Jump to content
IGNORERAD

Om jag hade pengar...


Nicholas

Recommended Posts

Om jag hade pengar skulle jag köpa en ny snöslunga, den är 35 år. tog ut den

idag och visade den på snö. Efter 5 min var den tillbakas i graget, vill inte jobba

Blev förb och skruva loss tändstiftt så nu får den stå och skämmas

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 86
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • TheProdigy

    9

  • audirs2

    7

  • LTD

    6

  • Atom

    5

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 hour ago, Boa52 said:

Om jag hade pengar skulle jag köpa en ny snöslunga, den är 35 år. tog ut den

idag och visade den på snö. Efter 5 min var den tillbakas i graget, vill inte jobba

Blev förb och skruva loss tändstiftt så nu får den stå och skämmas

 

 

parody-of-the-famous-scene-by-a-basil-lookalike_542319.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Kötthandlarn

Jag är en rätt så blygsam kille som gillar att leva ganska så enkelt och tror att om jag hade vunnit en massa pengar, så hoppas jag att man fortfarande hade haft sin ödmjukhet och enkelhet i behåll.......

Har inget sug efter lyxbilar men lite extra pengar hade ju givetvis inneburit för min del, lite extra cash för att uppleva saker och ting som är värt att utforska........

Ändrades av Kötthandlarn

Det finns ingen dag som är så dålig att den inte kan bli sämre!

Livet är bara ett väntrum på döden!

Det är aldrig försent att ge upp!

Ett försök är det första steget till ett misslyckande!

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag höll på och deala med motorbåtar förr om somrarna. Då var jag tvungen att ha stora suvar. Det var rätt så trevligt att köra

med dom och speciellt dottern ääälskade att åka med när hon var yngre.

 

Nuförtiden när jag bor på Södermalm så är det underbart att inte ha bil.

Skitsvårt att hitta lediga platser, lapplisor finns det gott om och dom e på hugget.

På ön bor det cirka 130.000 människor men inte 1 bensinstation. Så bilisterna måste åka onödigt långt för att tanka.

Sedan tillbaka och åka runt runt tills man kanske hittar en ledig plats och gör man inte det så kan man garanterat få böter på 900-1200 kr.

Antar att man kan tacka dom gröna.

 

Nu slipper jag tanka, tvätta,byta vinterdäck, service, oroa mig för skadegörelse, etc. etc.......

Men ibland sneglar jag på någon ny rova. Men så länge jag bor kvar så är det ett big no-no.

 

Ändrades av Oregistrerad
Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, TheProdigy said:

Edit.

Min familj har jobbat hårt i många år utan att komma nån vart

 Sista 5 månaderna har alla bitar bara fallit på plats. Även de vildaste fantasierna verkar genomförbara nu. 

 

Om jag hade pengar heter tråden. Min situation är nu att det kommer bli möjligt inom en snar framtid.

 

Ursäkta svordomarna tidigare.

 

Trevlig helg

Sorry, jag var väldigt otydlig. Jag skrev ett inlägg som jag sedan raderade för jag tyckte att jag var för arrogant, det händer ibland. Det var alltså inte du som var arrogant utan jag.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
15 hours ago, TheProdigy said:

Vill inte skryta men vi har byggt upp ett företag nu i Thailand som efter typ 5 hundår börjat ge jävligt med frukt. Förhoppningsvis behöver ja inte äta 50B pakapao någon dag i veckan. Men hotell för 5k känns onödigt.. finns svinbra hotell i Bkk för 3- 4. Men visst förstår din poäng. Jag bara hatar att det kommer skit på löpande band hela tiden hade inte nån bil pajat eller nåt hus behövs fixas till hela tiden hade ja fan vart rik för länge sen. 

Framtiden ser jävligt just ut nu o ja har precis börjat pilla med aktier o krypto. Även köpt mark för att sälja. 

 

Önskar dig all lycka. Gjorde själv några hemska hundår och hade ett antal motgångar innan det lossnade men hinder är ju till för att övervinnas.

Det största misstaget många gör är att de inte är redo att ta hundåren för att komma vidare. Tappa inte fokus så kommer det säkert att gå vägen. 

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Önskar dig all lycka. Gjorde själv några hemska hundår och hade ett antal motgångar innan det lossnade men hinder är ju till för att övervinnas.

Det största misstaget många gör är att de inte är redo att ta hundåren för att komma vidare. Tappa inte fokus så kommer det säkert att gå vägen. 

Tack Kapten! Kul med folk som stöttar en! 

Ja det var många år dessutom... När man är nybörjare på något så utnyttjas det. Kunderna visste värdet på det vi sålde och prutade hårt trots att vi låg under alla konkurrenter. Lånade 300kB med bilen som insats av en lånehaj. 2% i ränta per månad. Lånade massor av pengar av morsan för att klara räkningarna. Men det värsta av allt jag startade med en svensk polare som totalt saknade den motivation och drift som behövdes. 

 

Nu 8 år senare drar vi in vinst drygt 500kB i månaden. Har precis hittat en kompis som verkar ta jobbet på allvar. Har 2 katöjer som började jobba som säljare 4 månader sedan. Nästa år siktar vi på 1 MB i vinst per månad. Jag vet att det går! 100% fokus nu bara som gäller

Ändrades av TheProdigy
Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige

Jag gillar alla möjliga typer av bilar, men det hade inte direkt varit första prioritet om jag fick in någon miljon. 
Hade pengasumman sett ut som ett koreanskt mobiltelefonnummer med tillhörande landskod, ja då hade man nog börja fundera på vad man skulle köpa. 


1. Flytta

2. Se till att man har ett vettigt garage

3. Bil(ar)

4. Allt annat som jag har fått avstå

 

Problemet är att jag hade fått

beslutsångest då det finns en massa val helt plötsligt. Då är

det bättre som det är nu då jag bara behöver välja mellan att tanka 95- eller 98-oktan, pyttipanna eller makaroner eller liknande saker. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
48 minutes ago, TheProdigy said:

Tack Kapten! Kul med folk som stöttar en! 

Ja det var många år dessutom... När man är nybörjare på något så utnyttjas det. Kunderna visste värdet på det vi sålde och prutade hårt trots att vi låg under alla konkurrenter. Lånade 300kB med bilen som insats av en lånehaj. 2% i ränta per månad. Lånade massor av pengar av morsan för att klara räkningarna. Men det värsta av allt jag startade med en svensk polare som totalt saknade den motivation och drift som behövdes. 

 

Nu 8 år senare drar vi in vinst drygt 500kB i månaden. Har precis hittat en kompis som verkar ta jobbet på allvar. Har 2 katöjer som började jobba som säljare 4 månader sedan. Nästa år siktar vi på 1 MB i vinst per månad. Jag vet att det går! 100% fokus nu bara som gäller

Det glädjer mig när det går bra för de som vågar chansa.
Jag hade också en affärspartner men för att undvika konflikter så startade vi varsitt aktiebolag med separat bokföring och samarbetade istället. Det visade sig vara en bra strategi som satte press på oss båda. Vi valde att bokföra alla order i hans bolag och lägga in mig som underleverantör till honom eftersom jag skulle gå i pension först, vilket jag också gjorde och han kunde då fortsätta vidare helt utan störningar. Det fanns även andra fördelar med att ha separata bolag. Nu ägnar jag mig endast åt att förvalta frukten av det forna slitet, vilket kräver helt andra kunskaper.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev TheProdigy:

Tack Kapten! Kul med folk som stöttar en! 

Ja det var många år dessutom... När man är nybörjare på något så utnyttjas det. Kunderna visste värdet på det vi sålde och prutade hårt trots att vi låg under alla konkurrenter. Lånade 300kB med bilen som insats av en lånehaj. 2% i ränta per månad. Lånade massor av pengar av morsan för att klara räkningarna. Men det värsta av allt jag startade med en svensk polare som totalt saknade den motivation och drift som behövdes. 

 

Nu 8 år senare drar vi in vinst drygt 500kB i månaden. Har precis hittat en kompis som verkar ta jobbet på allvar. Har 2 katöjer som började jobba som säljare 4 månader sedan. Nästa år siktar vi på 1 MB i vinst per månad. Jag vet att det går! 100% fokus nu bara som gäller

Vad säljer ni?

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev TheProdigy:

Antikt och begagnat

Som min snöslunga då,🙂 Jag var dum med den igår när den tjurade. Var ju för lite

luft i däckena helt klart mitt fel, nu pumpad och klar för vintern

Link to comment
Dela på andra sajter

42 minutes ago, Boa52 said:

Som min snöslunga då,🙂 Jag var dum med den igår när den tjurade. Var ju för lite

luft i däckena helt klart mitt fel, nu pumpad och klar för vintern

Ja snöslungor borde det vara rykande åtgång på i Thailand :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Boa52:

Som min snöslunga då,🙂 Jag var dum med den igår när den tjurade. Var ju för lite

luft i däckena helt klart mitt fel, nu pumpad och klar för vintern

Vi säljer antika skidor, sparkar och braskaminer här i Thailand. Jag tror de använder dem som dekoration.. dock aldrig någon begagnad snöslunga!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, TheProdigy said:

Tack Kapten! Kul med folk som stöttar en! 

Ja det var många år dessutom... När man är nybörjare på något så utnyttjas det. Kunderna visste värdet på det vi sålde och prutade hårt trots att vi låg under alla konkurrenter. Lånade 300kB med bilen som insats av en lånehaj. 2% i ränta per månad. Lånade massor av pengar av morsan för att klara räkningarna. Men det värsta av allt jag startade med en svensk polare som totalt saknade den motivation och drift som behövdes. 

 

Nu 8 år senare drar vi in vinst drygt 500kB i månaden. Har precis hittat en kompis som verkar ta jobbet på allvar. Har 2 katöjer som började jobba som säljare 4 månader sedan. Nästa år siktar vi på 1 MB i vinst per månad. Jag vet att det går! 100% fokus nu bara som gäller

Grattis, kör så det ryker :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev SatanG:

Ja snöslungor borde det vara rykande åtgång på i Thailand :-)

 

/ SatanG

Ja ryk gör den i alla fall. pengar, inte inkomster man blir rik på utan utgifter. Vi har 

skinmöbler i vårt lilla tv-rum en trea och en fåtölj nu 16 år och trasiga. Köpte nu på

facebook en fin trea och en fåtölj i skin fär 250 kr

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev TheProdigy:

!! Bra deal.. 

Screenshot_20201123-102042_Facebook.jpg

Se nu till o ladda batteriet 55555

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

On 11/22/2020 at 6:56 PM, SatanG said:

Ja snöslungor borde det vara rykande åtgång på i Thailand :-)

 

/ SatanG

Jepp! beställde en igår på Lazada. Fick den till ett bra pris.... 🤣😀

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om pengar, vem gillar Swedbanks nya internet sida? Inte jag!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minutes ago, audirs2 said:

På tal om pengar, vem gillar Swedbanks nya internet sida? Inte jag!

Nä men dom är rätt bra på pengatvätt :-)

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-11-20 at 08:27, skrev audirs2:

Blev det en Audi RS 6? Den har bara 590 hästar!

Är det inte den modellen som är så poppis bland killar som gillar killar? 😉

För att svara TS:

 

Jag har svårt att bestämma mig för en bil så...
Tesla Model S som vardagsbil

Audi RS 8 när Teslan känns för tråkig
Cadillac Deville 1959 för att glida omkring

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...