Jump to content
IGNORERAD

Grattis Sverige ! Etta på "The good country index"

Tallviking

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev janne_h:

Håller med dig i det mesta. Men det som diskuterades var inte riktigt på den nivån som du framförde. Det hävdas med bestämdhet, att Bangkok har stadsdelar som är fullt jämförbara med rinkeby i brottslighet. Vilket jag med bestämdhet hävdar är fel. Att det sen finns vida annan brottslighet är en annan diskussion. 

Precis som du påpekade så går man ganska säker hem från krogen i Bangkok. I rinkeby finns det under dessa förhållanden, en stor risk att bli både rånad och misshandlad, på väg hem från krogen. 

Där du bor går man nog ganska säkert hem från kvarters krogen. Du har inte frågat din fru

Ok hon kanske inte är ute på natten, har egen bil, Men fråga andra thaitjejer så får du

ett annat svar, Åk inte Taxi ensam , akta dej för Polisen, blir våldtäckt

Dela på andra sajter

• Svar 315
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• Boa52

37

• Krille

29

• SatanG

27

• Bike

26

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

5 minuter sedan, skrev Boa52:

akta dej för Polisen, blir våldtäckt

?

Våldtar polisen numera?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Soengsang:

?

Våldtar polisen numera?

Fråga din fru och hennes vänninor, polisen våldtar i sin makt, fråga om dom vill åka

taxi ensam en natt

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Fråga din fru och hennes vänninor, polisen våldtar i sin makt, fråga om dom vill åka

taxi ensam en natt

Varför skulle jag fråga det, jag vet redan svaret..... du är ute och seglar lite.

Och varför skulle kör polisen taxi?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför skulle jag fråga det, jag vet redan svaret..... du är ute och seglar lite.

Och varför skulle kör polisen taxi?

Ha Ha varför skulle kör polisen Taxi Förstår att du vet svaret inga thailady på natten,

taxi eller mot polisen Du vet ju inte när du inte frågat din fru, eller hur du är ingen thaidam

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Boa52:

Ha Ha varför skulle kör polisen Taxi Förstår att du vet svaret inga thailady på natten,

taxi eller mot polisen Du vet ju inte när du inte frågat din fru, eller hur du är ingen thaidam

Snälla, sluta svamla om saker du absolut inte har någon koll på.

För övrigt åker min fru gärna taxi, i Bkk eller i andra större städer om hon av någon anledning inte själv kör, hemma åker vi natuligtvis inte taxi.

Edit: För övrigt använder vi ju mest Grab, men det är ändå ofta vanliga taxin som kommer då.

Ändrades av Soengsang

Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Soengsang:

Snälla, sluta svamla om saker du absolut inte har någon koll på.

För övrigt åker min fru gärna taxi, i Bkk eller i andra större städer om hon av någon anledning inte själv kör, hemma åker vi natuligtvis inte taxi.

Edit: För övrigt använder vi ju mest Grab, men det är ändå ofta vanliga taxin som kommer då.

Ingen expert som du kanske, varit i Bangkok kanske 10 ggr och tråffat min frus

släktingar där, damer mest. åk inte Taxi på natten, prata inte med en polis. Dom 

hotell vi låg på när vi inte skulle åka tillsammans, hon hem till byn jag till Sverige

var dom på hotellet noga med att hon inte skulle gå ut och fixa en taxi själv

Ni åker tillsammans men fråga din fru om att åkaTaxi på natten I Bangkok

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Boa52:

Varför ska jag fråga, förstår du inte vad jag skriver?

Hon åker taxi utan problem, är inte det minsta orolig.

Sist hon åkte taxi själv var uppe i Nan(3v sedan), jag orkade inte vara kvar hos hennes vänner och åkte själv till resorten, hon kom ett par timmar senare senare med taxi, så vad är problemet, vad är det du inte förstår?

"Prata inte med polis" 555555555

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Varför ska jag fråga, förstår du inte vad jag skriver?

Hon åker taxi utan problem, är inte det minsta orolig.

Sist hon åkte taxi själv var uppe i Nan(3v sedan), jag orkade inte vara kvar hos hennes vänner och åkte själv till resorten, hon kom ett par timmar senare senare med taxi, så vad är problemet, vad är det du inte förstår?

"Prata inte med polis" 555555555

Det är ju hela tiden din utsago, du har inte frågat din fru bara dej själv eller hur

I det här läget så svarar du inte ärligt även om du skulle fråga din fru och vad

hennes svar blev. Fråga din fru om hon vill umgås med polisgubbar

Dela på andra sajter

Fråga din fru om hon vill umgås med polisgubbar

Har flera i familjen, så varför ska jag fråga?

För din info, så umgås man i familjer.......

1 minut sedan, skrev Boa52:

Det är ju hela tiden din utsago, du har inte frågat din fru bara dej själv eller hur

Varför ska jag fråga, då jag vet att hon åker taxi själv om behövs.....inga problem för hon.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Har flera i familjen, så varför ska jag fråga?

För din info, så umgås man i familjer.......

Varför ska jag fråga, då jag vet att hon åker taxi själv om behövs.....inga problem för hon.

När du inte frågar vet du inte bara din egen utsago, hon är Thai kanske inte berättar

när du inte frågar, så fråga. Nu går jag snart på sängen ska upp tidigt i morgon

du borde hitta en säng kl är mycke hos dej, sov gott

Dela på andra sajter

När du inte frågar vet du inte bara din egen utsago, hon är Thai kanske inte berättar

när du inte frågar, så fråga.

Jisses Boa ibland e du trög.....

Så när min fru kommer med Taxi, så ska jag då fråga henne "åker du taxi"......hon skulle säga till mig, är du blind eller dum i huvudet?

Får tillräckligt med skäll, så bättre att tro mina ögon, istället för att ställa dumma frågor.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Så när min fru kommer med Taxi, så ska jag då fråga henne "åker du taxi"......hon skulle säga till mig, är du blind eller dum i huvudet?

Får tillräckligt med skäll, så bättre att tro mina ögon, istället för att ställa dumma frågor.

Bor ni i Bangkok, Är din fru ofta ute och åker Taxi. Jag menar ensam thai dam åka

taxi i Bangkok. Varför får du skäll vågar du inte ställa en fråga. sköt om dej

på natten

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Men snälla du. Boa har sagt att alla som åker taxi i Bangkok blir våldtagen å då är det så. Sluta och tjafsa

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

58 minutes ago, Boa52 said:

Haha jag vet vad du pratar om Boa. Även frugan hade en paper cutter i väskan om hon behövde åka taxi själv när vi träffades, även hennes väninnor. De åkte hellre kommunalt men tror det ändrat sig mycket sedan dess, särskilt med Grab taxi.

Polisen tror jag inte de generellt behöver vara så rädda för, är nog en kvarleva från länge tillbaka.

/ SatanG

Ändrades av SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Dela på andra sajter

Bor ni i Bangkok

Nä, det trodde jag du visste?

Är din fru ofta ute och åker Taxi.

Nä inte särskilt, men har hänt.

Jag menar ensam thai dam åka

taxi i Bangkok.

Ok, vad tjafsar du om då?

2 minuter sedan, skrev Boa52:

Varför får du skäll vågar du inte ställa en fråga.

Nästa gång jag ser henne komma i taxi, eller hon säger "jag tog taxi", så ska jag svara "trevligt du tog sparkcykel", ok......

3 minuter sedan, skrev Boa52:

sköt om dej

på natten

Det samma, krya på dig o sov gott.....

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev frogfish:

Hur många av debattörerna här har egen erfarenhet av att befinna sig i Rinkeby eller närliggande förorter på kvällstid? Inte "Aftonbladeterfarenhet", utan verklig erfarenhet?

Sen är det alltid kul när diskussioner går ifrån att handla om nåt verkligt, till att bara handla om att ha det sista inlägget i frågan (oavsett om det innehåller nåt vettigt). Ska bli kul att se om nån ger sig och säger: Ok, du ser det på det sättet. Det tänkte jag inte på. Men att det skulle hända är väl lika stor risk som att en isbjörn kommer och kramar mig...🍻

Jag har bott i Tensta i 4 år och i Rissne i 3 år. Jag jobbade i Rissne över 40 år så jag har god erfarenhet av området. Dessutom ett gäng kolleger/vänner som bor/bott där.

Undrar om Krille har varit i Rinkeby någon gång över huvud taget eller är det bara nyhetsrapportering som han baserar sitt tyckande på? Jag vill inte byta mitt boende i en förort till Bkk, Pathum Thani, till att bo i Rinkeby. 

Enligt Krille så bor jag i ett farligt område vilket inte jag upplever, så jag tror att han går på sin frus/flickväns uppgifter utan egen erfarenhet.

Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev SatanG:

Haha jag vet vad du pratar om Boa. Även frugan hade en paper cutter i väskan om hon behövde åka taxi själv när vi träffades, även hennes väninnor. De åkte hellre kommunalt men tror det ändrat sig mycket sedan dess, särskilt med Grab taxi.

Polisen tror jag inte de generellt behöver vara så rädda för, är nog en kvarleva från länge tillbaka.

/ SatanG

Inte ofta vi är ense men nu är vi det, Uppe i byarna vill inte thaidamerna ha så mycke

med polisen att göra, jag pratar gärna och mycke men min fru och thai damerna säger

lägg av, umgås inte med polisen. Pölisen har makt över Thaidamer och många ggr fulla

Dela på andra sajter

50 minuter sedan, skrev Boa52:

Ingen expert som du kanske, varit i Bangkok kanske 10 ggr och tråffat min frus

släktingar där, damer mest. åk inte Taxi på natten, prata inte med en polis. Dom 

hotell vi låg på när vi inte skulle åka tillsammans, hon hem till byn jag till Sverige

var dom på hotellet noga med att hon inte skulle gå ut och fixa en taxi själv

Lustigt att du som varken har koll eller erfarenhet av Stockholm eller Bangkok vet hur det fungerar!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Wanchai:

Lustigt att du som varken har koll eller erfarenhet av Stockholm eller Bangkok vet hur det fungerar!

Du läser inte alla inlägg så varför förklara för dej en gång till, läs

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Du läser inte alla inlägg så varför förklara för dej en gång till, läs

Jag har läst alla inläggen i denna tråd, inklusive dina.

Dela på andra sajter

Jag håller med Boa när det gäller att åka Taxi i Bangkok, många tjejer jag har pratat med i Thailand säger att de aldrig åker taxi ensamma i Bangkok på kvällar och nätter för att de är rädda för att bli våldtagna eller rånade.

// mrco

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Jag frågade just frun och fick följande svar om taxi i Bkk Hon har bott i Bkk i 20 år innan hon flyttade hit. Hon bodde hos sin syster i Ekamai som man får se som ett bra område. När hon tog en taxi ensam så ringde hon alltid sin syster och angav registreringsnummer på taxin samt var hon var så att chauffören hörde det. Som hon själv sa så var det inte för skojs skull. 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Fredman:

Jag frågade just frun och fick följande svar om taxi i Bkk Hon har bott i Bkk i 20 år innan hon flyttade hit. Hon bodde hos sin syster i Ekamai som man får se som ett bra område. När hon tog en taxi ensam så ringde hon alltid sin syster och angav registreringsnummer på taxin samt var hon var så att chauffören hörde det. Som hon själv sa så var det inte för skojs skull. 

Med andra ord har ja tyvärr rätt men några som bor där tycker inte det, undrar om

dom pratar med sina fruar

Dela på andra sajter

Det är mycket möjligt att Rinkeby är farligare än något område i Bangkok och det är helt uppenbart att Bangkok i stort är farligare än Stockholm. Jag har alltid känt mig helt säker i både Stockholm och Bangkok men så sätter jag mig heller inte på en kvarterskrog i Rinkeby eller en karaokebar i Klong Toey.

Jag lade en halvtimme på att googla ämnet i morse och alla de 10+ undersökningar jag hittade hade Stockholm som en av världens säkraste städer och Bangkok som en av världens farligaste. På ett personligt plan känner jag inte till några vänner, släktingar, arbetskamrater etc i Sverige som råkat ut för något allvarligt medans jag här i Thailand har ytligt bekanta som blivit mördade, rånade, våldtagna etc.

Det som jag känner är ruskigt för Stockholm är inte var Stockholm är idag utan var det mycket väl kan vara om 10 år. Det är en tveklös ökning i mord, rån, våldtäkter och annat grovt våld och i hela stadsdelar så växer en generation upp som inte på något sätt delar våra svenska värderingar och enbart har gangsters och möjligtvis någon fotbollsspelare som förebilder. Samtidigt har vi ett rättsväsende och politiker som försöker lösa problemen med samma lagbok och resonemang som de löste problemen med raggargäng, huliganer och enstaka dårskallar under 1900-talet. Jag är rädd att det kommer bli väldigt mycket sämre innan det blir bättre om vi som samhälle och de som företräder oss inte vågar se på problemet med pragmatiska ögon.

Å andra sidan är inte faktumet att Bangkok har fler mord per invånare än de flesta andra "världsstäder" på något sätt Bangkoks största problem; rent egoistiskt är det knappt ens ett problem för oss välbärgade västerlänningar. Thailand har också en av världens dödligaste trafik och Bangkok har luftföroreningar som får oss att förlora i genomsnitt 5 år av vår livslängd, det bör kanske också läggas på "risksidan" när man värderar var man egentligen borde bo. Vi har i närområdet några av världens allra säkraste länder och storstäder; Japan, Sydkorea, Taiwan, Hongkong och Singapore. Titt som tätt så kommer dock en rejäl jordbävning eller tyfon och dödar 10,000 personer i Japan och Taiwan, luftföroreningar från Kina sägs döda 1,000-tals personer i HK varje år, en dag kommer väl Kim Jong Un lobba en atombomb över Seoul och i Singapore skulle jag nog kvävas till döds av alla regler.

Allt sammantaget blir jag nog kvar i Thailand, om än inte Bangkok, med regelbundna besök i Sverige. Säkerhet är trots allt bara en av många faktorer som gör livet värt att leva.  

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...