden på något magiskt sätt också ligger under snittet för hela Bangkok - så innebär det rent matematiskt att det måste finns områden som är rätt drabbade av mord. Jag förstår verkligen inte hur man kan hävda något annat 🙂 /Krille Ändrades November 26, 2020 av Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
måne Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 On 2020-11-20 at 16:20, skrev Rillex: Källa på det tack! SCB Måne Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 Ni skriver om Stockholm, när har det varit säkert att vistas där på kvällen, påstår inte det blivit bättre eller sämre. Ett jobb jag hade för 25- 30 år sen åkte jag till Stockholm en gång i mån på kurs. Varning gå inte ut om ni inte är 4-5 st utan håll er på hotellet. Så nån skillnad har det väl inte blivit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 Precis nyss, skrev Boa52: Ni skriver om Stockholm, när har det varit säkert att vistas där på kvällen, påstår inte det blivit bättre eller sämre. Ett jobb jag hade för 25- 30 år sen åkte jag till Stockholm en gång i mån på kurs. Varning gå inte ut om ni inte är 4-5 st utan håll er på hotellet. Så nån skillnad har det väl inte blivit. Legat gömt nåt dygn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 Skrev nånstans att inte Thai damer anmäler våldtäckter. Ingen av thai damerna vågar åka Taxi ensam på natten, blir dom tagna av Polisen av nån andledning, lätt att dom blir våldtagna av båda, Taxi och Polis och en Thai dam skulle inte säga till sin nyfunna farang Jag har blivit våldtagen. Fråga era Thai fruar i Bangkok kan du åka taxi på natten Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
janne_h Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 47 minutes ago, Krille said: Nä jag förstår inte vad du skriver: 1. Antalet mord per capita är högre i Thailand än i Sverige 2. Antalet mord per capita är något lägre i Bangkok än för övriga Thailand men ändå flera gånger högre än i Sverige 3. Det finns väldigt många områden som är "helt trygga" i Bangkok där det sker väldigt få eller inga mord. Om nu inte alla andra områden på något magiskt sätt också ligger under snittet för hela Bangkok - så innebär det rent matematiskt att det måste finns områden som är rätt drabbade av mord. Jag förstår verkligen inte hur man kan hävda något annat 🙂 /Krille Problemet är att du bygger hela ditt resonemang kring otrygghet, kring en mord statistik. Som du nämner i vart och vartannat inlägg. Det stora problemet i rinkeby, är inte mord, om man nu ska jämföra. Utan det är rån gängkriminalitet. Bilbränder knark brott mm. Mord är nog en ganska liten del jämfört med alla andra brott mord statistiken säger inget om områden eller liknande i Thailand. Av den enkla anledningen, att det närmaste gäng mord du kan komma i Thailand . Är strider mellan rivaliserande gäng på olika skolor. Som åker omkring och misshandlar varandra. Även om mord förekommer i hög utsträckning. Så är det väldigt lite gängmord. Jämfört med dom utanförskaps områden, som finns i Sverige. Och för gemene man. Så är det mycket säkrare, var man än är. Jämfört med rinkeby. Där du nog ska undvika att vara en sen lördags kväll. Det närmaste rån jag hört talas om i Thailand. Är folk som varit så fulla. Att dom somnat på gatan. Och blivit avplockade sina värdesaker. Medans personen sov. Dock är ju mord bara ett av alla brott som förekommer. Och i Sverige har vi ju väldigt stora problem med våldtäkt som exempel. Där det visar sig, att vissa afghaner till exempel. Ser Sverige som ett smörgåsbord i att ta för sig, saker som skulle vara otänkbart i hemlandet. "Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fritz Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 (ändrad) 30 minuter sedan, skrev janne_h: Det närmaste rån jag hört talas om i Thailand. Är folk som varit så fulla. Att dom somnat på gatan. Och blivit avplockade sina värdesaker. Medans personen sov Och jag har hört talas om många utlänningar som blivit av med sina guldhalsband på sina promenader på Pattayas gator trots att dom varit både vakna och nyktra. Ibland även när dom suttit på en moppe i trafiken faktiskt, så kan det gå. Ändrades November 26, 2020 av Fritz Det är aldrig försent att ge upp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: Ingen svarar på det, konstigt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Krille Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 30 minuter sedan, skrev janne_h: Problemet är att du bygger hela ditt resonemang kring otrygghet, kring en mord statistik. Som du nämner i vart och vartannat inlägg. Det stora problemet i rinkeby, är inte mord, om man nu ska jämföra. Utan det är rån gängkriminalitet. Bilbränder knark brott mm. Mord är nog en ganska liten del jämfört med alla andra brott mord statistiken säger inget om områden eller liknande i Thailand. Av den enkla anledningen, att det närmaste gäng mord du kan komma i Thailand . Är strider mellan rivaliserande gäng på olika skolor. Som åker omkring och misshandlar varandra. Även om mord förekommer i hög utsträckning. Så är det väldigt lite gängmord. Jämfört med dom utanförskaps områden, som finns i Sverige. Och för gemene man. Så är det mycket säkrare, var man än är. Jämfört med rinkeby. Där du nog ska undvika att vara en sen lördags kväll. Det närmaste rån jag hört talas om i Thailand. Är folk som varit så fulla. Att dom somnat på gatan. Och blivit avplockade sina värdesaker. Medans personen sov. Dock är ju mord bara ett av alla brott som förekommer. Och i Sverige har vi ju väldigt stora problem med våldtäkt som exempel. Där det visar sig, att vissa afghaner till exempel. Ser Sverige som ett smörgåsbord i att ta för sig, saker som skulle vara otänkbart i hemlandet. Det sker alltså många mord men väldigt lite gängmord - gissa vilka som drabbas då.... Men visst övriga brott är säkert obefintliga i Thailand och drabbar aldrig någon "oskyldig" samtidigt som alla thailändska mäns kvinnosyn är exemplarisk 😉 Bara det att du har en f d granne som sitter innan för mord trots att han var polis kanske kan ge en hint om att Thailand inte är världens säkraste land? /Krille Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd November 26, 2020 Dela Inlagd November 26, 2020 1 timme sedan, skrev Boa52: Skrev nånstans att inte Thai damer anmäler våldtäckter. Ingen av thai damerna vågar åka Taxi ensam på natten, blir dom tagna av Polisen av nån andledning, lätt att dom blir våldtagna av båda, Taxi och Polis och en Thai dam skulle inte säga till sin nyfunna farang Jag har blivit våldtagen. Fråga era Thai fruar i Bangkok kan du åka taxi på natten Janne _h fråga din fru om hon kan åka ensam i en Taxi på natten i Bangkok, tror jag hon inte vågar. Åka Taxi i Stockholm på natten mera kontrolerat så mindre risk, Ok finns altid dumdj så man kan alldrig vara säker Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu