Grattis Sverige ! Etta på "The good country index"

Tallviking
Veteran
20 nov. 2020#1

The good country index rankar Sverige som #1 i världen.

Good County Index (GCI) är en årlig undersökning som mäter hur världens länder bidrar till en positiv global utveckling för planeten och mänskligheten.
I årets undersökning intar Sverige förstaplatsen av de 149 länder som ingår i undersökningen, upp från plats fyra sedan förra gången GCI publicerades.
Senast Sverige rankades etta var 2016.
De områden där Sverige är särskilt utmärkande – och där Sverige bidrar särskilt för en positiv utveckling för planeten och mänskligheten – är inom hälsa och välmående, klimatfrågor och kultur.

Det ska ses i ljuset av att de s.k. sverigevännerna och extremhögern tar varje tillfälle i akt att svartmåla Sverige, som ett land i krig och total systemkollaps.

Naturligtvis finns det förbättringsområden även för Sverige, men låt oss för en kort stund njuta av att vi bor i ett av världens bästa länder, och låt domedagsbasunerna tystna för en stund.

bild.png.cac915b52f4d82c189699dce96baff4d.png

https://index.goodcountry.org/

Surin P3
admin
20 nov. 2020#2

Fan också. 

Jag trodde i min simpelhet att den största och bästa ryggdunkarklubben fanns här på MPR. :D

Benriach
Begåvningsreserv
20 nov. 2020#3

Ja, Sverige har aldrig varit tryggare än nu...

Nicholas
20 nov. 2020#4
3 hours ago, Tallviking said:

The good country index rankar Sverige som #1 i världen.

Good County Index (GCI) är en årlig undersökning som mäter hur världens länder bidrar till en positiv global utveckling för planeten och mänskligheten.
I årets undersökning intar Sverige förstaplatsen av de 149 länder som ingår i undersökningen, upp från plats fyra sedan förra gången GCI publicerades.
Senast Sverige rankades etta var 2016.
De områden där Sverige är särskilt utmärkande – och där Sverige bidrar särskilt för en positiv utveckling för planeten och mänskligheten – är inom hälsa och välmående, klimatfrågor och kultur.

Det ska ses i ljuset av att de s.k. sverigevännerna och extremhögern tar varje tillfälle i akt att svartmåla Sverige, som ett land i krig och total systemkollaps.

Naturligtvis finns det förbättringsområden även för Sverige, men låt oss för en kort stund njuta av att vi bor i ett av världens bästa länder, och låt domedagsbasunerna tystna för en stund.

bild.png.cac915b52f4d82c189699dce96baff4d.png

https://index.goodcountry.org/

knarka vilket index du vill som gör att din världsbild går ihop.

Enis
Sybarit
20 nov. 2020#5

Hur står vi till på The Naive Country Index då?

Enis

ReKa
20 nov. 2020#6

"och där Sverige bidrar särskilt för en positiv utveckling för planeten och mänskligheten – är inom hälsa och välmående, klimatfrågor och kultur."

Hälsa & välmående tackar vi väl Tegnell för och hans knivskarpa prognoser i Coronan. Klimatfrågorna är väl Bolunds genidrags förtjänst med plastpåseskatten som vips gjorde världshaven renare.
Men kulturen? Har hört att Sverige inte har nån egen kultur. Och skulle vi ändå ha det så skulle den bara vara grovt rasistsikt eller värdelös på annat sätt.

Boa52
20 nov. 2020#7
2 timmar sedan, skrev Nicholas:

knarka vilket index du vill som gör att din världsbild går ihop.

Din världs bild är ju ganska sned och allt är åt h-vete, Regeringen eller all regeringar

är åt h-vete dumma Finns bara en som vet, DU. All information du får är helt klart

fel, Skulle vara roligt att träffa en som du blev kanske bara 5 min samtal. Men tror

att bakom tangentbordet är du annorlunda

Mankan
Hmmm
20 nov. 2020#8

Vi bor i världens bästa land och ingenting kan bli bättre, allt är perfekt . Så gott folk var glad och tacksam och våga inte gnälla för då blir det skamvrån.

Rillex
20 nov. 2020#9

Tur att vi bor i världens *bästa* land där vi kan gnälla!

Till skillnad från vissa andra länder.

Så ser jag på det hela!!

Boa52
20 nov. 2020#10
1 minut sedan, skrev Rillex:

Så ser jag på det hela!!

Du har helt rätt vi bor i en av världens bästa och visst kan vi ha åsikter men det

en del har som åsikter är inte bra, eller skit snack

Rillex
20 nov. 2020#11
1 minut sedan, skrev Rillex:

Så ser jag på det hela!!

Svarar mig själv för jag glömde en viktig sak!!!

Kineserna behöver inte heller betala ett par hundra gånger mer än vi för det är gratis att gå in i en national park i Sverige ... 

gäst
20 nov. 2020#12
2 minutes ago, Rillex said:

Så ser jag på det hela!!

Kanske världens gnälligaste land enligt country whining index.

VID-20200501-WA0009.mp4
Rillex
20 nov. 2020#13
2 minuter sedan, skrev Mr atm:

Kanske världens gnälligaste land enligt country whining index.

VID-20200501-WA0009.mp4 111 kB · 0 downloads

Och gott om pengar och fritid har vi!

Tycker sånt skulle ses över..

Mindre fritid mindre pengar, mindre gnäll... Enkelt!!

gäst
20 nov. 2020#14

Det finns mycket som är åt helvete i Sverige men trots det har jag inte hittat ett land där jag hellre vill bo i så här långt.

Det skulle vara intressant om någon som hittat det och om ni har flyttat dit.

gäst
20 nov. 2020#15
8 minutes ago, Fredman said:

Det finns mycket som är åt helvete i Sverige men trots det har jag inte hittar ett land där jag hellre vill bo i så här långt.

Det skulle vara intressant om någon som hittat det och om ni har flyttat dit.

Muhammed, Ali-baba, Bashar, Ahmed med fler håller med dig.

Men fler och fler svenskar flyttar (flyr) utomlands.

Logga in för att svara.